Skocz do zawartości
Naxus

Jak jest z pierścieniami centrującymi do felg stalowych?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanko. Posiadam felgi stalowe z centrowaniem z Mercedesa, tj. 66,6 i chcę je wsadzić do Passata, który oczywiście ma centrowanie 57,1.

Przeczytałem parę stron i na niektórych jest napisane, że do felg stalowych niedopuszczalne jest montowanie pierścieni centrujących, na innych zaś stronach, że nie ma z tym problemu. Tutaj też szukałem na forum, niestety zero informacji.

 

Jeździł ktoś może na stalówkach z innym centrowaniem? Jak to z nimi w końcu jest?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego niby do alu można a do stali już nie? bo nie rozumiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowilem, ja sie na tym nie znam, a mowie tylko to co mi powiedzieli w jednym sklepie i przeczytałem na paru stronach. Przy alu obciążenia działają na płaszczyznę felgi, która przylega do piasty, a otwor centrujacy jest jedynie do wycentrowania. Jesli chodzi o stal, to doczytalem, ze plaszczyzna przylegania felgi jest zupełnie inna, tak samo jak cała konstrukcja felgi, a otwor centrujacy jest nie tylko do wycentrowania, ale działają na niego tez duzo większe obciążenia.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, dlatego też pytam. Nie potrzebuję specjalistycznych informacji, jedynie jak ktoś powie że jeździł tak i nic sie nie zepsuło, to bede spokojniejszy :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na logikę sama nazwa otwór centrujący mówi sama za siebie , a co się z tym wiąże pierścień centrujący też. W feldze stalowej jest łatwiej bo śruby mają bardziej wypukły stożek + felga gniazdo czyli felga łatwiej się centruje. Felgi aluminiowe często są szersze od stalowych , więc te pseudo obciążenia przy stali jakoś do mnie nie przemawiają ;)

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj właśnie się rozchodzi o to, że ta stal ma 8.5J i 10.5J :hyhy

Ale do mnie też to niezbyt przemawia, chcialem jedynie się uprwnić czy to js jestem inny niż wszyscy. W takim razie nie będę się tym chyba przejmował i pakuje zwykłe pierścienie centrujące.

 

Pozdro :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakos nie widziałem jeszcze auta ktore by mialo płaska piaste bez zatoczenia na otwór w feldze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakos nie widziałem jeszcze auta ktore by mialo płaska piaste bez zatoczenia na otwór w feldze.

 

No tak, tylko niezbyt wiem do czego ma to nawiązywać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w serwisie opon i szczerze mówiąc nie spotkałem się ażeby ktoś miał felgi stalowe wycentrowane za pomocą pierścieni. Może mało widziałem ale uważam ze to niezbyt dobry pomysł. Zrobisz jak będziesz uważał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj pojawia sie pytanie, czy nie widuje sie tego ze wzgeldu na ceny stalowek - bez sensu kupowac od innego auta skoro są tanie i jest ich bardzo duzo, czy wlasnie dlatego, ze nie jest to wskazane.

Ja osobiście tez nie widzialem pierscieni na stalówkach, ale u mnie jest troche inna sytuacja i raczej drugiej takiej stali łatwo nie znajde :P

 

W kazdym razie są to felgi na których nie bede zbyt duzo jezdzil, od czasu do czasu parę badz paredziesiąt kilometrów, więc zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam... ja na swoim b5 mam zalozone stalowki od merca bez zadnych pierscieni poprostu dobrze dokreconei rownomiernie. nic nie bije nie trze. jezdze tak juz 2 miesiace i nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie felgi z nie wiem czego :) ale zastosowałem plastykowe pierścienie centrujące i już rok wszystko śmiga aż miło żadnego bicia, ściągania itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakia jest srednica rantu centrujacego w passacie 3BG 2002r. 1,9TDI silnim AVF kombi tiptronic ???? Czy do felg aluminiowych koniecznie trzeba zakladac pierscienie centrujace bo mam felgi alu z otworem 70,1 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zakładać, 57,1mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na alu mam teraz zalozone pierścienie stalowek jeszcze nie mam wogole ale napewno bym nie zalozyl do stalowek pierscieni plastikowych :/ tylko raczej stalowe ale chyba bardziej bym kupil stalowki z 57.1 i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To odkopie temat. Dodtafem stalowki z bmw a nie chce mi sie latac za innymi i przeladac opon bo te sa git. Jak roxwiazac centrowanie by bylo bezpiecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A rozstaw śrub w ogóle od bmw pasuje?

Mam u siebie stalowe felgi z mercedesa i do tego pierścienie plastikowe i wszystko bez problemu pasuje. Nic się nie dzieje. Tylko że rozstaw śrub jest taki sam w VW i w Mercedesie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności