Skocz do zawartości
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanko dotyczące wtyczki ECU 018 xx. Muszę wpiąć w nią 2 przewody (podpinam licznik 1/2 FIS do ECU 018 GA) i teraz nie wiem jakich konektorów/pinów będę potrzebował. Czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piny i konektory odzyskuje ze starych wiązek samochodowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piny i konektory odzyskuje ze starych wiązek samochodowych.

 

Nie lubię tak rzeźbić ;) Kupuję nowe piny zaciskam przewód i jest jak ori a nie lutowanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie lubię tak rzeźbić ;) Kupuję nowe piny zaciskam przewód i jest jak ori a nie lutowanie ;)

Kupujesz wiązkę licznika do Golfa2/Corrado/Golf3/4/A3/Passat b5/Toledo i inne za 20zł i masz oryginalne piny z oryginalnie zaciśniętymi przewodami o długości cirka 30cm w ilości 28szt. Rzeźba? Nie sądzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupujesz wiązkę licznika do Golfa2/Corrado/Golf3/4/A3/Passat b5/Toledo i inne za 20zł i masz oryginalne piny z oryginalnie zaciśniętymi przewodami o długości cirka 30cm w ilości 28szt. Rzeźba? Nie sądzę.

 

Z jednej strony będę miał pin (przy liczniku) a z drugiej? No właśnie nie. Spoko luz, znajdę piny, zacisnę na przewodach i będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z jednej strony będę miał pin (przy liczniku) a z drugiej?
Też pin, którego możesz wykorzystać do innej wtyczki. Luzik, podpowiadam i tak zrobisz jak uważasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem rozwiązany, oczywiście dzięki Marek29:), któremu strasznie chciałem podziękować, ale i tak muszę jeszcze jakoś odwdzięczyć się materialnie, bo nie przepuszczę mu:) Tak czy inaczej trzeba przyznać, że strasznie porządny Facet i w dzisiejszych czasach ze świeczką takich ludzi szukać. Doszedłbym i do tego sam, ale na pewno kosztowałoby mnie to sporo więcej czasu, nerwów i przysłowiowych "piniendzy".

 

Otóż okazało się, że mój śliczny, nowozakupiony, wyglądający jak nowy sterownik 012 był poddawany delikatnie mówiąc starodawnemu tunningowi polegającemu na wylutowaniu kościu, zmodyfikowaniu jej, bądź wymianie i ponownym wlutowaniu na jakiejś filozoficznej podstawce która w jakiś sposób zapobiega ponownemu zaprogramowaniu. Najlepsze jest to, że odczytać się to dało i jak porównałem mapy z ori softem, to chyba tylko ograniczenie momentu jest ruszone i tyle:) ani doładowanie, ani reszta map paliwowych ani kąt - cuda jakieś, ciekawe jak to jeździło i ile jakiś Angol za to zapłacił:)

Ja aktualnie jeżdżę na ECU z SDI pożyczonym od Marek29 z modyfikowanych softem od AVG i jestem delikatnie mówiąc bardzo dobrej myśli. Auto jeździ już całkiem przyzwoicie, dymu nie zaobserwowałem, więc będę próbował jeszcze coś "dokładać" paliwka:)

Swoją drogą zdziwiony jestem, że AHH jeździ bezproblemowo na sofcie od AVG, aczkolwiek to te same silniki tylko jeden ma słabszą pompę, ale i mocniejsze wtryski więc może i na jedno wychodzi. Generalnie mam wrażenie, że jest fajniej niż na ori sofcie oczywiście modzonym - mam wrażenie, że auto lepiej jedzie i nie kopci, a na sofcie od AHH coś tam było widać. O dziwo błąd w zegarach od komunikacji mi się nie pojawia, ESP działa, kontrolka tempomatu również, tylko musze jeszcze usunąć w Engine problem z crashem.

PS.Dzięki również dla DarekS za sugestie i podesłanie softu, ale jak już widać co innego stanowiło problem. Darku swoją drogą pytanko - Ty jeździłeś na ori soficie z A4 AHH, czy jakimś innym. Nie wiem czemu ale jak podmienię w sofcie od AVG wszystkie mapy na te z AHH to auto zaczyna kulawo odpalać, pracować na wolnych na tyle źle, że nawet nie próbowałem jeździć, ale skoro zachowuje się to w porządku na sofcie od AVG to chyba nie powinno nic się dziać, w sumie jak ktoś zmienia pompę w AVG na 11 to ma to samo prawie co ja teraz i tylko dostraja ilość paliwa, co ja właśnie również robię więc chyba powinno być ok? Co myślicie?

Edytowane przez Maraj75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty jeździłeś na ori soficie z A4 AHH, czy jakimś innym
Tak na ori z a4 AHH, ale ze zmienionymi poszczególnymi mapami (tuning). Miałem oryginalne AHH z pompą 11. U ciebie kuleje zapewne po zmianie map na te z AHH, bo mocno się przestawiła dawka na jałowych oraz możliwe i kąt wtrysku. Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam też silnik AHH tylko ja mam gorzej, bo mam ESP i nie mogę użyć wsadu od A4 AHH bo na nim nie działa mi ESP, a jak w sofcie od AVG z obsługą ESP pozmieniam wszystkie mapy na te z A4 AHH to wtedy chodzi kulawo. Na ori sofcie z AHH kąt i dawka jest ok, tak samo na ori sofcie z AVG ani dawka ani kąt się nie przestawia tylko zaczyna coś szwankować po włożeniu map z AHH do AVG. Nie wiem o co chodzi. Moze niepotrzebnie zmieniam wszystkie. W każdym razie na razie jeżdżę na sofcie AVG (oczywiście tuningowanym) i mam wrażenie, ze jeździ to lepiej niż tuningowane AHH i o dziwo przy lepszych osiągach jest mniej dymu. Nie czaję tego za bardzo ale zadowolony jestem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko, jak mam rozumieć te piny, 59,66,80 i 116,121 mają być razem zlutowane? Jak mam to rozmumiec?

111.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@polonez15, a można Cię prosić o doprecyzowanie z racji tego, że to przerabiałeś?

 

1) 59,66, 80 (złączone razem) połączyć z 116 i 121.

2) 59,66, 80 (złączone razem) połączyć z 116 lub 121.

 

Biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź słuszna jest według mnie opcja 1) czyli te trzy piny będą zwarte z dwoma po drugiej stronie.

Edytowane przez blackpirate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc w skrócie..Pewne połączenia są ważne ze względu na bezpieczeństwo.

Dlatego producent pomyślał że może któryś ze styków w ecu zaoksydować ,bądź nie lączyć dlatego są dublowane.

Do tego dochodzi przekrój kabla ,który ma dużo większą wytrzymałość prądową niż jeden styk.

W obecnych czasach takiej tolerancji nie ma.Wszystko działa na granicy wytrzymałości.

W EDC 17 kabelki przypominają sznurki ,i producenta wali czy auto stanie przy wyprzedzaniu.......

EKONOMIA i dbałość o serwis pogwarancyjny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@polonez15, a można Cię prosić o doprecyzowanie z racji tego, że to przerabiałeś?

 

1) 59,66, 80 (złączone razem) połączyć z 116 i 121.

2) 59,66, 80 (złączone razem) połączyć z 116 lub 121.

 

Biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź słuszna jest według mnie opcja 1) czyli te trzy piny będą zwarte z dwoma po drugiej stronie.

 

Mają być warte ze sobą wszystkie podane jak w pkt.1/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @polonez15 za potwierdzenie. @marek29 ładnie to wytłumaczył, myślę, że teraz już wątpliwości odnośnie rozpiski pinów nie będzie. Powoli zabieram się za zrobienie przejściówki i kompletuję wszystko co potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to wytłumaczył bo ten temat to jego sprawka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sterownik od SDI 012CE szukam wsadu do eeprom od AVG z immo i bez może ktoś udostępnić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Romek

Mój wsad do avg/afn .

Wersja z immo2 aktywnym.

Zmień sobie przebieg ,bo mój na pewno Cie powali :)

http://chomikuj.pl/marek290/Passat+B5/Modyfikacje/Eeprom+012+AFN*2cAVG

Pozdrówki

Nie musisz mieć wyłączonego immo .

Do adaptacji nie potrzebujesz pinu.

Robisz adaptacje w kanale 0 w zegarach i ecu zaskoczy.

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć jaki potrzebowałbym sterownik do 1.8t AEB na taką przeróbkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś szukałem dla kumpla.

Niestety poniżej 2000r nie znalazłem zamiennika sterownika ECU z CAN do 1,8Turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności