Skocz do zawartości
k0b3

Regulacja drzwi kierowcy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z opadającymi drzwiami kierowcy. Dość ciężko się otwierają i na dodatek ocierają o uszczelkę tą która jest w tylnich drzwiach na słupku. Ja je można nieco podnieść? Załączam zdjęcia zawiasów i tej wytartej uszczelki20120731_142718.jpg

20120731_142652.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w tylnych prawych drzwiach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, i jak nie robił nikt tego wcześniej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykle drzwi reguluje się poluzowując zawiasy i przesuwając ile da radę w otworach. Zakładam, że na kołkach w zawiasach nie ma luzów bo drzwi ciężko się otwierają. Gdy kołki są luźne to drzwi po otwarciu też będą opadać. Sprawdź dla pewności to. Uchyl drzwi i spróbuj je lekko podnieść. Jeśli jest luz to na pewno wyczujesz. Jeśli są luzy na kołkach to do wymiany kołki lub całe zawiasy.

Innym sposobem ustawienia drzwi góra dół (trochę barbarzyńskim) jest delikatne podgięcie zawiasów ciągnąc za uchylone drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja skorzystam z temu,

da się trochę 'dogiąć' ramkę okna do wewnatrz, odstaje mi jakieś 2 mm na górze przy słupku B i a nie lubie jak nie jest wszystko spasowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś ktoś pisał, też w B6, że trzeba opuścić szybę w dół i ręką nagiąć (szarpiąc) ramkę okienną.

 

u autora wątku widzę, że na uszczelce jest ślad rdzy, to norma w VW że przeciera się lakier na wewnętrzenej stronie drzwi (ramce okna)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy jest to norma, ale tak jak zauważyłeś drzwi przy otwieraniu lekko opadają i uszczelka ładnie wyciera lakier na wewnętrznej stronie drzwi. Aczkolwiek samej rdzy nie widać na ramce tylko na uszczelce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Zauważyłem że przednie drzwi kierowcy przy zamykaniu obcierają najwięcej górnym rogiem o uszczelkę na słupku tylnych drzwi. W momencie gdy rygiel wchodzi na ucho zamka drzwi delikatnie podnoszą się do góry (1 - 2 mm). Brak luzów przy otwartych drzwiach. Jak jadę po dużych nierównościach to słychać skrzypienie z okolic słupka. Oczywiście standardowo mam wytarty lakier od wewnętrznej strony słupka drzwi przednich i rdzę na uszczelce. Pewnie poprzedni właściciel (osioł, grubas i leń) wysiadał z auta podciągając się za drzwi i je podgiął. Trochę lipa jak na takie auto.

Da się teraz coś sensownego z tyn zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam się do wątku. U mnie jeszcze problem jest taki, że uszczelka która jest na drzwiach minimalnie odstaje od karoserii po zamknięciu drzwi, przez co podejrzewam spływa woda i później zostaje mi na progu, bo jest blokowana przez dolną uszczelkę drzwi - która zabezpiecza przed dostaniem się wody z zewnątrz. Regulował już ktoś drzwi? jakieś zdjęcia, porady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damol30

Mam to samo ale po stronie pasażera.Jutro spróbuję podniesc zamek wiec jak sie uda to napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo ale po stronie pasażera.Jutro spróbuję podniesc zamek wiec jak sie uda to napisze.

hmm widze ze temat poruszany,a drzwi jak opadały tak nadal pewnie obcierają się do dziś:(

będę musiał sam cos wymodzić

;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś udało się jakoś wyregulować (podnieść) drzwi i czy mógłby się podzielić jakimiś wskazówkami?

Mi oprócz wspomnianej już rdzy na uszczelce, dodatkowo uszkodził się lakier na dole styku drzwi przednich i przedniego błotnika. Podczas jazdy (zwłaszcza po kałużach) zbiera się tam piach i przy otwieraniu słychać jak zgrzyta. Podejrzewam, że przy prawidłowo wyregulowanych drzwiach nie ma to miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi niestety też opadają drzwi pasażera:/ chyba bede sam je regulowal, poluzuje zawiasy i jakos moze sie uda(dodam ze nie ma luzow przy otwartych dzwiach). Górny róg drzwi pasazera ociera o drzwi tylne no i uszczelki z tej strony auta odstaja gdznieniegdzie (obok lusterka wstecznego w drzwiach przednich i gorny rog tylnych) troche je ponapychalem na wlasciwe miejsce ale nie sadze zeby bylo to szczytem profesjonalizmu(strona pasazera tylko). Dam znac jak zaczna spowrotem odstawac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat, by nie zakładać nowego. Mam podobny problem z drzwiami kierowcy.

Drzwi są lekko opadnięte, widać to nawet na zamkniętych drzwiach po szczelinach, przy większych prędkościach (pow 130km/h) w aucie świszcze w okolicach górnej belki. Do tego standardowo wytarty próg i uszczelka.

Dodam jeszcze, że przy "prawie zamkniętych" drzwiach próbując je podnieść do góry jest luz. Na drzwiach w połowie otwartych lub otwartych na maks luzu nie ma.

Teraz pytanie czy da się to wyregulować i co za tym idzie drzwi się podniosą, czy trzeba wymieniać zawiasy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Poradziliście sobie z drzwiami?

U mnie jest ten sam problem. Niestety zawias wyrobił się już nieco (czuć luz przy ruszaniu góra-dół) więc kupiłem w ASO nowy (koszt 79zł), polakierowałem i teraz nadszedł czas na wymianę.

Pytanie tylko jak się do tego zabrać? Czy rozkręcić zawiasy i zdjąć całe drzwi, czy da się może wymienić bez zdejmowania drzwi?

 

Pozdrawiam

 

 

 

Jestem już po wymianie. Sprawa prosta jak drut i trwająca max 15 minut.

Potrzebne: dobry klucz płasko-oczkowy 13, lewarek.

Podstawowa sprawa to odkręcić 3 śruby trzymające zawias. U mnie poszło dość lekko ale gdyby śruby były zardzewiałe to mógłby być mały problem. Nie ma tam zbyt wiele miejsca na dostęp kluczem nasadowym.

 

Jak to zrobić:

1. otwierasz drzwi jak szeroko się da.

2. podpierasz drzwi lewarkiem aby nie opadły.

3. Odkręcasz 3 śruby trzymające zawias - najlepiej zacząć od tej najbardziej z tyłu.

4. wyciągasz delikatnie stary zawias a w jego miejsce montujesz nowy.

5. przykręcasz śruby na początek delikatnie - próbujesz czy drzwi się zamykają

6. ustawiasz położenie drzwi - dokręcasz śruby - gotowe.

 

Stary zawias był tak wyrobiony że luz był wyczuwalny w rękach. Po wymianie drzwi chodzą jak nowe.

Trzeba uważać jedynie aby nie uszkodzić lakieru.

Cały koszt wymiany to nowy zawias z ASO (79zł) i puszka lakieru z allegro (30zł).

Edytowane przez adiplo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opadające i ciężko zamykające się drzwi to nie tylko problem Pasatów.Jest na to bardzo prosty sposób ,wczoraj z bardzo zadowalającym efektem wykorzystałem go w moim pasacie.Nie trzeba zdejmować tapicerki z drzwi ani deski rozdzielczej .Wystarczy ,w przypadku opadniętych drzwi popuścić o dwa ,trzy obroty śruby dolnego zawiasu ,te które są wkręcone w drzwi i pomiędzy zawias i drzwi wsunąć odpowiedniej grubości podkładkę ,u mnie wystarczyła 1,5mm ,najlepiej jeżeli podkładka będzie miała kształt części zawiasu przylegającej do drzwi oczywiście z otworami przeciętymi do tylnej krawędzi podkładki aby można ją było wsunąć bez wykręcania śrub,Po wstępnym lekkim dokręceni należy sprawdzić czy wszystko pasuje a jeżeli tak dociągnąć śruby i problem rozwiązany

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeżeli ktoś miał by zapytania do mojej wcześniejszej odpowiedzi na temat regulacji opadniętych drzwi z przyjemnością odpowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

Jeżeli nie ma wyraźnego luzu na górnym zawiasie to wystarczy poluzować śrubę zawiasu górnego w drzwiach i po delikatnym ich podciągnięciu śrubę dokręcić- otwór w zawiasie to oczko owalne do regulacji fabrycznej drzwi. Udanej zabawy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam problem ze stukającym dolnym zawiasem z ogranicznikiem. U mnie jest ewidentny luz na trzpieniu bo i drzwi chodzą góra/dół i widać jak trzpień przeskakuje na kolejnych ogranicznikach.

Kupiłem już używany zawias na allegro. Pytanie tylko jak ściągnąć całe drzwi? W Sam naprawiam Passat B6 dziwnym trafem pokazane są zawiasy od B5.

Nie chodzi mi o elektrykę tylko konkretnie które śruby i w jakiej kolejności odkręcać? Czy wystarczy odkręcić dwie nakrętki trzpieni i zdjąć drzwi do góry, bo kolega wcześniej pisał o 3 śrubach ale nijak nie wiem o które 3 chodzi.

Zawias lewy, przód który kupiłem. 

 

Schowek01.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podpinam sie pod pytanie kolegi jak zdemontować dolny zawias może już ktoś z was go wymieniał Proszę opisać jak podejść do tematu a dokładnie które śruby i w jaki sposób wykręcić 

Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Dzisiaj także walczyłem z opadnietymi drzwiami i jest jeden mały sposób :) poluzowałem te dwie sruby od gornego zawiasu i pchnalem caly zawias w strone silnika, po skreceniu drzwi zamykaja sie i otwieraja jak nowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności