wektor Zgłoś #21 Napisano 19 Listopada 2014 I to jest chyba najlepsze rozwiązanie.A nie lepiej zostawić to w pozycji stałego chłodzenia? Lepiej pewnie dla turbiny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #22 Napisano 19 Listopada 2014 Może i lepiej, ale dłużej silnik będzie się nagrzewał o zima idzie... Na razie mam zrobiony taki patent "na szybko", że McGiver by się nie powstydził. Mam nadzieję, że do niedzieli wytrzyma. Kiedyś przez kilka dni jeździłem z przypalonym i dziurawym wężykiem od gruszki i nic się nie działo. Myślę, że teraz też nie podepnę podciśnienia i zablokuję dźwignię w pozycji pół na pół (oczywiście, jeżeli chłodniczka będzie szczelna...). M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #23 Napisano 20 Listopada 2014 Chłodniczka już dotarła do mnie. Po wstępnych oględzinach- stan dobry... ...ale można jeszcze co nieco poprawić. Stwierdziłem, że z mojego patentu McGivera dołożę blaszkę, która będzie przytrzymywać dodatkową uszczelkę z wyciętego krążka gumy odpornej na wysokie temperatury. Blaszka będzie dokręcona do chłodniczki na jedną ze śrub mocujących gruszkę do korpusu i wycięta będzie z kawałka o grubości ok. 1,5mm z wycięciem w kształcie "U" wchodzącym w miejsce ośki klapki sterującej. Jest tam jeszcze 2-3mm wolnego miejsca, więc myślę, że wszystko się zmieści. Z mojej starej chłodniczki, która była wyciągnięta poprzednim razem zrobiłem materiał poglądowy: przekrój poprzeczny, gdzie widać "duży przepływ" i mniejsze rurki: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #24 Napisano 21 Listopada 2014 Poprawianie "fabryki" zrobione. Stwierdziłem, że w miejscu, gdzie chodzi ośka jest jeszcze trochę miejsca, więc z gumy silikonowej odpornej na wysoką temperaturę wyciąłem krążek, który został tam wciśnięty: następnie z blaszki wyciąłem "U", które będzie trzymało uszczelnienie na miejscu: po skręceniu całości okazało się, że jest jeszcze trochę wolnego miejsca: więc kolejny krążek z gumy i całość po skręceniu : całość chodzi pięknie, zasysanie powietrza przez dużą strzykawkę powoduje płynny ruch dźwigni w całym zakresie. W niedzielę wymiana i zobaczymy jak będzie działać "na żywca"... M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sp7dpt Zgłoś #25 Napisano 18 Kwietnia 2015 Witam, może koledzy podpowiedzą co może być powodem takiego dźwięku podczas dodawania gazu Plik audio z nagraną pracą silnika: http://ihomebox.pl/downloads/Audio/DaRec_20150418182321.mp3 Przebieg auta 190tys. Dźwięk który słyszę w kabinie dochodzi z centralnej górnej cześć deski rozdzielczej. Może to coś w chłodnicy recyrkulacji spalin? Może ktoś rozpozna ten świst? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #26 Napisano 21 Kwietnia 2015 Turbo? :hmm:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnypepelos Zgłoś #27 Napisano 21 Kwietnia 2015 Witam, może koledzy podpowiedzą co może być powodem takiego dźwięku podczas dodawania gazu Plik audio z nagraną pracą silnika: http://ihomebox.pl/downloads/Audio/DaRec_20150418182321.mp3 Przebieg auta 190tys. Dźwięk który słyszę w kabinie dochodzi z centralnej górnej cześć deski rozdzielczej. Może to coś w chłodnicy recyrkulacji spalin? Może ktoś rozpozna ten świst? kolego nie chcę cię martwic ale twoja turbina jest na wykończeniu... miałem identyczny dźwięk przejechałem jeszcze 4000km zanim padła:/ nie wiem ile ty zrobisz ale tak śwista turbo. Jak jechałem to podczas przyspieszeni było tak głośno(świstanie) jak w czołgu ps. mi zesrała się strona wydechowa ale i tak olej poszedł wszędzie;/ kiepska spraw czyszczenia co nie miara...ehh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #28 Napisano 22 Kwietnia 2015 A propos teorii chlodzeniu spalin, wcale to nie służy oszczędzaniu turbiny. Spaliny wracają do cylindra po to, żeby obniźyć temp spalania co powoduje zmniejszenie ilosci tlenków azotu NOx w spalinach. Kiedyś nie było chlodnic spalin, ale teraz normy emisji spalin są tak wyśrubowane, że trzeba ich jeszcze więcej wtłaczać do cylindra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawiss290890 Zgłoś #29 Napisano 29 Kwietnia 2015 Witam! także zmagam się z problemem chłodniczki egr strasznie syczy.Ostatnio patrzyłem od dołu i jest wyrobine cięgno od tej gruszki co podcisnienie do niej się wpina, czuć jak powietrze w tym miejscu ucieka i całe okopcone jest. Chciałem zapytać czy można jakoś ominąć tą chłodniczke wypiąć te podcisnienie, bo nowa to spory koszt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid89 Zgłoś #30 Napisano 1 Maja 2015 Przerabiałem to też u siebie w b6, zwróćcie uwagę przy zakupie z którego roku jest chłodniczka, na każdej za numerem i symbolem w moim przypadku AD jest data produkcji. Mi udało się kupić z 2014 roku cena 400zł a stan idealny, symboliczny przebieg, a cena nowej około 1400zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIAST Zgłoś #31 Napisano 17 Maja 2015 Znajomy mechaniek z Austrii powiedzial mi ze jezeli chlodnica spalin dziala poprawnie to filtr DPF bedzie sluzyl dlugo i bez problemow. W moim przypadku bylo tak ze postanowilem zregenerowac filtr DPF wysylajac jego do firmy ktora regeneruje. Okazalo sie ze filtr jest calkowicie wypalony, zniszczony co przeczuwalem po zachowaniu auta, ale jeszcze wczesniej slyszalem swist podczas jazdy i na wolnych obrotach.Okazalo sie ze to wlasnie ta chlodnica spalin jest uszkodzona. Co do filtra to nowy jest nie osiagalny bo koszt to 6000 tys zl, ale udalo mi sie kupic od skody oktawi z przebiegiem 50tys km. Teraz musze wymienic chlodnice, mam silnik 2.0 TDI 140KM BMP i przebieg 328tys km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #32 Napisano 31 Grudnia 2015 czy poradził sobie ktoś i ma do sprzedania te tulejki uszczelniające do tdi ale 2.0 8V BMP??? mam nie szczelną chłodnicę a nie chce kupować używki bo może za chwilę być taka sama. a może ktoś ma używaną uszkodzoną do sprzedania to dorobię kilka takich zestawów uszczelniających, mogę to ogarnąć ale muszę mieć część w reku a swojej nie wyjmę bo auto cały czas jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusłan Zgłoś #33 Napisano 4 Stycznia 2016 Wiatm Na początku zaślepiłem blaszką chłodnice „samochód jeździł”, ale zapalały się dwie kontrolki. Następnie kupiłem na allegro używaną chłodnice spalin z 2011 roku 03G131512AD i wymieniłem koszt 1000 zł. Po przejechaniu 1000 km dalej to samo spaliny wywalają zaworem od chłodnicy. Co teraz kupić nowa i czekać, kiedy znowu się zepsuje „kwestia czasu” KOSZT 1800ZŁ czy kombinować cos ze starymi chłodnicami i w jaki sposób? Kto cos się orientuje na ten temat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #34 Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) WiatmNa początku zaślepiłem blaszką chłodnice âsamochód jeździłâ, ale zapalały się dwie kontrolki. Następnie kupiłem na allegro używaną chłodnice spalin z 2011 roku 03G131512AD i wymieniłem koszt 1000 zł. Po przejechaniu 1000 km dalej to samo spaliny wywalają zaworem od chłodnicy. Co teraz kupić nowa i czekać, kiedy znowu się zepsuje âkwestia czasuâ KOSZT 1800ZŁ czy kombinować cos ze starymi chłodnicami i w jaki sposób? Kto cos się orientuje na ten temat ? Nie ma sensu kupować używki, z zewnątrz wyglądają na prawie nowe, a po czasie dalej błąd i robocizna w plecy. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez sylwek1972 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusłan Zgłoś #35 Napisano 4 Stycznia 2016 Nie ma sensu kupować używki, z zewnątrz wyglądają na prawie nowe, a po czasie dalej błąd i robocizna w plecy.a Ty wymieniales chlodnice spalin ? Jakie wyszły cie koszta i jak samochód chodzi teraz ? - - - - - aktualizacja - - - - - Jakie wyszły koszta z nową chłodnica i czy nie powtarza sie problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #36 Napisano 4 Stycznia 2016 Rusłan wysłałem Ci na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #37 Napisano 11 Stycznia 2016 witam kolegów ja mam 2.0 tdi 170km dpf off i wirus wczesniej ubywał mi płyn mechanik zdjoł mi głowice miała być pęknieta okazało sie ze tylko krzywa wszystko złozone wypad na dłusza trase znowu to samo brak płynu wziołem ominołem chłodnice spalin ja mam praktycznie przy misce olejowej z tyłu silnika owalna postanowiłem ja odłaczyc wąż od nagrzewnicy ktory szedł do chłodnicy powyginałem tak ze ominołem chłodnice i wszedł bezposrednio do silnika zrobiłem 400km i płyn ubytek zerowy a zadnej roznicy w paracy silnika jak narazie. i teraz czy zostawic to tak czy coz grzebac? potrzebna ta chłodnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #38 Napisano 11 Stycznia 2016 Wywalić ten syf :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #39 Napisano 11 Stycznia 2016 a nie moze tam se siedziec musiał bym jakos zaslepic przelot spalin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #40 Napisano 11 Stycznia 2016 jak byś programowo jeszcze zrobił OFF EGR to można zaślepić, tym bardziej że DPFu już nie ma. ja bym wymienił na drugą chłodnicę aczkolwiek ciepłe (gorące) powietrze w silniku to mniej mocy to może zaślepić. PS do mojego BMP zamowiłem podobno sprawną używaną chłodnicę więc i tak ją przerobie i uszczelnię a jak sięuda to zrobię kilka sztuk do sprzedania. moja używka ma przyjść w czwartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach