Jump to content
Sign in to follow this  
kubek

Dokręcanie głowicy i korbowodów.

    Recommended Posts

    Samochód: B2 1.6 TD 70KM
    Rok prod: 1987

    Witam. W książce sam naprawiam są 4 etapy najpierw 40Nm potem o 180stopni potem nagrzać silnik i jeszcze raz o 90stopni i ostatni etap po 1000km następne 90Nm, a w internecie znalazłem to inaczej opisane:

    I. 40Nm

    II. 60Nm

    III. 1/2 obrotu (180°)

    IV. Zagrzać silnik do min. 50°C i dociągnąć śruby o 1/4 obrotu (90°)

    V. Po tysiącu kilometrów dociągnąć śruby o 1/4 obrotu (90°)

    Który schemat nadaje się do silnika 1,6td CY?

    Panewki korbowodów dokręcać 30Nm +90stopni bo tak znalazłem czy jeszcze jakoś inaczej?

    Jak mam szczelinę na pierścieniach ok 0,65-0,7 mm to wymieniać pierścienie czy nie tuleje są jeszcze nominalne (76,5mm) a tłoki bez rys tuleje też. Głowica ma pęknięcia od zaworu do komory wirowej to chyba muszę kupić jakąś inną bo remont trochę drogi jest i niezbyt pewny szczególnie spawanie. Poradzcie co zrobić bo zastanawiam się czy nie kupić drugiego silnika tylko w jakim stanie kupie? A tak to wiem co mam.Aha i napiszcie jeszcze od jakich silników VW podejdzie do mojego głowica (popychacze hydrauliczne).

    Edited by kubek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy