mnichu Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Koledzy chciałbym się zapytać o to właśnie turbo... Czy ta sprężarka ma rację bytu w 1.9 a konkretnie jeszcze w moim przypadku czyli AVB ? Jakie plusy przedstawia GT2052V ? Czy to turbo będzie chciało ciągnąć z dołu ? Sam zauważyłem że to turbo jest niechetnie montowane w 1.9 z racji tego że jest dużo przeróbek... trzeba spawać oraz bawić się w obracanie muszli. W internecie napotkałem się na kilka takich projektów, np: http://65.110.12.166/showthread.php?t=352890 Więc się da W kazdym bądz razie.... nie obawiam się tego typu rzeźby... i co najważniejsze miałbym takie turbo za darmo więc koszta miałbym tylko związane z montażem. Spawanie żeliwa max 150 zł ? W razie W kolektor wydechowy do AVB to 40 zł Z resztą przeróbek bym sobie poradził. Jakieś opaski... uszczelki.. myślę że max koszt jaki by mnie wyniósł to 300 zł. Na jaką moc mogę liczyć po korekcie ? No i najważniejsze... czy warto ? Cała moja reszta to seria... brak kata. i jeszcze z ciekawości.... jakie osiągi miałby AWX/AVF z tą dmuchawą ? prosiłbym wszystkie ZA i PRZECIW EDIT no szkoda że nikt takiej turbiny nie pchał do 1.9 .... Bedę więc pierwszy Mam więc inne pytania.... czy do stworzenia połączenia (lub nowego kolektora) mogę uzyć kolanek hamburskich ? Widziałem w innym temacie że kolega traksio pospawał (znaczy firma mu zrobiła) GTB2260VK bezpośrednio do kolektora wydechowego. Ja jednak będe robił wszystko sam.... a przyznaje sie że żeliwo raz spawałem (kolektor wydechowy w silniku z cieżarówki) jednak to połączenie chciałbym zrobić na "adapterze" czyli coś takiego (na zdjęciu kolektor AFN) : Odrazu nappiszę że GTB22 nie będe pchał bo : 1. jest za drogie dla mnie 2. silnik AVB to by się chyba przy niej rozleciał Ale wracając do GT2052V... Wiem już że to turbo ma zapasy na jakieś 220-230 koni. Ja jednak celuję w 160+ bo więcej to chyba raczej śmierć dla AVB Znaczy wiem że koledzy z forum uzyskują więcej.... ale mi 160-170 wystarczy w zupełności Ewentualnie zrobimy tyle ile pompki pozwolą a np. płaski moment typu 360nm od 2200 obr do 4200 Chciałbym jeszcze zapytać tunerów (profesjonalistów oraz amatorów-fascynatów). Czy taką turbinę ciezko będzie wystroić ? Bo jeśli ja się umorduję z montażem..... a później tuner ma mi "odwalić" program byle jak bo ciezko się stroi to jednak zrezygnuję z tego turbo Więc... ? Dać sobie spokój czy próbować ? Zaznaczam że turbo będe miał za free. A tu AFN i to właśnie turbo: http://www.youtube.com/watch?v=-UDqKIcKpII Ale jaki to wynik KM/NM to nigdzie znaleźć nie mogłem ;/ Edytowane 18 Czerwca 2012 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #2 Napisano 18 Czerwca 2012 Dla dobrego tunera nie będzie problemu. Ale jak porobisz esy floresy na dolocie to może dziwnie się zachowywać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #3 Napisano 18 Czerwca 2012 Ale wracając do GT2052V... Wiem już że to turbo ma zapasy na jakieś 220-230 koni Jak masz łądować gt 20,to dobrze się dwa razy zastanów. Maksymalny potencjał,to zaledwie niecałe dwa bary,a tyle to z brd dmuchniesz.Mułowate,trudne do wystrojenia,do silnika AVB będzie pasowało,jak świnia do karety. Celujesz w 160 koni i chcesz wsadzić gt 20? Dobrze to sobie przemyślałeś?Taką moc zrobisz na turbinie z awx-a,brd,hybrydzie awx/arl. Kolega ma gt 20 i szału to to nawet na 11/260 nie robiło. Ale jak tak uparcie chcesz się bawić z gt 20,to wkładaj.Za samo jej wystrojenie skasują Cię tak,że Ci się jej szybko odechce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #4 Napisano 18 Czerwca 2012 Sagon no i na taką odpowiedz czekałem Tyle że.... chcę to turbo bo jest za darmo tzn. dostanę jesli założę do swojego auta.... a nie dostanę tego jeśli zamiarem moim bedzie sprzedaż troche to dziwne ale ofiarodawcą jest bliska rodzina. I nie chcę tu wyjść na taką osobę która z czyjegoś daru będzie się bogadzić Wiem że trudno zrozumieć ale tak to działa. No i nie ukrywam że koszty też mnie ograniczają a to dlatego że zbliża mi się wymiana rozrządu... a na dodatek dziś pomierzyłem tarcze hamulcowe z przodu i wyszły 23mm Nowy zestaw ATE już zamówione - niecałe 500zł) Dlatego tak ważne są teraz koszty....ponieważ: >kupno sprężarki AWX to 600-800 zł plus korekta co mi daje 1800-2000 zł. >kupno BRD to też min 1300 zł plus korekta --- razem 2500 zł > gt20 w gratisie plus korekta to 1200 zł Za korektę uważam porządny ... nowy chip No Ale jak tak przedstawiacie sprawę.... to może odłożę to wszystko na za rok ( będzie nowy budżet ) Choć kusi mnie ta turbina bo na 160 konikach by sobie latała na lajcie.... a AWX już by się musiało pocić ;/ No a z tymi koniami (160) to nie jest tak że ma być tyle i już.... chętnie przygarnę więcej byle AVB się nie wysrał bo bym miał wtedy Sagon... a Ty ze świętokrzyskiego, nie ? nie chciałbyś dostać AVB za królika doświadczalnego ? pozdro, mniszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2012 Sagon... a Ty ze świętokrzyskiego, nie ? nie chciałbyś dostać AVB za królika doświadczalnego ? Ze świętokrzyskiego,a za królika afn w zupełności wystarcza. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #6 Napisano 19 Czerwca 2012 nie znam sie na Chipach ale jak byłem u Tunera to powiedział za z wtrysków AG wiecej niż 140-50 nie da rady wiec i tak mnichu chyba będziesz musiał zmienic wtryski na AL-ki ja mam AJM na seri wyszła porażka bo aż 92HP (prawdopodobnie nie wyregulowane wtryski bądz założone te z AVB ) po programie (troche kopci) wyszło 132HP i to jest max - narazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #7 Napisano 20 Czerwca 2012 a za królika afn w zupełności wystarcza. Szkoda.... wiadomo że bym chętnie zapłacił. skippi, musiałeś się pomylić albo Twój tuner to początkujący "profesjonalista".... pompki AG nie siedziały w AVB lecz w BKC, BXE czyli passat B6. W AVB siedziały AJ oraz CX - pewnie też tyle warte co AG ale piszę to żeby ktoś Twoim postem nie zasugerował się przy wymianie..... choc pewnie AG też będą działać w AVB..... ale ręki za to nie dam sobie uciąć. ja mam AJM na seri wyszła porażka bo aż 92HP (prawdopodobnie nie wyregulowane wtryski bądz założone te z AVB ) po programie (troche kopci) wyszło 132HP i to jest max - narazie hmm... u mnie jest narazie 131 KM ale dymu zero, Icek seria. No a wracając do tego "nieszczęsnego" turbulum...... to będe próbował to wcisnąć do AVB Tylko muszę najpierw dokończyć kurs kat C bo nie miałbym czym dojeżdzac ALBO ....... jak zdam za pierwszym i mi zostanie kasy ( z niewykorzystanych poprawek ) to może gdzieś taniego BRD poszukam pozdro... mniszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2012 mnichu a moze on wlasnie gadał o AJ?? początkujuący nie jest bo zajmuje sie tym juz od kilku ladnych lat więc to moze byc moja pomyłka. Tylko ze jak AJ siedzialy w AVB to co siedzi w AJM ?? no ale nie bede robił OT i dzieki za uświadomienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2012 a moze on wlasnie gadał o AJ?? Całkiem możliwe. Jedno jest pewne..... AVB to strasznie ciezki egzemplarz w dłubaniu (nie wiem jak AJM... ale pewnie podobnie ? ) co siedzi w AJM ?? > 045 130 073 T > 045 130 079 X według Etki Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #10 Napisano 22 Czerwca 2012 AJM na serii raczej nadaje się na wymiane:) Pierwszy model pompek jaki powstal, turbo vnt15 czyli model jak afn, Uklad tlokowo korbowy z afn. Sterownik prawie edc15 nie programowalny po kablu (pierwsze lata produkcji) generalnie kicha. Przeguby jak avb, Pierwszy typ dwumasy który byl wkladany do skody... na długich sprężynach... AVB raczej jest znacznie przyjemniejsze do modzenia mechanicznego i elektronicznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #11 Napisano 28 Czerwca 2012 AVB raczej jest znacznie przyjemniejsze do modzenia mechanicznego i elektronicznego. No zobaczymy jak to będzie... wszystko się dopiero okaże co do mojego "problemu"... Mam kolejne pytanie... Czy jeśli założe kolektor wydechowy (i o ile się da) od AAZ do mojego AVB to nie wpłynie to negatywnie na jego pracę ? Pytam bo kolektor AAZ (z wersji spod K14 czyli 4 śruby) posiada wylot skierowany ku górze i byłoby mi łatwiej dorobic flanszę. Ewentualnie kolektor od 1Z ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #12 Napisano 28 Czerwca 2012 Czy jeśli założe kolektor wydechowy (i o ile się da) od AAZ do mojego AVB to nie wpłynie to negatywnie na jego pracę ? Pytam bo kolektor AAZ (z wersji spod K14 czyli 4 śruby) posiada wylot skierowany ku górze i byłoby mi łatwiej dorobic flanszę. Ewentualnie kolektor od 1Z ? Nie wpłynie. Montuj ten na którym najłatwiej będzie Ci montować GT20 Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2012 (edytowane) Kolejne moje zapytanie..... i w sumie od tego będzie zależał montaż tego turbo w moim samochodzie. Czy GT2052V jest choć ciut lepsza od KKK BV43 znanego jako "BRD" ? A w wielu miejscach w internecie można przeczytać że BRD to przereklamowane turbo i wcale nie jest takie super. 7 na 10 turbosprężarek późno wstaje.... a jest ono tak popularne gdyż z montażem poradzi sobie każdy laik jakim jest polski Kowalski. Prosze więc o któtkie wypowiedzi.... "lepsza" bądz "gorsza". Same konkrety bez zbednego owijania w bawełne.... Ale jesli ktos chce coś wiecej napisac to chętnie przeczytam. Bo jeśli chodzi o to moje turbo to w razie "W" bede robił pod niego kolektor rurkowy. Koszta... max 300 zł. dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi. EDIT Rozumiem że to kiepski pomysł ? tylko chciałbym wiedzieć czy kiepski ze względu montazu czy charakterystyki pracy tej turbosprężarki ? EDIT 2 Ma ktoś pomysł z jakiego stopu metalu może być zrobiona ta flansza ? zdjęcie zapożyczone z: http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/3505 Edytowane 13 Lipca 2012 przez mnichu dodałem słowo o brd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #14 Napisano 13 Lipca 2012 taa, pozno wstaje jak jest lipa z programem. a jak wstaje dobrze, ze wali z dolu, to wtedy ktos pisze,ze moment specjalnie wyzej chcial zeby sprzeglo szybko nie padlo i dwumas, takze nie kumam czasami ludzi. moja wstaje ciut gorzej jak awx, ale mi to nie przeszkadza, moment wlasnie wyzej zeby dwumas nie padl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostryt4 Zgłoś #15 Napisano 26 Lutego 2015 Do Mnichu. I jak, wstawiłeś to turbo GT20... do auta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #16 Napisano 27 Lutego 2015 (edytowane) A w wielu miejscach w internecie można przeczytać że BRD to przereklamowane turbo i wcale nie jest takie super. 7 na 10 turbosprężarek późno wstaje Większość tych bv43 spokojnie dmucha 1.4 bara/2000,a to wystarczająca wartość.Za dużo czytasz. Co do różnic w potencjale turbin,to zapodam ci wymiary wałków i kół kompresji od gt 2052v/gt2056v i od bv43 WYMIARY: A: 38.55mm B: 47.05mm C: 7.99mm D: 7.88mm E: 5.08mm Ilość łop.: 9 Poniżej wymiary wałka dla gt 2056v z bmw 525d 177km A: 39.90mm B: 47.00mm C: 8.35mm D: 7.88mm E: 5.08mm Ilość łop.: 9 Koło kompresji wymiary dla gt2052v A: 34.84mm B: 52.00mm C: 4.06mm D: 27mm E: 5.08mm Ilość łop.: 6/6 i dla 2056v A: 39.60mm B: 56.00mm C: 4.64mm D: 30.88mm E: 5.08mm Ilość łop.: 6/6 koło od bv43(brd) A: 36.80mm B: 48.70/46.00mm C: 3.67mm D: 25.7mm E: 4.6mm Ilość łop.: 5/5 wałek bv43 A: 38.20mm B: 43.00mm C: 7.02mm D: 7.00mm E: 4.60mm Ilość łop.: 9 Osobiście,zamiast tego archaicznego gt2052 wolałbym wsadzić gtb 1756,koło niższe o 3mm,ale na wyjściu szersze o 4mm,czyli można chyba założyć,że na jedno wychodzi.Ale dużo szybciej wstaje z racji lepszej konstrukcji geometrii. Edytowane 27 Lutego 2015 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2015 http://forum.vw-passat.pl/threads/79010-AWX-GTB1756VK-AL-DQS-205-3hp-467nm-by-mniszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spawacz Zgłoś #18 Napisano 28 Lutego 2015 (edytowane) W dupe wsadz sobie BRD, umnie w corbie GT20 pompuje 1.8@2000rpm , musialem ogranicznik wykrecic po dmuchala po 2.2B przy 2200 . Wymiary ktore podales sa ch... wie skad. GT2052 ma na kole 38.5/52 i kopatki 6/6 , brd 37/48.5 i 5/5 łopatek . Widac twoja wirtulana wiedze, a ja hybryd na GT20 pare zrobilem ,- chyba wszystkie kombinacje. I nie wprowadzaj ludzi w blad jak wstaje bo nie masz o tym pojecia, niech Daron i Gregor napisz jak u mnie w cobie zrywalo weze przy 2500 bo skali brakowalo na boost meterze , dopiero wkrecenie ogranicznicznika o prawie obrotu zbilo OB. To turbo moze dmuchac 1.85B do 4600 kpl. bezpiecznie , dmuchnij tyle cwaniaczku w BRD , u mnie 1.85 @4800 w corbie. A jeszcze cie zgnoje na koniec , GT20 z kolem kompr. z BMW 3.0D 193KM czyli 41.5/56 , ma potencjal ok 240-250KM - i to jest sprawdzone w moim aucie. I na koniec widac ze fizyka i pojemnosci cieplne to obce slowo, GT20 jest 2x wieksza od ARL i BRD . Dziekuje tyle w temacie. - - - - - aktualizacja - - - - - MODEL: GT2052V ZASTOSOWANIE: Audi 2,5 V6 TDI 150/180KM WYMIARY: A: 38.50mm B: 52.00mm C: 4.08mm D: 26.1mm E: 5.08mm Ilość łop.: 6/6 MODEL: GT2056V ZASTOSOWANIE: Bmw 525 d (E60/E61) 2,5 177KM WYMIARY: A: 39.60mm B: 56.00mm C: 4.64mm D: 30.88mm E: 5.08mm Ilość łop.: 6/6 MODEL: BV43 ZASTOSOWANIE: Audi 2.0 170 KM Mercedes Sprinter Bi-Turbo (większe) WYMIARY: A: 36.80mm B: 48.70/46.00mm - wymiar 46mm w wersji 143KM!!! C: 3.67mm D: 25.7mm E: 4.6mm Ilość łop.: 5/5 MODEL: GT2256V ZASTOSOWANIE: Bmw 3,0 TDI 184/193KM WYMIARY: A: 41.55mm B: 56.00mm C: 5.34mm D: 29.3mm E: 5.08mm Ilość łop.: 6/6 Edytowane 28 Lutego 2015 przez spawacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #19 Napisano 28 Lutego 2015 (edytowane) W dupe wsadz sobie BRD, Żebyś wcześniej to napisał,to nie ładowałbym jej w silnik,tylko tam,gdzie polecasz.Turbiny seri gt20 i vnt 20 to przeżytki.Mało mnie interesuje,ile tobie to dmuchało przy podciągniętej na maxa sztandze.Powtórzę raz jeszcze,zamiast tych prehistorycznych gt/vnt lepiej wsadzić gtb17. A jeszcze cie zgnoje na koniec , Musiałbyś się drugi raz urodzić,żeby ci się taka sztuka udała. GT20 z kolem kompr. z BMW 3.0D 193KM czyli 41.5/56 , ma potencjal ok 240-250KM Podobnie gtb17,które odpowiednio przrobione wydmucha to samo.Piszesz ciągle o hybrydach,ja natomiast o seryjnej gt20. Co do brd,to powiem ci jedno,gdybym miał parcie na moc,to z taką pompą jak w tym temacie z wykresami (link poniżej), a mam mocniejszą,robię moc na każdej turbinie.Umiecie tylko ładować wiadra i wtryski z dyszami,przez które widać iglicę.Ale jak się umie klepać tylko to,co dobrze opisano na tdi tuning,to nic w tym dziwnego. Tutaj na turbinie od 170tki wyszło tyle,na ile twój kolega potrzebował gtb17. Faktycznie,brd nie dmuchnie aż tyle,ale ja nie potrzebuję wiadra i dysz ala tir,żeby przy 1.6 zrobić grubo ponad 200 koni. Zapytaj fuckera ile dmuchał brd,o ile dobrze pamiętam,to chyba dwa bary,albo 2.2 b,więc daruj sobie próby gnojenia,bo za cienki jesteś.Oddajesz pewnie turbiny fachowcowi,ten je przerabia,a ty spijasz śmietankę.No chyba,że sam je modyfikujesz,to szacun i czapa z głowy.To jak to wygląda? Trzeba sobie ustawić barierę na pewnym poziomie,mój to 200+ na totalnym lajcie paliwowym.Gdybym chciał mieć 250 koni,to bym miał.Wtryski 270,pompę mam,a po turbo wybrałbym się do ciebie,bo nikt tak dobrze turbin nie przerabia. Luknij na wynik na hybrydzie i turbinie ala 170tka gta 1549v. http://forum.vw-passat.pl/threads/43807-Wykresy-z-hamowni-do-oceny/page33 Co do danych,z których korzystałem,to są tutaj.Korzystasz z tego samego źródła,bo nawet kopiujesz takie szczegóły,jak "mercedes sprinter bi-turbo większe",więc nie rżnij erudyty i nie wyjeżdżaj mi z internetową wiedzą.Porównałem pobieżnie twoje i moje dane i nie widzę różnic,przykładowo bv43 koło u ciebie 36.80/48.70,u mnie 36.80/48.70,Bierzesz coś przed snem,bo odnoszę wrażenie,że chyba jesteś nadpobudliwy. Są pewne rozbieżności w przypadku gt20,ale w katalogu wszystko idzie sprawdzić,bo koła nie są takie same. http://www.turbointernational.com/products/search_results.asp?productCategory=11&mid=1 Spawacz,twoim jedynym szczęściem jest to,że jakimś cudem uczepiłeś się Drona,a ten pokazał ci,jak wygląda tuning. Patrząc na twoje teorie sprzed lat,to trudno było dać wiarę,że tak się wyrobisz.Przerabianie turbin,to mały pikuś,przy tym co by cię czekało gdybyś musiał zbudować mocną pompę,nie bazując wyłącznie na tym,co już zostało napisane,bo nie wszystko dane było wam ujawnić. Edytowane 28 Lutego 2015 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spawacz Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2015 (edytowane) Tak cie sklada, ze Daron poza strojeniem, NIC jesli chodzi o turbo czy to w D czy w TB ale to nic mi nie podpowiedzial, i nie raz bylo tak ze to on do mnie dzwonil ile mozna dmuchnac z ... lub objawy czegos tam . Wiec zamknij jape chwieju bo gdzie bys nie poszedl na ktore forum to robisz gnoj beltasz ludzom w glowach i grasz wiejskiego filozofa. Tyle leszczu ile chlopaki zrobili turbin w/g moich pomyslow to niewielu w PL testowalo. NP takie GT2571V na kole z CNC GT28R , albo TD04HL14T na kole20T , albo GT2060V na kole GT22 5 blade, albo kkk16 na kole GTB22 , albo GT15/v na kole ARL albo GT17v na kole reno 2.2 DT, albo Kkk26 na kole K27 , jeszcze cos palo??? Dla ciebie BRD to szczyt mozliwosci a GTB jest sfera marzen .Najciekawsze co robilem to 2.0 8V ABA + T i moc jaka wyszla po nie/mojej "nieudolnej wiedzy" to 115KM 252KM , auto przyjechalo z 1.3 MPI. A jeszcze cos tam belkoczesz o 1.6b na 200 , kolo 1.46b wystaczylo na 201KM total bezdym . I standardowe twoje gadki "gdybym chcial" - chciec to sobie mozesz pojsc do WC jedynie. Nie masz $$$ na zabawe, jezdzisz starym trupem i nie lubia cie ludzie - czego mozna chwiec wiecej??? ,aaa wiem czego mozna jeszcze chciec wiedzy takie jak twoja, buehehehehhehehehe!!!! Edytowane 1 Marca 2015 przez spawacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach