Skocz do zawartości
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie! Niestety dziś już kres mojej wytrzymałości z migającymi świecami żarowymi:( Bardzo proszę o pomoc, mój problem wygląda następująco po zmianie sterownika na 012AH i usunięciu problemów opisanych wyżej autko jeździ super jednak drażni mnie "oil sensor" którego fabrycznie nie mam (AFN). Liczniki pochodzą z 2000r silnik AHU. Z tego co wiem, muszę zmienić kodowanie liczników i powinno być ok..jednak tu jest problem. Mimo zmiany kodowania licznik nie przyjmuje mojego numeru kodowania i dalej widnieje jego pierwotne kodowanie. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc ? Dlaczego tak się dzieje? Jeśli piszę w złym wątku to z góry przepraszam.

Pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w liczniku 1/2 fis z fl-a kodowanie pomogło z czujnikiem poziomu którego nie ma w afn. Mozesz pokombinować z softem licznika lub z kablami i softem do kabla.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym kodowaniem u mnie jest problem :( jest 04145 i tej 5 nie moge zmienic na nic innego. Jak np wpisze 01145 to przyjmuje ale jak wpisze 04140 to już nie chce :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień licznik na polifta i powinien problem zniknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień licznik na polifta i powinien problem zniknąć.

Tak też zrobię, gdyż cały dzień mordowałem się z tym licznikiem i jedyne co można zrobić to wstawić emulator co jest kompletnym bezsensem. Tak więc teraz szukam licznika po lifcie w dobrej cenie:) Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol634

Wyślij mi wsad swojego licznika (najlepiej zgrany VAG EEPROM Reader ).

Postaram Ci się pomóc ,ale najwcześniej w sobotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marek29 chyba zapomniał o mnie :( więc może jest ktoś w stanie pomóc mi wyrzucić ten czujnik oleju z licznika? mam zamiar zmienić licznik na poliftowy z full FISem ale jak puki co mam inne wydatki. Załączam link do mojego wsadu, bardzo proszę o pomoc, bo naprawdę denerwujące są te komunikaty o oleju. Pozdrawiam http://chomikuj.pl/karol634/Passat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marek29 chyba zapomniał o mnie więc może jest ktoś w stanie pomóc mi wyrzucić ten czujnik oleju z licznika? mam zamiar zmienić licznik na poliftowy z full FISem ale jak puki co mam inne wydatki. Załączam link do mojego wsadu, bardzo proszę o pomoc, bo naprawdę denerwujące są te komunikaty o oleju. Pozdrawiam http://chomikuj.pl/karol634/Passat

 

Karol ,nie zapomniałem o Tobie.

Wrzuciłem Twój wsad do zegarów (mam takie) i nie wiem o co "Kaman".

Nie mam kopi swoich starych zegarów ,ale wiem że na pewno się dało ,bo mnie działało.

Faktycznie nie przyjmuje kodowania ,ręczne kodowanie działa do pierwszego odłączenia od prądu.

Jeszcze nie odpuściłem tematu.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Karol ,nie zapomniałem o Tobie.

Wrzuciłem Twój wsad do zegarów (mam takie) i nie wiem o co "Kaman".

Nie mam kopi swoich starych zegarów ,ale wiem że na pewno się dało ,bo mnie działało.

Faktycznie nie przyjmuje kodowania ,ręczne kodowanie działa do pierwszego odłączenia od prądu.

Jeszcze nie odpuściłem tematu.....

 

Dziękuję bardzo Marku, że poświęciłeś czas. Więc przynajmniej wiem, że jednak to nie moja wina, że coś robię nie tak, tylko jednak zegarów. Czytam i próbuję różnych kombinacji z tymi zegarami, ale jak narazie bez efektów :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mam kogo poprosić o poradę. Widzę, że macie ogromną wiedzę w temacie.

Musze wymienić ecu. Mam inny z identycznymi nr. Przeczytałem dziesiątki postów, spisałem wszystkie procedury dot. adaptacji (immo) i nagle trafiłem na post, w którym widnieje informacja, że w sterownikach Bosch sprzed 2001 roku - nie ma potrzeby żadnej adaptacji, bo nie mają zapisanego immo. Autor podaje, że w rocznikach 97-00 immo jest w liczniku, który nie komunikuje się z ecu. Dopiero w następnych rocznikach immo da się odnaleźć w liczniku i ecu. Więc jak to jest? Czy będę musiał odczytać te piny i wykonać adaptację montując nowe ecu?

Passat B5, 1,9 TDI, rocznik 1998 ? Sterownik 038906018P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obecnie i u mnie zawitał sterownik 012. Wcześniej miałem już zmienione zegary z 3BG 3b0920829A i klimatronik 044J. Mój Passat z motorem AHH miał ecu 018FS, czyli tzw pół CAN. Dla potomnych soft dla pompy 11mm, to 038906012AJ SW 352625, sterownik AIR-BAG o nr 6Q0 909 605 B idzie po CAN i nie ma z nim problemów. Na tym sofcie działa lampka tempomatu. Soft dostosowałem pod moje turbo i wtryski 216. Błąd 17931 również usunięty :ok. Jest miodnie, a najbardziej cieszy mnie odczyt pamięci przez obd2.

Wielkie podziękowanie się należą dla Marka29 za rozpiskę pinów.

 

Witam Szanownych Panów,

Przymierzam się również do zmiany 018 na 012, mam już kawałek wiązki (o dziwo wychodzi na to że podejdzie z benzyniaka - wtyczki takie same), komputer wiem, że nie podejdzie także nie krzyczcie:) Mam paska 2000r. AHH, trochę podmodzonego - oczywiście pompa 11tka, turbo AWX, sprzęgło AWX, skrzynia AWX, dolot AWX, wtryski ASV (0,205). Moje pytanie - czy jeśli kupię kompa z tego samego roku (immo 2) to da się to zaadoptować bezproblemowo? i drugie - moje auto posiada ESP, czy musi być jakiś specyficzne ECU, czy wystarczy odpowiedni wsad, pewnie wystarczy wsad, ale czy ktoś posiada wiedzę, jaki będzie dobry? Zegary z tego co koledzy tutaj piszą powinny zadziałać, ale czy bez jakichś ingerencji w nie?

Marek29 już kiedyś do Ciebie pisałem, ale zadam jeszcze oficjalne pytanie - z racji, że mam do Ciebie rzucik berecikiem;) to czy dałbyś radę kiedyś mi pomóc w tej przeróbce? Czy z Twoją pomocą jest to do zrobienia w jeden dzień, np. sobotę?

Jeśli miałbym się zabrać za to sam to pewnie najpierw zrobię przejściówkę i zobaczę jak to zagada, ale gdybyś mi pomógł, to może od razu by przelutował nowe wtyczki pod moją instalację, no i kwesia co z tym ESP.

Szukam od jakiegoś czasu kompletnej wiązki z jakiegoś Audika ale faktycznie to nie lada wyczyn:( Najlepsze jest to, że nawet jak są jakieś silniki z Audika tego typu na zdjęciach w ogłoszeniach z widocznymi wiązkami i jak się pytam typa co z wiązką to zawsze się dziwnie kolesie zachowują, co najmniej gdybym pytał o coś nielegalnego:) - "nie ma, nie było, na zdjęciu jest ale nie ma" - czeski film.

PS. Gdyby ktoś z okolic potrzebował jakieś drobne przeróbki w mapach i ewentualnie wgranie ich to coś mogę pomóc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyki z benza pasują, ale piny są inaczej obsadzone. ECU może być jakiekolwiek 012, natomiast sam spraktykowałem, że nie każdy soft obsłuży esp. Metoda prób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maraj75, coś mi się kojarzy, że była wersja ecu 012 z sinikiem AFN i systemem ESP - Marek29 o tym pisał, go zapytaj. Ogólnie soft jak będzie obsługiwał ESP, to reszte map idzie dostosować pod twoją konfigurację silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maraj75, coś mi się kojarzy, że była wersja ecu 012 z sinikiem AFN i systemem ESP - Marek29 o tym pisał, go zapytaj. Ogólnie soft jak będzie obsługiwał ESP, to reszte map idzie dostosować pod twoją konfigurację silnika.

Nie pamiętam :) ,ale Marcin @polonez15 przecież przerabiał temat z ASR?

Jeżeli modował sterownik po CAN ,to nie ważne czy to ASR ,czy ESP.Chodzi tyko żeby ECU wysyłało sygnał po Can.

Jeżeli zadziałało sterowanie ASR po can to i ESP wysteruje (czyt. skomunikuje się).

Problem był z 90ps.

Dla 110ps na pewno nie będzie problemu ponieważ A6 1,9tdi posiadały ESP (silnik AVG).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam softa 012A chyba z Golfa IV przerobionego na AHU bo on obsługuje ASR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam softa 012A chyba z Golfa IV przerobionego na AHU bo on obsługuje ASR.

Dobra ,ja pomieszałem.Ty masz "wyjściowo" 90-tkę ,a kolega pytał o 110.

Do 110 jest na 100% ,mam teraz wgrany (nie pamiętam z jaką końcówką) i cały czas wali błędem komunikacji z ABS (po can).

 

Opis sterowników.

 

038906012AK AFF

038906012AJ AHU

038906012AF AHU

038906012BK AHU + ESP

038906012AH AFN/AVG

038906012BL AFN/AVG + ESP

038906012BM AFN/AVG + EDL

038906012AB,X AFN/AVG + EDL

038906012BN,AX AFN/AVG + ESP

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było, a tu tyle odpowiedzi. Dzięki Panowie! Polonez15 czyli te wtyczki od benzyniaka podejdą czy nie?

 

Dzięki Marek29 za konkrety jeśli chodzi o numery sterowników. Nie odpowiedziałeś czy zechciałoby Ci się mi pomóc...

 

Temat na razie stoi bo mam urwanie głowy w robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem przecież, ze pasują ale trzeba dokładać piny. Lepiej znaleźć od diesla jak się nie ma luzem paczki pinów ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę mnie nie było, a tu tyle odpowiedzi. Dzięki Panowie! Polonez15 czyli te wtyczki od benzyniaka podejdą czy nie?

 

Dzięki Marek29 za konkrety jeśli chodzi o numery sterowników. Nie odpowiedziałeś czy zechciałoby Ci się mi pomóc...

 

Temat na razie stoi bo mam urwanie głowy w robocie.

 

Napisałem przecież, ze pasują ale trzeba dokładać piny. Lepiej znaleźć od diesla jak się nie ma luzem paczki pinów ..

 

Witam! Ja miałem wtyczki od benzyniaka z seata i brakowało dużo kabelków, ale po rozebraniu wtyczek okazało się, że w tych wtyczkach są wszystkie kompletne piny i wystarczy tylko podłączyć do nich kabelki. Jak więc ktoś ma takie wtyczki od benzyniaka to niech całkiem je rozbierze, bo być może piny tam siedzą i wystarczy zacisnąć na nich tylko same kabelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i znowu witam po dłuższej przerwie:( Już miałem zarzucić temat zmiany tego sterownika na 012 ale moje cudowne autko dodało mi dodatkowej motywacji:( Może to zabrzmi głupio, ale stanął mi w Krakowie na rondzie Grzegórzeckim:( Okazało się, że kości straciły kontakt z podstawkami:( Nie wiem jakim cudem ale tak sie stało. Wyciągnąłem, włożyłem spowrotem i pojechałem dalej.

Później w domu przeczyściłem to porządnie i niby jeździ na razie ale boję się akcji typu - zima, do teściów mam 300km niejednokrotnie przez lasy, jedno dziecko większe, drugie maleństwo i traci mi to kontakt na jakiśm pustkowiu, a przy okazji uszkadza ECU:( Tragedia, silnika nie odpalisz, co robić:( Oczywiście można mieć jakieś drugie ECU z ori softem na podmiankę, ale jakoś opcja 012 bardziej mnie znowu nakręciła, tym bardziej że ciągle nie mogę doszlifować programu:( Trochę za dużo kombinuję, to fakt ale co zrobić jak się chce bez dymu, a możliwie najmocniej.

Teraz tak - sprawdziłem tą moją wiązkę od benzyniaka i faktycznie są wszystkie piny (tutaj dzięki za info dla tomek.NL), także na upartego można działać, ale wyciągnięcie tych wszystkich pinów, a później włożenie spowrotem w swoje miejsce w odpowiedniej kolejności pewnie łatwe nie będzie.

Zamówiłem już ECU 012 AF (to chyba AHU) z tego samego roku co moje auto (2000r.) więc z Immo nie powinienem mieć chyba problemu, kwestia co z zegarami? Mam nadzieję, że w moim aucie już będą po CAN'ie. Jak to sprawdzić?

Jesteście pewni, że jak do tego sterownika wgram 012 BN zgodnie z opisem Marka29 z mapami z mojego silnika to wszystko powinno ruszyć łącznie z ESP? Nie musi być jakiś specjalne ECU które obsługuje ESP? W Etce są wymienione oddzielnie ECU do samochodów z ESP, ale skoro Marek29 twierdzi, że różnią się tylko SOFT'em to pewnie tak jest:) Na co mam się nastawić?

Planuję to zrobić w ten sposób - najpierw dorabiam przejściówkę i testuję to czy i jak działa. Jeśli wszystko będzie ok tnę i przerabiam same wtyczki. Śledzę od dłuższego czasu Allegro itp. w celu uzyskania wiązki z A4 albo A6 012, ale tak jak kiedyś Marek29 mi przepowiedział - graniczy to z cudem:(

Gdzie najlepiej lutować? Zaraz przy wtyczkach tak żeby przykryć to tymi osłonkami tak żeby luty nie były narażone na zginanie, czy gdzieś dalej? Jak pozyskać gniazdno do przejściówki ze starego ECU 018? Idzie to jakoś bez problemu wylutować z płytki? Bez odsysacza lutu pewnie się nie obejdzie?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

PS. Tak sobie właśnie pomyślałem, ze gdyby te nowe wtyczki też miały wolne piny to z tych dwóch kompletów, gdyby wystarczyło długości kabli mógłbym uzbierać komplet pinów i pozagniatać je na minimalnie uciętych wszystkich kabelkach i byłoby bez lutowania:) chmm - jak dorwać zagniatarkę do takich pinów żeby to zagnieść porządnie?

Edytowane przez Maraj75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności