Michał2008 Report post #1 Posted August 2, 2012 Witam, Chciałbym się dowiedzieć coś na ten temat… Może ktoś już to robił / coś wie jak się za to zabrać i co będzie ewentualnie potrzebne, aby to wykonać. Za odpowiedź z góry dzięki i pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
morfeo11 Report post #2 Posted August 2, 2012 Kolega Blop zrobił coś takiego http://forum.vw-passat.pl/threads/95774-KOZIOLEK-Czarny-Sportline-post-552-czarna-skora-)?p=1716860&viewfull=1#post1716860 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blop Report post #3 Posted August 2, 2012 (edited) Ja zakładałem fotele od b7 (instalacja jest trochę inaczej niż w b6--choć schematy twierdzą inaczej ) Przy fotelach z b6 patrz na schemat kolegi ALEX679 (elektryk da sobie radę--przynajmniej powinien-do dołożenia pare kabelków + can low i hight) Reszte wynotowałem sobie z instrukcji obsługi--Masz kopie zapisków: Ustawienia pamięci foteli/kluczyków Inicjowanie siedzeń z pamięcią 1.Otworzyć drzwi kierowcy 2.Oparcie siedzenia przesunąć max do przodu 3.Puścić i ponownie nacisnąć przełącznik oparcia siedzenia do przodu (trzymać 5sek. aż nastąpi podwójny gong) 4.Podczas inicjowania następuje skasowanie wszystkich pamięci i ustawień. Przyciski pamięci (1/2/3) można ponownie zaprogramować i przyporządkować kluczykom z nadajnikami. Zapamiętanie ustawień fotela do jazdy do przodu 1.Włączyć zapłon (bieg na luzie—nie może być na wstecznym) 2.Ustawić fotele i lusterka zewnętrzne 3.Nacisną przycisk SET i przytrzymać dłużej niż jedną sekundę 4.W ciągu 10sek. nacisnąć jeden z przycisków pamięci 5.Wprowadzenie zostanie potwierdzone sygnałem gongu Wywołanie ustawień fotela (przyciskami 1/2/3) -przy włożonym kluczyku z pilotem do stacyjki (w stojącym samochodzie) ,,krótko nacisnąć'' odpowiedni przycisk pamięci (1/2/3) -jeśli kluczyk z pilotem nie jest włożony do stacyjki,nacisnąć odpowiedni przycisk (1/2/3) i przytrzymać aż zapamiętane położenie zostanie osiągnięte Przyporządkowanie kluczyka z pilotem do el. fotela z pamięcią: 1.Włączyć zapłon 2.Nacisnąć przycisk SET 3.Nacisnąć TEN PRZYCISK POD KTÓRYM są zapamiętane ustawienia siedzenia kierowcy 4.Wyjąć kluczyk ze stacyjki 5.Po ok 3sek (lecz przed upływem 10sek) nacisną przycisk otwartej kłódki (otwierania) na pilocie. 6.Odzywa się dźwięk gongu i kluczyk jest przypisany do fotela Dokładniejsze pytanie pisz na priva do romeo9999 (wsio ma już opanowane przy fotelach b6/b7) Edited August 2, 2012 by Blop Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuttie Report post #4 Posted August 2, 2012 6.Odzywa się dźwięk gongu i kluczyk jest przypisany do fotela tak chyba jest w instrukcji, ale powinno brzmieć "przyporządkowanie ustawień fotela do kluczyka" a tak zapytam od razu Blopa z ciekawości, czy jak się kluczyk przyporządkuje do ustawień fotela, to za każdym razem jak się wkłada kluczyk do stacyjki fotel ustawia się do zapamiętanych ustawień? To znaczy mam ustawiony fotel i lusterka, przypisałem ustawienia do kluczyka, daję kluczyk żonie, która musi zmienić ustawienia, załącza zapłon (fotel się nie rusza bo jest przypisany do moich ustawień), ustawia fotel pod siebie (bez zapamiętywania), jedzie w drogę, wysiada, zamyka auto, wraca po godzinie, wkłada kluczyk do stacyjki i... fotele się ustawiają pod moje ustawienia, skoro są zapamiętane? Mam tę funkcję ale jej nie testowałem jeszcze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Weso Report post #5 Posted August 2, 2012 u mnie jest tak że wystarczy otworzyc auto drugim kluczykiem, żeby fotel i reszta sie ustawiła, nie muszę go wsadzać do stacyjki Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Zygmunto Report post #6 Posted August 17, 2012 A jaką grubość kabli wykorzystaliście do zasilania? Wg schematów, które mam powinny być 4mm Nie wiem czy to nie przesada, bo O2 miałem też stołki z pełną elektryką i z pamięcią i wystarczyły kable 2,5 mm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #7 Posted August 17, 2012 4mm to grubość przewodu zasilania od skrzynki bezpiecznika do gniazda które znajduje się w podłodze pod siedzeniem, natomiast 2,5mm to już odejście od tego gniazda do sterownika pod siedzeniem. Taki sam manewr jest zastosowany w przewodzie masy 4mm na przyjściu a 2.5mm na odejściu od gniazda pod siedzeniem. Wszystkie silniki w siedzeniu są podłączone 2.5mm przewodami oprócz silnika ustawiania podparcia lędźwiowego który jest zasilany 1mm przewodem. Zasilania siedzeń w elektryce ale bez pamięci są zrealizowane przewodami 2,5mm Wydaje mi się iż spokojnie 2.5mm starczy skoro VW przewidział taką grubość kabla w zasilaniu sterownika pod siedzeniem, jak ma się spalić to pierwszy pójdzie ten 2,5mm pod siedzeniem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
El Zygmunto Report post #8 Posted August 17, 2012 Bimbasz, :respect Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #9 Posted August 17, 2012 Widzę że w temacie nie ma opisu uaktywnienia prawego lusterka krawężnikowego, wiec go dodam Przy opcji z fotelami z pamięcią, można uaktywnić opuszczanie lusterka prawego po włączeniu biegu wstecznego. Opis programowania: - włączyć zapłon - włączyć bieg wsteczny - obrócić przycisk ustawiania lusterek w położenie R - lusterko prawe ustawić w taki sposób aby można było obserwować obszar krawężnika Ustawienia zostają automatycznie zapamiętane i przyporządkowane do aktywnego kluczyka z pilotem. Lusterko prawe będzie się zawsze przesuwało w zapisane położenie, kiedy przy włączonym zapłonie włączony zostanie bieg wsteczny, a przycisk lusterek na drzwiach kierowcy będzie w pozycji R. Lusterko powraca w położenie wyjściowe (zaprogramowane dla danego kierowcy) kiedy samochód jedzie do przodu a jego prędkość będzie większa jak 15km/h albo kiedy pokrętło lusterek zostanie przełączone z pozycji R na 0 lub L Quote Share this post Link to post Share on other sites
Michał2008 Report post #10 Posted August 17, 2012 Witam ponownie, Dziś oglądałem z kolegą passka w komisie z 2009r. i miał dziwną kombinację i chciałbym się upewnić czy taka konfiguracja występowała; bo moim zdaniem nie. Fotel kierowcy full elektryka + pamięć, natomiast fotel pasażera całkowicie manualny ???? :dupablada Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #11 Posted August 17, 2012 Fotel kierowcy full elektryka + pamięć, natomiast fotel pasażera całkowicie manualny ???? raczej nie powinno tak występować, ale 100% pewności nie dam, jak sa fotele na fulu to kierowcy jest z pamięcią a pasażera nie (ale całkowicie elektrycznie ustawiany) a co do tych foteli to sprawdzałeś czy ten kierowcy działa? lub pasażera jakie ma przewody w gnieździe pod fotelem, bo może jeden lub drugi był włożony na sztuke Quote Share this post Link to post Share on other sites
Michał2008 Report post #12 Posted August 17, 2012 jak sa fotele na fulu to kierowcy jest z pamięcią a pasażera nie (ale całkowicie elektrycznie ustawiany) dokładnie tak powinno być; nie sprawdzałem czy wszystko działa jak powinno ;/ Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcineczek21 Report post #13 Posted September 29, 2012 takie cos w skoda superb widziałem 1 full elektryka a 2 cały ręczny skoda i vw to to samo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bart-S Report post #14 Posted September 30, 2012 (edited) Witam ponownie, Dziś oglądałem z kolegą passka w komisie z 2009r. i miał dziwną kombinację i chciałbym się upewnić czy taka konfiguracja występowała; bo moim zdaniem nie. Fotel kierowcy full elektryka + pamięć, natomiast fotel pasażera całkowicie manualny ???? :dupablada Może to jakieś autko firmowe dla przedstawicieli handlowych? Wtedy miałoby to jakiś sens... Zresztą jeśli chcesz się upewnić wystarczy zajrzeć do wlepy serwisowej - kodów na niej jest mało, ale akurat fotele się łapią Jeśli w/w teoria jest prawdziwa to spodziwałbym się 3L4 (fotel kierowcy z pamięcią) + 3L2 (fotel pasażera z manualną regulacją wysokości co przy braku pozostałych kodów wyposażenia dot. sterowania fotelem jak np. 7P8, daje w pełni manualny prawy stołek). Edited September 30, 2012 by Bart-S Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #15 Posted October 15, 2012 (edited) filmik obrazujący ustawianie się lusterka na krawężnik po włączeniu biegu wstecznego Edited October 16, 2012 by Bimbasz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Piontek Report post #16 Posted October 23, 2012 Mam fotele Sportline z regelacją pół elektryczną ( tylko oparcie ) mam pytanie czy mogę kupić fotel od Comfortline z pełną elektryką i przełożyć tapicerkę z moich foteli? czy stelaże są takie same? czy jednak muszę poszukać Sportline z full elektryką :hmm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #17 Posted October 23, 2012 Kolega Bimbasz przerabiał swoje fotele na full ale wiem, że rozebrał je całkowicie w drobny mak więc pisz Piotrek do niego Nie całkowicie, zostały może jeszcze ze 4 śrubki do odkręcenia i 2 trytytki Ale były gołe Piotrek co do stelaża od comfortline i sportline to ten drugi nie wiem czy nie ma przyspawanych takich specjalnych prętów na bokach co trzymają te boczne wyprofilowania. Takie jakby wygięte U przyspawane nóżkami Quote Share this post Link to post Share on other sites
wozny83 Report post #18 Posted October 23, 2012 Piotrek co do stelaża od comfortline i sportline to ten drugi nie wiem czy nie ma przyspawanych takich specjalnych prętów na bokach co trzymają te boczne wyprofilowania. Takie jakby wygięte U przyspawane nóżkami Dokładnie tak jak Marcin pisze w sportlinach są bardziej wyciągnięte pręty do trzymania tych bocznych gąbek oparcia, wiem coś o tym a comorcie będzie inaczej. Nie całkowicie, zostały może jeszcze ze 4 śrubki do odkręcenia i 2 trytytki Ale były gołe No bardzo dużo , gołe to mało powiedziane Quote Share this post Link to post Share on other sites
UltraViolet Report post #19 Posted February 26, 2014 Odgrzeje kotleta... Mam okazje kupic fotele z Comfortline elektryczne i w związku z tym mam pytanie czy można je przelożyc do mojego Trendline z manualnymi? Jeśli tak to czy to jakis wielki problem i jak podlaczyc kable? trzeba kupic wiązke? No i jaki koszt tego by był...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pikopiko Report post #20 Posted February 27, 2014 Wiązkę można dorobić. Zasilanie do bezpieczników, masą na słupek i tyle... Quote Share this post Link to post Share on other sites