Skocz do zawartości
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Rekomendowane odpowiedzi

To mnie zmartwiłeś teraz...czyli po esp nici.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze Panie Marku29 a gdybym tam założył sterownik 4b0906018dh który jest do 1.8t Awt na nowej wtyczce i dał komuś do modyfikacji softa tak żeby mi obsługiwał AEB? komputer 4b0906018dh posiada Can które mnie tak interesuje. Jest możliwe takie scalenie? Pozdrawiam

Edytowane przez Temex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W roku 2000 dla AEB były 3 nr ecu:

 

8D0 997 557 CX

8D0 997 558 CX

8D0 997 558 EX

 

Zapewne któryś miał już can...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8D0997557CX

8D0997558CX

8D0997558EX

8D0997559BX

8D0997557HX

 

Dodaje 2 nowe sterowniki, trochę poprzestałem chwilowo z tym ecu z powodu narodzin syna ale niebawem wrócę do tego:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów po dłuższej przerwie.

Pojeździłem prawie 8 miechów na przejściówce zrobionej własnoręcznie i wszystko niby było ok, ale po jakimś czasie, jakimś cudem (z Marek29 uzgodniliśmy, że dorwanie takiej wiązki w wersji europejskiej graniczy z cudem) trafiłem na ori wiązkę mojego silnika z A4 na sterowniku 012 i udało mi się ją kupić w rozsądnej cenie:)

Chciałem się pochwalić, że właśnie jestem po jej zamontowaniu i z satysfakcją mogę stwierdzić, że w moim przypadku odbyło się to w 100% na zasadach plug&play:) Zatem chyba jako jeden z niewielu (o ile nie jedyny) posiadam w Pasku oryginalne rozwiązanie ECU wraz z wiązką bez żadnego kombinowania z lutowaniem itp.:)...tylko co ja zrobię teraz z przejściówką... zastanowię się;)

Edytowane przez Maraj75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. opiszę ten problem tutaj ponieważ po przeczytaniu całego tematu zauważyłem, że ludzie mają pojęcie. Do rzeczy. Kupilem a6c5 z padniętym silnikiem 2,5tdi afb w manualu, postanowiłem przełożyć tam zwykłego AFna 110km 1.9tdi z a4 1996r wszystko gra i buczy, działa pali jeździ, ale nie do końca. Otóż pali się błąd ASR nie da się usunąć i jest błąd komunikacji z modułem abs z tym, że abs działa, ale nie do tego dążę. Jak ruszam i wciskam pedał do końca, to auto rusza idealnie i odcna moc... następnie puszczam pedał i po ponownym wciśnięciu jest wszystko okey, aż do momentu gdy np przy 60km/h wciśniemy sprzęgło obroty spadną poniżej 1000obr. i wrzucimy 6kę i jest ten sam objaw, auto ma moc przez około sekundę po czym odcina do momentu puszczenia i ponownego wciśnięcia. Potencjometr pedału gazu jest na pewno sprawny, bo wymieniłem na działąjący z auta którym jeździłem, padło postanowienie na przekładkę kompa i tu jest pytanie do was. Mam w aucie zamontowany duży stary sterownik o oznaczeniu 028 906 021 i chciałbym wsadzić 038 906 012 czy ktoś to przerabiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz cos nawalone z czujnikiem hamulca...

Witam. opiszę ten problem tutaj ponieważ po przeczytaniu całego tematu zauważyłem, że ludzie mają pojęcie. Do rzeczy. Kupilem a6c5 z padniętym silnikiem 2,5tdi afb w manualu, postanowiłem przełożyć tam zwykłego AFna 110km 1.9tdi z a4 1996r wszystko gra i buczy, działa pali jeździ, ale nie do końca. Otóż pali się błąd ASR nie da się usunąć i jest błąd komunikacji z modułem abs z tym, że abs działa, ale nie do tego dążę. Jak ruszam i wciskam pedał do końca, to auto rusza idealnie i odcna moc... następnie puszczam pedał i po ponownym wciśnięciu jest wszystko okey, aż do momentu gdy np przy 60km/h wciśniemy sprzęgło obroty spadną poniżej 1000obr. i wrzucimy 6kę i jest ten sam objaw, auto ma moc przez około sekundę po czym odcina do momentu puszczenia i ponownego wciśnięcia. Potencjometr pedału gazu jest na pewno sprawny, bo wymieniłem na działąjący z auta którym jeździłem, padło postanowienie na przekładkę kompa i tu jest pytanie do was. Mam w aucie zamontowany duży stary sterownik o oznaczeniu 028 906 021 i chciałbym wsadzić 038 906 012 czy ktoś to przerabiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na to nie wpadłem, że jest tam jakiś czujnik który odpowiada za ecu. ale z drugiej strony nie zaobserwowałem by w jakikolwiek sposób wpływał pedał hamulca na to, bo nawet nie muszę go dotykać a i tak odetnie. dzieje się to za każdym razem gdy obroty zejdą do stanu jałowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij go na próbę. Druga sprawa podgląd wartości grupa 6 w ecu. wciśnięty hamulec zapodaje dwie jedynki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. opiszę ten problem tutaj ponieważ po przeczytaniu całego tematu zauważyłem, że ludzie mają pojęcie. Do rzeczy. Kupilem a6c5 z padniętym silnikiem 2,5tdi afb w manualu, postanowiłem przełożyć tam zwykłego AFna 110km 1.9tdi z a4 1996r wszystko gra i buczy, działa pali jeździ, ale nie do końca. Otóż pali się błąd ASR nie da się usunąć i jest błąd komunikacji z modułem abs z tym, że abs działa, ale nie do tego dążę. Jak ruszam i wciskam pedał do końca, to auto rusza idealnie i odcna moc... następnie puszczam pedał i po ponownym wciśnięciu jest wszystko okey, aż do momentu gdy np przy 60km/h wciśniemy sprzęgło obroty spadną poniżej 1000obr. i wrzucimy 6kę i jest ten sam objaw, auto ma moc przez około sekundę po czym odcina do momentu puszczenia i ponownego wciśnięcia. Potencjometr pedału gazu jest na pewno sprawny, bo wymieniłem na działąjący z auta którym jeździłem, padło postanowienie na przekładkę kompa i tu jest pytanie do was. Mam w aucie zamontowany duży stary sterownik o oznaczeniu 028 906 021 i chciałbym wsadzić 038 906 012 czy ktoś to przerabiał?

Proponuję odpiąć na próbę wtyczkę od ABS/ASR.

Hamulec oczywiście będzie działał.

Daj znać o efektach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie mi ktoś, czy ten oto ECU http://allegro.pl/komputer-sterownik-012-ce-skoda-fabia-1-9-sdi-02r-i6201347304.html podejdzie pod mojego passka AHU, jeżeli wgrałbym softa pod ahu itd?

 

Tak w ogóle już kilka znalazłem ECU 012, ale nie wiem jakie dokładnie powinno być oznaczenie końcowe, FA/HA albo jeszcze inne...

Edytowane przez Aleosuza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie! Jakiś czas temu włożyłem do mojego avg sterownik ...012 i wszystko jest cacy, ale chciałbym teraz dołożyć kolektor od awx z klapą gaszącą i zastanawiam się który pin od sterownika podpiąć do elektrozaworka sterującego tą klapką i co w sofcie zmienić? Powinno dać się to zrobić, bo widziałem w octavii silnik alh z klapą gaszącą i miała sterownik 012H, więc wystarczyłoby odszukać który adres w sofcie tym steruje i do którego pinu się podłączyć. To byłoby dobre rozwiązanie dla tych, którzy mają już sterowniki 012 i chcieliby poprawić kulturę gaszenia swojego silnika. Możnaby dorobić jakąś elektronikę która dawałaby sygnał przez kilka sekund na zaworek po wyłączeniu zapłonu, ale pierwsze rozwiązanie wydaje mi się bardziej oryginalne. Co o tym myślicie, może już ktoś zrobił coś takiego, tylko się jeszcze nie pochwalił tym tutaj?

Edytowane przez tomek.NL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowie mi ktoś, czy ten oto ECU http://allegro.pl/komputer-sterownik-012-ce-skoda-fabia-1-9-sdi-02r-i6201347304.html podejdzie pod mojego passka AHU, jeżeli wgrałbym softa pod ahu itd?

 

Tak w ogóle już kilka znalazłem ECU 012, ale nie wiem jakie dokładnie powinno być oznaczenie końcowe, FA/HA albo jeszcze inne...

 

Będzie działało tylko będziesz musiał wgrać inny eprom, no i nie wiem jak z immo bo tutaj już pewnie jest immo3, a Ty masz immo2.

ECU dla AHU to AF np.:http://allegro.pl/ecu-komputer-silnika-1-9-tdi-audi-a4-ahu-tunning-i6514391356.html

dodatkowo tutaj masz od razu z jakimś chipem, a nawet jak coś to szukaj takiego ori i przekładasz i masz gotowe, bez kombinowania:)

PZDR i powodzenia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowie mi ktoś, czy ten oto ECU http://allegro.pl/komputer-sterownik-012-ce-skoda-fabia-1-9-sdi-02r-i6201347304.html podejdzie pod mojego passka AHU, jeżeli wgrałbym softa pod ahu itd?

 

Tak w ogóle już kilka znalazłem ECU 012, ale nie wiem jakie dokładnie powinno być oznaczenie końcowe, FA/HA albo jeszcze inne...

 

wszystkie z końcówką 012 podejdą, ale najlepiej jest kupić jak ktoś przy demontażu ecu ucina wiązkę, bo wtedy mamy wtyczki z kabelkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie! Jakiś czas temu włożyłem do mojego avg sterownik ...012 i wszystko jest cacy, ale chciałbym teraz dołożyć kolektor od awx z klapą gaszącą i zastanawiam się który pin od sterownika podpiąć do elektrozaworka sterującego tą klapką i co w sofcie zmienić? Powinno dać się to zrobić, bo widziałem w octavii silnik alh z klapą gaszącą i miała sterownik 012H, więc wystarczyłoby odszukać który adres w sofcie tym steruje i do którego pinu się podłączyć. To byłoby dobre rozwiązanie dla tych, którzy mają już sterowniki 012 i chcieliby poprawić kulturę gaszenia swojego silnika. Możnaby dorobić jakąś elektronikę która dawałaby sygnał przez kilka sekund na zaworek po wyłączeniu zapłonu, ale pierwsze rozwiązanie wydaje mi się bardziej oryginalne. Co o tym myślicie, może już ktoś zrobił coś takiego, tylko się jeszcze nie pochwalił tym tutaj?

 

W sumie niegłupi plan, tylko czy gra warta świeczki, bo ja tam np. nie czuję żeby to gaszenie było jakieś straszne bez tej klapy, a i słyszałem o różnych przypadkach odpadania tej klapy albo śrubek od niej i wpadania dalej do silnika, a z czym to się wiąże to już niech każdy sobie dopowie sam. Kolejna rzecz, że wywalisz w miarę bezproblemowy egr, a założysz taki dzięki któremu już zawsze będziesz miał zarzyganą całą prawą stronę komory silnika, no chyba że co kilkadziesiąt tysięcy będziesz kupował nowy po pińćset złociszy.

Druga sprawa, że z tego co wiem to we wzdłużnych żaden silnik nie miał zastosowane takiego rozwiązania, a wsad od poprzeczniaka któregoś który to obsługiwał będzie zgłaszał inne problemy. Oczywiście powinien znaleźć się ktoś, który sobie poradzi albo z uruchomieniem tego na sofcie ze wzdłużnego albo zlikwidowaniem innych problemów od poprzeczniaka, ale to już nie takie proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli lepiej dołożyć te parę złotych więcej, ale razem z uciętą wiązką? Bez znaczenia czy SDI czy też inne dziadostwo? Z drugiej strony jak mam okazję kupić za 30zł sam ecu, to może pogadam żeby dołożył końcówkę wiązki i dam mu parę zł więcej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, czyli lepiej dołożyć te parę złotych więcej, ale razem z uciętą wiązką? Bez znaczenia czy SDI czy też inne dziadostwo? Z drugiej strony jak mam okazję kupić za 30zł sam ecu, to może pogadam żeby dołożył końcówkę wiązki i dam mu parę zł więcej :)

...a Ty masz dopiero lutować przejściówkę, że potrzebujesz kable? Jak poszukasz dobrze to znajdziesz za taką kasę i ori od AHU i możesz zakładać i jeździć, a od SDI oprócz samego wsadu ECU musisz przeprogramować eprom. Jeśli ma kto Ci to zrobić to nie problem, ale jakaś tam niepotrzebna komplikacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm w sumie nie pomyślałem, przecież w silnikach AHU 1999-2000 były już ecu z CAN?

A i piny się zgadzają?

 

Znalazłem taki :

http://allegro.pl/audi-a4-1-9-tdi-ahu-komputer-sterownik-038906012af-i5058298345.html

 

A tu nawet po chipie, ale raczej bym się w to nie pakował:

http://allegro.pl/ecu-komputer-silnika-1-9-tdi-audi-a4-ahu-tunning-i6514391356.html#thumb/1

Edytowane przez Aleosuza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm w sumie nie pomyślałem, przecież w silnikach AHU 1999-2000 były już ecu z CAN?

A i piny się zgadzają?

 

A4 AHU od połowy 99-00 wszystkie miały właśnie taki sterownik i wszystkie 012 mają CAN:) Piny tak samo jak we wszystkich 012 i dla Ciebie najlepsze wyjscie bo każdy inny ze zmienną geometrią to zmiana epromu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie niegłupi plan, tylko czy gra warta świeczki, bo ja tam np. nie czuję żeby to gaszenie było jakieś straszne bez tej klapy, a i słyszałem o różnych przypadkach odpadania tej klapy albo śrubek od niej i wpadania dalej do silnika, a z czym to się wiąże to już niech każdy sobie dopowie sam. Kolejna rzecz, że wywalisz w miarę bezproblemowy egr, a założysz taki dzięki któremu już zawsze będziesz miał zarzyganą całą prawą stronę komory silnika, no chyba że co kilkadziesiąt tysięcy będziesz kupował nowy po pińćset złociszy.

Druga sprawa, że z tego co wiem to we wzdłużnych żaden silnik nie miał zastosowane takiego rozwiązania, a wsad od poprzeczniaka któregoś który to obsługiwał będzie zgłaszał inne problemy. Oczywiście powinien znaleźć się ktoś, który sobie poradzi albo z uruchomieniem tego na sofcie ze wzdłużnego albo zlikwidowaniem innych problemów od poprzeczniaka, ale to już nie takie proste.

 

egr byłoby zaślepione a zastałaby sama klapa gasząca więc nie powinno się nic zasyfić, a jeśli chodzi o wsad do ecu to chciałbym zostawić ten co mam tylko skopiować adres odpowiedzialny za sterowanie klapą z innego wsadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności