Skocz do zawartości
buggie

Wspomaganie - dziwna sprawa, pompa ? zwrotnica ? :/

Rekomendowane odpowiedzi

Maglownica wymontowana przewody i jade do magikow od regeneracji zobaczymy co powiedza ciekawego;) Wszystko puki co wyglada dobrze przewody drozne zarorki hmm nic nie widac niepokojacego nie wiem jak je sie sprawdza ale wezme je ze soba niech sobie specjalisci sprawdzaja;) Juz sam trace glowe nad tym wszystkim;/ Jak bede skladal to jeszcze raz wszystko przemyje w benzynie ekstrakcyjne i na spokojnie poskładam i podokrecam po swojemu i zobaczymy bo pewnie sie okaze ze niby magiel jest dobrze zrobiony. Jeszcze jedna sprawa to widziałem ze maglownica jest z jednej storny mokra wiec nie wiem czy podczas montarzu mogla sie jekko pomoczyc ale to ewidentnie malo kropka nie spadala z niej wiec juz sam nie wiem:) DAm znac wieczorem jak sie sprawy maja;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak magiel sie poci to znaczy że uszczelniacze puściły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam taki mały problem...

Ale od początku, jakieś dwa, trzy tygodnie temu grzebałem przy aucie w garażu i na wyłączonym silniku skręciłem koła, a że mi się spieszyło to robiłem to dość energicznie nie ukrywam że parę razy dość mocno szarpnąłem kierownicą. Jak potem wyjechałem z garażu zauważyłem że przy kręceniu kierownicą jest na niej wyczuwalne takie jakby drżenie ( oczywiście silnik był odpalony więc wspomaganie chodziło). Ten objaw utrzymuje się do dziś, nie występuje na okrągło powiedział bym bardziej że występuje czasami. Zauważyłem też że czasami (nie wiem może mi się wydaje) układ kierowniczy działa jakby z opóźnieniem tzn przy kręceniu kierownicą na wprost np zjeżdżając ze skrzyżowania, wspomagania działa normalnie potem na dosłownie może pół sekundy wyczuwalny jest jakby luz a potem znowu czuć normalny opór na kierowniczy (taki jak przy normalnej pracy wspomagania). Dodam tylko że nic nie cieknie z maglownicy ani z układu (jest szczelny), płyn w zbiorniczku jest na poziomie delikatnie nad MIN. Nie słychać też aby pompa wyła. Dodam jeszcze że w czasie postoju czy wolnej jazdy gdy energicznie kierownicą skręci się lewa-prawa słychać stukanie -dość głośne- dobiegające jakby z za zegarów.

 

Cóż to się może dziać złego w mojej błyskawicy???? Ma ktoś jakieś pomysły???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maglownica wymontowana przewody i jade do magikow od regeneracji zobaczymy co powiedza ciekawego;) Wszystko puki co wyglada dobrze przewody drozne zarorki hmm nic nie widac niepokojacego nie wiem jak je sie sprawdza ale wezme je ze soba niech sobie specjalisci sprawdzaja;) Juz sam trace glowe nad tym wszystkim;/ Jak bede skladal to jeszcze raz wszystko przemyje w benzynie ekstrakcyjne i na spokojnie poskładam i podokrecam po swojemu i zobaczymy bo pewnie sie okaze ze niby magiel jest dobrze zrobiony. Jeszcze jedna sprawa to widziałem ze maglownica jest z jednej storny mokra wiec nie wiem czy podczas montarzu mogla sie jekko pomoczyc ale to ewidentnie malo kropka nie spadala z niej wiec juz sam nie wiem:) DAm znac wieczorem jak sie sprawy maja;)

 

Znalazłeś kolego przyczynę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj i dzis testowalem i wydaje mi sie ze naprawione;) Chodzi puki co ok pompa ucichla czyli sukces:) A wszystko wygladalo tak ze pojechalem do gosci miwia ze to nie ich wina ale miwie niech sprawdza i oni mowia ze wszystko jest ok podpieli pod te swoje maszynki i mowia ze wszystko w pozadeczku ja juz mialem dosc ale gosc mowi tak ze jak chce to moga mi dac inna maglownice bo sa tak pewni ze ta jest dobra no to ja mowie dobra przynajmniej 200 km na darmo nie przejade. Wszystko rozebralem umylem weze zbiorniczek wykrecilem zawor w poppie i leciutko papierem wodnym przejechalem zeby mief pewnosc ze sie nie zacina i poskladalem odpalam a tu cisze:) Kola podniesione autko chodzilo chwile na wolnych plyn sir rozgrzal to zaczolem odpowietrzac troszke pochalasowala i po odpowietrzeniu jest cisza wspomaganie chodzi ok puki co. Auto chodzilo pol godziny na wolnych obeotach potem pare km trasy troszke powariowalrm zeby auto rozgrzac i wspomaganie ok. Moja diagnoza hmmm moze magiel moze ten zaworek w pompie albo jescze zauwazylem cos ciekawego na wezu od powrotu z maglownicy widzialem takie jakby wytary punkt jakby przygnieciony waz i doszlem do wniosku ze jak montowi maglownice to mogli poprostu tak waz przykrecic po prostu rurka z wezem wychodzila w zlym miejscu i po przykreceniu magla do karoseri poptostu ja przygniotlo i juz mamy slaby przeplyw i problemy gotowe. Wogole jak je odkrecalem to przewody w maglu sie dotykaly i tarly a tak nie moze byc wiec uwazajcie jak przykrecacie weze do magla zeby nie narobic sobie problemow:) Tyle co ustalilem chyba ze gdzies waz albo cos innego bylo brudne ale watpie bo przeloty w wezach sa duze i ciezlo bylo by je zapchac:) A teraz przepraszam za literowki bo pisze z telefonu i czasem mi reka zjedzie na inny znak ale mysle ze zlapiecie o co chodzi:) Pozdro i passek dostal u mnie droga szanse nie idzie do sprzedanis:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu miałem sporadyczne piski przy max. skrętach kierownicy głównie manewrując na parkingu. Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania na polecany STP. Stary był zalany 2 lata temu, był to oryginalny zalecany przez VW. Zamiast zielony był już wyraźnie ciemny. Po wymianie wygląda że piski ustały a kierownica chodzi dużo lżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie mówiłem że wymiana na STP to same plusy ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku jakoś do mnie ten STP nie przemawiał ale faktycznie ma wiele pozytywnych opinii. Ciekawy tylko jestem czy nie straci swoich walorów po dłuższym użytkowaniu... Na razie jestem bardzo mile zaskoczony tą zmianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seba1976

Witam Jestem tu nowy i w sumie nie wiem gdzie mam skierować to zapytanie W moim passaciku wymieniłem magla po regeneracji i było wszystko ok Zaczeło cieknąć z węża ciśnieniowego to mechanik wymienił go na nowego ale nie orginalnego tylko zakuł w jakimś zakładzie Wąż jest szczelny ale wspomaganie chodzi głośno i czasem przy ostrym skręcie czuć drgania na kierownicy Czy to musi być orginalny ten wąż czy poprostu pada pompa Pomóżcie

Edytowane przez seba1976

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O i sie nacieszylem wspomaganiem:/ Tydzien czasu wytrzymalo i juz prawie znika po rozgrzaniu:/ podnosze maske plynp jest ale w plynie znowu sa opilki i co? Czyzby niby znowu pompa padla? Juz mi rece opadaja:/ Bo z czego opilki mogly sie znalesc tylko z pompy prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O i sie nacieszylem wspomaganiem:/ Tydzien czasu wytrzymalo i juz prawie znika po rozgrzaniu:/ podnosze maske plynp jest ale w plynie znowu sa opilki i co? Czyzby niby znowu pompa padla? Juz mi rece opadaja:/ Bo z czego opilki mogly sie znalesc tylko z pompy prawda?

 

Jak masz mozlowosc to odciagnij troche plynu ze zbiorniczka, wlej do przezroczystego naczynia i zrob fotke z bliska.Zobaczymy kolor i opilki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plyn zalany byl febi zielony. Jak widac na fotce plyn ma tez taki kolor mniej wiece a opilki czuc tylko jak sie na palec wezmie plynu i potrze a tak takichs jakis wielkich kawalkow to nie ma. Dzis zauwazylem ze chyba jeszcze zaczyna pompa cieknac stylu na obudowie;/ To by wskazywalo na jej awarie. Dzwiekow jakis tragicznych nie wydaje z siebie.

 

image00094u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Plyn zalany byl febi zielony. Jak widac na fotce plyn ma tez taki kolor mniej wiece a opilki czuc tylko jak sie na palec wezmie plynu i potrze a tak takichs jakis wielkich kawalkow to nie ma. Dzis zauwazylem ze chyba jeszcze zaczyna pompa cieknac stylu na obudowie;/ To by wskazywalo na jej awarie. Dzwiekow jakis tragicznych nie wydaje z siebie.

 

image00094u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wlasnie taki stalowy kolor sie pojawia jak magiel skorodowal w srodku.Ale ty z tego co wiem to masz magiel po regeneracji i plukales uklad dokladnie.Wiec to nie od magla.Wykrec i rozbierz pompe wspomagania.Wtedy sie przekonamy co sie dzieje w srodku.

 

P.S. Jeszcze jedna mozliwosc to zle zrobiona regeneracja.Szlifniety zostal tylko walek bez napylania.Ale mysle ze takiej fuszery by nie zrobili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszly do tego jeszcze stuki podczas krecenia kierownica. Wczesniej z tydzien temu cos stuklo jak krecilem i ruszylem po myciu auta mowie tarcze hamulcowa zlapalo i puscila ale teraz to zdaza sie coraz czesciej;/ A oprocz tego w czwartek prowadze auto na naprawe zawiasu bo cos stuka mi z przodu i jak po naprawie dalej bedzie przeskakiwac to ja juz nie wiem;/

 

Wlasnie taki stalowy kolor sie pojawia jak magiel skorodowal w srodku.Ale ty z tego co wiem to masz magiel po regeneracji i plukales uklad dokladnie.Wiec to nie od magla.Wykrec i rozbierz pompe wspomagania.Wtedy sie przekonamy co sie dzieje w srodku.

 

Magiel regenerowany byl a pompe juz raz wymienialem i najpierw rozkrece ta stara co lezy na zapasie moze odwruce lopatki zobacze jak w srodku wyglada zaloze ja moze cos to zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie pompy, pompa wyje, zwłaszcza przy maksymalnym skręcie. Pojawiłem się w warsztacie, gdzie pompę wymieniono na nową. Stwierdzili, że napinacz za słabo napina. (pisałem nawet na forum, że padła nowa INA) . Kupiłem nowy napinacz, oryginalny. pasek napięty, a pompa.............dalej wyje. . Pompa poburkuje czasami nawet bez maksymalnego skrętu. Płyn jest klarowny, ale straci kolor y zielonego na coś przypominające brąz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa wyła przy max skręcie a na zimnym silniku wyła już przy samym kręceniu kierownicą. Jak się dobrze rozgrzewał to wspomaganie słabło, czasem na parkingu było ciężko kręcić. Wymiana płynu wraz z płukaniem układu nic nie dała, nowy płyn po kilkunastu kilometrach stawał się bardzo ciemny. Kupiłem na allegro używkę pompę ZF za 100zł, przepłukałem układ ponownie, zamontowałem pompę i zalałem płynem STP. Od tego momentu przejechałem 1,5tys km i wspomagania nie słyszę wgl, nawet przy max skręcie jest cisza. Co prawda gdy gorący silnik popracuje na wolnych obrotach to wspomaganie słabnie, ale zwiększę mu obroty i zaczyna działać. Rozebrałem starą pompę i się okazuje, że nie wyglądała w środku tak źle, ale zawór ciśnieniowy był zacięty i podejrzewam, że dlatego tak wyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem eksperyment i napiąłem mocniej pasek napinaczem za pomocą klucza dociągając go mocniej. Pompa przestała wyć na wolnych obrotach nawet przy maksymalnym skręcie.

Tylko, że mam nowiutki napinacz założony. Oryginał. Czy to możliwe, że za słabo napina ?

Wspomaganie mam dobre, nawet jak wyje, ale to wycie jest okropne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj w moim pasztecie przestało chodzić wspomaganie kierownicy tzn. raz na światłach jeszcze kierownica trochę pokręcę (z lekkim oporem) potem na 2 światłach już nie dam rady fajera ruszyć a kola to jak w beton wbite. Wszystko stało się nagle dzisiaj. Poziom płynu wspomagania jest w normie teraz pytanie co to może być? Sprawdziłem wszystko nigdzie płyn nie przepuszcza. Wcześniej przy skrętach wydawał dziwne dźwięki ale nie wiedziałem ze to może być pompa a dzisiaj poczytałem i dowiedziałem się ze to pompa mi siadla. Przy niskich obrotach fajera stoi w miejscu ani drgnie jak dam mu ze 3-4 tys. obrotów wspomaganie lekko zaskoczy ale to dosłownie lekko. Teraz czy opłaca się czyścic tą starą pompę? czy wyrwać zamiennik ze sklepu oryginalny- na szrocie. Jakim płynem przepłukać nowa pompę czy jak nowa nieużywana to nie trzeba a jeśli kupie używana to czym ropa sama wystarczy do przepłukania? I jaka ilość tego płynu do płukania :) I jakim płynem wspomagającym lepiej zalać nowa pompę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz czy opłaca się czyścic tą starą pompę?
pomp się nie czyści, tylko regeneruje jeżeli jest taka możliwość. Możesz kupić używaną (najlepiej ZF) możesz zamiennik. Olej stosuje sie jeden - zielony do grupy VW. Może być Febi 06162

Pompę chcesz płukać ropą ? w jakim celu ?

Jak juz założysz nowa pompę to możesz przepłukać cały układ, przepompowując płyn z układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej stosuje sie jeden - zielony do grupy VW. Może być Febi 06162

 

a g. prawda :) moze byc nawet czerwony jak ktos nie ma pod ręka. A to, ze producent tak pisze to inna para kaloszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności