Skocz do zawartości
ronuch

jak wyjac intercooler w 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! walczylem dzis chyba ze 3 godz zeby wyjac ic ale nie dalem rady. Moze ktos juz to robil i wie co trzeba zrobic zeby go wydostac. Musze go wyciagnac bo chyba mam tam nieszczelnosc na laczeniu chlodnicy z tym plastikiem na dole. Dosc dziwnie swiata mi turbo i wlasnie na ic znalazlem krople oleju - wszystkie weze sprawdzilem i nie ma dziury wiec zostaje ic.

auto nie dymi chyba ze z jedynki bardzo ostro ruszyc i moc ale czasem nim szarpnie podczas delikatnego przyspieszania - na logach wyjdzie ze jest dziura w dolocie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat niedawno bez zdjęcia zderzaka zderzaka nie przeskoczysz tego tematu a i tak jest bardzo trudno mi się jakoś udało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to lipa - lampe pewnie tez trzeba zdjac. A jak mozna zlokalizowac nieszczelnosc - bo dosyc luzno wchodzi mi waz w turbo i jest tam tez upocony olejem, a oringi sa nowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lampę niekoniecznie ale pogłówkować się trzeba i troszkę na sile największy problem miałem z wsadzeniem na górne uchwyty trochę na siłę i jakoś się udało spróbuj zlokalizować nieszczelność tak jak w gazie woda z płynem do naczyń rozpyl i obserwuj gdzie są bąbelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze trzeba troszeczkę pogłówkować przy wyjmowaniu i troszeczkę siły użyć no i niestety jeszcze bardziej pogłówkować przy wkładaniu.

Najgorzej jest właśnie z górnymi zaczepami ale one chyba są gumowe wiec delikatnie można uciągnąć, ja starałem się zdemontować jak najwięcej rzeczy żeby sobie ułatwić dostęp no i wszędzie tam gdzie icek był narażony na uszkodzenie podczas wyjmownia podkładałem szmatkę. Powodzenia i cierpliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak są gumowe ale to sa takie podkładki z gumą w to wchodzi plastikowy bolec od chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to wszystko przy zdjetym zderzaku? myslalem tez o zdemontowaniu zbiorniczka na plyn do spryskiwaczy ale jego pewnie tez nie tak latwo wyjac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o zbiorniczku to zapomnij demontaż i montaż jego to koszmar ja przy dem. nie miałem problemu bo był uszkodzony ale zamontować nowy to większy wyczyn niż chłodnice zamontować już szybciej i łatwiej zdemontować można reflektor a to ci znacznie ułatwi sprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz zderzak to odkręć przednia belkę z lewej strony śruby od przedniego pasa a z prawej poluzuj śruby, wtedy odciągniesz kilka centymetrów przedni pas z IC wychodzi bez problemu , 10 minut więcej odkręcania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok w przyszlym tygodniu bede znowu probowal. A z tym sprawdzaniem woda z mydlem to ok ale jak wytworzyc cisnienie w ukladzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim zdejmiesz IC to bez problemu na odpalonym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołanczam się do tematu... moje pytanie brzmi w jaki sposób jest zamocowany IC do kasty samochodu ponieważ mam go luźnego nie wiem jakie tam powinny być gumy może ktoś podczas wymontowywania swojego zrobi zdjęcie? byłbym wdzięczyny. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IC ma na górze obudowy 2 a na dole 1 kołek plastikowy i jest wciśnięty w takie gumowe tulejki które są we wspornikach przykręconych do karoserii.Jest jak gdyby zawieszony w tych gumach.Może masz to ułamane jak jest lużny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IC ma na górze obudowy 2 a na dole 1 kołek plastikowy i jest wciśnięty w takie gumowe tulejki które są we wspornikach przykręconych do karoserii.Jest jak gdyby zawieszony w tych gumach.Może masz to ułamane jak jest lużny?

 

Nie mam tych gumowych tulejek jest możliwość dokupienia takich ? jeżeli tak moge prosić numer takich tulejek? a plastikowe uchwytki mam wszystkie całe tak jak napisałeś bo właśnie wyjołem IC z auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Góra 2szt. 058 145 824 A dół 1szt. 050 129 699 ale jak masz możliwość to sprawdż to jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Góra 2szt. 058 145 824 A dół 1szt. 050 129 699 ale jak masz możliwość to sprawdż to jeszcze.

 

No niestety nie mam etki by to sprawdzić;/ ale może inni forumowicze sprawdzą. Dzięki za informacje.

 

Dla potomnych u mnie brak tych tulei był powodem drgań we wnatrz auta :) intercooler trzaskał w lampe a przez nią przechodziło na kaste.. a mechanicy już chcieli mi dwumase wymieniać:)

Edytowane przez vargo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego kup je w najbliższym salonie VW po winie ci powiedzą na pewno kosztują grosze nie szukaj gdzie indziej bo najprawdopodobniej przepłacisz ostatnio kupowałem sporo plastikowych pierdół i wszystko w serwisie bo taniej za mocowanie zderzaka (pająk) czy jak to zwą w sklepie niby podróba 100 u specy co handlują częściami krzyknęli 400 bo oryginał a w serwisie dałem 78zł za ślizg 33zł a na allegro 36 + wysyłka komplet wszystkich nowych śrub do zderzaka dałem coś koło 25 zeta . Także nauczka dla nas najpierw sprawdzić ceny w serwisie a potem szukać gdzie indziej i porównywać ceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego kup je w najbliższym salonie VW po winie ci powiedzą na pewno kosztują grosze nie szukaj gdzie indziej bo najprawdopodobniej przepłacisz ostatnio kupowałem sporo plastikowych pierdół i wszystko w serwisie bo taniej za mocowanie zderzaka (pająk) czy jak to zwą w sklepie niby podróba 100 u specy co handlują częściami krzyknęli 400 bo oryginał a w serwisie dałem 78zł za ślizg 33zł a na allegro 36 + wysyłka komplet wszystkich nowych śrub do zderzaka dałem coś koło 25 zeta . Także nauczka dla nas najpierw sprawdzić ceny w serwisie a potem szukać gdzie indziej i porównywać ceny

 

ok pojade jutro rano do serwisu:) Tylko pytałem ponieważ nie miałem ich wogóle i nie wiedziałem jak to powinno być zamocowane :) Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszecie ze wspornik od ic jest przykrecony do karoseri - u mnie jest on chyba przynitowany bo dziurka wewnatrz jest okragla i zaden imbus ani torx tak nie pasuje? u mnie gdybym odkrecil wspornik to pewnie wyciagnal bym ic bez sciagania zderzaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piszecie ze wspornik od ic jest przykrecony do karoseri

Dokładnie, w 3BG jest zanitowany. :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności