Skocz do zawartości
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozwiazany moc wróciła, pomyliłem 1 pin ?‍♂️
image.png.61c2aea864fc288fea4f99d26857a4a0.png

ale teraz mi wyskoczyły takie błędy 
Rozumiem że nie pójdzie ich sie pozbyć? :D na liczniku nic nie miga i auto jeździ normalnie .. 

A i jeszcze chciałbym dodać czytałem że obrotomierz mi nie będzie działał po zmianie ECU, a działa :D

Edytowane przez jvc87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się do tematu jestem po zmianie sterownika narazie zrobiłem sobie przejściówkę ale w między czasie dorwałem wiązkę od audi ahh ze sterownikiem 012 czyli silnik taki jak mój ale sterownik już nowy i pierwsze pytanie bo tak na pierwszym rzut oka to chyba wtyczki podszybia pasują p&p chyba że się mylę? I kolejne pytanie  bo po zmianie wywaliło mi dwa błędy da się ich jakoś pozbyć? Czy to może wina pomylenia kabelków dodam że auto pali jeździ i wsumie wszystko ok.

IMG_20191217_151751.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.12.2019 o 20:29, kaiteu napisał:

Podepne się do tematu jestem po zmianie sterownika narazie zrobiłem sobie przejściówkę ale w między czasie dorwałem wiązkę od audi ahh ze sterownikiem 012 czyli silnik taki jak mój ale sterownik już nowy i pierwsze pytanie bo tak na pierwszym rzut oka to chyba wtyczki podszybia pasują p&p chyba że się mylę? I kolejne pytanie  bo po zmianie wywaliło mi dwa błędy da się ich jakoś pozbyć? Czy to może wina pomylenia kabelków dodam że auto pali jeździ i wsumie wszystko ok.

IMG_20191217_151751.jpg

Data bus niby należy sie nie martwić bo i tak wszystko będzie działać, tylko po prostu w nowszych autach sygnał z tych modułów szedł po CAN i po zmianie sterownika takie kwiatki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł komfortu też mam zamieniać w przyszłości ale jakość kiepsko mi to idzie bo mam na jedną wtyczkę a nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski co gdzie w " jednowtyczkowcu"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.12.2019 o 20:29, kaiteu napisał:

Podepne się do tematu jestem po zmianie sterownika narazie zrobiłem sobie przejściówkę ale w między czasie dorwałem wiązkę od audi ahh ze sterownikiem 012 czyli silnik taki jak mój ale sterownik już nowy i pierwsze pytanie bo tak na pierwszym rzut oka to chyba wtyczki podszybia pasują p&p chyba że się mylę? I kolejne pytanie  bo po zmianie wywaliło mi dwa błędy da się ich jakoś pozbyć? Czy to może wina pomylenia kabelków dodam że auto pali jeździ i wsumie wszystko ok.

Przeczytaj ze zrozumieniem 3 i 4 strone tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, mianowicie, dziś chciałem sobie wgrać lekko przerobiony wsad, no i podpiąłem kabel MPPS pod obd w aucie, wykrył mi sterownik normalnie, ale nie szło odczytać mapy która sie znajduje w ECU, wyskoczył błąd, wiec stwierdziłem że zapisać do niego nowej też nie pójdzie, więc wypiąłem kostkę na podszybiu i wgrałem sobie nowy wsad za pomocą przejściówki którą wykonałem i zasilacza (poszło bez problemu) pytanie czemu nie idzie przez OBD w aucie? jakiś przewód dodatkowy chroniący przez zapisem? (VCDS działa normalnie)... proszę o odpowiedź o ile ktoś wie co jest grane :D pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki marek. Co do tematu jestem po przełożeniu całej wiązki z Audi 2000r byłem przygotowany na lutowanie podszybia a tu okazało się że wszystko pasuje p&p passat99r jedyne co miałem do politowania to wtyczka 2 stopnia dogrzania w audi jest czarna u mnie była okrągła niebieska i jescze gruby kabel który najprawdopodobniej leci do rozrusznika a we wiąże do beżowej wtyczki po zabiegu wszystko działa ;)

IMG_20191221_131117.jpg

IMG_20191221_122925.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kaiteu napisał:

Dzięki marek. Co do tematu jestem po przełożeniu całej wiązki z Audi 2000r byłem przygotowany na lutowanie podszybia a tu okazało się że wszystko pasuje p&p passat99r jedyne co miałem do politowania to wtyczka 2 stopnia dogrzania w audi jest czarna u mnie była okrągła niebieska i jescze gruby kabel który najprawdopodobniej leci do rozrusznika a we wiąże do beżowej wtyczki po zabiegu wszystko działa ;)

IMG_20191221_131117.jpg

IMG_20191221_122925.jpg

Lux, do mojego auta niestety nie powstała wiązka P&P, mam polutowane w podszybiu, trochę sie obawiam że z czasem luty sie utlenią, albo zamoknie to wszystko tam, przewody podwiązałem troche wyżej żeby woda płynęła pod nimi, ale jednak wilgoć tam  jest obecna :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szukam opisu jak wykonać podaną modyfikacje ale wszystkie pliki nie są już dostępne. Czy ktoś może mi udostępnić tą modyfikacje? 

Pacjent golf 4 komputer mam teraz będę szukał wiazki, od jakiegoś samochodu szukać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Na wstepie podziękuję autorowi tematu za cale udokumentowanie. Bez tego nie podjal bym sie w życiu takiego majstrowania. Tak wiec mam juz materialy, sterowniczek z wiązką tez juz jest, czekam juz tylko na 018 zeby wylutowac wejscia wtyczek i do roboty. Akurat bedzie zajecie na urlop. 

 

Pytanko. jesli dobrze zrozumialem, kupilem sterownik od octavii polift, wsadzajac go do paska b5 oprócz wgrywania wsadu musze przeprogramowac eprom. Rozni sie to bardzo od wgrywania samego wsadu? Dam rade to zrobic przy pomocy galletto czy szukac czegos dodatkowego? 

Pozdrawiam

Edytowane przez DareckiDaroo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno tu nie zaglądałem, ale mam kilka rzeczy do napisania, wcześniej pisałem że mam problem z wgrywaniem wsadów do sterownika przez OBD w aucie, rozwiązanie było banalne, wystarczy wyjąć bezpiecznik który odpowiada za pojawienie się "zapłonu" na liczniku po przekręceniu stacyjki i wszystko działa :D
Druga rzecz to zamontowałem sobie do Ibizy IIFL licznik 1/2 fis z Golfa IV  było troche zabawy bo zielona kostka całkiem inny pinout a do ibizy ciężko znaleźć opisy ale się udało, no i jeden z błędów DTC znikł (ten od licznika) 
No i udało się podłączyć ori manetkę MFA od ibizy jako przełącznik FISA.
Trochę czasu już minęło nasuwa się pytanie, czy udało się już komuś usunąć błędy DTC wszystkie skutecznie? czy jedyna opcja to wymiana modułów na takie z CAN? 
Pozdrawiam. 

123372747_2540098169621958_7347503067592890882_n.jpg

127595536_395826005167557_1464892379137539726_n.jpg

Edytowane przez jvc87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, ogarnał ktoś w końcu jak wyłączyć te DTC? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie było trochę odwrotnie bo przekładałem silnik z starym sterownikiem do auta z nowym. 

Oczywiście cała wiązka silnika została już ta nowa wraz z sterownikiem. Auto posiada też ESP. 

Problem w tym że na starym sterowniku miałem zmieniony soft.

I teraz pytanie czy da się jakoś ten soft przerzucić na sterownik nowego typu? 

 

Pozdrawiam 

Zapomniałem dodać, że chodzi o silnik 1.9 tdi AHF w Golfie 4. 

Edytowane przez MrSikorsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę tutaj bo temat  widzę jest  adekwatny.

Posiadam msa15 (68pin) i przechodzę na edc15. Problem jaki zauważyłem, stare ecu jest zasilane kablami o przekroju 1.0mm2, zarówno 12v jak i masa. Nowe  ecu według schematu, zasilanie 12v 2x2.5mm2 z wydzielonej żyły z akumulatora  5mm2 - grubo!!!  To samo  masa 2x2.5mm2.

 

Wszelkie porady, które  przeglądam w necie   "radośnie" każą  łączyć "pin do pina" bez zwracania uwagi na przekroje. Trochę to dziwne, moje pytanie jest zatem,  czy wszyscy jeżdżą "radośnie" po swapie na edc15  korzystając  z  zasilania z cienkich przekrojów  msa15???

 

Pytam bo normalnie wymieniłbym przekroje, ale może.. no właśnie, jest z tym sporo kłopotu bo wiązki na aucie "leżą", są oplątane taśmami i będzie sporo roboty to odplątać.  Jak się nie  da inaczej to będę na to skazany, ale wolałbym tego uniknąć. Czy wasze edc15 zachowują się normalnie na przekrojach 1.0mm2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.01.2022 o 20:46, szopenn napisał:

 Jak się nie  da inaczej to będę na to skazany, ale wolałbym tego uniknąć. Czy wasze edc15 zachowują się normalnie na przekrojach 1.0mm2?

9 lat jeżdżę na takiej "radosnej" przeróbce i absolutnie nic się nie dzieję. Robiłem już 2 razy kontrolę przejściówki i wszystko jest ok.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę stary temat 😀 Zrobiłem sobie już tego swapa, ma ktoś z Was jakiś sprawdzony wsad stage1 do AFN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.04.2023 o 21:50, prezesik18 napisał:

Odświeżę stary temat 😀 Zrobiłem sobie już tego swapa, ma ktoś z Was jakiś sprawdzony wsad stage1 do AFN?

Myślisz, że ktoś  za free Ci wyśle? Mogę się podzielić, ale niestety...to kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, ale już nie trzeba 🖐️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.05.2023 o 17:30, prezesik18 napisał:

Dzięki za pomoc, ale już nie trzeba 🖐️

Ja moge dać za darmo, mam tego sporo, bo kiedyś sporo tego robiłem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności