Pelson Zgłoś #21 Napisano 1 Września 2012 Jak się na czymś nie znasz to nie pisz. Opaski muszą byś SGB, inaczej wszystko pozlatuje. Opaski się nie ześlizgną nawet na prostej rurze jeżeli zaciśniemy silikon z całych sił do samego końca opaską. Ja dodatkowo założyłem na końcach śrub opasek nakrętki samokontrujące. Nie znam się? Jeśli wylatujesz mi z ciśnieniem rzędu może 0.8 bara to faktycznie, przeokrutnie duże doładowanie. I ty widocznie się nie znasz, bo robienie dolotu bez lamelek na końcach rur to jest brak wiedzy. Przecież ci to prędzej czy później pozlatuje nawet na takich super opaskach jak masz założone. Na koniec dodam że te twoje fajne opaski sgb czy jak tam to nazwałeś, mimo lamelki na krańcu rury przy 1.4 bara i tak spadły w 1.8t więc jakieś super to one nie są, zwykła dużo lepiej to trzymała na zakrzywionej rurze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #22 Napisano 1 Września 2012 Jezeli rurki beda bez zgrubien na koncach to choc nie wiem jaka opaska bedzie jak dostanie sie tam olej z dolotu to bedzie strzelac wiem bo przetestowalem u siebie. dlatego ja jak nie mam na koncu rury zgrubienia kladlem ja na desce i od wew strony wybilem 8 punkcikow punktakiem i dzieki temu mam teraz spokoj z strzelajacymi rurami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #23 Napisano 1 Września 2012 Nie znam się? Jeśli wylatujesz mi z ciśnieniem rzędu może 0.8 bara to faktycznie, przeokrutnie duże doładowanie. I ty widocznie się nie znasz, bo robienie dolotu bez lamelek na końcach rur to jest brak wiedzy. Przecież ci to prędzej czy później pozlatuje nawet na takich super opaskach jak masz założone. Na koniec dodam że te twoje fajne opaski sgb czy jak tam to nazwałeś, mimo lamelki na krańcu rury przy 1.4 bara i tak spadły w 1.8t więc jakieś super to one nie są, zwykła dużo lepiej to trzymała na zakrzywionej rurze. omg jaki 0.8 bara? Jak nie wiesz jakie ciśnienie jest w 1.9PD to Cię oświecę że 1.45. Ja jakoś jeżdżę już trochę na prostych rurkach i nawet nie drgną. Poza tym ja zanim składałem dolot kupiłem sobie silikon żaroodporny, smarowałem kilka cm przed końcem rury na końcach dookoła i dopiero nakładałem silikony po czym zaciskałem złączki SGB 60-63mm na rurze 51mm do samego końca, nie ma szans się zesunąć bo opaska doszła do samego jej końca, jest tak mocno zaciśnięta, że aż strach żeby nie porobiły się z rury aluminiowej jaja, ale jest ok, do tego podkładka + nakrętka samokontrująca!! silikony aż wżarły się do rur więc przestań mi pitolić że cokolwiek pozlatuje. Owszem jak robiłem pierwszy raz to co widzisz na fotkach to opaska strzeliła bo nie dałem ani silikonu, ani nakrętek i do tego zacisnąłem o 15 obrotów słabiej bo ktoś napisał mi żeby za mocno nie dociągać opasek bo pokrzywie rury. Jest wszystko jak należy i nic nie ma prawa spaść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelson Zgłoś #24 Napisano 1 Września 2012 (edytowane) Nie zamierzam się kłócić. Typowy forumowicz bez doświadczenia w praktyce. Zamontuj trochę więcej ic'ków, i poszerz swoje horyzonty zanim będziesz na kogoś najeżdzać. Sylikon? jeśli wyszedł ci poza rurę (bardzo mocno zacisnąłeś opaski) i wpadł do dolotu to albo zasyfi ci IC albo poleci do turba. W ogóle co to za pomysł dawać tam sylikon. Ale to już pominę. 1.45 w seryjnym pd? Dobra widzę że nie mam z kim gadać. Jeszcze jedno pytanie znasz może trzecią i czwartą liczbę doładowania po przecinku bo to strasznie istotne dla mnie. I jeszcze jakbyś zrobił jajo za pomocą tej opaski to chyba dałbym ci medal. Trochę jeździsz? trochę czyli ile 1000 km? Przejedź na tym 5 tysięcy to możesz mówić trochę. Edytowane 1 Września 2012 przez Pelson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #25 Napisano 1 Września 2012 typowy buraczyna, ale cóż, i tacy się trafią. Z mojej strony koniec ot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelson Zgłoś #26 Napisano 1 Września 2012 Wyczekiwałem na ten post. Brak doświadczenia, przykładów, argumentów i kończy dyskusję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekmalisz Zgłoś #27 Napisano 3 Września 2012 Nie zamierzam się kłócić. Typowy forumowicz bez doświadczenia w praktyce. Zamontuj trochę więcej ic'ków, i poszerz swoje horyzonty zanim będziesz na kogoś najeżdzać. Sylikon? jeśli wyszedł ci poza rurę (bardzo mocno zacisnąłeś opaski) i wpadł do dolotu to albo zasyfi ci IC albo poleci do turba. W ogóle co to za pomysł dawać tam sylikon. Ale to już pominę. 1.45 w seryjnym pd? Dobra widzę że nie mam z kim gadać. Jeszcze jedno pytanie znasz może trzecią i czwartą liczbę doładowania po przecinku bo to strasznie istotne dla mnie.I jeszcze jakbyś zrobił jajo za pomocą tej opaski to chyba dałbym ci medal. Trochę jeździsz? trochę czyli ile 1000 km? Przejedź na tym 5 tysięcy to możesz mówić trochę. Ja tu trochę w obronie Janusza stanę , sam mam Fmic'a na prostych rurach już od roku + Turbo BRD które dmucha 1.6 bara teraz trochę więcej, po korekcie , auto było z 3-4 razy na rolkach no i nic się nie zsuwa Oczywiście lekko zatoczone końcówki były by lepsze ale jak na razie na nie zatoczone końcówki nie mogę narzekać p.s dodam że odma puszczona jest pod auto wiec olej nie dostaje się do dolotu pozdro Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelson Zgłoś #28 Napisano 3 Września 2012 Może i trochę przesadziłem, ale zazwyczaj jak ktoś do nas przyjeżdża to zawsze prosi o poprawkę dolotu jeśli ma zrobione to w ten sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dem-car customs Zgłoś #29 Napisano 23 Września 2012 ja napiszę tylko w tym temacie tyle ze jak przeczytałem koszt zrobienia to bez spawów to twierdzę że lepiej dołożyć z 200zł i mieć to po pierwsze estetyczniej zrobione po drugie trwalej po trzecie mniej zabawy i wolał bym poprostu pospawać całe orurowanie nie piszę tego dlatego że akurat się tym zajmuję ale poprostu tak twierdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
.::STRICKER::. Zgłoś #30 Napisano 5 Stycznia 2013 montował już ktoś coś takiego?pasuje to? http://allegro.pl/fmic-intercooler-kit-audi-vw-1-9tdi-a4-b5-passat-i2902063817.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #31 Napisano 7 Stycznia 2013 montował już ktoś coś takiego?pasuje to? http://allegro.pl/fmic-intercooler-kit-audi-vw-1-9tdi-a4-b5-passat-i2902063817.html kolego ja terez będę modził i idę w to co kolega pokazał z dolotem 51mm. ten zestaw też rozpatrywałem ale wychodzi drożej i od razu widać że do AVF nie bardzo będzie pasował. dodatko zwroć uwagę że rura obejmująca za silnikiem jest zamiast rury plastikowej która w AVF zawiera mapsensor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
.::STRICKER::. Zgłoś #32 Napisano 7 Stycznia 2013 51mm i mniejszy fimc do jakiej mocy jest wystarczający?mi chodzi o to głównie ż nie chcę kupic czegoś za dużo ani za mało bo niestety gdybym się za to zabrał to muszę to ogarnąc w jeden dzien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #33 Napisano 9 Stycznia 2013 jeżeli idziesz w granice 200 km to ten zaprezentowany w zupełności ogarnie zagadnienie (550 14 65). sam montaż będę ci mogł powiedzieć za tydzień dwa. ale po rozmowie z kolegą z forum twierdzi że nie ma nic trudnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #34 Napisano 9 Stycznia 2013 Panowie a czym się różni dolot 57mm od 51mm? Który jest lepszy, który mam wybrać do swojego paska abym nie musiał nic przerabiać? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #35 Napisano 10 Stycznia 2013 Zależy jakie turbo będziesz wkładał itd... ale w zupełności wystarczy 51mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #36 Napisano 10 Stycznia 2013 Zależy jakie turbo będziesz wkładał itd... ale w zupełności wystarczy 51mm Powiedzmy że teraz mam fabryczne do AVF to jaki jest dolot? Teoretycznie będę chciał włożyć turbo BRD- jaki tutaj jest dolot? Najpierw chce założyć FMIC-a a póżniej pomysle nad BRD. Dolot 51mm do jakiej mocy spokojnie wystarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #37 Napisano 10 Stycznia 2013 wsadzaj 51 a tym bardziej, ze na 90% masz chlodniczke po stronie pasazera i bedziesz mial troche dlubania zeby rurki upchac tak jak opisalem w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/52400-FMIC-montaz-fotostory/page8?highlight=neoeinz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #38 Napisano 27 Stycznia 2013 Wiele osób pyta mnie na PW jak wygląda sprawa rur z prawej strony stojąc przed autem. Tak jak opisałem wyżej i widać na zdjęciach nie założymy kratki zderzaka. Aby nie trzeba nic ciąć należy prawą stronę wykonać prostym sposobem. IC-->kolanko silikonowe 45 stopni 57/51mm--->kolano aluminiowe 90 stopni 60cm-->połączenie z ori wężem. Jak widać w tej metodzie potrzebujemy na prawą stronę czyli kierowcy tylko 2 elementy - kolano silikonowe 45 stopni 57/51mm i kolano aluminiowe 90 stopni 51mm 60cm. Z takim montażem nie ma problemu i kratka halogenowa mieści się bez najmniejszego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakteria19 Zgłoś #39 Napisano 13 Lutego 2013 Dziś skończyłem montaż FMIC wg. twojej instrukcji. strona od kierowcy - miodzio ale od pasażera ponieważ mam tą chłodniczkę oleju napędowego - masakra miałeś rację że będzie bruzdzić. ale ostatecznie sukces. jutro jadę na korektę liczę coś w granicach 190km. dzieki za pomoc. ogólnie jak ktoś ma AVF troszkę młodszego to polecam. robota dla amatora jak składanie klocków. koszt też wcale nie jest duży biorąc pod uwagę że idziesz w aluminium. jeszcze jedna sprawa. FMIC należy montowac jak najbliżej chłodnicy. nawet polecałbym przeniesienie czujnika temperatury poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #40 Napisano 13 Lutego 2013 (edytowane) Aby nie trzeba nic ciąć należy prawą stronę wykonać prostym sposobem.IC-->kolanko silikonowe 45 stopni 57/51mm--->kolano aluminiowe 90 stopni 60cm-->połączenie z ori wężem. Kolego mógłbys potwierdzić czy dobrze dobieram elementy ?? To kolanko ? >> http://allegro.pl/kolanko-redukcyjne-silikonowe-turbo-45st-51-57mm-i2951292830.html Czy to kolanko ? >> http://allegro.pl/kolanko-redukcyjne-45-stopni-51-57mm-samco-fmic-i2995507747.html Wydaje mi sie że od FMIC.PL to kolano jest dłuzsze.... które bedzie pasować ? No i rura.... Czy chodzi o taką? >> http://allegro.pl/kolanko-aluminiowe-90-stopni-51mm-60cm-tuning-i3029172560.html Tu w zasadzie pytanie... Czy kąt 90* ma być pośrodku czy jedna ze stron ma być dłuzsza ? Z góry dzieki za odpowiedzi EDIT: Mam to do wykorzystania... więc może kupie więcej opasek i zaoszczedzę ponad 100 zł z jednej strony Edytowane 13 Lutego 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach