Skocz do zawartości
Alex360

SWAP bębny na tarzcze- manual

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Korzystając z tego iż przerabiałem u siebie hamulce z bębnów na tarcze chciałem się podzielić swoją wiedzą i spostrzeżeniami.

Potrzebne części:

Czopy

Zaciski z jarzmami

Linki ręcznego

Tarcze hamulcowe

Klocki

Smar do łożysk

4 śruby 10/20mm

 

Inne nie koniecznie potrzebne części :

Metalowe osłony (ok. 100zł/szt w ASO)

2 wężyki elastyczne 20cm

Łozyska tylnych piast

2 metalowe mocowania wężyka elastycznego

 

 

Swap zaczynamy od demontarzu koła

 

p6285007.th.jpg

Następnie demontujemy bęben:

 

Zdejmujemy kapsel przy pomocy płaskiego śrubokręta, wyjmujemy zawleczkę, zabezpieczenie koronkowe i odkręcamy nakrętkę (klucz #24). Po odkręceniu nakrętki wyciągamy łożysko (ostrożnie by go nie ubrudzić w kurzu czy piachu- chyba że będą wymieniane na nowe)

 

p6285008.th.jpg

 

Kolejny krok to demontarz czopu:

W pierwszej kolejności dopinamy likę hamulca ręcznego i przewód hamulcowy (klucz #11). W układach bez ABS nie musimy się martwić o wyciek płyny hamulcowego bo jak twierdzi mój brat w kolektorze siły hamowania jest jakiś zawór wysokociśnieniowy. Po tych czynnościach możemy zacząć odkręcać czop który zamocowany jest do belki na 6srub (klucz nasadowy #15).

 

p6285009.th.jpg

 

Następnie dokładnie czyścimy miejsce w belce pod czop z rdzy itp. Czynność to wykonujemy też na podstawie czopu. Ja użyłem do tego polerki ze szczotką drucianą.

Teraz możemy zacząć składać ,,nowy’’ układ hamulcowy.

Przykładamy czop do belki a na niego nakładamy metalową osłonę (osłona jest opcją ponieważ ciężko kupić/nabyć używane osłony a nowe to wydatek ok. 100zł/szt.) i skręcamy ponownie na 6 śrub. Pamiętajmy że czop trzyma koło więc musi być dobrze dokręcony.

 

p6285011.th.jpg

 

Po wprasowaniu łożysk w piastę tarczy, nakładamy smar do piasty i osadzamy ją na czopie. Wkładamy łożysko, podkładkę z ,,ząbkiem’’, nakrętkę i regulujemy luz. Po wyregulowaniu luzu nakładamy zabezpieczenie koronkowe i zabezpieczamy zawleczką. Nakładamy jeszcze trochę smaru w dekielek zabezpieczający i nabijamy go.

 

p6285013.th.jpg

 

Przyszedł czas na jarzmo i zacisk. Jarzmo mocowane jest do czopu za pomocą dwóch śrub 10/20mm.

Ja miałem ori śruby które były na imbus (#8)

 

p6285014.th.jpg

 

Po zamontowaniu jarzma wkładamy klocki hamulcowe i przykręcamy zacisk (klucz #13 i 15). Teraz podłączamy zacisk. W biedniejszej wersji można podpiąć metalowy wężyk który był wkręcony w cylinderek, natomiast żeby zrobić tak jak w oryginale potrzebny będzie nam wężyk elastyczny o długości 20cm (koszt 20zł/szt). Żeby przeprowadzić ten zabieg musimy uformować metalowy przewód tak by nie dotykał belki (drgania mogą doprowadzić do jego przetarcia ) i posiadać metalowe mocowanie wężyka które zapinane jest na belce.

Wymieniamy linkę hamulca ręcznego (to bardzo prosty zabieg więc nie będę go opisywał), po czym podpinamy ją do zacisku.

Odpowietrzamy układ i cieszymy się z kolejnej modyfikacji 

 

p6285006.th.jpg p6285018.th.jpg

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej! Opis jest raczej wystarczający, ale czy dałoby radę odświeżyć fotki, masz je jeszcze gdzieś zarchiwizowane?

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności