Skocz do zawartości
harry33

Luz na drążku kierowniczym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dluzszego czasu zaczełą sie pojawiać u mnie nastepujące odgłosy i zjawiska :

1. w zakrętach wiekszy hałas opon, teraz gdy tylko lekk przyloze sile na kierownice , głownie chcą skrecać w prawo

2. piszczenie opon w zakręcie, tak jakby jakis scigant w zakret ostro wchodził, tyle ze ja spokojnie jezdze:)

3. wyraźne wiekszy opór skrecania kierownica na jałowych obrotach na rozgrzanym silniku.

Wkoncu postanowiłem zobaczyć co sie dzieje i spodziewałem sie luzu na łozyskach, na prezgubach itp...ewentualnie złej zbierznośći jesli nic tam nie bedzie....a okazało sie ze mam duzy luz osiowy na drążku kierowniczym od strony kierowcy...

 

Pytanie: podobno sama przekladnia nie jest naprawialna wiec co jest bezposrednią przyczyna tego jesli luz wystepuje z jednej strony i co jest do naprawy i jakie czesci zamienne wchodzą w grę?

 

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi z góry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec co jest bezposrednią przyczyna

Sam drążek...

2432033131

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec co jest bezposrednią przyczyna tego jesli luz wystepuje z jednej strony i co jest do naprawy
jeśli jesteś pewien że sama przekładnia jest ok to najprawdopodobniej kolego padł drążek kierowniczy... wkręca się go do listwy z tego co pamiętam klucz 30 lub 32 ;)
jakie czesci zamienne wchodzą w grę?
w takim przypadku musisz wymienić drążki kierownicze, no i inne typu gumowe osłony jeśli są uszkodzone, opaski zaciskowe itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luzy na drążku kierowniczym i w tej sytuacji drążek jest do wymiany. Podobne objawy występują przy źle ustawionej zbieżności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich...Juz dawno wmieniłem ten drążek kierowniczy i zrobiłem diagnostykę zbierzności ustawienia i z powyzszych wad pozbyłem sie pisków w zakretach i tylko tyle...Pozostał jedynie uciążliwy głośny hałas który polega na tym że jak tylko jadąc prosto lekko napierma na kierownice w prawo stronę to pojawia sie głośny szum dokładnie taki jak wjedzie sie czasem kołem na biała linie ząbkowanąna na trasie i tak wyrczy charakterystycznie... mam to samo tylko gdy jade w prawo na luku, jazda na wprost i w lewo cisza.... po wymianie drążka mechanicy z wulkanizacji przestawili mi opony wywazyli wyregulowali zbieznosc nis nie sciaga ale wyrczenie pozostało... inny mechanik po demonstracji efektu wykluczył przegub zasugerował ze to moze lozysko w kole...(juz mam czeka na wymiane) albo co gorsza skrzynia biegów...a tu przeciesz jest automat:(... i oznacza ze grubsza sprawa moze być...

Zapytuje wiec czy ktoś z was spotkałs ie w swoim aucie z tak charakterystycznym defektem akustycznym, nie mam zadnych drgani na kierownicy tylko akustyka...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko na 100% do wymiany, koszt dobrego ok. 40-60 zł + wprasowanie (jeśli wymieniasz sam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności