Skocz do zawartości
Gość Baggio

Passat B5 Wymiana rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie jestem po wymianie oleju.Czy nie muszę ponownie wymieniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie jestem po wymianie oleju.Czy nie muszę ponownie wymieniać?

 

Oczywiście, że nie musisz. Olej do rozrządu nic nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam Passata 1.9 jak w opisie i mam w nim rozrząd z tym tłumikiem drgań paska rozrządu .

Co dokładnie potrzebuje żeby zastosować kompletny rozrząd bez tłumika drgań jak ma np. A4 B6 z 2003 roku .

Wiem że rozrząd ma iść taki jak bez tłumika drgań , ale co z osłoną rozrządu (dolna+środkowa+górna osłona) jest inna czy taka sama ?? Jeśli jest inna to proszę o numery OEM .

Oraz czy śruba od napinacza jest inna czy ta sama ??

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko apropos rozrządu w Passacie b5FL 2003' 101 PS... Otóż mam już nakręcone ponad 89130 km na tym pasku rozrządu wg serwisu i planuję wymienić rozrząd i pompę wkrótce, jednak moje pytanie dotyczy tego, czy trzymać się ściśle znanej granicy magicznej do wymiany paska rzędu 90000km czy nieznacznie kilkaset kilometrów mogę przekroczyć ten dystans bez ryzyka awarii? jak to wygląda wg fachowców?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim passacie 2.0 tdi cr wymieniałem przy 200 tyś pierwszy raz [emoji38]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ma sie zerwac to sie zerwie

moze sie to stac przed wymagana wymiana jak i duzo po

 

jak w dobrym stanie jest to smialo mozna przeleciec wymagane kilometry

 

zreszta tak naprawde km nie powinny byc tak wazne jak czas pracy silnika ale niestety w autach nie ma licznika motogodzin

przecierz auto ktore jest uzywane w miescie i stoi czesto w korku bedzie mial wiecej zuzyty pasek przy mniejszych kilometrach niz taki co jezdzi po dlugich trasach-to sa mo ma sie co do oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecierz auto ktore jest uzywane w miescie i stoi czesto w korku bedzie mial wiecej zuzyty pasek przy mniejszych kilometrach niz taki co jezdzi po dlugich trasach-to sa mo ma sie co do oleju

 

Dlatego prócz przebiegu po którym producent auta zaleca wymianę paska jest też podany czas w latach i w przypadku VW i aut koncernu VAG w zależności od modelu i typu silnika jest to 4-5 lat. Podobnie jak z olejem co 15 tyś. km ale nie rzadziej niż raz na rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , ja wymieniłem po 4,5 roku . W serwisie powiedzieli że pasek nie był w złym stanie , ja mam kilometry autostradowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam pasek zawsze po przejechaniu 60 tys km a olej zmieniam co 10-12 tys km,nie ryzykuje jezdzić do 80 czy 90tys przebiegu,tymbardziej że wiekszość km pokonuje w mieście,trasy są ale rzadziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego prócz przebiegu po którym producent auta zaleca wymianę paska jest też podany czas w latach i w przypadku VW i aut koncernu VAG w zależności od modelu i typu silnika jest to 4-5 lat

Gdzie tą informację można znaleźć dla konkretnego kodu silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przykład tu: file:///C:/Users/Tomek/Downloads/Gates_TB020_VAGTimingSystemReplacementIntervals_PL.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na przykład tu: file:///C:/Users/Tomek/Downloads/Gates_TB020_VAGTimingSystemReplacementIntervals_PL .pdf

Tutaj dałeś link do pliku na dysku, ale znalazłem i poczytałem zawartość tego biuletynu Gatesa.

Jeśli dobrze zrozumiałem to odniesienie do czasookresu wymiany rozrządu jest opisane jedynie w takim zdaniu:

 

"For prolonged exposure to temperatures above 26 °C or below -6°C, the change interval is reduced from 5 to 4 years"

Edytowane przez cardriveros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mianowicie pekl mi pasek rozrzadu, na dlugosci 15cm stracil wszystkie zeby. Samochod klekotal w poblizu rorzadu, wiec pewnie ktorys z zaworow zablokowal kolo i pasek pekl.

Jutro rozbiore glowice i zobacze czy nie narobilo wiekszego balaganu. Rozgladalem sie za nowa glowica i znalazlem w calkiem przystepnej cenie ( http://images.craigslist.org/00909_dyzZgSqfJX2_600x450.jpg ).

Kwestia jest taka, czy kierujac sie poradnikami z roznych for jestem wstanie ustawic rozrzad i wszystko od nowa?

Moj silnik to 1.8T AWM .

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez rainman777
przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze dasz rade,wszedzie masz znaki,na dobry poczatek jak wszystko po czyscisz po zdjeciu glowicy to pierwszy tlok od strony rozrzadu ma byc w najwyzszym polozeniu wtedy masz wal na znaku,glowice ustaw przed zalozeniem na bo inaczej ugniesz zawor,podczas zakupu uzywki uwazaj aby nie klasc nigdy glowicy na zawory bo zawsze ktorys jest otwarty i ciezar glowicy go ugnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam maly problem a mianowicie passat b5 1.6 ahl ( aluminiowy blok )kombi dosyc duzo pali sadze ze nawet 14l /100km jak nie wiecej . Rowniez jakby byl troche przymulony i pomimo nowego czujnika położenia wałka blad jakby raz byl a raz go nie bylo . Czy to moze byc wina zle ustawionego rozrzadu ?Z gory przepraszam za podczepienie sie lecz nie moglem dodac nowego watku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam VR 5 tkę. silnik 2.3 Gotuje mi się płyn chłodniczy i wyrzuca go przez zbiorniczek. Zrobiliśmy test na obecność spalin i lekko się płyn przebarwił. Wymieniliśmy więc uszczelkę i problem ponownie wrócił. Czy ktoś mógłby podać sugestię co może być powodem dalszego gotowania się wody w zbiorniczku. Dokładnie mógłbym powiedzieć,że gdyby mi ktoś nie powiedział,że uszczelka została wymieniona to nie widać absolutnie żadnej różnicy. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama uszczelka? A głowica była sprawdzona?

 

Nadane z telefonu......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że na ośce pompy wodnej luźny jest wirnik z łopatkami napędzający płyn chłodniczy w obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa wirnik na pompie sie cil i pompa omyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie rozrządu trzeba coś ustawiać vagiem  ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności