Jump to content
marek29

Wymiana sterownika 018x (80 pin) ,na 012x (121pin)

Recommended Posts

Witam

Jak wiadomo sterowniki ...018x są mało reformowalne.

Jakakolwiek zmiana softu wiąże się z wylutowaniem pamięci i programowaniu w zewnętrznym programatorze.

Można oczywiście zastosować podstawki ,ale operacja i tak jest uciążliwa.

Postanowiłem zmienić sterownik i cała operacja przebiegła pomyślnie.

Zabieg nie jest skomplikowany ,ale wiąże się z ingerencją w orginalną wiązkę.

Niestety trzeba przelutować ok.70-ciu przewodów.

Generalnie sterowniki ..012x czyli EDC15+ były stosowanie w Audi 99-00 ,ale zakup takiej wiązki graniczy z cudem ,a ponadto

i tak musimy użyć lutownicy ponieważ złączki w komorze ECU są nowszego typu "płaskie wsówki" ,a nie "okrągłe piny".

Tak więc niestety tylko lutownica.

 

Plusy zmiany to oczywiście:

1.Odczyt/Zapis Flash przez Galletto/KWP/MPPS V12 ODB2

2.Odczyt/Zapis EEprom np. przez VagCan Commander ODB2

3.Prosta korekta dawki rozruchowej MPPS V12 ODB2

4.Swiecąca kontrolka tempomatu

5.Sterownik "przyszłościowy" ,np.montaż ESP

 

Dla kogo przeróbka...

1.Zamontowałem w 1,9TDI AFN Manual

2.Zegary TYLKO z CAN 920 (o ile sterownik 018GA daje sygnał świec i spalania po CAN i analogu ,to 012x tylko po CAN!)

3.Air Bag TYLKO z CAN (komunikacja z ECU)

 

Nie mam kontaktu z Automatem więc nie jestem w stanie potwierdzić prawidłowego działania!!

 

Co potrzeujemy.

1.Sterownik 038906012 dowolny ,nie ważne od jakiego silnika TDI (Sprawdziłem 2 SDI i też pochodzą).

W tamtych latach VW nie oszczędzał,nawet sterowniki do SDI nie były "kastrowane".

Wszystkie ..012 są budowane na takich samych klastrach (wszystko to samo) ,różnią się tylko softem pod dany silnik

TDI/TDI-VNT/SDI.

Do sterownika wgrywamy soft 038906012AH ,czyli dedykowany pod AFN/AVG.

2.Wtyczki do sterownika.Są oczywicie inne i piny (wsówki) też nie pasują prócz 4-rech zasilających.

3.Taśma izolacyjna TESSA (szmaciana),Koszulka termokurczliwa ok.1m,i mnóstwo samozaparcia.

 

Zmianę oczywiście można zastosować w całej grupie VW ,czyli VW/AUDI/SEAT/SKODA.

 

We wtorek postaram się wrzucić "resztę" info w postaci zdjęć i rozpiski kabli.

Dziś ....%...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

czekamy na zdjęcia:D bo bardzo mnie to zainteresowało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wrzucam paczkę na chomika

http://chomikuj.pl/marek290/Passat+B5/Modyfikacje/przer*c3*b3bka+ECU+80+na+121+pin,1836721516.rar

Nie mam kont na "wolnych" stronach.

Jeżeli ktoś z Was posiada to proszę wrzucić.

 

Z góry zaznaczam że mógł wkraść się jakiś błąd ,który nie był zamierzony!

Wolałbym ,aby pierwsze modyfikacje przeprowadziła osoba ze znajomością elektroniki...

 

Zaznaczam że odnośnie tego tematu NIE ODPOWIADAM NA GG I PM!

 

Wszystko proszę pisać w temacie!!

Edited by marek29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Zainspirowany tym tematem jak i ubiciem sterownika 018 na CANie zrobiłem dokładnie to, co Marek29, któremu zresztą należą się wielkie brawa. Ja dodatkowo "posunąłem się" krok dalej, montując w aucie z motorem 1.9 TDI 90km AHU system ASR+EDS. Walczyłem z tym kupę czasu, ale w końcu w stadium testowym udało się, ASR działa!!! Dziś powiem tylko tyle, w weekend będą kolejne informacje plus relacja z działania systemu. Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja też pozbierałem wszystkie graty do przekładki kompa tylko mam jedno pytanko. Czy koledzy mogliby mi wytłumaczyć jak wgrać wsad do nowego ECU? Wsad mam w 3 plikach o formacie .bin, ktoś pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsad nie może być w 3 plikach. Do AHU i sterownika 012 jest 038 906 012AF w jednym pliku. Wrzucasz ecu do auta a softa wgrywasz kablem jakimś np. Galletto poprzez złącze diagnostyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Ja też pozbierałem wszystkie graty do przekładki kompa tylko mam jedno pytanko. Czy koledzy mogliby mi wytłumaczyć jak wgrać wsad do nowego ECU? Wsad mam w 3 plikach o formacie .bin, ktoś pomoże

T pewnie Masz wsad z "tuningowego zestawu" i to do starego sterownika 018.

2 biny do flasha oznaczone jako HHH i LLL ,plus eeprom.

Po to jest ta modyfikacja żeby się z takim zestawem nie męczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, planuje zrobic swap ecu, jest tak : silnik ASV, ecu 018, nowe ecu zakupione 012FK czyli tez od ASV-a tyle ze po 2003 r. pytanie : po przelucie kabli ,jesli nowe ecu jest ok, czy odpale silnik? Czy musze cos pogrzebac softowo(immo czy cos)? Jesli tak to prosze konkretnie co i jak.

 

nikt nie zaglada tu?

Edited by kubazibizy

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Twój ASV ma wtryski 190bar ,a po 2001 (euro 3) ma 220bar więc soft jest inny.

2. Zawsze zakładając "nowego" ECU musisz zakodować IMMO (pinu nie musisz znać) ,robisz adaptacją.

3. Masz problem ponieważ w latach 2003/2004 komunikacja IMMO ECU-Zegary nie idzie po K-line ,tylko CAN (zegary z 9-tką na końcu),więc jeżeli masz sterownik z nowszym EE-Promem to adaptacja nie pójdzie ze starszymi zegarami.

Nie jest to duży problem ,wgrywasz soft (Galetto/Mpps) i EEprom (vag-can commader).

 

I nie pytaj czy zrobisz to Vag-em ,bo nie zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie i u mnie zawitał sterownik 012. Wcześniej miałem już zmienione zegary z 3BG 3b0920829A i klimatronik 044J. Mój Passat z motorem AHH miał ecu 018FS, czyli tzw pół CAN. Dla potomnych soft dla pompy 11mm, to 038906012AJ SW 352625, sterownik AIR-BAG o nr 6Q0 909 605 B idzie po CAN i nie ma z nim problemów. Na tym sofcie działa lampka tempomatu. Soft dostosowałem pod moje turbo i wtryski 216. Błąd 17931 również usunięty :ok. Jest miodnie, a najbardziej cieszy mnie odczyt pamięci przez obd2.

Wielkie podziękowanie się należą dla Marka29 za rozpiskę pinów.

Edited by DarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.Twój ASV ma wtryski 190bar ,a po 2001 (euro 3) ma 220bar więc soft jest inny.

2. Zawsze zakładając "nowego" ECU musisz zakodować IMMO (pinu nie musisz znać) ,robisz adaptacją.

3. Masz problem ponieważ w latach 2003/2004 komunikacja IMMO ECU-Zegary nie idzie po K-line ,tylko CAN (zegary z 9-tką na końcu),więc jeżeli masz sterownik z nowszym EE-Promem to adaptacja nie pójdzie ze starszymi zegarami.

Nie jest to duży problem ,wgrywasz soft (Galetto/Mpps) i EEprom (vag-can commader).

 

I nie pytaj czy zrobisz to Vag-em ,bo nie zrobisz.

 

Ku woli wyjasnienia: wtryski mam wieksze-216, pompa juz 11, walek sdi, turbo brd, fmic....itd wiec soft do wymiany i dlatego chce przelozyc ECU.

Nowe ecu 012 obadalem ze jest od leona, wiec ciagle seat, z 2001roku czyli ten sam rok co moja ibiza, tak sie fajnie

mi udalo trafic. Vcds w drodze do mnie, mpps tez, wiec mysle ze dam rade....

Jeszcze raz slowa uznania dla Ciebie za rozpiske kabelkow i nie pozostaje mi nic innego jak z lutownica w reku z nie skorzystac.

W razie klopotow bede sie odzywal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Koledzy jaki wsad wgrać do silnika AHU? Passat posiada ESP.Nie mam możliwości zgrania ze starego ECU (018 FR).

Czy koś posiada wsad 038 906 012 BK

Edited by marianek59tm

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIE WIEM CZY DOBRZE TRAFIŁEM W TEMAT ALE PROSZĘ O WYROZUMIAŁOŚĆ Witam serdecznie wszystkich mam taki o to problem Passat AVN 110km bez przerwy komputer sygnalizuje błąd w postaci mrugającej kontrolki świec żarowych vag pokazuje błąd CZUJNIK SKOKU IGLICY G80-ZWARCIE DO MASY,i tu się zaczyna problem pierwsze co zrobiłem sprawdziłem oporność wtrysku sterującego 90 OM-CZYLI OK ale i tak go podmieniłem i dalej nic, na Stępnie wtyczki i wszystkie przewody prześwietliłem wszystkie przy pompie wszystko ok sprawdziłem przejście do komputera i wszystko jest tak jak trzeba, wyciągnąłem pompę rozebrałem w drobny mak podmieniłem zaworek N-108 sprawdziłem tłoczek prze-stawiacza i wszystko jest ok-rozrząd ok i ręce mi już opadają auto nie ma mocy kopci aż strach kąt wtrysku cały czas pokazuje 38 i stoi w miejscu pomimo przestawiania pompy, jedyne co mogę zrobić to ustawić dawkę paliwa. Bardzo proszę o jakieś porady po już cały internet przewertowałem,jedyne co przychodzi mi do głowy uszkodzony sterownik ECU. Z góry bardzo dziękuje za jakieś sugestie i porady, aha filtry też wszystkie nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B5 powiedziałbym, że został jeszcze nastawnik na pompie wtryskowej do wyczyszczenia. W B4 u Ciebie jest nastawnik sterowany elektrycznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak nastawnik czyściłem bo pompę miałem na stole chodzi o B5 juz mam go dośc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze wiazka ci gdzies poszla silnikowa i nie laczy z ecu? jak cos mam wiazke od anglika kompletna tyle ze masz daleko bo bym ci dal na testy,mam tez koma afn 110 bez immo tez bym dal na testy ale znowu odleglosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązkę tak wizualnie oglądałem i wygląda raczej ok chyba kupie ten sterownik bo skończyły mi się pomysły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To IMHO zostaje temat wiązki - sprawdziłbym co się dzieje pod sterownikiem silnika/obudową sterownika silnika, może uszczelka już sparciała i woda Ci leci po przewodach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego ściągnąłem tą osłonę sterownika uszczelka nie ruszona aż ciężko można było ten dekiel wyciągnąć więc woda nie mogła się tam dostać kabelki aż się błyszczą zero śladu jakiegoś przerwania zmurszenia czy śniedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy