Skocz do zawartości
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak pisałem ,nie mam schematu do 021.

Moim zdaniem lepiej kupić całą wiązke do 018 + wtyczki do 012 i przerobić "na stole" w spokoju w/g mojego opisu a potem w całosci przełożyć w aucie.

Ma to swoje plusy ,jak coś nie wyjdzie to nie zostajesz w czarnej D.Zawsze możesz wrócić do orginału.

 

Gdybym robi taką modyfikację jak TY ,to skompletowałbym zestaw jak w porzednim poście

+ wiązka do 018 AFN i dłubał na stole.

Każdą modyfikację którą zamieściłem na forum robiłem w ten sposób.

Nie mogłem dopuścić do unieruchomienia samochodu.

Moje auto pracuje co dzień.Robi 40-45 tys/rok.\

Wekkendy oczywiście ja tankuję :)

 

Kupiłem FL do tyrania ,więc moje pomysły dotyczące AFN zostały zakończone ale zawszę mogę pomóc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Marku!

Potrzebuję technicznej porady co może mnie zaskoczyć przy zmianie sterownika.

Chciałbym stworzyć sobie bazę do podnoszenia mocy a na stole leży ibiza ii fl 2000 1.9tdi agr 90km w pełni seryjna. Po przeczytaniu postów w tym wątku domyślam się że pierwszą naprawdę potrzebną dla mnie rzeczą jest wymiana sterownika, u mnie to 038 906 018 EC - dinozaur kości, podstawki.. mój mechanik mnie za to nienawidzi no masakra. Ale uparłem się..

Czy schematy wymiany 018->012 które Pan umieszczał będą zgodne ze sterownikiem który siedzi u mnie? wystarczy trzymać się numerów pin i przekładka, o ile czegoś po drodze nie pomieszam pójdzie bezproblemowo?

Który ecu powinienem wybrać chcąc mieć w miarę ułatwioną pracę, bo liczniki wątpię żebym miał na CAN, immo pewnie 1 no i komputer pokładowy pokazujący średnie i chwilowe spalanie fajnie jak by mógł działać dalej.

Nie mam ESP ani ASR i tak mogło by zostać.

Najbardziej mi zależy na możliwości wgrywania map przez kabel, a nie na stole poprzez kości

Jeżeli coś pominąłem a na pewno tak się stało, proszę o podpowiedzenie gdzie byłby problem

Pozdrawiam, Patryk!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebna pomoc, czy jeżeli wsadzę ecu 038 906 012 FK (seat toledo ASV), do tego turbo awx już będzie włożone, to dojadę 50km do tunera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet na wsadzie od SDI dojedziesz..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie. Czy sterownik o nr. 038906018FQ do silnika AHU w passacie posiada komunikacje z zegarami po CAN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak. I jeśli się nie mylę to obsługuje tez ESP...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, orientuje się może ktoś forumowiczów czy licznik o poniższym numerze obsługuje CAN? czy komunikował by się po CANie z ecu 038906012aj? Chodzi mi o kontrolkę świec żarowych i obrotomierz. Podobno wszystkie liczniki 920 mają już CANa ale lepiej się upewnić. Pozdrawiam Marcin

 

immo.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest na CANie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.02.2018 o 11:04, iron1987 napisał:

Witam, orientuje się może ktoś forumowiczów czy licznik o poniższym numerze obsługuje CAN? czy komunikował by się po CANie z ecu 038906012aj? Chodzi mi o kontrolkę świec żarowych i obrotomierz. Podobno wszystkie liczniki 920 mają już CANa ale lepiej się upewnić. Pozdrawiam Marcin

 

immo.jpg

Obrotomierz na pewno. Kontrolka od świec nie musi działać, ja przerzuciłem też komp z końcówką 012 z zegarami 920 i nie mam tej kontrolki. Zapala się ona i od razu gaśnie, a przekaźnik od świec słychać dopiero później. I to do owego przekaźnika należy podłączyć wyjście lampki z zegarów, jeśli w tych z CANem w ogóle jest(ja nie robiłem).

Poza tym było poruszane wielokrotnie które liczniki są z CAN(i jest tak samo na innych tematycznych forach związanych z VAGami). A w tym temacie było poruszane na początku które symbole komputera pasują. Jak jest napisane, to po co znów to wałkować? Wgrywasz odpowiednim kablem flasha do sterownika od twojego silnika i obsługuje taki silnik, jaki chcesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź:)

Z tematu "Zmiana zegarów 919 na 920 CAN" wynika, że moje zegary to 08/98-08/00 niebieskie podświetlanie ,IMMO2 zakres 260km/h, 1/2 can (920) i chodzi mi o to czy ten pół-can będzie kompatybilny z pełnym canem ecu 012aj?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2018 o 20:29, jerzalke napisał:

Obrotomierz na pewno. Kontrolka od świec nie musi działać, ja przerzuciłem też komp z końcówką 012 z zegarami 920 i nie mam tej kontrolki. Zapala się ona i od razu gaśnie, a przekaźnik od świec słychać dopiero później. I to do owego przekaźnika należy podłączyć wyjście lampki z zegarów, jeśli w tych z CANem w ogóle jest(ja nie robiłem).

Poza tym było poruszane wielokrotnie które liczniki są z CAN(i jest tak samo na innych tematycznych forach związanych z VAGami). A w tym temacie było poruszane na początku które symbole komputera pasują. Jak jest napisane, to po co znów to wałkować? Wgrywasz odpowiednim kablem flasha do sterownika od twojego silnika i obsługuje taki silnik, jaki chcesz.

Kontrolka świec leci po CAN więc co ma lutować? Kontrolka nie świeci równolegle z przekaźnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ma ktoś może te pliki i opisy co kolega marek29 miał na chomiku bo ten chomik już nie istnieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.02.2017 o 21:51, PatrykJDM napisał:

Witam Panie Marku!

Potrzebuję technicznej porady co może mnie zaskoczyć przy zmianie sterownika.

Chciałbym stworzyć sobie bazę do podnoszenia mocy a na stole leży ibiza ii fl 2000 1.9tdi agr 90km w pełni seryjna. Po przeczytaniu postów w tym wątku domyślam się że pierwszą naprawdę potrzebną dla mnie rzeczą jest wymiana sterownika, u mnie to 038 906 018 EC - dinozaur kości, podstawki.. mój mechanik mnie za to nienawidzi no masakra. Ale uparłem się..

Czy schematy wymiany 018->012 które Pan umieszczał będą zgodne ze sterownikiem który siedzi u mnie? wystarczy trzymać się numerów pin i przekładka, o ile czegoś po drodze nie pomieszam pójdzie bezproblemowo?

Który ecu powinienem wybrać chcąc mieć w miarę ułatwioną pracę, bo liczniki wątpię żebym miał na CAN, immo pewnie 1 no i komputer pokładowy pokazujący średnie i chwilowe spalanie fajnie jak by mógł działać dalej.

Nie mam ESP ani ASR i tak mogło by zostać.

Najbardziej mi zależy na możliwości wgrywania map przez kabel, a nie na stole poprzez kości

Jeżeli coś pominąłem a na pewno tak się stało, proszę o podpowiedzenie gdzie byłby problem

Pozdrawiam, Patryk!

Wiem że temat umarł, ale zabrałem się za kompletowanie rzeczy do przeróbki i mam taki sam problem jak kolega wyżej, w sumie zagwostkę, tez mam Ibize IIFL 1.9AGR sterownik taki sam jak u kolegi wyżej, licznik też chciałbym wymienić na jakiegoś z pół fisem wiec can sie przyda, ale ogółem chodzi mi bardziej o kwestie tego czy wsad z golfa 4 1.9 AGR będzie poprawnie działał w moim aucie? na pewno nie znajdę wsadu do mojego auta bo nie występował sterownik 012 w tych Ibizach, wiec jest to taka troche zagwostka jednak, no i czytałem na zagranicznym forum że niektóre 012 nie mają możliwości zmiany softu, i też na allegro widziałem że jedne na naklejce mają napis edc15vm+ a inne nie mają nic, miałem sterownik od kolegi z lupo 1.7 SDI w którym był soft z 2.5 TDI (nie wiem jakim cudem ktoś tam wgrał soft z całkiem innego sterownika, ale został nam on po swapie w audi a4b6 z 2.5 na 1.9TDI) i właśnie miał on oznaczenie 038906012BE, jednak przy próbie wgrania do niego wsadu od 1.9 AGR mppsem w celu przygotowania sterownika już pod moda (wgrywane w innym aucie przez obd2)  wyskoczył przy 12% błąd i teraz sterownik jest jak by martwy bo wyczyściła sie pamięć flash i vcds go nie widzi , aczkolwiek mpps przy kliknięciu programowania niby odnajduje go ale za każdym razem przy 12% błąd, i teraz nie wiem czy faktycznie te bez napisu edc15vm+ na naklejce są nie programowalne po kablu czy po prostu mam jakiś wadliwy sterownik?  mam nadzieje że mimo upływu roku od ostatniego postu ktoś mi jednak odpisze, pozdrawiam! 

Edytowane przez jvc87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.12.2019 o 00:35, jvc87 napisał:

miałem sterownik od kolegi z lupo 1.7 SDI w którym był soft z 2.5 TDI (nie wiem jakim cudem ktoś tam wgrał soft z całkiem innego sterownika,

Bez problemu

W VW T4 R5  jest sterownik 012 ,który kosztuje 300-400pln.

Kupujesz od TDI R4 za 50pln, wgrywasz Flash i EEprom i wszystko działa.

Zrobiłem to 2 razy.

Oczywiście piszemy o pompie VP.

Odnośnie Twojego problemu.

Podłącz sterownik na stole ,zasilacz 14V ,w opcjach MPPS dajesz zapis powolny i wgrasz soft bez problemu.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, marek29 napisał:

Bez problemu

W VW T4 R5  jest sterownik 012 ,który kosztuje 300-400pln.

Kupujesz od TDI R4 za 50pln, wgrywasz Flash i EEprom i wszystko działa.

Zrobiłem to 2 razy.

Oczywiście piszemy o pompie VP.

Odnośnie Twojego problemu.

Podłącz sterownik na stole ,zasilacz 14V ,w opcjach MPPS dajesz zapis powolny i wgrasz soft bez problemu.


 

 

 

Witam, ciesze się że autor jeszcze tutaj zagląda, i podziwiam że chciało ci się dochodzić do tego który pin za co odpowiada by zrobić dla nas instrukcje :D
Co do tego sterownika o którym pisałem, zrobiłem sobie przejściówkę no i przystąpiłem do wgrania wsadu w boot mode poprzez zwarcie drugiej  od lewej na dole nóżki pamięci flash do masy, wgrałem tak z 5 softów wgrały sie bez problemu ale sterownik nadal był martwy, po znalezieniu w necie wsadu od 2.5 v6 okazało się że ma on 1mb a nie 512kb jak reszta wsadów, po wgraniu tego 1mbtowego softu sterownik ożył, więc wychodzi na to że chyba tylko obudowa jest od sterownika 012, sterownik w vcdsie ma numery 8E0 907 401 S a na obudowie 038 906 012 BE, zamówiłem już inny ster 012, jutro powinien już u mnie być i planuje przygotować sobie go własnie na stole, wyłączyć immo i wgrać mój wsad od 1.9 AGR 90KM z Golfa 4, mam nadzieje że zadziała z moją Ibizą :D

Poniżej zdjęcie z operacji, wszelkie cenne wskazówki i uwagi mile widziane, przejściówka już ogarnięta na bardziej schludnym poziomie. (2gie zdjęcie)
Pozdro!

image.thumb.png.0e901f7f39a9482915677ef4eb1bf7ab.png

image.thumb.png.253ccc37cae3f381f099f348da8a0017.png

Edytowane przez jvc87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem w trakcie robienia przeróbki i zrobiłem sobie rysunek z pinami i wtyczkami żeby było łatwiej odnajdywać piny, może komuś się przyda :D 

79255709_510747396193571_2020520042453532672_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś? miga kontrolka od świec żarowych i nie ma mocy :D 

80082062_1236020806607246_6937161383280640000_n.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, jvc87 napisał:

Pomoże ktoś? miga kontrolka od świec żarowych i nie ma mocy :D 

80082062_1236020806607246_6937161383280640000_n.png

Sprawdź wtrysk sterujący, czujnik wzniosu iglicy jest w tym wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, blackpirate napisał:

Sprawdź wtrysk sterujący, czujnik wzniosu iglicy jest w tym wtrysku.

Raczej to kwestia zmiany ecu, sprawdzałem oporność była ok, a przed wymianą ecu wszystko działało normalnie :D 
image.png.29613cf36986e084ab6b91cae08d3027.png

do czego jest ten pin "Blindage" bo podłączyłem go wzorując sie schematem któregoś z forumowiczów który tutaj go zamieścił, który miał być do ibizy takiej jak moja lecz z innym silnikiem, (mam 1.9 AGR 90km) a na schemacie autora tematu marka pin 71 jest pominięty  i nie wiem czy to kwestia tego że podłączyłem ten pin a nie powinienem czy może czegoś innego? 

A i w starej wtyczce z 018 został mi pin 38 nie podłaczony, nie ma go na żadnych schemacie, i nie mogę znaleźć do czego on jest :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności