Skocz do zawartości
porki

Problem z tylna wycieraczka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z uwagi na porę roku postanowiłem wziąć się za niedziałającą tylną wycieraczkę w swoim Passacie B6. Nie działa od kiedy kupiłem auto i cały czas jakoś ciężko było się zabrać, jednak przez to że mam z tyłu przyciemnione szyby, dodatkowo brud pojawiający się na tylnej szybie podczas jazdy przy mokrej nawierzchni, sprawia, że widoczność w tylnej szybie jest praktycznie zerowa.

 

Jak przytrzymuję manetkę włączającą tylną wycieraczkę to słyszę chodzącą pompkę pompującą płyn do spryskiwaczy, słyszę charakterystyczne kliknięcie po przełączeniu manetki, jednak na tym się kończy. Płyn do spryskiwaczy nie dociera na tylną szybę, a wycieraczka ani drgnie. Tutaj pojawia się pytanie- jakiego silniczka szukać? Podobno silniczki są jednakowe w Passacie B6 i w Golfie V. Jednak z tego co widzę to wersji silniczków jest kilka, niby podobne z wyglądu, ale mają różne numery części. Poza tym widzę że jedne produkowane są przez Valeo, inne przez BOSCHa. Osoba zajmująca się sprzedażą części do aut grupy VAG powiedziała mi że aktualnie część ma taki nr: 1K6 955 711 C

Jednak na Allegro jest sporo silniczków mających numery np: 1K6 955 711 B, 3C9 955 711 A. Czyli generalnie numery są podobne, ale jakiego dokładnie silniczka mam szukać, jaki silniczek był montowany w listopadzie 2005r? Orientuje się ktoś? A może zna ktoś jakiś dobry zamiennik tego silniczka?

Z góry dziękuję za informacje osób które przerabiały ten temat lub mogą jakoś pomóc:)

Pozdrawiam!

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie też problem z tylną wycieraczką - po prostu przestała działać w trakcie jazdy. Zacząłem od sprawdzenia elektryki. Bezpieczniki są ok, pomierzyłem napięcie na wtyczce i okazuje się, że na trzech z czterech pinów we wtyczce jest 12V. Czy tak powinno być normalnie? Czy nie jest tak, że prąd powinien pojawiać się na niektórych pinach sporadycznie w momencie wzbudzenia wycieraczki? Jeśli ktoś wie niech podpowie, bo okaże się, że kupię silniczek za 200-300 zł niepotrzebnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewaznie problem z tylna wycieraczka jest spowodowany zasyfieniem i zardzewieniem tulejki laczacej silnik wewnatrz klapy z ramieniem wycieraczki na zewnatrz klapy. W os mocowania ramienia wpada bloto i inne co powoduje rdzewienie i silnik nie jest w stanie krecic ramieniem gdyz ma za duzy opor na tej tulejce. Musicie zdjac ramie wycieraczki, odkrecic od wewnatrz silnik z modulem zebatek i ta tulejka, rozlozyc obudowe i wyczyscic tulejke z rdzy, najlepiej papierem sciernym. Mysle ze mozna tez zabezpieczyc jakims preparatem antykorozyjnym. Potem posmarowac dobrze i zlozyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki są ok, pomierzyłem napięcie na wtyczce i okazuje się, że na trzech z czterech pinów we wtyczce jest 12V. Czy tak powinno być normalnie? Czy nie jest tak, że prąd powinien pojawiać się na niektórych pinach sporadycznie w momencie wzbudzenia wycieraczki? Jeśli ktoś wie niech podpowie, bo okaże się, że kupię silniczek za 200-300 zł niepotrzebnie :)

 

Kolego ale bierz pod uwagę, że jak otworzysz klapę to wycieraczka przestaje działać - mikrostyki.

Jeżeli sprawdzałeś na zamkniętym zamku (ręcznym zamknięciu języczka zamka przy otwartej klapie) to OK. W innym przypadku napięcie Ci się tam nie pojawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie: ukradli, czy tutaj nie ma żadnej zaślepki? Dopiero w ten weekend rzuciło mi się w oczy.

 

41186515185834649107.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawid tak musi być. Wycieraczka jak pracuje to dysza spryskiwacza musi mieć możliwość spryskiwania w każdym położeniu wycieraczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, dziękuję za odpowiedź. Byłem w Poznaniu w zeszłym tygodniu i zapomniałem ściągnąć proporczyk Pogoni z lusterka i myślałem, że jakiegoś przechodzącego obok kibica Lecha to zdenerwowało i próbował sobie cokolwiek zabrać na pamiątkę. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam nieco inny problem z tylną wycieraczką. Stary mechanizm się rozleciał więc kupiłem sprawną używkę na szrocie. Te same nr. na mechanizmie i silniczku, jedyna różnica to rok produkcji - miałem 98 a nowy jest 00. Ale do sedna, wycieraczka tylna działa mi teraz tylko gdy pryskam spryskiwaczem i to nie ważne czy na przednią czy tyną szybę. Trochę mnie to drażni bo po jaką cholerę ma mi szorować pióro po suchej tylnej szybie jak jest słoneczny dzień i myje sobie tylko przednią z owadów czy kurzu na przykład? Nigdy nie używałem zbyt często tylnej wycieraczki co zapewne przyczyniło się do jej awarii, ale wolę mieć sprawną jak by była potrzeba. Ktoś wie jak przywrócić jej normalne działanie? A i dodam jeszcze że przed wymianą ramie spoczywało po stronie lewej a teraz spoczywa po prawej.

upss, sory pomyliłem miejsca (b5 a nie b6-b7)

Edytowane przez melo
pomyłka miejsca na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie mam i ja problem. Nie udzielam się na forum, bo w sumie prawie 210 000 km na liczniku i specjalnych remontów nie miałem (dłuższy temat).

 

Przedwczoraj rano zobaczyłem taki obrazek:

tylna2.jpg

 

W pierwszym odruchu kupiłem dyszę (bo jakoś tak nie bardzo widzę coś co mogłoby puszczać płyn na szybę moją a nie samochodów za mną). Jednakże, nie wiem gdzie ani jak tą dusze umieścić. Wydaje mi się też, że tam brakuje takiej jakby nakładki plastikowej chroniącej cały mechanizm.

 

Możecie mi pomóc i powiedzieć czego tam brakuje i co kupić? Ewentualnie do kogo w Wwie podjechać aby to jakoś od ręki zrobić? Mogę robić zaawansowane kampanie reklamowe w internecie, ale manualnych zdolności do naprawiania sprzętu to ja za grosz nie mam.

 

Wycieraczka działa. Spryskiwacz działa (pryska dokładnie do tyłu :).

 

B6 - 2008, kombi.

Edytowane przez tab0reqq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Jeżeli dysza ci się ułamała to musisz wyciągnąć pozostała część u bez problemu włożysz nowa dysze,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem to samo. Jeżeli dysza ci się ułamała to musisz wyciągnąć pozostała część u bez problemu włożysz nowa dysze,

 

Dzięki za wskazówkę. Na to nie wpadłem. Spróbuję to zrobić i dam znać czy to było rozwiązanie ostateczne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem po uruchomieniu wycieraczki nie chce wracać na pozycję wyjściową i się zacina. Jakieś rady albo co się mogło stać?

e207b97ecc3d068546eaa3505d8706fd.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy można zastosować silniczek 3c9955711a zamiast 3c9955711?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności