Skocz do zawartości
maystero

[Instrukcja] Czyszczenie wtyczek poduszek powietrznych fotela (błąd 01218 (N200))

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu strasznie denerwowała mnie zapalająca się kontrolka AIRBAG. Kasowanie błędu pomagało czasem na kilka tygodni, czasem na 1 dzień, aż w końcu nie dało się w ogóle wykasować błędu. Moja cierpliwość się skończyła i postanowiłem coś z tym zrobić.

 

Pomoc znalazłem na:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2815467

 

 

Potrzebne narzędzia:

- klucz do odkręcenia fotela (nie miałem - pożyczyłem od sąsiada, i nie pamiętam jaki rozmiar)

- płyn do czyszczenia styków KONTAKT S

 

kontakt-s-300ml-areozol_530_m.jpg

 

- ok 1 godziny czasu

- komputer + VCDS

 

1. Identyfikacja problemu:

 

Address 15: Airbags       Labels: 3C0-909-605.lbl
Control Module Part Number: 3C0 909 605 F    HW: 3C0 909 605 F
 Component and/or Version: 01 AIRBAG VW8   029 2421
          Software Coding: 0012337
           Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                     VCID: 295DF997FB39
1 Fault Found:

01218 - Side Airbag Igniter; Passenger Side (N200) 
       001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON

 

Przyczyna: uszkodzony czujnik N200 pod fotelem pasażera (wg. VCDS)

 

 

2. Zaczynamy zabawę:

 

Mimo że VCDS sugeruje uszkodzenie czujnika N200 w moim przypadku wcale nie okazał się to czujnik. Pod fotelem pasażera są dwie żółte kostki, które łączą AIRBAG z elektroniką samochodu. Pierwsza kostka dostępna jest po prawej stronie fotela (wcześniej trzeba odsunąć fotel do tyłu) i zdjąć plastikową zaślepkę.

 

TSBairbag15.jpg

 

Rozpinamy żółtą kostkę i psikamy płynem Kontakt S.

 

Ja popsikałem, i sprawdziłem w VCDS błąd nie zniknął.....

 

3. Demontaż fotela.

 

TSBairbag5.jpg

 

TSBairbag6.jpg

 

TSBairbag7.jpg

 

i naszym oczom ukazuję się:

 

TSBairbag8.jpg

 

 

Atakujemy żółtą wtyczkę....

 

 

fotel.jpg

 

tak jak wcześniej rozpinamy i psikamy

 

TSBairbag9.jpg

 

składamy częściowo fotel, podpinamy kable do instalacji i sprawdzamy VCDS log z błędem AIRBAG. U mnie pomogło od ręki! Jeśli wszytko porządku skręcamy całość. Jak ktoś ma ochotę polecam odkurzyć miejsce pod fotelem :)

 

 

Autor wątku http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2815467 odciął kable i polutował je na stałe. Ja nie jestem zwolennikiem takich fuszerek. Co prawda eliminuje to problem do końca żywota auta - ale nie wygląda to wtedy profesjonalnie :)

Ja już zrobiłem pond 1000km od momentu naprawy i problem sie nie pojawia. Uznałem więc problem za rozwiązany.

 

 

Zdjęcia wykorzystałem z forum http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2815467

Dodałem tylko swój opis i własne uwagi.

Edytowane przez maystero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez taki blad kiedys mialem , ale zrobilem inaczej. wywalilem wtyczki i zlutowalem na stale. ;) od ponad roku zero problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przed podjęciem tej żółtej wtyczki trzeba odpiac aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie przed podjęciem tej żółtej wtyczki trzeba odpiac aku?

 

niby nie,ale lepiej tak..

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie odpinałem aku. Kluczyk dla pewności miałem w kieszeni. Wszystkie kostki potraktowałem kontaktem i odpukać spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sunday,31,August,2013,12:07:04:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0

               Address 15: Airbags       Labels: 3C0-909-605.lbl
Control Module Part Number: 3C0 909 605 F    HW: 3C0 909 605 F
 Component and/or Version: 01 AIRBAG VW8   029 2421
          Software Coding: 0012337
           Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                     VCID: 295DF997FB39
1 Fault Found:

01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199) 
       001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

 

Przypadku takiego błędu przeprowadzamy taką samą procedurę jak w pierwszym poście:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. potrzebuje wykreic caly fotel w celu zaniesienia go do tapicera i wszystko byloby pieknie jezeli daloby rade to odkrecic bez problemu ale... trzy sruby odkrecilem a jednej nie dalem rady az gwint w wewnatrz sruby sie zjechal... a nie wiem jak mam teraz ja odkrecic.... czy mozna spawac w takim aucie?? naspawal bym zwykla szesciokatna nakretke i moze by ruszylo... ktos cos doradzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne można dospawać jakąś śrubę/nakrętkę. Ale dla pewności odłącz akumulator żeby elektronika przypadkiem nie zwariowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś zdołałem zdobyć program niestety próba skasowania błędu 1218 okazała się nieskuteczna.

Zbyt wysoka oporność nie można skasować błędu. Wyświetla mi iż to błąd lewej poduszki ale nie wiem czy to może być w siedzeniu czy w słupku... pod fotelami kostki przeczyściłem kontaktem ale błędu nadal nie da się skasować. Czy to może być jakaś kostka w słupku? czy nie ma takiej opcji? Jeśli tak jak go rozebrać :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie dziś zdołałem zdobyć program niestety próba skasowania błędu 1218 okazała się nieskuteczna.

Zbyt wysoka oporność nie można skasować błędu. Wyświetla mi iż to błąd lewej poduszki ale nie wiem czy to może być w siedzeniu czy w słupku... pod fotelami kostki przeczyściłem kontaktem ale błędu nadal nie da się skasować. Czy to może być jakaś kostka w słupku? czy nie ma takiej opcji? Jeśli tak jak go rozebrać :wmorde

 

Witam mam ten sam problem i zamierzam się za to zabrać. U mnie błąd wyskoczył po tym jak demontowałem dokładany zestaw głośnomówiący. Wyciągałem przewody które poprowadzone były przez słupek i naruszyłem kostkę, która tam się znajduje. Po odpaleniu samochodu wyskoczył błąd. Trzeba wyciągnąć obudowę słupka co nie jest takie proste bo dobrze siedzi w zaczepach i sprawdzić kostkę i wtedy skasować błąd. Dam znać czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie .... zawiozłem autko do mechanika żeby mi pare rzeczy porobił, miedzy innymi też pali mi sie kontrolka poduszki i teraz najlepsze mechanik dzwoni do mnie i pyta sie czy nie klękalem czasami na siedzenie z przodu ja mówie że pewnie tak (jak musiałem jakieś zakupy wytargać z auta albo wyczyścić deske) a on mówi ze na siedzeniu jest jakaś mata i nie wolno na nim klękać ani wywierać za dużego nacisku punktowego bo ta mata sie przerywa i przez to świeca sie kontrolki od poduszki i że taka mata kosztuje 1000 zl .Powiedzcie mi czy to prawda bo za cholere nie chce mi sie w to wierzyć ....Pozdrawiam Paweł:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamietasz moze jaki byl kod bledu ja mam ten sam problem kod P1487 nie do przejscia znajomy juz tydzien szuka usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na siedzeniu jest jakaś mata i nie wolno na nim klękać ani wywierać za dużego nacisku punktowego bo ta mata sie przerywa i przez to świeca sie kontrolki od poduszki i że taka mata kosztuje 1000 zl .Powiedzcie mi czy to prawda

 

bzdura totalna

 

ad.1

mata jest... do ogrzewania siedzenia

ad.2

jest też czujni nacisku na fotel i służy do sygnalizacji ,,zajętości'' fotela - (słynny gong-zapnij pasy i kontrolka na liczniku)

b7 - identycznie

 

Zmień mechanika......... obie te rzeczy nie mają nic wspólnego z kontrolką airbagu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

pamietasz moze jaki byl kod bledu ja mam ten sam problem kod P1487 nie do przejscia znajomy juz tydzien szuka usterki

 

1487 ??? a to nie błąd EGR? - poszukaj rozpiski na necie lub zawieź auto do normalnego elektronika - tydzień to się całe b6 rozbiera i składa od nowa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Paskach B5 czy B5FL takich mat nie ma. Byc moze w B6 i nowszych owszem.

Faktycznie kruche ustrojstwo. Widziałem takie od BMW w jednej z firm które to produkują.

Jedyne maty jakue są w B5 czy B5FL to te od grzania zadka.

Edytowane przez Sensor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam b6 ale zadnej maty nie ma problem z air bagiem mialem od paru lat poprzedni wlasciciel olal to nic nie robil diagnozy byly rozne okazalo sie ze bylo zwarcie na kablach plus minus wystarczylo podmienic stare na nowe kabelki problem zniknol ale przed tym sprawdzane byly kable pod siedzeniem tasma air bak w kierownicy to tyle moze komus pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o pomoc, a mianowicie mam błąd 01221 a dokładnie pokazuje dużą oporność na tylnym czujniku uderzenia bocznego lecz nie mogę tego czujnika znaleźć mam na myśli tył samochodu a dokładnie tylni bok po stronie kierowcy gdzie on jest??? Dodam że kostki pod fotelem zostały zlutowane oraz nawet wymieniłem czujnik uderzenia bocznego ale ten w dżwiach kierowcy i dalej nic. Pomiar pokazuje że to tylni czujnik ale go nie mogę znaleźć , chyba że jestem w błędzie i przyczyna jest gdzie indziej , bardzo proszę o pomoc gdyż już nie wiem co mam zrobić. Dodam że szukałem go na wysokości tylnego koło nadkola od środka ale też go tam nie ma oraz w słupkach bocznych pasów i też go tam nie ma. bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie mam już B6 od kilku lat ale znajomy kupił takiego w Szwajcarii i świcie mu się kontrolka. Pojechał na diagnostykę i powiedziano mu, że to błąd poduszki w prawym fotelu. Pytanie, czy jak zastosuje tą metodę wymagany będzie VCDS do kasacji błędu czy sam zniknie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, idol23 napisał:

Pytanie, czy jak zastosuje tą metodę wymagany będzie VCDS do kasacji błędu czy sam zniknie? 

Sam nie zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd nie zniknie. Będzie zapisany w pamięci. Zniknie tylko kontrolka. Aby skasować błąd(ten zapisany w pamięci) potrzebny będzie jakiś interfejs diagnostyczny-niekoniecznie VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka nie zniknie Bogdan dopóki nie skasuje błędu z pamięci. Jedyne co to w razie W (czego nie życzę) poduszki zadziałają prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności