harry33 Zgłoś #1 Napisano 17 Lipca 2012 Witam Od dluzszego czasu zaczełą sie pojawiać u mnie nastepujące odgłosy i zjawiska : 1. w zakrętach wiekszy hałas opon, teraz gdy tylko lekk przyloze sile na kierownice , głownie chcą skrecać w prawo 2. piszczenie opon w zakręcie, tak jakby jakis scigant w zakret ostro wchodził, tyle ze ja spokojnie jezdze:) 3. wyraźne wiekszy opór skrecania kierownica na jałowych obrotach na rozgrzanym silniku. Wkoncu postanowiłem zobaczyć co sie dzieje i spodziewałem sie luzu na łozyskach, na prezgubach itp...ewentualnie złej zbierznośći jesli nic tam nie bedzie....a okazało sie ze mam duzy luz osiowy na drążku kierowniczym od strony kierowcy... Pytanie: podobno sama przekladnia nie jest naprawialna wiec co jest bezposrednią przyczyna tego jesli luz wystepuje z jednej strony i co jest do naprawy i jakie czesci zamienne wchodzą w grę? Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi z góry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 17 Lipca 2012 wiec co jest bezposrednią przyczyna Sam drążek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #3 Napisano 17 Lipca 2012 wiec co jest bezposrednią przyczyna tego jesli luz wystepuje z jednej strony i co jest do naprawyjeśli jesteś pewien że sama przekładnia jest ok to najprawdopodobniej kolego padł drążek kierowniczy... wkręca się go do listwy z tego co pamiętam klucz 30 lub 32 jakie czesci zamienne wchodzą w grę? w takim przypadku musisz wymienić drążki kierownicze, no i inne typu gumowe osłony jeśli są uszkodzone, opaski zaciskowe itd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robak1916 Zgłoś #4 Napisano 18 Lipca 2012 luzy na drążku kierowniczym i w tej sytuacji drążek jest do wymiany. Podobne objawy występują przy źle ustawionej zbieżności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry33 Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2012 Witam wszystkich...Juz dawno wmieniłem ten drążek kierowniczy i zrobiłem diagnostykę zbierzności ustawienia i z powyzszych wad pozbyłem sie pisków w zakretach i tylko tyle...Pozostał jedynie uciążliwy głośny hałas który polega na tym że jak tylko jadąc prosto lekko napierma na kierownice w prawo stronę to pojawia sie głośny szum dokładnie taki jak wjedzie sie czasem kołem na biała linie ząbkowanąna na trasie i tak wyrczy charakterystycznie... mam to samo tylko gdy jade w prawo na luku, jazda na wprost i w lewo cisza.... po wymianie drążka mechanicy z wulkanizacji przestawili mi opony wywazyli wyregulowali zbieznosc nis nie sciaga ale wyrczenie pozostało... inny mechanik po demonstracji efektu wykluczył przegub zasugerował ze to moze lozysko w kole...(juz mam czeka na wymiane) albo co gorsza skrzynia biegów...a tu przeciesz jest automat:(... i oznacza ze grubsza sprawa moze być... Zapytuje wiec czy ktoś z was spotkałs ie w swoim aucie z tak charakterystycznym defektem akustycznym, nie mam zadnych drgani na kierownicy tylko akustyka... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2012 Łożysko na 100% do wymiany, koszt dobrego ok. 40-60 zł + wprasowanie (jeśli wymieniasz sam). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach