0x7B3 Zgłoś #1 Napisano 2 Września 2012 Witam, czy ktoś montował taki zestaw naprawczy mechanizmu skrzyni biegów (to akurat dotyczy skrzyni 6-biegowej od AVF, ale pewnie występuje także w innych modelach)? Ciekawi mnie czy daje się wymienić ten łącznik bez demontażu skrzyni. Dostęp jest trudny. Może ma ktoś na to jakiś patent. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2012 (edytowane) Czesc Ja rok temu poprawiałem to łączenie , i można zdjąć bez demontażu skrzyni biegów ale w napędzie na przód nie wiem jak u Ciebie. Zadanie wymaga kanału lub podniesienie wyżej auta bo trzeba zdjąć osłonę termiczną pod lewrkiem. Z góry (od wnętrza)demontujesz łącznie drążka przy lewarku a od góry komory silnika i z dołu łączenie przy wybieraku skrzyni. Szczerze powiem, że najcięższe było włożenie z powrotem drążka do gumowej osłony bo mało miejsca (i tu pytanie czy u Ciebie wał nie będzie przeszkadzał). (posmarój olejem lub smarem). Powodzenia. Edytowane 2 Września 2012 przez demondi masz 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniu24 Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2013 Witam serdecznie Mamy pytanie gdzie kolega kupił ten zestaw naprawczy ? Czy jest dostępny gdzieś w kraju bo w internecie wyskakują mi tylko sklepy w USA . Możliwe iż źle szukam dlatego będę wdzięczny za odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulon1 Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2018 Witam. Czy ktoś wymieniał samodzielnie ten zestaw ? Czy da to radę zrobić bez ruszania skrzyni biegów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magnumka Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2020 Witam. Powiem da się bez wyciągania skrzyni i demontażu wnętrza. Demontaż osłon spod silnika itp. Demontaż łapy skrzyni biegów wraz z poduszką i dostajemy dostęp do całego przegóbu Odkręcenie śruby M6 od wybieraka Odkręcenie drugiej śruby M8 od wybierak bliżej tego ciężarka Zdejmujemy przegub tak by mieć dostęp do tego "koszyka" Rozginamy koszy i wyjmujemy kulkę i demontujemy cały przegub. Wymieniamy części Zagniatamy koszyk i montujemy w odwrotnej kolejności Najtrudniejsze to było rozginanie i zaginanie tego koszyka. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomat1n1 Zgłoś #6 Napisano 30 Maja 2023 (edytowane) W 6 biegowej w passacie 3BG 0. Kanał albo postawić samochód na kobyłkach żeby był dostęp od spodu 1. Nie miałem osłon, ale jak ktoś ma to demontuje osłony pod silnikiem 2. Odkręcamy nasadową 13mm nakretke której nie widać, bo przegub kulowy zasłania 3. Do odkrecenia stabilizatora - Nasadowa 10mm na przegubie plus 12mm płaski żeby przetrzymać kontre, najlepiej do tego sobie wrzucić 2 bieg. 4. Z wnętrza samochodu. Zdjąć obudowę dźwigni i wygluszenie (nasadowy 10mm) 5. Imbus 6mm do odkrecenia drążka zmiany biegów, trzeba całkiem wykręcić te śrubę i wyjąć aluminiowy zacisk który pod nią jest. 6. Znowu od spodu. Jeśli połączenie przegubu ze skrzynią nie schodzi łatwo, to można stuknąć młotkiem lekko żeby się obruszyło i ładnie zeszlo. 7. Wyciągamy cały drążek zmiany biegów, nie trzeba do tego demontować nic innego, żadnych osłon termicznych itp. 8. Na wyjętym łatwo już wymienić ten przegub, składanie potem analogicznie. Edytowane 30 Maja 2023 przez Tomat1n1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach