Skocz do zawartości
aj27

Za niskie cisnienie doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

mam za małe ciśnienie doładowania i wywala błąd:

 

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 40

Mileage: 245269 km

Time Indication: 0

Date: 2012.05.23

Time: 22:10:23

 

Freeze Frame:

RPM: 2688 /min

Torque: 344.0 Nm

Speed: 114.0 km/h

99.45 %

Voltage: 14.24 V

Pressure: 2492.1 mbar

Pressure: 2002.2 mbar

 

do 120km/h jest ok,turbina gwiżdże auto ma moc,choć nie maxymalną ale akceptowalną i w miarę się zbiera.po przekroczeniu magicznej granicy 120km/h jest gong spiralka i tyle.doprowadza mnie to do takiej furii ze juz nawet sie nie zatrzymuje,tylko w biegu na "n" i wyłączam zapłon i załączam.jak go mocno przegonię od samego dołu czyli 2-3-4-5 i trzymam po 3000 obr/min. to idzie ok.dojdę do 180-200km/h puszczę gaz auto powoli zwalnia albo dohamuję do 100km/h i gaz w podłogę to znów 120km/h gong i spirala.absolutnie nic się nie dzieje gdy wypalam dpf na awaryjnym z podpiętym laptopem.auto chodzi pięknie w pełnym zakresie obrotów i na każdym biegu.

sprawdziłem wszystkie grube rury z dolotu-są ok,w zatrzaskach siedza,dziur brak.posprawdzałem n75,gruszkę przy turbinie,zaworek przy egr,gruszkę przy egr wszystkie wąskie rurki od n75 do reszty zaworków,wymieniony czujnik różnicy cisnien dpf,sprawdzony czyjnik ciśnienia na grubej rurze dolotowej,ruszałem sztangą od łopatek w turbinie i wszystko jest ok.sztanga chodzi płynnie,po odpaleniu ,sie dzwiga elegancko,w wąskich rurkach jest ciśnienie,po przegazowaniu nie słychać aby gdzieś coś uciekało,na ic od dołu jest trochę oleju ale tam mam mokro od zawsze..nie mam już pomysłów co jest grane,najlepsze jest to że są dni gdzie bez żadnego powodu wszystko jest ok,tak samo z siebie i za parę dni znów cyrk.muszę znaleźć przyczynę,bo chce go jak najszybciej sprzedać.to nie jest normalne aby wracać 600 km znad morza i bać się wyprzedzić starą fiestę powyżej 120km/h takim samochodem.proszę o jakieś pomysły,bo szlag mnie zaraz trafi z tym czymś samochodopodobnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zrób logi i zamieść na forum w odpowiednim dziale .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego miałem identyczny problem, dodam że przebieg podobny 230 tys. I tak każdy dalszy wyjazd za miasto, rozpędzanie autka i wywalający gong w przedziale 100-120 km/h. Również wszystko było sprawdzane, wyjmowana turbina trzykrotnie i odsyłana to Turbo-Techu. W końcu doszedłem, że to dpf mimo, że nigdy nie świeciła się kontrolka DPF. Zrobiłem płukanie w serwisie Tunapem - pomogło na parę tys. km. z tym że wartość zapełnienia popiołem wynosiła wtedy ok. 70 g. Po pewnym czasie problem wrócił, ponowne płukanie ale już przy 74 g zapełnienia i d..a tym razem już nie pomogło i znów to samo. Miałem tą sytuację w tym roku pod koniec li[pca przed wyjazdem na wczasy. Perspektywa jazdy przez prawie 400 km w trybie awaryjnym w ogóle mi nie odpowiadała więc szybka decyzja i operacja usunięcia DPF trzy dni przed wyjazdem. Przymierzałem się już wcześniej do tego ale sytuacja wyjazdu przyspieszyła decyzję. DPF usuwany w Poznaniu u kolegi Kminka z forum. Od tej pory święty spokój. W razie pytań pisz na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak czytam opis problemu to dokładnie mialem to samo miesiąc temu, działo się tylko gdy temp powietrza była powyżej 30 stopni

 

rozwiązanie problemu w moim przypadku:

czyszczenie EGR'a, był tak usyfiony ze masakra

narazie spokój,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przed czyszczeniem EGR był wyczuwalny spadek mocy i czy była jakaś odczuwalna różnica po czyszczeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

był, jeździł ostatnio coraz bardziej mułowaty, ale ja stwierdziłem ze to pewnie z tego powodu ze ciepło na zewnątrz to mi sie wydaje, ale jak zaczęły swirować doładowania i tryb awaryjny to tez myslalem ze to albo grucha albo n75, a tu sie okazało ze EGR

po wyczyszczeniu jest róznica odczuwalna w checi do jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba też przeczyszczę swój, bo bardzo słabiutki jest. Fakt, że wtryski są kiepskie i przez to zapewne traci moc ale pewnie to nie tylko to. Na razie poleciał mi jeden niedawno, czekam jak na zbawienie na kolejne ale i tak po usunięcia DPF-a był hamowany i tylko 143 KM, fakt, że na zewnątrz było 33 stopnie. Samemu to czyszczenie robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, dałem do mojego mechanika, bo i tak musiał trochę rzeczy przejrzec wiec odstawiłem auto,

ale tu na forum w dziale warsztat masz opisane po koleji co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

egr był czyszczony całkiem nie dawno i o dziwo nie był jakoś specjalnie zabrudzony,taki normalny nagar ale bez przesady.środek przesprejowany i przeczyszczony ale na niewiele się to zdało.chyba stawiam na dpf,bo w sumie tylko to zostało,jakieś 2 lata temu miałem dosyć spore problemy z dpfem,był zawalony na 180% ale zeszłem do zera i dwa lata byl spokój.teraz często jest mulowaty i się wypala co 2-3 dni ale winą jest tryb awaryjny,bo nie moge mu dac w palnik.na wymuszonym wypalaniu jest ok.zapełnienie zwykłe skacze od 8% do 40% natomiast popiół osiągnął już wartość 96,2 i rośnie codziennie o parę dzieśiętnych.spróbuję go jeszcze kilka razy pod rząd wypalić awaryjnie nawet jak wartość będzie zero(w sumie nie wiem czy tak się da),nie chcę pakować kasy w tego złoma na profesjonalne usuwanie,w najgorszym wypadku jeśli nic nie pomoże to poprzez otwór po jakimś czujniku (taki zaraz na górze filtra)wezne wiertarkę,wiertło 10 i porobię dziurki w wewnętrznej strukturze filtra i tyle.jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po powrocie z serwisu zauważyłem, że jeden przewód od N75 (diesel) jest niepodłączony (trzeci dolny przewód).

 

DSC_0203-2.jpg

 

Gdzie on powinien być podłączony i jakie są konsekwencje jego niepodłączenia? Czy mogę to zrobić bez wizyty w serwisie?

dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomsio

Tu masz:

PASSAT.jpg

Jak masz jedną albo i dwie sprawne ręce, to sam to założysz...

M

Nie sugeruj się czerwonym prostokątem, N75 to ten wyżej z trzema wyjściami.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 9 miesiącach i 10 000 km znowu pojawiła się spiralka i błąd

1 Fault Found:

 

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 40

Mileage: 132542 km

Time Indication: 0

Date: 2014.04.08

Time: 21:40:49

 

Freeze Frame:

RPM: 2528 /min

Torque: 344.0 Nm

Speed: 114.0 km/h

95.55 %

Voltage: 14.35 V

Pressure: 2492.1 mbar

Pressure: 2066.1 mbar

 

Może jakieś pomocne sugestie od forumowiczów?

Egr, kierowniczki w turbo czy też czujnik doładowania.Przewody OK, szczelne, trochę poci sie olejem na jednym wężu w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

Migajace swiece zarowe i tryb awaryjny, po podpieciu pod kompa pokazuje blad P0299 Cisnienie doladowania - za niskie cisnienie w kanale dolotowym, po wylaczeniu zaplonu blad znika i normalna jazda do ok 120 km/h i ok 3 tys obrotow (DSG) wtedy wchodzi w tryb awaryjny. Mechanik podejrzewa gruszke podcisnienia ale nie jest pewny, co to moze byc waszym zdaniem? dodam ze auo nie kopci, nie szarpie dokladnie tak samo jak u kolegi aj 27. Tez czyszczony mialem EGR i nowa przepustnica, turbina nie swiszcze, nie syczy..

 

z gory dzieki za sugestie

dawi1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie za niskie - węże posprawdzaj może gdzieś powietrze ucieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ten mechanik z godzine "lezal na silniku" i sluchal co to syczy, i woda polewal i nic nie znalazl, sory za glupie pytanie ale jak ja jako uzytkownik a nie mechanik moge posprawdzac szczelnosc wezy no i ktorych, dzieki z gory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź gruszkę podciśnienia. W tych silnikach często pada membrana od zbyt wysokiej temperatury turbiny. W tym silniku można też sprawdzić ruch gruszki w VCDS. Ona ma czujnik halla zainstalowany na gruszce. Bloki mierzone, kanał 120 - po włączeniu zapłonu, ale bez uruchomienia silnika, gdy podciśnienie jest 0 - w trzecim lub czwartym oknie, nie pamiętam - wartość 3,30 - 3,90V, przy włączonym silniku na wolnych obrotach - podciśnienie max - wartość 0,76V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porade,jutro jade na vcdsa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie i jak udało się komuś znaleźć tego przyczynę? Ja od roku mam to samo, defacto nie wymieniałem jeszcze turbo. Po podłączeniu do KOMPA błąd P0299 auto śmiga, wyprzedza itp  Nie kopci nie bierze oleju, nic nie świszcze! Teraz mamy mrozy ogólnie spirala włącza się bardzo rzadko,  DPF wyczyszczony, rozkładam rece co to moze byc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gruszka turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności