Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Bywasz w Białymstoku ? Jak będziesz się wybierał to daj znać, umówimy się i posłucham czy stuka tak samo jak było u mnie.

Albo wymień przegub profilaktycznie i zobaczysz czy się poprawi czy nie. (wiadomo, tak to można 'pół samochodu' wymieniać, ale tylko taka opcja przychodzi mi do głowy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadko bywam w białym, a duży luz miałeś na tym swoim przegubie? Ja ewentualnie wymienię tego co guma pęknięta jest. Strasznie denerwujące są te sztuki i szarpnięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie, na starym przegubie nie było widać poważnych uszkodzeń. Luzu nie sprawdzaliśmy 'ręcznie' z mechanikiem, (wystarczyła 'przejażdżka) po przejechaniu się ze mną stwierdził ,że to przegub i miał rację.

 

Objaw czasem przypominał jakby sprzęgło dobrze nie łapało, przy puszczaniu sprzęgła często były 2 szarpnięcia, tak jakbym nieumiejętnie zmieniał biegi i operował sprzęgłem. Do tego dochodziło jeszcze pukanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wymianie, na starym przegubie nie było widać poważnych uszkodzeń. Luzu nie sprawdzaliśmy 'ręcznie' z mechanikiem, (wystarczyła 'przejażdżka) po przejechaniu się ze mną stwierdził ,że to przegub i miał rację.

 

Objaw czasem przypominał jakby sprzęgło dobrze nie łapało, przy puszczaniu sprzęgła często były 2 szarpnięcia, tak jakbym nieumiejętnie zmieniał biegi i operował sprzęgłem. Do tego dochodziło jeszcze pukanie.

 

No to ci powiem że u mnie jest podobnie też jak ruszam to zrobię kangura, a to wszystko nasila się z rozgrzewaniem silnika im cieplejszy tym rzadziej są odczuwalne te objawy, na zimnym jest w miarę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym tygodniu w piątek(17.10) na dłuższej trasie co około 600 trasa Sopot Lublin na autostradzie pomiędzy Strykowem a Warszawą coś zaczęło dudnić a drążek zmiany biegów strasznie zaczął drżeć myślałem że coś z kołem ale na kierownicy tego czuć aż tak nie było czuć jak na podłodze dotelepałem sie 80/h (bo szybciej się nie dało) do Lublina tam do mechanika na szarpaki (3 tygodnie wcześniej wymiana całego zawieszenia) i nic wyważenie kół przód jedno miało 30g niedowagi po załatwieniu sprawy w Lublinie i z duszą na ramieniu powrót i wszystko w porządku dopiero jakieś sto km przed metą (Kwidzyn) powyżej 100/h dało się lekko słyszeć pukanie jakby ktoś uderzał w podłogę i wczoraj miałem ponad 120 km trasę i pod koniec znowu stuki ale mocniejsze dziś już po 3 km słychać dudnienie nawet powyżej 80/h W lublinie jak był na podnośniku to po złapaniu za półośkę z lewej strony na przegubie wewnętrznym wyczuwalny luz i to spory z prawej nie czyżby wewnętrzny przegub robił taki efekt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam skode superb 1.8t AWt. Mam maly problem z moim autem i nie moge znaleźć przyczyny tego problemu. Sprawa wyglada następująco:

- w trakcie hamowania silnikiem cos wyje

- w trakcie przyspieszania czuć drgania

- na 2 i na 4 biegu drży lewarek zmiany biegów

- gdy zmieniam biegi i puszczam sprzęgło słychać jakieś puknięcie

- w trakcie jazdy po puszczeniu gazu słychac czasami jakby cos do czegoś dobijało.

 

Wczoraj byłem u diagnosty i wszystko posprawdzaliśmy

- brak luzów w zawieszeniu

- łożyska w kołach nie halasują

- poduszki wygladaja na dobre

- przegub zewnętrzny po stronie pasażera czasami daje o sobie znac przy skrecaniu

- jak podnieslismy koło po stronie pasażera i pan diagnosta rozkręcił je swoim magicznym urządzeniem to z okolic skrzyni było slychac jakies szumy, hałasy. ( koło po stronie kierowcy tego nie robiło)

 

Panowie czy to juz początek końca skrzyni czy może cos innego???

 

Ja bym się zainteresował dwumasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast zauważyłem że trzymając rękę na lewarku zmiany biegów podczas jazdy gdy dodaje i puszczam gaz to czuje puknięcie, czy to objaw napędu (przrguby) czy coś ze skrzynią, bo zawieszenie jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Suma luzów wewnętrznych skrzyni i przegubów. Normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas jazdy na tempomacie gdy auto jedzie po płaskim a następnie lekko z górki to również lekko czuję przesunięcie drążka na 3 i 5 biegu. Pewnie wykona to ze skośnego ustawienia trybów w skrzyni(skłonność do przesunięć wzdłużnych w zależności od obciążenia) i luzów na wodzikach. Rzecz nienaprawialna i nie szkodliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory jeździłem tylno napędowymi autami, ale jeśli to normalna rzecz z przednim napędem to nie będę się doszukiwać. Dodam że ta przypadłość objawia się z rozgrzewaniem się silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam szybkie pytanko. Czy uszkodzony przegub może skrzypieć przy kręceniu kierownicą w miejscu i przy niewielkiej prędkości? Od niedawna tak mam, a wczoraj przy zmianie opon zauważyłem pękniętą osłonę.Wiadomo, będę wiedział jak rozbiorę ale smar na niej jest dość świeży, więc może nowy smar i osłona pomogą?

Dodam, że żadnych klasycznych odgłosów uszkodzonego przegubu nie słychać, nic nie stuka przy kręceniu kierownicą i dodawaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osłonę jak najszybciej zmień na nową. Skrzypienie najpewniej pochodzi z któregoś sworznia wahacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, mam szybkie pytanko. Czy uszkodzony przegub może skrzypieć przy kręceniu kierownicą w miejscu i przy niewielkiej prędkości? Od niedawna tak mam, a wczoraj przy zmianie opon zauważyłem pękniętą osłonę.Wiadomo, będę wiedział jak rozbiorę ale smar na niej jest dość świeży, więc może nowy smar i osłona pomogą?

Dodam, że żadnych klasycznych odgłosów uszkodzonego przegubu nie słychać, nic nie stuka przy kręceniu kierownicą i dodawaniu gazu.

 

AndrzejP4

osłonę jak najszybciej zmień na nową. Skrzypienie najpewniej pochodzi z któregoś sworznia wahacza.

 

Nie możliwe, a jednak :) Nowa osłona plus nowy smar i skrzypienie ustało, co jest tym dziwne, że starego smaru było jeszcze sporo i nie było w nim zabrudzeń :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie było skrzypienie z przegubu. Rozpinałeś wahacze, rozruszałeś sworznie i przestało skrzypieć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To na pewno nie było skrzypienie z przegubu. Rozpinałeś wahacze, rozruszałeś sworznie i przestało skrzypieć :)

 

No niech będzie :zdrowko: Najważniejsze,m że pozbyłem się dwóch problemów za jednym razem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Od jakiegoś tygodnia ma dziwne stukanie przy ruszaniu na maksymalnym skręcie i w lewo i w prawo... Na szybko sprawdziłem gumowe osłony przegubów, są całe, bez pęknięć, generalnie po oczyszczeniu z brudu wyglądają na nowe. Przy okazji zauważyłem też, że osłona gumowa półośki napędowej "pluje" smarem, pomimo iż nie ma na niej zauważalnych uszkodzeń,...

Ma ktoś jakieś rady w tych dwóch tematach?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem takie chrobotanie przy większych prędkościach w zakrętach przy przyspieszaniu i na hopkach , ruszając na skręconych kołach tylko takie delikatne pyknięcia i nie było to typowe strzelanie przegubu , osłony gumowe całe .Wymieniłem wczoraj lewy przegub zewnętrzny i nastała cisza . Wniosek taki że , przegub który zużywa się wydaje nieco inne odgłosy od tego który jest uszkodzony na skutek dostania się syfu przez rozerwaną osłonę . Jeszcze jedno , proponuję zostawić stary pierścień zabezpieczający , bo ja założyłem nowy i skutek taki , że półoś nie weszła do końca albo wcale i wyjeżdżając z garażu wyskoczyła z przegubu i straciłem napęd , a do garażu pod górkę ... Musiałem rozpinać półoś od skrzyni bo nijak nie wyciągnąłbym go , przeprosiłem stary pierścionek i ładnie wskoczył na swoje miejsce . Za pierwszym razem rozpiąłem dolny banan a za drugim górne wahacze i raczej ta metoda jest łatwiejsza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów. Dzisiaj stała się taka rzecz, że na skrzyżowaniu podczas skręcania w lewo, automatycznie wysprzęgliło mi z biegu na nagle straciłem moc. Auto popchałem pod blok bo akurat miałem nie daleko i zacząłem sprawdzać z moim tatą co się dzieje. Mianowicie dzieje się tak, że auto po włączeniu normalnie chodzi i można wrzucić bieg bez sprzęgła, ale nic się dzieje. Można również wrzucić bieg razem ze sprzęgłem i w momencie odpuszczania sprzęgła słychać "chrobotanie", ale samochód stoi w miejscu. Moim zdaniem może to być najprawdopodobniej przegub, lecz nie mam 100% pewności. Może to jednak tarcza sprzęgła, czy może skrzynia biegów. Proszę o jakieś porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przypadkiem półoś się nie odkręciła od skrzyni i na skręcie rozłączył się napęd. Jeśli poszło by łożysko

oporowe na sprzęgle to byś biegu nie wrzucił. Ja bym najpier sprawdził półosie i przeguby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrec kolami w lewo i zajrzyj czy podczas ruszania polos sie kreci. Mialem taka sama sytuacje, przy skrecie w lewo strzelil przegubi nie dalo sie nic zrobic, przegub po prostu sie rozsypal bez wczesniejszych objawow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności