Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Rozumiem, że +180 stopni to dodatkowy pełny obrót śruby.

 

pół obrotu śruby , pełny obrót to 360 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pół obrotu śruby , pełny obrót to 360 stopni

 

No tak racja. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
180 stopni to dodatkowy pełny obrót śruby

raczej pół pełnego obrotu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przeglądam alledrogo w poszukiwaniu przegubu i przy niektórych jest dopisek 'bez rowka w elemencie wewnętrznym' a inne mają info o posiadaniu rowka. W czym to czyni różnicę?

 

wyciecie.jpg

bez rowka.jpg

z rowkiem.jpg

Edytowane przez sidorowski
dodanie obrazków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ten rowek wchodzi zabezpieczenie które zakłada się na półoś, odpowiada ono za to aby półośka nie wysunęła się z przegubu. Teoretycznie niczym poważnym się te przeguby nie różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tyg posiadam przegub Metelli (za 100zł) oraz na drugi guma Lobro. Mam nadzieję że dobrego wyboru dokonałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od 2 tyg posiadam przegub Metelli (za 100zł) oraz na drugi guma Lobro. Mam nadzieję że dobrego wyboru dokonałem

będzie Pan zadowolony:) przegub powinien długo posłużyc,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden z moich klientów w dłubniętym tdi wymieniał przeguby(około 20 tyś km temu) akurat z braku dostępności 2szt lobro zamontował jeden - metelli drugi spidan(wiadomo lobro spidan to samo) i teraz niestety lobro poszedł, zamawiając u nas drugi - życzył sobie wyraźnie metelli także śmiało dają radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jak jak dobrac przegub do samochodu? podobno iloscia zabkow sie roznia? jest jakos tak ze do jakiegos roku produkowali takie a pozniej inne czy nie? bo mam do wymiany a nie chce dwa razy kupowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu zauważyłem że guma na przegubie z lewej strony jest zwinięta jakbym wyciskął scierke :P Dzisiaj zdejmuje koło i jest jeszcze gorzej (prawie pół obrotu) aż przekręciło gume. Nie słychać aby przegub "terkotał" jedynie podczas gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania hamuje i skręcam w lewo to słychać wyraźny pisk. Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Skwarek77

Cześć

Czy może ktoś pomóc i podać mi numer przegubu wewnętrznego do Passat B5 130KM - 19 TDI - 6 biegowa skrzynia .

Z części jaką mam zamontowaną odczytałem 4A0407341B oraz GKN 28 007/03 B8.

Nie umię nigdzie dostać takiego przegubu tylko na ebay DE. Może ktoś potrafi podać numer zamiennika który będzie pasował i który kupię w Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć mi Piotr vin, obawiam się że zakończy się temat półosią i napisz która strona ma być. Podeślę Ci numerki co pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Czy może ktoś pomóc i podać mi numer przegubu wewnętrznego do Passat B5 130KM - 19 TDI - 6 biegowa skrzynia .

Z części jaką mam zamontowaną odczytałem 4A0407341B oraz GKN 28 007/03 B8.

Nie umię nigdzie dostać takiego przegubu tylko na ebay DE. Może ktoś potrafi podać numer zamiennika który będzie pasował i który kupię w Polsce.

3B0 498 103 BX , X oznacza ze czesc na wymaine, ale cnena zabija i musisz stary oddać, szukaj na allegro, są firmy co regenerują przeguby i idze w dobrych pieniądzach coś kupić, ewentualnie cała półoś, koszta używki to ok 150-200 zł i to bym rozważał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki przegub do FL 1.9 TDI (AVB 101km) z 2004 roku sedan, duży czy mały? VIN: WVWZZZ3BZ4P209366

Edytowane przez szkapek28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak właśnie rozpoznać jaki przegub kupić ,żeby mechanik go Wymienił ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem. Niestety odpowiedzi nie znalazłem a podejrzanych jest wielu. Tematu też nie mogę założyć odrębnego z racji małej ilości postów.

 

Jeden z problemów to stuki pomiędzy przyspieszaniem, a zwalnianiem silnikiem. Jeżdżę paskiem 1.9 TDI 110 km w automacie. Objaw jest taki, że przy puszczeniu gazu w czasie jazdy jest lekkie uderzenie (jakby był luz na przegubie/półosi) i auto zwalnia, następne przyspieszanie powoduje kolejne uderzenie. Wiem że mam lekki luz na końcówkach drążków (stwierdził Pan na przeglądzie), który niweluje się podobno po odpaleniu auta. Też przegub potrafi sobie strzelić przy najmocniejszym skręcie podczas ruszania.

Co w tej kwestii bardziej podejrzewać? Na półosi luzu podobno nie ma. Objaw końcówek jest też taki że w pewnym momencie przy skręcaniu kierownicą i jeździe po dziurach (ehhh nasze drogi), kierownica wpada jakby w "luz" i trzęsie nią ale to tylko w pewnym położeniu.

 

Druga sprawa, jak już wspomniałem jeżdżę automatem, nieraz zdarzy się taki przypadek, że podczas przyspieszania (np. wyprzedzanie), auto przyspiesza normalnie, ale trafi się taki moment szarpnięcia (jakby koła chwilowo straciły przyczepność). W momencie tego, auto nadal przyspiesza a obroty nie skaczą. Myślicie, że to skrzynia? Biegi zmienia płynnie, reaguje od razu, po puszczeniu hamulca od razu rusza. Olej i filtr wymieniony. Co do zawieszenia to wahacze wszystkie nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puka luźny przegub lub sama skrzynia. Dobrej jakosci przeguby z półosiami to koszt 1500zł. Chyba lepiej od razu zrobić zmieni zmianę na manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie czy to co u mnie puka - słychać na cofaniu choć słabo bo szumy są - to dźwięki przegubów czy może magla? Wahacze mam ok, bo rozbierałem i sworznie nie mają luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przegub zewnetrzny prawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności