Skocz do zawartości
kserkses

Zawór (grzybek ) odmy 1.8t

Rekomendowane odpowiedzi

jaka jest zasada działania zaworu odmy 06A 129 101 D (grzybek), sprawdzałem go dmuchając i zasysając. I wiem że tylko gwałtowne zassanie powietrza przez króciec boczny powoduje restrykcje przepływu powietrza.

I stąd moje pytanie: czy jest on prawidłowo montowany tzn. bocznym króćcem w stronę silnika ? Gdzie mnie się wydaje że powinien być montowany króćcem który powoduje ograniczenie przepływu powietrza od strony TIP czyli rury łączącej filtr powietrza z turbiną w której na wolnych obrotach jest mniejsze podciśnienie i zaworek odpowietrzający silnik (odma) jest otwarty czyli pełny przepływ powietrza ze skrzyni korbowej do układu ssącego a przy wyższych obrotach ( wyższym doładowaniu) jest sporo wyższe podciśnienie w TIP powinien się ograniczać przepływ powietrza z odmy do układu ssącego celem "nie wysysania " oleju z silnika.

 

Proszę o opinie na temat działania bądź mojej sugestii tego zaworka (grzybka) odmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze chodzi Ci o system SAI czyli pompa powietrza wtórnego, zawor egr z tyłu za głowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie o SAI tylko odme

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta. Kolego kserkses, czy rozwiązałeś zagadkę grzybka? Czy ewentualna wymiana na nowy wpłynęła na apetyt silnika na olej? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek służy do tego żeby ci silnika olejem nie zalało jak turbina zacznie ciągnąć powietrze z odmy. Jak wiadomo przez odmę opary z silnika wracają z powrotem do silnika przez dolot, turbina na wyższych obrotach zasysa owe opary, przy niesprawnym zaworze ssie wszystko łącznie z kropelkami oleju które zaworek powinien zatrzymać. Nie ma to wpływu na większe zużycie oleju, za to zatkany eżektor jak najbardziej, u mnie tak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile Ci brało tego oleju marecki3575? Masz na myśli ten wynalazek? http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpg

Co to znaczy zatkany?

 

Tak to ten wynalazek, zatyka się przeważnie ten boczny króciec który jest również odpowiedzialny za odpowietrzenie silnika.

Nie wiem dokładnie jak działa to całe podciśnienie ale gdzieś na forum Audi przeczytałem że ten dziad odpowiada za większe zużycie oleju....i faktycznie brał mi zawsze około 2l, po wymianie eżektora spadło do 1,5l (ten sam olej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i faktycznie brał mi zawsze około 2l, po wymianie eżektora spadło do 1,5l (ten sam olej).

 

pytam z ciekawości: jaki lejesz olej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amsoil 5w40 full....dla mnie jest najlepszy - auto chodzi jak szybowiec - tak cichutko:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak to ten wynalazek, zatyka się przeważnie ten boczny króciec który jest również odpowiedzialny za odpowietrzenie silnika.

Nie wiem dokładnie jak działa to całe podciśnienie ale gdzieś na forum Audi przeczytałem że ten dziad odpowiada za większe zużycie oleju....i faktycznie brał mi zawsze około 2l, po wymianie eżektora spadło do 1,5l (ten sam olej).

 

Tyle Ci brał/bierze na jaką ilość km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 10tyś, zawsze tyle brał, a Tobie ile zapytam z ciekawości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi podobnie 1,5-2,0 litra, zależy od stylu jazdy, ale na 20 tyś km.. jeżdżę na 5w30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0,5 L/10.000km 5W30. Na liczniku 156 000 km.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi pomiędzy wymianami (15k) to tak ubywa 1/3 prawidłowego stanu na bagnecie, nie wiem ile to może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to okazuję się że mi chleje za dużo:kwasny turbo jest po regeneracji więc nic z tym nie będę robił....można by wymienić uszczelniacze zaworowe, ale jak zacznie chlać drugą bańkę od wymiany do wymiany to wtedy się za to wezmę, chyba że pierścienie już nie trzymają to wtedy inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi pomiędzy wymianami (15k) to tak ubywa 1/3 prawidłowego stanu na bagnecie, nie wiem ile to może być.

 

0,33 Litra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O widzisz. No to nie najgorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności