Naxus Zgłoś #1 Napisano 18 Czerwca 2012 Witam, mam takie pytanko. Posiadam felgi stalowe z centrowaniem z Mercedesa, tj. 66,6 i chcę je wsadzić do Passata, który oczywiście ma centrowanie 57,1. Przeczytałem parę stron i na niektórych jest napisane, że do felg stalowych niedopuszczalne jest montowanie pierścieni centrujących, na innych zaś stronach, że nie ma z tym problemu. Tutaj też szukałem na forum, niestety zero informacji. Jeździł ktoś może na stalówkach z innym centrowaniem? Jak to z nimi w końcu jest? Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2012 a dlaczego niby do alu można a do stali już nie? bo nie rozumiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2012 Tak jak mowilem, ja sie na tym nie znam, a mowie tylko to co mi powiedzieli w jednym sklepie i przeczytałem na paru stronach. Przy alu obciążenia działają na płaszczyznę felgi, która przylega do piasty, a otwor centrujacy jest jedynie do wycentrowania. Jesli chodzi o stal, to doczytalem, ze plaszczyzna przylegania felgi jest zupełnie inna, tak samo jak cała konstrukcja felgi, a otwor centrujacy jest nie tylko do wycentrowania, ale działają na niego tez duzo większe obciążenia. Nie wiem ile w tym prawdy, dlatego też pytam. Nie potrzebuję specjalistycznych informacji, jedynie jak ktoś powie że jeździł tak i nic sie nie zepsuło, to bede spokojniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2012 Na logikę sama nazwa otwór centrujący mówi sama za siebie , a co się z tym wiąże pierścień centrujący też. W feldze stalowej jest łatwiej bo śruby mają bardziej wypukły stożek + felga gniazdo czyli felga łatwiej się centruje. Felgi aluminiowe często są szersze od stalowych , więc te pseudo obciążenia przy stali jakoś do mnie nie przemawiają Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2012 Tutaj właśnie się rozchodzi o to, że ta stal ma 8.5J i 10.5J Ale do mnie też to niezbyt przemawia, chcialem jedynie się uprwnić czy to js jestem inny niż wszyscy. W takim razie nie będę się tym chyba przejmował i pakuje zwykłe pierścienie centrujące. Pozdro :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #6 Napisano 19 Czerwca 2012 Jakos nie widziałem jeszcze auta ktore by mialo płaska piaste bez zatoczenia na otwór w feldze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #7 Napisano 19 Czerwca 2012 Jakos nie widziałem jeszcze auta ktore by mialo płaska piaste bez zatoczenia na otwór w feldze. No tak, tylko niezbyt wiem do czego ma to nawiązywać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2012 Pracuje w serwisie opon i szczerze mówiąc nie spotkałem się ażeby ktoś miał felgi stalowe wycentrowane za pomocą pierścieni. Może mało widziałem ale uważam ze to niezbyt dobry pomysł. Zrobisz jak będziesz uważał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2012 Tutaj pojawia sie pytanie, czy nie widuje sie tego ze wzgeldu na ceny stalowek - bez sensu kupowac od innego auta skoro są tanie i jest ich bardzo duzo, czy wlasnie dlatego, ze nie jest to wskazane. Ja osobiście tez nie widzialem pierscieni na stalówkach, ale u mnie jest troche inna sytuacja i raczej drugiej takiej stali łatwo nie znajde W kazdym razie są to felgi na których nie bede zbyt duzo jezdzil, od czasu do czasu parę badz paredziesiąt kilometrów, więc zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmiodzik17 Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2012 witam... ja na swoim b5 mam zalozone stalowki od merca bez zadnych pierscieni poprostu dobrze dokreconei rownomiernie. nic nie bije nie trze. jezdze tak juz 2 miesiace i nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2013 ja mam u siebie felgi z nie wiem czego ale zastosowałem plastykowe pierścienie centrujące i już rok wszystko śmiga aż miło żadnego bicia, ściągania itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekkutno Zgłoś #12 Napisano 15 Sierpnia 2013 Jakia jest srednica rantu centrujacego w passacie 3BG 2002r. 1,9TDI silnim AVF kombi tiptronic ???? Czy do felg aluminiowych koniecznie trzeba zakladac pierscienie centrujace bo mam felgi alu z otworem 70,1 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #13 Napisano 15 Sierpnia 2013 Trzeba zakładać, 57,1mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszz.86 Zgłoś #14 Napisano 5 Września 2013 na alu mam teraz zalozone pierścienie stalowek jeszcze nie mam wogole ale napewno bym nie zalozyl do stalowek pierscieni plastikowych tylko raczej stalowe ale chyba bardziej bym kupil stalowki z 57.1 i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matti84 Zgłoś #15 Napisano 16 Czerwca 2014 To odkopie temat. Dodtafem stalowki z bmw a nie chce mi sie latac za innymi i przeladac opon bo te sa git. Jak roxwiazac centrowanie by bylo bezpiecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2014 A rozstaw śrub w ogóle od bmw pasuje? Mam u siebie stalowe felgi z mercedesa i do tego pierścienie plastikowe i wszystko bez problemu pasuje. Nic się nie dzieje. Tylko że rozstaw śrub jest taki sam w VW i w Mercedesie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach