Skocz do zawartości
kubek

Dokręcanie głowicy i korbowodów.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B2 1.6 TD 70KM
    Rok prod: 1987

    Witam. W książce sam naprawiam są 4 etapy najpierw 40Nm potem o 180stopni potem nagrzać silnik i jeszcze raz o 90stopni i ostatni etap po 1000km następne 90Nm, a w internecie znalazłem to inaczej opisane:

    I. 40Nm

    II. 60Nm

    III. 1/2 obrotu (180°)

    IV. Zagrzać silnik do min. 50°C i dociągnąć śruby o 1/4 obrotu (90°)

    V. Po tysiącu kilometrów dociągnąć śruby o 1/4 obrotu (90°)

    Który schemat nadaje się do silnika 1,6td CY?

    Panewki korbowodów dokręcać 30Nm +90stopni bo tak znalazłem czy jeszcze jakoś inaczej?

    Jak mam szczelinę na pierścieniach ok 0,65-0,7 mm to wymieniać pierścienie czy nie tuleje są jeszcze nominalne (76,5mm) a tłoki bez rys tuleje też. Głowica ma pęknięcia od zaworu do komory wirowej to chyba muszę kupić jakąś inną bo remont trochę drogi jest i niezbyt pewny szczególnie spawanie. Poradzcie co zrobić bo zastanawiam się czy nie kupić drugiego silnika tylko w jakim stanie kupie? A tak to wiem co mam.Aha i napiszcie jeszcze od jakich silników VW podejdzie do mojego głowica (popychacze hydrauliczne).

    Edytowane przez kubek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności