Aleosuza Zgłoś #161 Napisano 30 Września 2016 Hmmm, wywnioskowałem z poprzednich wypowiedzi, że przy zmianie na ecu z can trzeba wiązkę bo piny się zmieniają... Nawet jeśli kupię ECU od AHU to po prostu minie mnie zmiana mapy, ale piny i tak trzeba przerobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maraj75 Zgłoś #162 Napisano 30 Września 2016 (edytowane) egr byłoby zaślepione a zastałaby sama klapa gasząca więc nie powinno się nic zasyfić, a jeśli chodzi o wsad do ecu to chciałbym zostawić ten co mam tylko skopiować adres odpowiedzialny za sterowanie klapą z innego wsadu. No to jeśli znajdzie się ktoś kto uruchomi to we wsadzie, który normalnie tego nie obsługiwał to sprawa spokojnie do zrobienia, wtedy sam bym się tym zainteresował bo chodzi mi po głowie kolektor AWX:) Kiedyś nawet sam zastanawiałem się nad jakimś innym sposobem wysterowania tej klapy, ale zarzuciłem temat bo stwierdziłem, że to gaszenie nie przeszkadza mi tak bardzo, a kombinowania sporo. - - - - - aktualizacja - - - - - Hmmm, wywnioskowałem z poprzednich wypowiedzi, że przy zmianie na ecu z can trzeba wiązkę bo piny się zmieniają... Nawet jeśli kupię ECU od AHU to po prostu minie mnie zmiana mapy, ale piny i tak trzeba przerobić? No w stosunku do tego co było czy tam jest w Twoim aucie oryginalnie to oczywiście - albo lutowanie przejściówki, albo poszukiwanie wiązki od takiego samego silnika od A4 ,o której wcześniej Ci pisałem i nie chodzi tu o CAN, tylko własnie o numer sterownika, bo CAN (czy tam półCAN) miewały i sterowniki starego typu, między innymi ten ori od mojego auta, który właśnie sprzedałem:) Aha - wsad jest taki sam, jeśli zmienisz sterownik to możesz spokojnie zostawić wsad z tego sterownika z AHU A4, no chyba że będziesz chciał CHIP'a:) Edytowane 30 Września 2016 przez Maraj75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleosuza Zgłoś #163 Napisano 30 Września 2016 Teraz rozumiem, w takim razie dzwonie jutro w sprawie ecu od A4 silnik AHU, może akurat ma wiązkę i dogadam się z kasą. Dzięki za wytłumaczenie W między czasie przeczytałem właśnie o tym, że były już auta z tego samego roku co mój, ale już miały can Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maraj75 Zgłoś #164 Napisano 30 Września 2016 Zastanów się może nad kupnem ECU i wiązki od razu od auta ze zmienną geometrią turbiny, wtedy dokupujesz turbinkę od AWX'a, wtryski np. od 110tki i masz większe pole do popisu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleosuza Zgłoś #165 Napisano 30 Września 2016 Myślałem o tym, ale w chwili obecnej muszę myśleć też o ekonomii silnika, gdyż jestem uczniem, a lada chwila studentem. W przyszłości chciałbym wpakować 0.216 oraz turbo AWX, ale chyba w chwili obecnej zostanę przy ECU od AHU. Swoją drogą to nie da się wgrać do tego komputera mapy od turbo AWX bez zmiany wiązki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maraj75 Zgłoś #166 Napisano 30 Września 2016 Ekonomia wiele się nie zmieni, moje pali niewiele więcej jak wtedy gdy było ori, ale teraz mogę i raczej jeżdżę tak jak na ori nie miałem możliwości. Mapę turbo od AWX'a da się wgrać, ale co z tego jak nie będzie to działało, bo nie będzie jak fizycznie wysterować turiny:) Jeśli masz w planie 216tki i turbinę AWX to lepiej szukaj tak jak Ci pisałem, bo będziesz robił dwa razy jedną robotę. Rozłóż sobie zakupy w czasie, bo znalezienie wiązki trochę Ci zajmie i jak skompletujesz wszystko to wtedy raz a porządnie złożyć wszystko do kupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleosuza Zgłoś #167 Napisano 30 Września 2016 Czyli najlepiej byłoby od razu ecu+wiązka+turbo AWX, bo w sumie bez sensu wgrywać do ecu AWX mapę od AHU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maraj75 Zgłoś #168 Napisano 30 Września 2016 Nie o to chodzi, że mapa AWX Ci nie obsłuży AHU bo to stwierdzenie to w ogóle jakiś kosmos, tylko jak zmienisz ECU na 012 i wiązkę od auta ze zmienną geometrią, to nie będziesz miał z kolei jak wysterować obecnej turbiny, czyli musisz kupić jakąś turbinę ze zmienną geometrią czyli teoretycznie może być np. od innej 90tki ze zmienną geometrią czyli np. AHH, ale to bez sensu jeśli można od razu od AWX'a, czyli suma sumarum tak jak piszesz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleosuza Zgłoś #169 Napisano 1 Października 2016 W sumie napaliłem się na tą zmianę ECU, ale rozsądniej byłoby tak, jak Ty mówisz. Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #170 Napisano 1 Października 2016 ECU 012 to jedna z najlepszych modyfikacji jakie zrobiłem w swoim byłym passacie. Polecam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleosuza Zgłoś #171 Napisano 1 Października 2016 Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli kupię ecu od innego silnika, w sensie z turbo o zmiennej geometrii, to jak powinienem je dostosować do mojego silnika AHU? Oczywiście zakładam, że turbo ze zmienną geometrią już mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #172 Napisano 2 Października 2016 Po co te kombinacje pod górę? Kupujesz jakiekolwiek ECU 012 i wgrywasz soft pod swój silnik, a jesli takowego nie ma to przerabiasz jakiś soft z poprzeczniaka i masz...ECU 012 obsłuży zarówno WG jak i VNT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleosuza Zgłoś #173 Napisano 2 Października 2016 Z powyższych odpowiedzi wywnioskowałem, że do turbo o zmiennej geometrii jest potrzebna inna wiązka. Czyli ecu pozostaje to samo? Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego. Najprostsza droga to kupno ECU 012 od AHU, najlepiej wraz z całą wiązką, a jeżeli będę chciał turbo od AWX należy zmienić wiązkę? Dobrze myślę? Jeśli nie to poprawcie mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #174 Napisano 2 Października 2016 http://forum.vw-passat.pl/threads/80110-Zmiana-1Z-w-AFN-doprecyzowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaiteu Zgłoś #175 Napisano 2 Listopada 2016 panowie da się zgrać eprop sterownika ahh? Puki co przymierzam się do zmiany ecu ale szkoda mi trochę mojej mapy ponieważ była robiona w mtm w sumie 28KM więcej. co prawda przymierzam sie do zmiany turbo i wtrysków i strojeniu ale to dopiero jak fundusze pozwolą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #176 Napisano 3 Listopada 2016 Da się w zewnętrznym programatorze po wyjęciu kości pamięci.Jak Masz je wlutowane, to trzeba zrobić wylut tych pamięci, jak są w podstawkach to mniej roboty. Te pamięci czyta programator z Epsilona np. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #177 Napisano 3 Listopada 2016 Wsad z 018 nie podejdzie do 012. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #178 Napisano 5 Listopada 2016 wsad nie podejście ,ale teoretycznie można obejrzeć mapy np. w edcsuite i odpowiednio edytować w nowym 012. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #179 Napisano 6 Listopada 2016 wsad nie podejście ,ale teoretycznie można obejrzeć mapy np. w edcsuite i odpowiednio edytować w nowym 012. EDCsuite otworzy mapy z 018? Nie próbowałem:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #180 Napisano 6 Listopada 2016 EDCsuite otworzy mapy z 018? Nie próbowałem W "Actions" masz "Merge two files" i "Split fie in two parts". Sklejenie i rozklejenie dwóch plików bin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach