KrisBstok Zgłoś #21 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Z uwagi na porę roku postanowiłem wziąć się za niedziałającą tylną wycieraczkę w swoim Passacie B6. Nie działa od kiedy kupiłem auto i cały czas jakoś ciężko było się zabrać, jednak przez to że mam z tyłu przyciemnione szyby, dodatkowo brud pojawiający się na tylnej szybie podczas jazdy przy mokrej nawierzchni, sprawia, że widoczność w tylnej szybie jest praktycznie zerowa. Jak przytrzymuję manetkę włączającą tylną wycieraczkę to słyszę chodzącą pompkę pompującą płyn do spryskiwaczy, słyszę charakterystyczne kliknięcie po przełączeniu manetki, jednak na tym się kończy. Płyn do spryskiwaczy nie dociera na tylną szybę, a wycieraczka ani drgnie. Tutaj pojawia się pytanie- jakiego silniczka szukać? Podobno silniczki są jednakowe w Passacie B6 i w Golfie V. Jednak z tego co widzę to wersji silniczków jest kilka, niby podobne z wyglądu, ale mają różne numery części. Poza tym widzę że jedne produkowane są przez Valeo, inne przez BOSCHa. Osoba zajmująca się sprzedażą części do aut grupy VAG powiedziała mi że aktualnie część ma taki nr: 1K6 955 711 C Jednak na Allegro jest sporo silniczków mających numery np: 1K6 955 711 B, 3C9 955 711 A. Czyli generalnie numery są podobne, ale jakiego dokładnie silniczka mam szukać, jaki silniczek był montowany w listopadzie 2005r? Orientuje się ktoś? A może zna ktoś jakiś dobry zamiennik tego silniczka? Z góry dziękuję za informacje osób które przerabiały ten temat lub mogą jakoś pomóc:) Pozdrawiam! Edytowane 2 Stycznia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartszatki Zgłoś #22 Napisano 7 Stycznia 2015 Witam, u mnie też problem z tylną wycieraczką - po prostu przestała działać w trakcie jazdy. Zacząłem od sprawdzenia elektryki. Bezpieczniki są ok, pomierzyłem napięcie na wtyczce i okazuje się, że na trzech z czterech pinów we wtyczce jest 12V. Czy tak powinno być normalnie? Czy nie jest tak, że prąd powinien pojawiać się na niektórych pinach sporadycznie w momencie wzbudzenia wycieraczki? Jeśli ktoś wie niech podpowie, bo okaże się, że kupię silniczek za 200-300 zł niepotrzebnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #23 Napisano 9 Stycznia 2015 Przewaznie problem z tylna wycieraczka jest spowodowany zasyfieniem i zardzewieniem tulejki laczacej silnik wewnatrz klapy z ramieniem wycieraczki na zewnatrz klapy. W os mocowania ramienia wpada bloto i inne co powoduje rdzewienie i silnik nie jest w stanie krecic ramieniem gdyz ma za duzy opor na tej tulejce. Musicie zdjac ramie wycieraczki, odkrecic od wewnatrz silnik z modulem zebatek i ta tulejka, rozlozyc obudowe i wyczyscic tulejke z rdzy, najlepiej papierem sciernym. Mysle ze mozna tez zabezpieczyc jakims preparatem antykorozyjnym. Potem posmarowac dobrze i zlozyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #24 Napisano 10 Stycznia 2015 Bezpieczniki są ok, pomierzyłem napięcie na wtyczce i okazuje się, że na trzech z czterech pinów we wtyczce jest 12V. Czy tak powinno być normalnie? Czy nie jest tak, że prąd powinien pojawiać się na niektórych pinach sporadycznie w momencie wzbudzenia wycieraczki? Jeśli ktoś wie niech podpowie, bo okaże się, że kupię silniczek za 200-300 zł niepotrzebnie Kolego ale bierz pod uwagę, że jak otworzysz klapę to wycieraczka przestaje działać - mikrostyki. Jeżeli sprawdzałeś na zamkniętym zamku (ręcznym zamknięciu języczka zamka przy otwartej klapie) to OK. W innym przypadku napięcie Ci się tam nie pojawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hyper Zgłoś #25 Napisano 23 Marca 2015 Takie pytanie: ukradli, czy tutaj nie ma żadnej zaślepki? Dopiero w ten weekend rzuciło mi się w oczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #26 Napisano 23 Marca 2015 Dawid tak musi być. Wycieraczka jak pracuje to dysza spryskiwacza musi mieć możliwość spryskiwania w każdym położeniu wycieraczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hyper Zgłoś #27 Napisano 23 Marca 2015 Dobrze, dziękuję za odpowiedź. Byłem w Poznaniu w zeszłym tygodniu i zapomniałem ściągnąć proporczyk Pogoni z lusterka i myślałem, że jakiegoś przechodzącego obok kibica Lecha to zdenerwowało i próbował sobie cokolwiek zabrać na pamiątkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #28 Napisano 8 Października 2016 (edytowane) Witam, ja mam nieco inny problem z tylną wycieraczką. Stary mechanizm się rozleciał więc kupiłem sprawną używkę na szrocie. Te same nr. na mechanizmie i silniczku, jedyna różnica to rok produkcji - miałem 98 a nowy jest 00. Ale do sedna, wycieraczka tylna działa mi teraz tylko gdy pryskam spryskiwaczem i to nie ważne czy na przednią czy tyną szybę. Trochę mnie to drażni bo po jaką cholerę ma mi szorować pióro po suchej tylnej szybie jak jest słoneczny dzień i myje sobie tylko przednią z owadów czy kurzu na przykład? Nigdy nie używałem zbyt często tylnej wycieraczki co zapewne przyczyniło się do jej awarii, ale wolę mieć sprawną jak by była potrzeba. Ktoś wie jak przywrócić jej normalne działanie? A i dodam jeszcze że przed wymianą ramie spoczywało po stronie lewej a teraz spoczywa po prawej. upss, sory pomyliłem miejsca (b5 a nie b6-b7) Edytowane 8 Października 2016 przez melo pomyłka miejsca na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tab0reqq Zgłoś #29 Napisano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Słuchajcie mam i ja problem. Nie udzielam się na forum, bo w sumie prawie 210 000 km na liczniku i specjalnych remontów nie miałem (dłuższy temat). Przedwczoraj rano zobaczyłem taki obrazek: W pierwszym odruchu kupiłem dyszę (bo jakoś tak nie bardzo widzę coś co mogłoby puszczać płyn na szybę moją a nie samochodów za mną). Jednakże, nie wiem gdzie ani jak tą dusze umieścić. Wydaje mi się też, że tam brakuje takiej jakby nakładki plastikowej chroniącej cały mechanizm. Możecie mi pomóc i powiedzieć czego tam brakuje i co kupić? Ewentualnie do kogo w Wwie podjechać aby to jakoś od ręki zrobić? Mogę robić zaawansowane kampanie reklamowe w internecie, ale manualnych zdolności do naprawiania sprzętu to ja za grosz nie mam. Wycieraczka działa. Spryskiwacz działa (pryska dokładnie do tyłu . B6 - 2008, kombi. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez tab0reqq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #30 Napisano 22 Stycznia 2017 Miałem to samo. Jeżeli dysza ci się ułamała to musisz wyciągnąć pozostała część u bez problemu włożysz nowa dysze, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tab0reqq Zgłoś #31 Napisano 23 Stycznia 2017 Miałem to samo. Jeżeli dysza ci się ułamała to musisz wyciągnąć pozostała część u bez problemu włożysz nowa dysze, Dzięki za wskazówkę. Na to nie wpadłem. Spróbuję to zrobić i dam znać czy to było rozwiązanie ostateczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #32 Napisano 23 Maja 2017 Witam mam problem po uruchomieniu wycieraczki nie chce wracać na pozycję wyjściową i się zacina. Jakieś rady albo co się mogło stać? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #33 Napisano 10 Lutego 2020 Witam. Czy można zastosować silniczek 3c9955711a zamiast 3c9955711? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach