Skocz do zawartości
Michal1980

Co ile i jak wypalacie DPFa? - ankieta

Rekomendowane odpowiedzi

Może ja odpowiem (użytkuję taki sam B7) - właśnie przekroczyłem 58Tkm. Nigdy, ale to nigdy nie zauważyłem momentu wypalania DPF'u. Co do wentylatorów - owszem, kilka razy w cieplejsze dni po wyłączeniu silnika wentylatory dalej chodziły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ja odpowiem (użytkuję taki sam B7) - właśnie przekroczyłem 58Tkm. Nigdy, ale to nigdy nie zauważyłem momentu wypalania DPF'u. Co do wentylatorów - owszem, kilka razy w cieplejsze dni po wyłączeniu silnika wentylatory dalej chodziły.

 

Widzisz, ja mam dopiero 17000 km. W sumie to nie wiem jak to się ma wypalac. Z tym wentylatorem to miałem tak pierwszy raz pod koniec lata we wrześniu, ciepły dzień i wczoraj gdy na dworzu było -5 stopni. Silnik nie był mocno rozgrzany, a dodatkowo stał na zewnątrz. Gdy wysiadlem słyszałem jak intensywnie pracował wentylator. Nie czekałem na zakończenie. Po powrocie i ponownym uruchomieniu wszystko było OK. Generalnie z autem jest wszystko w porządku i pewnie gdybym nie czytał forum to bym się tym DPF em nie interesował. Może jakieś sugestie co do tych wentylatorow ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te wentylatory wlaczaja sie automatycznie w momencie wypalania dpf i jezeli przerwiesz wypalanie wylaczeniem silnika to one jeszcze przez jakis czas sie kreca, pewnie dlatego ze filtr mocno sie rozgrzewa i trzeba go jakos chlodzic. Mialem tak ze dwa razy, poza tym momentu wypalenia filtra nidgy nie widze chyba ze akurat jezdze po miescie i sie zatrzymam to widze ze obroty sa w granicach 1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a poziom oleju sie nie podnosi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie powiedzieli mi dokładnie to samo.Jest to normalny objaw kiedy przerwie sie wypalanie DPF.Poziom oleju cały pozostaje bez zmian.Po 28.000 tys km przebiegu nie dolewałem ani grama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez kontrolnie sprawdziłem. Jest OK. Dzięki chłopaki, jestem ukontentowany Waszymi odpowiedziami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie standardowe: co to jest i jak się to robi

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: nigdy mi się nie zapaliła

Wypalanie przez tryb serwisowy: nidgy

Styl jazdy:50/50

Styl wypalania: ---

 

Przebieg- 215kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mi filtr wypala sie sam, zez zadnego zapalenia kontrolki, widzialem jak do tej pory dwa razy siwy czy tam niebieski dym za autem, wtedy sam podnosilem mu obroty dynamiczniejsza jazda. Posiadam passka od wrzesnia i 80%jazdy to miasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...) skończyło sie na telefonie do GCS Tuning i wywaleniu tego cholerstwa w krzaki !

 

Przy okazji podniosłem osiągi (...)

 

Ot cała historia przygody z DPF u mnie... polecam innym użytkownikom TDI z tą przeklętą puszką.

 

Ja też już nie mam tej cholery i czuję się lepiej, o!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie koszty w PL usuniecie tego dziadostwa? Jade na urlop przez PL w sierpniu to moze bym sie skusil na wywalenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wypalanie objawia się tym, że silnik (a mam DSG) dochodzi do trzeciego biegu i nie przerzuca na czwórke przy normalnym przyspieszaniu tj wcisnięcie pedału gazu do ok połowy jego skoku. Silnik trzyma trzeci bieg i ok 2200 - 2300 obrotów. Muszę tak przejechać gdzieś tak 12 do 15 kilometrów po czym normalnie przerzucza na czwórkę i inne biegi. Robię jeszcze test (tak sobie przyjąłem) czyli zwalniam do trójki i delikatnie przyspieszam i jeżeli normalnie skrzynia przerzuca biegi czyli DPF wypalony. Jeżdżę tak trzeci rok i ani razu filtr się nie zapchał. Poza tym widzę widoczny wzrost temperatury silnika tzn silnik szybciej łapie 90 stopni niż normalnie. Do dnia dzisiejszego stosując tą metodę ani razu nie zapaliła mi się kontrolka świec.

 

---------- Dodano o 22:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:43 ----------

 

Aha, co jaki czas to się powtarza to nigdy tego nie sprawdzałem. Na oko gdzieś tak dwa razy w miesięcu. Jeżdzę cały czas w mieście ( trasa to jakies 70 km na 800 km przebiegu łącznego miesięcznie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dwa razy w miesięcu- 800 km przebiegu miesięcznie)

zacząłem sie temu przyglądać i szacuje na jakieś +/- 500km pomiędzy wypalankami (60 miasto/40 trasa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam passata 4 lata, przejechałem nim 80tk. mam DPF na 100%. jazda 90% miasto. nigdy nie widziałem kontrolki DPF. mało tego nigdy nie widziałem żadnej chmury. czasami zdarza się, że poczuje w aucie tak jakby zapach spalenizny przez chwilę, który później znika. zapełnienie się zmienia, raz miałem 37% i po trasie 20km było 0%. czyli wszystko działa.

 

to co wszyscy mają inaczej z tym DPF'em czy jak?? jadni mają kontrolki, inni dymią a jednym śmierdzi spalenizną?? albo co niektórzy mają omamy??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam paska prawie cztery lata przejechane 120 tys i kontrolka DPF-a nie zapaliła się nigdy ale owszem wypalanie poznaje po podniesionych obrotach do 1000 jak stoję na światłach.Ale ja swojego cisnę tylko jak wyjadę na obwodnice trójmiasta lub na dłuższych prostych .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wypalanie standardowe: nie potrafie określić.

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: proces zaczyna się tuż przed zapaleniem kontrolki

Wypalanie przez tryb serwisowy: nigdy

Styl jazdy: 70% miasto

Styl wypalania: IV bieg, 2100-2300obr przez 15 minut.

 

Przez pół roku użytkowania nie zapaliła się kontrolka, ale jak już weszła na tablicy, to zaczęło się to dziać regularnie. Tuż przed zapaleniem się kontrolki DPF w cyklu miejskim, samochodem zaczyna lekko szarpać (widać to najbardziej, gdy wrzucę 3 bieg i włączę tempomat). Po chwili zapala się kontrolka i jade paskiem na "wycieczkę". Blokuje DSG na IV biegu, tempomat na 2200obr/min i zaczynam. Tuż przed podłączam skaner i obserwuję na kanale 075 - temp. przed turbiną, za turbiną (przed DPF), temp. za DPF i procentowe zapełnienie DPF. Gdy elektronika wyczuje, że są dobre warunki na wypalenie DPF, to chwilowe spalanie podskakuje o około 0.5L/100km, a temp. spalin idzie na 750-780°C. Zapełnienie DPF powoli spada i gdy osiągnie 15%, kontrolka gaśnie.

W tej chwili podczas jazdy po mieście DPF zapełnia się powoli, ale konsekwentnie. Najgorsze, że podczas jazdy na trasie (DSG na D, czasami V, czasami VI bieg) DPF zapełnia się także, bardzo powoli, ale się zapełnia. Zgłaszałem to w serwisie - poinformowano mnie, że prawdopodobnie DPF zapełniony jest sporą ilością popiołów i zaproponowano wymianę na nowy DPF econo za 5 tyś. zł. plus robocizna. Droga impreza.

Kilka dni temu jechałem identycznym modelem, w którym zapaliła się kontrolka DPF pierwszy raz od kilku lat (właścicielka depnęła kilka razy na mieście na zimnym silniku). Zabrałem go na przepalenie i odczyty ze skanera były o wiele lepsze - wypalanie nastąpiło 3 razy szybciej niż w moim pasku. Po zejściu do 5% i powrocie do trybu jazdy miejskiej, nie następowało zapełnianie DPF-u.

 

Myślałem co zrobić z miom DPF-em.

1. Można usunąć całkowicie w Szczecinie (firma V-tronic) - wycinają, przeprogramowują sterownik, koszt 1500zł. Nic nie dotykam, nie brudze się, akcja szybka. żadnych dodatkowych kosztów.

2. Regeneracja (firma Euro-Vat, Krzywiń) - regeneracja i gwarancja na pół roku albo 60kkm, koszt 500zł. Trzeba DPF wymontować, porozpinać instalację, wymontować czujniki, zapakować i zapłacić za przesyłkę w obie strony. Może się okazać, że nie nadaje się do regeneracji - dodatkowe koszty i to spore. Dodam, że wymontowanie/zamontowanie DPF-u w B6 jest utrudnione z powodu jego lokalizacji.

Temat jest do przemyślenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat prawie że zardzewiał dlatego użyje wd40?

Teraz jest coraz więcej użytkowników pasków b7 i jak wygląda sprawa związana z dpf-em? 

Konkretnie to przeczytałem cały temat i jeżeli było jak któryś z kolegów pisał że podczas wypalania przerwie się proces wyłączeniem silnika to wentylator chwilę pracuje jeszcze i fakt ja też tak mam ale pytanie moje bo widzę że na drugi dzień jest podobna sytuacja i znowu przerwę proces, a na trzeci dzień przykładowo już jest ok. Czy ten dpf się wypalił do końca czy nie jak to jest? Chodzi mi głównie o to czy on się wypala dobrze na postoju czy jednak przydało by się go gdzieś przegonić... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat przyrdzewiał, bo faktycznie wypalanie DPF'a w B7 jest prawie niezauważalne, pod warunkiem, że robisz trasę dłuższą niż kilka km na raz. Jeśli mu raz czy dwa razy przerwiesz to wreszcie się dopali, może nie do końca ale wystarczająco tyle by sterownik silnika już odpuścił na jakiś czas.

W moim CFFB dorobiłem sobie kontrolkę, która wskazuje moment regeneracji/wypalania filtra i gdyby nie to, to nawet bym nie zauważył, że on trwa.

Dla ciekawostki mogę napisać, że jeżdżąc codziennie do pracy na dystansie ~30km, filtr regeneruje się co jakieś 350..450km (nie jest już nowy). Proces trwa od 6 do kilkunastu minut w zależności od tego czy jadę równo 80..100km/h czy też muszę wlec się w jakimś korku. Tak więc widać, że "wypalanie" jest szybsze gdy silnik ma wyższe obroty (1500..2000) i obciążenie.

Ostatnio jechałem długą trasę ~1500km, autostrada prędkość ~140km/h, 5 osób i cały bagażnik. Regeneracja włączyła 100km od wyjechania z domu, a kolejna 930km dalej ?  - proces trwał dokładnie 6 minut, więc krócej się chyba już nie da. Jak widać jazda po autostradzie generuje mniej sadzy, albo ta sadza samoczynnie się wypala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i prawidłowo się wypala.

U mnie ostatnio (2-3 razy) wypalał się częściej, co ok. 450km, ale jazda głównie po mieście, krótkie trasy.

Ogólnie jeżdżąc głównie poza miastem wypala się co ok. 900km, czasami powyżej 1000km-dużo zależy od stylu jazdy-jeśli poruszam się w trasie spokojniej, to pokonam większy dystans.

Kontrolki dorabianej u siebie nie mam, ale w DSG łatwo zauważyć moment wypalania DPF-biegi zmieniane są przy wyższych obrotach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie zaczal wypalac ostatnio w granicach 200km. W ciagu 2tyg bedzie przeprowadzona operacja czyszczenia i zobaczymy co i jak pomoze.

Bo ostatnio jak mu nie dalem sie powypalac to na 4 dzien krotkich jazd po miescie zapalil mi kontrolke dpf, pojechalem na autostrade, przejazd ok 20 min z predkosciami 100-120 i sie wypalil i zgasil kontrolke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności