Skocz do zawartości
mucha_177

2.0TDI 140kM BKP chłodnica recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

I to jest chyba najlepsze rozwiązanie.A nie lepiej zostawić to w pozycji stałego chłodzenia? Lepiej pewnie dla turbiny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i lepiej, ale dłużej silnik będzie się nagrzewał o zima idzie...

Na razie mam zrobiony taki patent "na szybko", że McGiver by się nie powstydził. Mam nadzieję, że do niedzieli wytrzyma.

Kiedyś przez kilka dni jeździłem z przypalonym i dziurawym wężykiem od gruszki i nic się nie działo. Myślę, że teraz też nie podepnę podciśnienia i zablokuję dźwignię w pozycji pół na pół (oczywiście, jeżeli chłodniczka będzie szczelna...).

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczka już dotarła do mnie.

Po wstępnych oględzinach- stan dobry...

...ale można jeszcze co nieco poprawić.

Stwierdziłem, że z mojego patentu McGivera dołożę blaszkę, która będzie przytrzymywać dodatkową uszczelkę z wyciętego krążka gumy odpornej na wysokie temperatury. Blaszka będzie dokręcona do chłodniczki na jedną ze śrub mocujących gruszkę do korpusu i wycięta będzie z kawałka o grubości ok. 1,5mm z wycięciem w kształcie "U" wchodzącym w miejsce ośki klapki sterującej. Jest tam jeszcze 2-3mm wolnego miejsca, więc myślę, że wszystko się zmieści.

Z mojej starej chłodniczki, która była wyciągnięta poprzednim razem zrobiłem materiał poglądowy:

 

przekrój poprzeczny, gdzie widać "duży przepływ" i mniejsze rurki:

20141119_142008.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawianie "fabryki" zrobione.

Stwierdziłem, że w miejscu, gdzie chodzi ośka jest jeszcze trochę miejsca, więc z gumy silikonowej odpornej na wysoką temperaturę wyciąłem krążek, który został tam wciśnięty:

2..jpg

następnie z blaszki wyciąłem "U", które będzie trzymało uszczelnienie na miejscu:

4..jpg

po skręceniu całości okazało się, że jest jeszcze trochę wolnego miejsca:

3..jpg

więc kolejny krążek z gumy i całość po skręceniu :

1..jpg

całość chodzi pięknie, zasysanie powietrza przez dużą strzykawkę powoduje płynny ruch dźwigni w całym zakresie.

W niedzielę wymiana i zobaczymy jak będzie działać "na żywca"...

M

20141121_111357.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może koledzy podpowiedzą co może być powodem takiego dźwięku podczas dodawania gazu

 

Plik audio z nagraną pracą silnika:

http://ihomebox.pl/downloads/Audio/DaRec_20150418182321.mp3

 

Przebieg auta 190tys.

 

Dźwięk który słyszę w kabinie dochodzi z centralnej górnej cześć deski rozdzielczej. Może to coś w chłodnicy recyrkulacji spalin?

Może ktoś rozpozna ten świst?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo?

:hmm:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, może koledzy podpowiedzą co może być powodem takiego dźwięku podczas dodawania gazu

 

Plik audio z nagraną pracą silnika:

http://ihomebox.pl/downloads/Audio/DaRec_20150418182321.mp3

 

Przebieg auta 190tys.

 

Dźwięk który słyszę w kabinie dochodzi z centralnej górnej cześć deski rozdzielczej. Może to coś w chłodnicy recyrkulacji spalin?

Może ktoś rozpozna ten świst?

 

 

kolego nie chcę cię martwic ale twoja turbina jest na wykończeniu... miałem identyczny dźwięk przejechałem jeszcze 4000km zanim padła:/ nie wiem ile ty zrobisz ale tak śwista turbo.

Jak jechałem to podczas przyspieszeni było tak głośno(świstanie) jak w czołgu

 

ps. mi zesrała się strona wydechowa ale i tak olej poszedł wszędzie;/ kiepska spraw czyszczenia co nie miara...ehh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos teorii chlodzeniu spalin, wcale to nie służy oszczędzaniu turbiny. Spaliny wracają do cylindra po to, żeby obniźyć temp spalania co powoduje zmniejszenie ilosci tlenków azotu NOx w spalinach. Kiedyś nie było chlodnic spalin, ale teraz normy emisji spalin są tak wyśrubowane, że trzeba ich jeszcze więcej wtłaczać do cylindra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! także zmagam się z problemem chłodniczki egr strasznie syczy.Ostatnio patrzyłem od dołu i jest wyrobine cięgno od tej gruszki co podcisnienie do niej się wpina, czuć jak powietrze w tym miejscu ucieka i całe okopcone jest. Chciałem zapytać czy można jakoś ominąć tą chłodniczke wypiąć te podcisnienie, bo nowa to spory koszt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to też u siebie w b6, zwróćcie uwagę przy zakupie z którego roku jest chłodniczka, na każdej za numerem i symbolem w moim przypadku AD jest data produkcji. Mi udało się kupić z 2014 roku cena 400zł a stan idealny, symboliczny przebieg, a cena nowej około 1400zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechaniek z Austrii powiedzial mi ze jezeli chlodnica spalin dziala poprawnie to filtr DPF bedzie sluzyl dlugo i bez problemow. W moim przypadku bylo tak ze postanowilem zregenerowac filtr DPF wysylajac jego do firmy ktora regeneruje. Okazalo sie ze filtr jest calkowicie wypalony, zniszczony co przeczuwalem po zachowaniu auta, ale jeszcze wczesniej slyszalem swist podczas jazdy i na wolnych obrotach.Okazalo sie ze to wlasnie ta chlodnica spalin jest uszkodzona. Co do filtra to nowy jest nie osiagalny bo koszt to 6000 tys zl, ale udalo mi sie kupic od skody oktawi z przebiegiem 50tys km. Teraz musze wymienic chlodnice, mam silnik 2.0 TDI 140KM BMP i przebieg 328tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy poradził sobie ktoś i ma do sprzedania te tulejki uszczelniające do tdi ale 2.0 8V BMP??? mam nie szczelną chłodnicę a nie chce kupować używki bo może za chwilę być taka sama. a może ktoś ma używaną uszkodzoną do sprzedania to dorobię kilka takich zestawów uszczelniających, mogę to ogarnąć ale muszę mieć część w reku a swojej nie wyjmę bo auto cały czas jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatm

Na początku zaślepiłem blaszką chłodnice „samochód jeździł”, ale zapalały się dwie kontrolki. Następnie kupiłem na allegro używaną chłodnice spalin z 2011 roku 03G131512AD i wymieniłem koszt 1000 zł. Po przejechaniu 1000 km dalej to samo spaliny wywalają zaworem od chłodnicy. Co teraz kupić nowa i czekać, kiedy znowu się zepsuje „kwestia czasu” KOSZT 1800ZŁ czy kombinować cos ze starymi chłodnicami i w jaki sposób? Kto cos się orientuje na ten temat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiatm

Na początku zaślepiłem blaszką chłodnice „samochód jeździłâ€, ale zapalały się dwie kontrolki. Następnie kupiłem na allegro używaną chłodnice spalin z 2011 roku 03G131512AD i wymieniłem koszt 1000 zł. Po przejechaniu 1000 km dalej to samo spaliny wywalają zaworem od chłodnicy. Co teraz kupić nowa i czekać, kiedy znowu się zepsuje „kwestia czasu” KOSZT 1800ZŁ czy kombinować cos ze starymi chłodnicami i w jaki sposób? Kto cos się orientuje na ten temat ?

Nie ma sensu kupować używki, z zewnątrz wyglądają na prawie nowe, a po czasie dalej błąd i robocizna w plecy.

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma sensu kupować używki, z zewnątrz wyglądają na prawie nowe, a po czasie dalej błąd i robocizna w plecy.

a Ty wymieniales chlodnice spalin ? Jakie wyszły cie koszta i jak samochód chodzi teraz ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jakie wyszły koszta z nową chłodnica i czy nie powtarza sie problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów ja mam 2.0 tdi 170km dpf off i wirus wczesniej ubywał mi płyn mechanik zdjoł mi głowice miała być pęknieta okazało sie ze tylko krzywa wszystko złozone wypad na dłusza trase znowu to samo brak płynu wziołem ominołem chłodnice spalin ja mam praktycznie przy misce olejowej z tyłu silnika owalna postanowiłem ja odłaczyc wąż od nagrzewnicy ktory szedł do chłodnicy powyginałem tak ze ominołem chłodnice i wszedł bezposrednio do silnika zrobiłem 400km i płyn ubytek zerowy a zadnej roznicy w paracy silnika jak narazie. i teraz czy zostawic to tak czy coz grzebac? potrzebna ta chłodnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywalić ten syf :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie moze tam se siedziec musiał bym jakos zaslepic przelot spalin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byś programowo jeszcze zrobił OFF EGR to można zaślepić, tym bardziej że DPFu już nie ma. ja bym wymienił na drugą chłodnicę aczkolwiek ciepłe (gorące) powietrze w silniku to mniej mocy to może zaślepić.

 

PS do mojego BMP zamowiłem podobno sprawną używaną chłodnicę więc i tak ją przerobie i uszczelnię a jak sięuda to zrobię kilka sztuk do sprzedania. moja używka ma przyjść w czwartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności