Jump to content
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Recommended Posts

Marcin..Marek bo to trzeba się na browarze spotkać i wtedy na pewno coś wymyślimy:) Za w jadną i w druga stronę dość często jeżdze...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde, miałem na PW kiedyś info od kogoś jak to usunąć, ale nie pamiętam od kogo i usunięte...:/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokładnie tak jest ...ale

 

 

 

Głównym czujnikiem jest sensor wzniosu iglicy na 3-cylindrze.

I teraz tak...sygnał jet adekwatny do wtrysków 0,205.

Po zmianie np. na 0,216 stosunek czasu wzniosu iglicy do ilości paliwa się zmienia z racji tego że dysza-otworek jest większy

i sterownik otrzymuje "zafałszowane" dane i co za tym idzie inne średnie spalanie.

O ile 90 i 110 ps jest skalibrowane programowo w sterowniku (inny soft) ,to w przypadku 0,216 i większych trzeba kalibrować wskazania MFA/FIS.

 

Zmiana wtrysków na oryginalne 205 nic nie pomogło dalej wskazania na mfa chwilowe na poziomie 51,5l/100km a średnie stoi na 99,9l/100km:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zmiana wtrysków na oryginalne 205 nic nie pomogło dalej wskazania na mfa chwilowe na poziomie 51,5l/100km a średnie stoi na 99,9l/100km

Masz błędy w sterowniku?

Nie ma przypadkiem coś o G80?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz błędy w sterowniku?

Nie ma przypadkiem coś o G80?

 

No właśnie nie ma żadnego błedu odnośnie G80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, ktoś mi kiedyś pisał, jak wyłączyć sygnał crash data z ECU z softem od audi, ale nie pamiętam kto a info już w koszu... Przypomnicie się?:)

To byłem ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
To byłem ja

To nie bądź tym co "koń pod brzuchem nosi" :)) i podziel się wiedzą.

Ja wszystko przewertowałem ,ols-y dla naszego sterownika i jest tam opcja zmiany ,ale nie ogarniam tematu....

Pozdrówki

Edited by marek29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już wiecie nr interesującego nas błędu "Crash data" wynosi 17931. Należy go odszukać w sofcie w widoku 16-bit jako Decimal. W sofcie będzie on występował tyle razy ile jest przewidzianych kodowań. Po odnalezieniu wartości 17931 należy po wartości 03956, 00017, 00048 i po 00017 zmienić wartość na 65535. W zamieszczonym foto widać wszystko jak na dłoni, czyli zmienić wartości zaznaczone kółeczkiem na 65535:

 

ayne.png

 

Tym oto sposobem błąd został zlikwidowany. Te oto rozwiązanie stosowane jest seryjnie w softach dla np. Passatów b5 VP czy np poprzecznych aut typu a3 8l/golf4.

Edited by DarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Darek

A da się to jakoś "przełożyć"- zrobić w programie Vagedcsuite ?

Czy muszę walczyć w WinOls?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darek ,wielkie dzięki za podpowiedź.

Adresy które podałeś odnoszą się do kodowania 0001 czyli automat.

Dla manuala (0002) adres błędu znajduje się pod adresem 5E82A.

Faktycznie po zmianie 4-rzech komórek x2 dla automatu i manuala błąd nie jest wyświetlany ,ale pozostał drugi komunikacji ECU z Zegarami - też tyczy się Crash Data.

18062 p1654-35-00

Ciąg znaków "18062" powtarza się wielokrotnie w pliku bin i nie mogę znaleźć logiki z wpisami 00000 i 00048.

Możesz zerknąć na ten błąd?

Pozdrawiam

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie musze wymienić mój sterownik silnik 1.8 t AGU (06A906018BB). po wymianie licznika nie pokazuje chwilowego spalania . Z jakim numerem mam szukać tak żeby nie wymieniać wtyczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich! Zabrałem się za przełożenie sterownika na 012AH. Mój passat to AFN koniec 98r. Zegary oczywiście zmienione na CAN. Zrobiłem przejściówkę, sprawdziłem 3 razy czy wszystko jest zgodnie z opisem i jest ok. Niestety po podłączeniu, adaptacji sterownika oraz kluczyków auto nie odpala nawet na pół sekundy :(

Błędy jakie pokazał to:

17762 - Nastawnik dawki paliwa - czujnik położenia

17970 - Nastawnik dawki paliwa - górna wartość końcowa

17971 - Nastawnik dawki paliwa - dolna wartość końcowa

 

Wiązka ze sterownika do pompy sprawdzona, wszystko jest ok. Po zmianie na mój wcześniejszy sterownik odpala i jeździ. Proszę o pomoc gdyż naprawdę już nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Karol

Myślę że nie popełniłem błędu w opisie ,ponieważ kilka osób zrobiło przeróbkę z powodzeniem.

Auto z tymi błędami nie odpali.Ewidentnie ECU "nie widzi" czujnika położenia nastawnika (RSW).

Sprawdź dokładnie piny do RSW ,czy nie zamieniłeś pinów miejscami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi też się wydawało że wszystko dobrze podłączyłem ale niestety pomyłilem sie o jeden przewód, auto odpalało ale mocy brak. Sprawdź jeszcze raz miernikiem wsio tak jak Marek mówi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marku nie twierdzę że jest błąd w opisie :) oczywiście opisałeś wszystko idealnie za co Ci bardzo dziękuję! Piszę tylko z zapytaniem czy miał może ktoś podobnie jak ja, gdyż niestety tutaj już brakło mojego doświadczenia.

 

Krzysztofie ponad godzinę sprawdzałem wszystkie piny po kilka razy idące do pompy i niestety bezskutecznie:( Co do połączeń jestem w 100% pewny.

 

Może nastawnik mi szwankuje i stary sterownik nie jest tak "wyczulony" jak nowy? Myślałem też, że może inne napięcie wstępne jest na RSW w audi. Ale skoro wszystkim działa bez żadnych innych adaptacji to już sam nie wiem. Obawiam się, że kupiłem uszkodzony sterownik. Czy jest taka możliwość, że uszkodzona jest sekcja odpowiedzialna za pompę wtryskową?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może nastawnik mi szwankuje i stary sterownik nie jest tak "wyczulony" jak nowy? Myślałem też, że może inne napięcie wstępne jest na RSW w audi.

Nie ma takiej opcji,wszystko musi zagadać "od strzała".

Źle ustawione / nie dopasowane RSW da się wykasować na nie odpalonym silniku.Mogą powrócić podzas jazdy-przegazówki.

 

Obawiam się, że kupiłem uszkodzony sterownik

Powiem szczerze że możliwość usterki jest na prawdę bardzo nikła (ale miałem taki przypadek w borze).

 

Nie masz możliwości podstawienia sterownika od kogoś ? Nie ważny numer ,byle na końcu było ....012...?

Może być VW/SEAT/SKODA,AUDI.

Może być nawet od SDI.

Podłącz sterownik ,nie koduj IMMO tylo sprawdź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś rozebrałem sterownik i co się okazało.. ktoś coś już w nim grzebał, był zimny lut przy pinie 99 przez co nie było kompletnie przejścia dalej, po poprawieniu lutów wszystko działa tak jak trzeba :) Jakiś nie fart miałem że kupiłem taki sterownik. Pozostała tylko migająca sprężynka, ale chyba przez brak komunikacji ze sterownikiem poduszek, gdyż jeszcze nie zdążyłem przełożyć na CAN.

 

Dziękuję Marku oraz Krzysztofie za zainteresowanie i pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie, wreszcie wymieniłem ecu na z 018fb na 012 fk ,mogę pomóc bo mam uzupełnioną rozpiskę kabelkologi. problem jest taki że odpala i gaśnie po 2 sekundach, trzyma go immo - taki wywala błąd. Fakty: Ibiza fl 2001r, licznik 920 801E, ecu włożone 012fk edc15vm+ z Leona data prod na ecu wrzesień 2001. W liczniku jest na pewno immo2 - to widzę w vcds, zwykła adaptacją zgodnie z vikiross nie idzie, ecu jest z immo3 - jeśli ktoś wie jak to ogarnąć BARDZO PROSZĘ o pomoc , na PW czy tu... mniemam że jest tu sprawa adaptacji ecu immo3 do immobilisera 2 licznika lub off w ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakub

Sytuacja jest bardziej złożona.

Jeżeli jesteś pewien że ECU miało Immo3 ,to nic poza zmianą softu w EDC nie zdziałasz.

Nie jesteś w stanie zakodować zegarów z Immo 2 do sterownika ECU z Immo3.

1.Komunikacja immo dla sterownika ECU Immo3 szła po CAN ,a nie po K (W) Line.

2.ECU z immo 3 miał kilka gadżetów,wyśwetlanie VIN przy diagnozie ,kod PIN widoczny w epromie itp..

Poszukaj flasha dla Twojego silnika <2001 i wgraj MPPS-em.Konieczna będzie też zmiana EEPROM programatorem ,lub Vagcan-commanderem.

Jeżeli jednak nie jesteś pewien co do Immo3 w ecu ,to zmień zam EEPROM ,jub usuń immo Vagcan-commanderem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie THX Marku!

finał był taki że aby auto odpalić wylaczyłem vag commanderem 3.6 immo w ecu silnika, zrobiłem adaptację kontroli trakcji i śmiga wszystko bez problemu.

Jednak próbowałem mpps zrobić odczyt edc w aucie i rwie łączność przy 85%, więc dalej KUPA.. domniemam, że tylko na stole pójdzie, zamówiłem gniazdo obdII i zrobię sobie przejściówke. Jeśli możesz podpowiedzieć czy muszę tylko podłaczyć k-line i zasilanie na ppiny w ecu?

Nowe ecu pochodzi z leona z silnikiem ASV , więc to samo co mam pod maska. Chyba szybciej będzie kupić licznik z leona z immo3?Wywala jeszcze błąd komunikacji ecu - licznik (olałem go), bo w mojej ibizie (model FL 99-02) był miks jogurtowy. flash do starego ecu mam , dam radę go wgrać do nowego?

BTW - mogę podesłac zainteresowanej osobie stare ecu 80 pin , kości na podstawkach,ma program na 140km i 310Nm - tyle auto wypluło na hamowni vtechu w Gdyni - wykres do wgladu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

Poniżej tabelka pinologii poprawiona o moje odkrycia przy wymianie ecu

Zmiana 018 na 012 w.doc

Edited by kubazibizy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy