Skocz do zawartości
mnichu

GT2052V w Passacie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy chciałbym się zapytać o to właśnie turbo... Czy ta sprężarka ma rację bytu w 1.9 a konkretnie jeszcze w moim przypadku czyli AVB ? Jakie plusy przedstawia GT2052V ? Czy to turbo będzie chciało ciągnąć z dołu ? Sam zauważyłem że to turbo jest niechetnie montowane w 1.9 z racji tego że jest dużo przeróbek... trzeba spawać oraz bawić się w obracanie muszli. W internecie napotkałem się na kilka takich projektów, np:

 

http://65.110.12.166/showthread.php?t=352890

Więc się da :P

 

W kazdym bądz razie.... nie obawiam się tego typu rzeźby... i co najważniejsze miałbym takie turbo za darmo więc koszta miałbym tylko związane z montażem. Spawanie żeliwa max 150 zł ? W razie W kolektor wydechowy do AVB to 40 zł :P Z resztą przeróbek bym sobie poradził. Jakieś opaski... uszczelki.. myślę że max koszt jaki by mnie wyniósł to 300 zł. Na jaką moc mogę liczyć po korekcie ? No i najważniejsze... czy warto ? Cała moja reszta to seria... brak kata.

 

 

i jeszcze z ciekawości.... jakie osiągi miałby AWX/AVF z tą dmuchawą ?

 

 

prosiłbym wszystkie ZA i PRZECIW ;)

 

 

 

EDIT

 

no szkoda że nikt takiej turbiny nie pchał do 1.9 .... Bedę więc pierwszy szczerbaty.gif

 

Mam więc inne pytania.... czy do stworzenia połączenia (lub nowego kolektora) mogę uzyć kolanek hamburskich ? Widziałem w innym temacie że kolega traksio pospawał (znaczy firma mu zrobiła) GTB2260VK bezpośrednio do kolektora wydechowego. Ja jednak będe robił wszystko sam.... a przyznaje sie że żeliwo raz spawałem (kolektor wydechowy w silniku z cieżarówki) jednak to połączenie chciałbym zrobić na "adapterze" czyli coś takiego (na zdjęciu kolektor AFN) :

 

img5752b.th.jpg

img5750t.th.jpg

img5746t.th.jpg

img5744l.th.jpg

 

Odrazu nappiszę że GTB22 nie będe pchał bo :

1. jest za drogie dla mnie :P

2. silnik AVB to by się chyba przy niej rozleciał :lol

 

Ale wracając do GT2052V... Wiem już że to turbo ma zapasy na jakieś 220-230 koni. Ja jednak celuję w 160+ bo więcej to chyba raczej śmierć dla AVB :D Znaczy wiem że koledzy z forum uzyskują więcej.... ale mi 160-170 wystarczy w zupełności :) Ewentualnie zrobimy tyle ile pompki pozwolą a np. płaski moment typu 360nm od 2200 obr do 4200 :P:D

 

Chciałbym jeszcze zapytać tunerów (profesjonalistów oraz amatorów-fascynatów). Czy taką turbinę ciezko będzie wystroić ? Bo jeśli ja się umorduję z montażem..... a później tuner ma mi "odwalić" program byle jak bo ciezko się stroi to jednak zrezygnuję z tego turbo :(

 

Więc... ? Dać sobie spokój czy próbować ? Zaznaczam że turbo będe miał za free.

 

A tu AFN i to właśnie turbo:

http://www.youtube.com/watch?v=-UDqKIcKpII

 

Ale jaki to wynik KM/NM to nigdzie znaleźć nie mogłem ;/

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla dobrego tunera nie będzie problemu. Ale jak porobisz esy floresy na dolocie to może dziwnie się zachowywać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wracając do GT2052V... Wiem już że to turbo ma zapasy na jakieś 220-230 koni

 

Jak masz łądować gt 20,to dobrze się dwa razy zastanów.

Maksymalny potencjał,to zaledwie niecałe dwa bary,a tyle to z brd dmuchniesz.Mułowate,trudne do wystrojenia,do silnika AVB będzie pasowało,jak świnia do karety.

 

Celujesz w 160 koni i chcesz wsadzić gt 20?

Dobrze to sobie przemyślałeś?Taką moc zrobisz na turbinie z awx-a,brd,hybrydzie awx/arl.

Kolega ma gt 20 i szału to to nawet na 11/260 nie robiło.

 

Ale jak tak uparcie chcesz się bawić z gt 20,to wkładaj.Za samo jej wystrojenie skasują Cię tak,że Ci się jej szybko odechce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sagon :D no i na taką odpowiedz czekałem :D

 

Tyle że.... chcę to turbo bo jest za darmo :P tzn. dostanę jesli założę do swojego auta.... a nie dostanę tego jeśli zamiarem moim bedzie sprzedaż :P troche to dziwne ale ofiarodawcą jest bliska rodzina. I nie chcę tu wyjść na taką osobę która z czyjegoś daru będzie się bogadzić :P Wiem że trudno zrozumieć ale tak to działa.

 

No i nie ukrywam że koszty też mnie ograniczają a to dlatego że zbliża mi się wymiana rozrządu... a na dodatek dziś pomierzyłem tarcze hamulcowe z przodu i wyszły 23mm :( Nowy zestaw ATE już zamówione - niecałe 500zł) Dlatego tak ważne są teraz koszty....ponieważ:

 

>kupno sprężarki AWX to 600-800 zł plus korekta co mi daje 1800-2000 zł.

>kupno BRD to też min 1300 zł plus korekta --- razem 2500 zł :P

> gt20 w gratisie plus korekta to 1200 zł

 

Za korektę uważam porządny ... nowy chip :P

 

No Ale jak tak przedstawiacie sprawę.... to może odłożę to wszystko na za rok ( będzie nowy budżet :P ) Choć kusi mnie ta turbina bo na 160 konikach by sobie latała na lajcie.... a AWX już by się musiało pocić ;/ No a z tymi koniami (160) to nie jest tak że ma być tyle i już.... chętnie przygarnę więcej ;) byle AVB się nie wysrał bo bym miał wtedy :D

 

Sagon... a Ty ze świętokrzyskiego, nie ? :D nie chciałbyś dostać AVB za królika doświadczalnego ? :D

 

 

pozdro, mniszek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sagon... a Ty ze świętokrzyskiego, nie ? nie chciałbyś dostać AVB za królika doświadczalnego ?

 

Ze świętokrzyskiego,a za królika afn w zupełności wystarcza.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na Chipach ale jak byłem u Tunera to powiedział za z wtrysków AG wiecej niż 140-50 nie da rady wiec i tak mnichu chyba będziesz musiał zmienic wtryski na AL-ki ja mam AJM na seri wyszła porażka bo aż 92HP (prawdopodobnie nie wyregulowane wtryski bądz założone te z AVB ) po programie (troche kopci) wyszło 132HP i to jest max - narazie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a za królika afn w zupełności wystarcza.

 

Szkoda.... wiadomo że bym chętnie zapłacił.

 

 

skippi, musiałeś się pomylić albo Twój tuner to początkujący "profesjonalista".... pompki AG nie siedziały w AVB lecz w BKC, BXE czyli passat B6. W AVB siedziały AJ oraz CX - pewnie też tyle warte co AG ale piszę to żeby ktoś Twoim postem nie zasugerował się przy wymianie..... choc pewnie AG też będą działać w AVB..... ale ręki za to nie dam sobie uciąć.

 

ja mam AJM na seri wyszła porażka bo aż 92HP (prawdopodobnie nie wyregulowane wtryski bądz założone te z AVB ) po programie (troche kopci) wyszło 132HP i to jest max - narazie

 

hmm... u mnie jest narazie 131 KM ale dymu zero, Icek seria.

 

 

No a wracając do tego "nieszczęsnego" turbulum...... to będe próbował to wcisnąć do AVB :D Tylko muszę najpierw dokończyć kurs kat C bo nie miałbym czym dojeżdzac :P ALBO ....... jak zdam za pierwszym i mi zostanie kasy ( z niewykorzystanych poprawek :P ) to może gdzieś taniego BRD poszukam ;)

 

pozdro... mniszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnichu a moze on wlasnie gadał o AJ??:) początkujuący nie jest bo zajmuje sie tym juz od kilku ladnych lat więc to moze byc moja pomyłka. Tylko ze jak AJ siedzialy w AVB to co siedzi w AJM ?? no ale nie bede robił OT i dzieki za uświadomienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze on wlasnie gadał o AJ??

 

Całkiem możliwe. Jedno jest pewne..... AVB to strasznie ciezki egzemplarz w dłubaniu :P (nie wiem jak AJM... ale pewnie podobnie ? )

 

co siedzi w AJM ??

 

> 045 130 073 T

> 045 130 079 X

 

według Etki :)

 

Pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJM na serii raczej nadaje się na wymiane:)

Pierwszy model pompek jaki powstal, turbo vnt15 czyli model jak afn, Uklad tlokowo korbowy z afn. Sterownik prawie edc15 nie programowalny po kablu (pierwsze lata produkcji) generalnie kicha. Przeguby jak avb, Pierwszy typ dwumasy który byl wkladany do skody... :P na długich sprężynach... AVB raczej jest znacznie przyjemniejsze do modzenia mechanicznego i elektronicznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AVB raczej jest znacznie przyjemniejsze do modzenia mechanicznego i elektronicznego.

 

No zobaczymy jak to będzie... wszystko się dopiero okaże :P

 

 

co do mojego "problemu"... Mam kolejne pytanie... Czy jeśli założe kolektor wydechowy (i o ile się da) od AAZ do mojego AVB to nie wpłynie to negatywnie na jego pracę ? Pytam bo kolektor AAZ (z wersji spod K14 czyli 4 śruby) posiada wylot skierowany ku górze i byłoby mi łatwiej dorobic flanszę. Ewentualnie kolektor od 1Z ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeśli założe kolektor wydechowy (i o ile się da) od AAZ do mojego AVB to nie wpłynie to negatywnie na jego pracę ? Pytam bo kolektor AAZ (z wersji spod K14 czyli 4 śruby) posiada wylot skierowany ku górze i byłoby mi łatwiej dorobic flanszę. Ewentualnie kolektor od 1Z ?

 

Nie wpłynie. Montuj ten na którym najłatwiej będzie Ci montować GT20 :)

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne moje zapytanie..... i w sumie od tego będzie zależał montaż tego turbo w moim samochodzie. Czy GT2052V jest choć ciut lepsza od KKK BV43 znanego jako "BRD" ? A w wielu miejscach w internecie można przeczytać że BRD to przereklamowane turbo i wcale nie jest takie super. 7 na 10 turbosprężarek późno wstaje.... a jest ono tak popularne gdyż z montażem poradzi sobie każdy laik jakim jest polski Kowalski.

Prosze więc o któtkie wypowiedzi.... "lepsza" bądz "gorsza". Same konkrety bez zbednego owijania w bawełne.... Ale jesli ktos chce coś wiecej napisac to chętnie przeczytam.

 

 

 

Bo jeśli chodzi o to moje turbo to w razie "W" bede robił pod niego kolektor rurkowy. Koszta... max 300 zł.

 

dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

 

EDIT

Rozumiem że to kiepski pomysł ? tylko chciałbym wiedzieć czy kiepski ze względu montazu czy charakterystyki pracy tej turbosprężarki ?

 

 

EDIT 2

 

Ma ktoś pomysł z jakiego stopu metalu może być zrobiona ta flansza ?

 

images_thumb_117296_800_800_resize.jpg

 

zdjęcie zapożyczone z: http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/3505

Edytowane przez mnichu
dodałem słowo o brd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taa, pozno wstaje jak jest lipa z programem.

a jak wstaje dobrze, ze wali z dolu, to wtedy ktos pisze,ze moment specjalnie wyzej chcial zeby sprzeglo szybko nie padlo i dwumas, takze nie kumam czasami ludzi. moja wstaje ciut gorzej jak awx, ale mi to nie przeszkadza, moment wlasnie wyzej zeby dwumas nie padl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Mnichu.

I jak, wstawiłeś to turbo GT20... do auta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w wielu miejscach w internecie można przeczytać że BRD to przereklamowane turbo i wcale nie jest takie super. 7 na 10 turbosprężarek późno wstaje

 

Większość tych bv43 spokojnie dmucha 1.4 bara/2000,a to wystarczająca wartość.Za dużo czytasz.

Co do różnic w potencjale turbin,to zapodam ci wymiary wałków i kół kompresji od gt 2052v/gt2056v i od bv43

 

gt 2052.jpg

 

WYMIARY:

 

A: 38.55mm

B: 47.05mm

C: 7.99mm

D: 7.88mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 9

 

Poniżej wymiary wałka dla gt 2056v z bmw 525d 177km

A: 39.90mm

B: 47.00mm

C: 8.35mm

D: 7.88mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 9

 

Koło kompresji

 

gt2052v koło.jpg

 

wymiary dla gt2052v

 

A: 34.84mm

B: 52.00mm

C: 4.06mm

D: 27mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 6/6

 

i dla 2056v

 

A: 39.60mm

B: 56.00mm

C: 4.64mm

D: 30.88mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 6/6

 

koło od bv43(brd)

 

gt2052v koło.jpg

 

A: 36.80mm

B: 48.70/46.00mm

C: 3.67mm

D: 25.7mm

E: 4.6mm

Ilość łop.: 5/5

 

wałek bv43

 

gt 2052.jpg

 

A: 38.20mm

B: 43.00mm

C: 7.02mm

D: 7.00mm

E: 4.60mm

Ilość łop.: 9

 

Osobiście,zamiast tego archaicznego gt2052 wolałbym wsadzić gtb 1756,koło niższe o 3mm,ale na wyjściu szersze o 4mm,czyli można chyba założyć,że na jedno wychodzi.Ale dużo szybciej wstaje z racji lepszej konstrukcji geometrii.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dupe wsadz sobie BRD, umnie w corbie GT20 pompuje 1.8@2000rpm , musialem ogranicznik wykrecic po dmuchala po 2.2B przy 2200 . Wymiary ktore podales sa ch... wie skad. GT2052 ma na kole 38.5/52 i kopatki 6/6 , brd 37/48.5 i 5/5 łopatek . Widac twoja wirtulana wiedze, a ja hybryd na GT20 pare zrobilem ,- chyba wszystkie kombinacje. I nie wprowadzaj ludzi w blad jak wstaje bo nie masz o tym pojecia, niech Daron i Gregor napisz jak u mnie w cobie zrywalo weze przy 2500 bo skali brakowalo na boost meterze , dopiero wkrecenie ogranicznicznika o prawie obrotu zbilo OB. To turbo moze dmuchac 1.85B do 4600 kpl. bezpiecznie , dmuchnij tyle cwaniaczku w BRD , u mnie 1.85 @4800 w corbie. A jeszcze cie zgnoje na koniec , GT20 z kolem kompr. z BMW 3.0D 193KM czyli 41.5/56 , ma potencjal ok 240-250KM - i to jest sprawdzone w moim aucie. I na koniec widac ze fizyka i pojemnosci cieplne to obce slowo, GT20 jest 2x wieksza od ARL i BRD . Dziekuje tyle w temacie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

MODEL:

 

GT2052V

 

ZASTOSOWANIE:

 

Audi 2,5 V6 TDI 150/180KM

 

WYMIARY:

 

A: 38.50mm

B: 52.00mm

C: 4.08mm

D: 26.1mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 6/6

 

MODEL:

 

GT2056V

 

ZASTOSOWANIE:

 

Bmw 525 d (E60/E61) 2,5 177KM

 

WYMIARY:

 

A: 39.60mm

B: 56.00mm

C: 4.64mm

D: 30.88mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 6/6

 

MODEL:

 

BV43

 

ZASTOSOWANIE:

 

Audi 2.0 170 KM

Mercedes Sprinter Bi-Turbo (większe)

 

WYMIARY:

 

A: 36.80mm

B: 48.70/46.00mm - wymiar 46mm w wersji 143KM!!!

C: 3.67mm

D: 25.7mm

E: 4.6mm

Ilość łop.: 5/5

 

MODEL:

 

GT2256V

 

ZASTOSOWANIE:

 

Bmw 3,0 TDI 184/193KM

 

WYMIARY:

 

A: 41.55mm

B: 56.00mm

C: 5.34mm

D: 29.3mm

E: 5.08mm

Ilość łop.: 6/6

Edytowane przez spawacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dupe wsadz sobie BRD,

 

Żebyś wcześniej to napisał,to nie ładowałbym jej w silnik,tylko tam,gdzie polecasz.Turbiny seri gt20 i vnt 20 to przeżytki.Mało mnie interesuje,ile tobie to dmuchało przy podciągniętej na maxa sztandze.Powtórzę raz jeszcze,zamiast tych prehistorycznych gt/vnt lepiej wsadzić gtb17.

 

A jeszcze cie zgnoje na koniec ,

 

Musiałbyś się drugi raz urodzić,żeby ci się taka sztuka udała.

 

GT20 z kolem kompr. z BMW 3.0D 193KM czyli 41.5/56 , ma potencjal ok 240-250KM

 

Podobnie gtb17,które odpowiednio przrobione wydmucha to samo.Piszesz ciągle o hybrydach,ja natomiast o seryjnej gt20.

Co do brd,to powiem ci jedno,gdybym miał parcie na moc,to z taką pompą jak w tym temacie z wykresami (link poniżej), a mam mocniejszą,robię moc na każdej turbinie.Umiecie tylko ładować wiadra i wtryski z dyszami,przez które widać iglicę.Ale jak się umie klepać tylko to,co dobrze opisano na tdi tuning,to nic w tym dziwnego.

Tutaj na turbinie od 170tki wyszło tyle,na ile twój kolega potrzebował gtb17.

Faktycznie,brd nie dmuchnie aż tyle,ale ja nie potrzebuję wiadra i dysz ala tir,żeby przy 1.6 zrobić grubo ponad 200 koni.

Zapytaj fuckera ile dmuchał brd,o ile dobrze pamiętam,to chyba dwa bary,albo 2.2 b,więc daruj sobie próby gnojenia,bo za cienki jesteś.Oddajesz pewnie turbiny fachowcowi,ten je przerabia,a ty spijasz śmietankę.No chyba,że sam je modyfikujesz,to szacun i czapa z głowy.To jak to wygląda?

 

Trzeba sobie ustawić barierę na pewnym poziomie,mój to 200+ na totalnym lajcie paliwowym.Gdybym chciał mieć 250 koni,to bym miał.Wtryski 270,pompę mam,a po turbo wybrałbym się do ciebie,bo nikt tak dobrze turbin nie przerabia.

Luknij na wynik na hybrydzie i turbinie ala 170tka gta 1549v.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/43807-Wykresy-z-hamowni-do-oceny/page33

 

Co do danych,z których korzystałem,to są tutaj.Korzystasz z tego samego źródła,bo nawet kopiujesz takie szczegóły,jak "mercedes sprinter bi-turbo większe",więc nie rżnij erudyty i nie wyjeżdżaj mi z internetową wiedzą.Porównałem pobieżnie twoje i moje dane i nie widzę różnic,przykładowo bv43 koło u ciebie 36.80/48.70,u mnie 36.80/48.70,Bierzesz coś przed snem,bo odnoszę wrażenie,że chyba jesteś nadpobudliwy.

Są pewne rozbieżności w przypadku gt20,ale w katalogu wszystko idzie sprawdzić,bo koła nie są takie same.

 

http://www.turbointernational.com/products/search_results.asp?productCategory=11&mid=1

 

Spawacz,twoim jedynym szczęściem jest to,że jakimś cudem uczepiłeś się Drona,a ten pokazał ci,jak wygląda tuning.

Patrząc na twoje teorie sprzed lat,to trudno było dać wiarę,że tak się wyrobisz.Przerabianie turbin,to mały pikuś,przy tym co by cię czekało gdybyś musiał zbudować mocną pompę,nie bazując wyłącznie na tym,co już zostało napisane,bo nie wszystko dane było wam ujawnić.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak cie sklada, ze Daron poza strojeniem, NIC jesli chodzi o turbo czy to w D czy w TB ale to nic mi nie podpowiedzial, i nie raz bylo tak ze to on do mnie dzwonil ile mozna dmuchnac z ... lub objawy czegos tam . Wiec zamknij jape chwieju bo gdzie bys nie poszedl na ktore forum to robisz gnoj beltasz ludzom w glowach i grasz wiejskiego filozofa. Tyle leszczu ile chlopaki zrobili turbin w/g moich pomyslow to niewielu w PL testowalo. NP takie GT2571V na kole z CNC GT28R , albo TD04HL14T na kole20T , albo GT2060V na kole GT22 5 blade, albo kkk16 na kole GTB22 , albo GT15/v na kole ARL albo GT17v na kole reno 2.2 DT, albo Kkk26 na kole K27 , jeszcze cos palo??? Dla ciebie BRD to szczyt mozliwosci a GTB jest sfera marzen .Najciekawsze co robilem to 2.0 8V ABA + T i moc jaka wyszla po nie/mojej "nieudolnej wiedzy" to 115KM -> 252KM , auto przyjechalo z 1.3 MPI. A jeszcze cos tam belkoczesz o 1.6b na 200 , kolo 1.46b wystaczylo na 201KM total bezdym . I standardowe twoje gadki "gdybym chcial" - chciec to sobie mozesz pojsc do WC jedynie. Nie masz $$$ na zabawe, jezdzisz starym trupem i nie lubia cie ludzie - czego mozna chwiec wiecej??? :) ,aaa wiem czego mozna jeszcze chciec wiedzy takie jak twoja, buehehehehhehehehe!!!!

Edytowane przez spawacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności