bartek21 Zgłoś #1 Napisano 24 Maja 2012 Witam Kolegów mam mały problem zauwazylem ze nie dziala mi klapa gaszaca ktora jest przy zaworze EGR w silniku niema zadnych błedów co moze byc przyczyna awarii? pozdr. autko jak w opisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2012 Poczytaj. http://forum.vw-passat.pl/threads/15613-Jak-wyglada-u-Was-gaszenie-silnika-TDI?highlight=gaszenie+silnika. Sprawdź czy nie jest przetarty przewód zaworze EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2012 co moze byc przyczyna awarii? Podciśnienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2012 U mnie powodem niedziałającej klapy gaszącej był tzw gaszak zamontowany na zaworze EGR wygląda on tak: http://allegro.pl/zawor-gaszak-egr-przepustnica-audi-vw-seat-skoda-i2348972085.html kupiłem go na giełdzie w Poznaniu, tyle że za 50 PLN i klapa zaczęła pracować prawidłowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2012 moze pekla membrama w gaszaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
presstarter Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2012 A Panowie takie pytanie, jeśli zdejmę przewodzik z n239 (o ile dobrze pamiętam) ten który idzie do klapy i sam dam nieco podciśnienia ustami i klapa zadziała prawidłowo to znaczy że jest sprawna? Czy możliwe jest że jest uszkodzona i potrzebuje za duzo podcisnienia? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #7 Napisano 24 Maja 2012 sam dam nieco podciśnienia ustami i klapa zadziała prawidłowo to znaczy że jest sprawna? TAK WTEDY KLAPA JEST SPRAWNA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek21 Zgłoś #8 Napisano 25 Maja 2012 Witam okazało sie ze membranka jest peknieta nie wiecie moze gdzie takie cos mozna dostac? po dobrej cenie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #9 Napisano 25 Maja 2012 Samej membrany chyba nie kupisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek21 Zgłoś #10 Napisano 25 Maja 2012 na allegro widzialem cała gruszke za 150 zł .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #11 Napisano 25 Maja 2012 Są na allegro gruszki po 50zł, sporo aukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #12 Napisano 27 Maja 2012 (edytowane) Problem klapy gaszącej dopadł i mnie. Klapa przy EGR nie działa i trzęsie budą przy gaszeniu. Poduszki sprawdzone i są OK. Sprawdziłem gruszkę przy EGR zaciągając powietrze strzykawką gruszka trzyma podciśnienie i jest sprawna, następnie sprawdziłem zaworek sterujacy gruszką - przy gaszeniu silnika zaworek otwiera przepływ powietrza w przewodach dochodzących do niego - jest więc OK. Teraz moje pytanie gdzie podpięty jest przewód podciśnienia idący do zaworka sterującego klapą gaszącą, czy jest on podpięty do N75? Oglądałem schemat podciśnienia, ale nie bardzo mogę się w tym wyznać! Czy niesprawność N75 może powodować brak podciśnienia w tym zaworku. Dodam tylko, że od kilku dni auto stało się mułowate, na Vag-u błąd 17958. Obserwowałem sztangę turbo robiąc test w grupie 11BS -próba statyczna i sztanga chodzi. Niestety nie mam czasu zrobić logów dynamicznych bo wyjeżdżam na tydzień. Chodzi mi o to co sprawdzić w kolejności idąc od zaworka klapy gaszącej? Edytowane 3 Czerwca 2012 przez rycho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #13 Napisano 3 Czerwca 2012 Czy ktoś może pomóc??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #14 Napisano 3 Czerwca 2012 tak, jest podpiety do N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #15 Napisano 10 Czerwca 2012 Dzieki DARA za informacje, usterka zlokalizowana. Przy demontażu zaworka N75 okazało się, że jeden z przewodów podciśnieniowych jest pęknięty i ucieka tam podciśnienie, po wymianie wężyka wszystko wróciło do normy. Niestety wcześniej zakupiony N75 został na zapas. Pozdrowienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2013 Wiam. Chciałbym odswiezyc temat. Równiez napotkałem problem klapy gaszącej ale w sharanie 1,9 TDI PD. Gaszak sprawny instalacja tez. Vagiem w testach zamyka klape i otwiera a gaszac silnik klapa stoi bez ruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #17 Napisano 18 Czerwca 2013 Wiam. Chciałbym odswiezyc temat. Równiez napotkałem problem klapy gaszącej ale w sharanie 1,9 TDI PD. Gaszak sprawny instalacja tez. Vagiem w testach zamyka klape i otwiera a gaszac silnik klapa stoi bez ruchu. Vagiem w testach to pokazuje otwieranie i zamykanie samego tloczka zaworu egr do ponownego kierowania czesci spalin do silnika na dopalenie.Jezeli membrana w gruszcze jest szczelna wraz z przwodem podcisnienia a klapa nie zamyka doplywu powietrza przy gaszeniu to sprawdz elektrozawor od klapy gaszacej.Moze kabel zasilajacy ma przerwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #18 Napisano 18 Czerwca 2013 (edytowane) Vagiem w testach rusza klapą gaszącą. Właśnie wymieniłem kabel od kompa do zaworu, zawór sprawdziłem jest sprawny. Na jednym pinie od zaworu jest prąd ok 12V a na drugi styk idze z kompa. Jak sprawdzam napiecie w kostce od zaworu to pokazuje 9-10 V Edytowane 18 Czerwca 2013 przez Misio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #19 Napisano 19 Kwietnia 2014 Sławek jak sprawdziłeś ten zawór :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #20 Napisano 19 Kwietnia 2014 Sprawdziłem czy przepuszcza podciśnienie.Ale problem z klapa nadal występuje, chyba sterownik knoci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach