Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam mały problem - miałem pękniętą osłonę przegubu poza tym podczas cofania na max skręconych kołach odchodziły stuki z prawego koła. Dlatego wymieniłem przegub na nowy ale stuki pozostały, po za tym stary przegub nie wyglądał na dojechany. Stąd moje pytanie co innego może powodować ten stukot.

 

objaw jak zużyty amortyzator. na prostych kołach przy szybkim ruszaniu też pewnie Ci stuka. nie zapomnij iż trzeba dwa wymienić z przodu. aby sie upewnic podjedź na stacje diagnostyczną i niech Ci je sprawdzą. u mnie np przy 72% juz były złomy, bujało jak cholera... (stuka czy jeden stuk?) :D

a stuka Ci na wybojach?

 

pzdr

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co innego może powodować ten stukot.

 

Sam amortyzator może być zużyty lub łoże amortyzatora (guma z łożyskiem na mocowaniu przy kielichu).Szczerze powiedziawszy to na wszelki wypadek wahacze i łączniki też bym już przy okazji sprawdził.

 

 

 

i

 

zamiast stukania przy cofaniu jest piszczenie

 

Na początek sprawdź czy klocki nie ocierają o tarczę,czy klocek w mocowaniu nie jest luźny,czy tuleje na których pracuje całość nie są wyrobione (za duży luz),no i oczywiście czy tłoczek się prawidłowo cofa.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
objaw jak zużyty amortyzator. na prostych kołach przy szybkim ruszaniu też pewnie Ci stuka. nie zapomnij iż trzeba dwa wymienić z przodu. aby sie upewnic podjedź na stacje diagnostyczną i niech Ci je sprawdzą. u mnie np przy 72% juz były złomy, bujało jak cholera... (stuka czy jeden stuk?) :D

a stuka Ci na wybojach?

 

pzdr

Być może faktycznie jest to amor bo najlepszej jakości to one już nie są (raczej miękkie i też buja),ale czy stukało by przy kołach skręconych tylko w jedną stronę, tylko na max w prawo i zwłaszcza na wstecznym?. Na prostych kołach jest cisza. Na wybojach żadnych stuków. Jeśli chodzi o hamulce to wszystko jest ok są nowe (w całości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek sprawdź czy klocki nie ocierają o tarczę,czy klocek w mocowaniu nie jest luźny,czy tuleje na których pracuje całość nie są wyrobione (za duży luz),no i oczywiście czy tłoczek się prawidłowo cofa.

 

uuuuUUUuuuu.... sprawdzilem :) i az wstyd mi sie przyznawac ... brak klockow a z tarcz pozostaly tylko cienkie blaszki :+ .... jutro kupie nowe i zaloze...

pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uuuuUUUuuuu.... sprawdzilem :) i az wstyd mi sie przyznawac ... brak klockow a z tarcz pozostaly tylko cienkie blaszki :+ .... jutro kupie nowe i zaloze...

pozdrawiam :)

W takim razie-działaj ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może faktycznie jest to amor bo najlepszej jakości to one już nie są (raczej miękkie i też buja),ale czy stukało by przy kołach skręconych tylko w jedną stronę, tylko na max w prawo i zwłaszcza na wstecznym?. Na prostych kołach jest cisza. Na wybojach żadnych stuków. Jeśli chodzi o hamulce to wszystko jest ok są nowe (w całości)

 

ja miałem tak... jak wrzucałem wsteczny i na skręcie byl stuk. po jakims czasie stukało już przy szybkim ruszaniu- wtedy juz wymieniłem odby dwa amorki i miałem spokój- tym bardziej jesli auto Ci pływa...

dodatkowo, jak tez wspomnial Patryk może to być któryś z wahaczy albo nawet końcówka drążka kierowniczego. górne wahacze stukają na wybojach (np kocie łby), dolne jak się auto buja... końcówki drążków podobnie jak górne wahaczwe...

przetestuj... jesli będzie cisza np na dziurawej nawieżchni to amorki. jesli będzie stukac to będziesz walczył z wahaczami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim razie-działaj

dzis rano zamowione od kolegi Marcina z naszego forum. Takze mam nadzieje ze jutro beda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... sprawdza się to w odwrotną stronę, jeśli skręcasz w lewo ciężar "wędruje" na prawą stronę i jeśli przegub stuka to właśnie prawy. I odwrotnie, skręcając w prawo usłyszysz lewy przegub. pozdro

Kolego to jest zarcik czy ty naprawde. W moim pasku gdy skrecam na maksa w prawo to stuka z prawej strony. Teraz juz nie wiem , który jest do wymiany.

A tak na marginesie czy do AVB Automat jakies zamienniki mozna wstawic od innego modelu vw , skody , seata czy audi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał wojjtecki Zobacz post

... sprawdza się to w odwrotną stronę, jeśli skręcasz w lewo ciężar "wędruje" na prawą stronę i jeśli przegub stuka to właśnie prawy. I odwrotnie, skręcając w prawo usłyszysz lewy przegub. pozdro

 

Też twierdzę, że stuka ten w którą stronę skręcamy jeśli mamy uszkodzony przegub, więc teoria kolegi o "wędrowaniu" ciężaru nie ma nic wspólnego ze stukaniem. Bardziej chodzi o to który przegub bardziej pracuje na łuku. Jeśli stuka przy skręcaniu w lewo to jest lewy przegub do wymiany. Sprawdziłem więc wiem co piszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ktoś już zadała pytanie o opinię nt. przegubów GSP AD-801A ???

Link do aukcji: http://allegro.pl/item1169391966_przegub_audi_a4_6_8_passat_1_9_2_5tdi_2_4_2_6_2_8.html

 

Mam pękniętą osłonę gumową na lewym przegubie zewn, przy skręcaniu i przygazowaniu zaczęło już go słychać, czy jest jeszcze nadzieja na uniknięcie wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirek możesz pojeździć jeszcze trochę tylko pomału ruszaj na skręconych kołach ale przed zimą lepiej sobie wymień bo może Ci strzelić w nie odpowiednim momencie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pękniętą osłonę gumową na lewym przegubie zewn, przy skręcaniu i przygazowaniu zaczęło już go słychać, czy jest jeszcze nadzieja na uniknięcie wymiany?

 

Jeśli zaczyna coraz głośniej pukać i terkotać należy niezwłocznie wymienić przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jaki przegub do AFN automat 98r??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja wiem chodziło mi o który duzy czy mały idzie do mojego auta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdiagnozować który przegub mam do wymiany jak skręcam w prawo strzela głośno i jak w lewo też tylko że słabiej i na dodatek jak jadę prosto to tez słychać na 1,2 bieg ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zdiagnozować który przegub mam do wymiany jak skręcam w prawo strzela głośno i jak w lewo też tylko że słabiej i na dodatek jak jadę prosto to tez słychać na 1,2 bieg ??
wejdź pod auto i poruszaj półosiami góra dół to dowiesz się który jest do wymiany jak wyczujesz luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak do wymiany jest z prawej strony to trzeba rozpinać wahacz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze trzeba rozpiąć wahacz dlatego jak nie masz doświadczenia to lepiej oddać to do fachmanów zrobią to szybko i solidnie a i ceny w porównaniu z własną męczarnia są przystępne i pamiętaj o wymianie osłon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kolegą mechanikiem będę to robił .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze trzeba rozpiąć wahacz dlatego jak nie masz doświadczenia to lepiej oddać to do fachmanów zrobią to szybko i solidnie a i ceny w porównaniu z własną męczarnia są przystępne i pamiętaj o wymianie osłon

 

ja robię to bez rozpinania wahacza , po prostu wyjmuję całą półoś ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności