Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów mam mały problem zauwazylem ze nie dziala mi klapa gaszaca ktora jest przy zaworze EGR w silniku niema zadnych błedów co moze byc przyczyna awarii? pozdr. autko jak w opisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co moze byc przyczyna awarii?

Podciśnienie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem niedziałającej klapy gaszącej był tzw gaszak zamontowany na zaworze EGR

wygląda on tak: http://allegro.pl/zawor-gaszak-egr-przepustnica-audi-vw-seat-skoda-i2348972085.html

kupiłem go na giełdzie w Poznaniu, tyle że za 50 PLN i klapa zaczęła pracować prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze pekla membrama w gaszaku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Panowie takie pytanie, jeśli zdejmę przewodzik z n239 (o ile dobrze pamiętam) ten który idzie do klapy i sam dam nieco podciśnienia ustami i klapa zadziała prawidłowo to znaczy że jest sprawna? Czy możliwe jest że jest uszkodzona i potrzebuje za duzo podcisnienia?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam dam nieco podciśnienia ustami i klapa zadziała prawidłowo to znaczy że jest sprawna?

TAK WTEDY KLAPA JEST SPRAWNA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam okazało sie ze membranka jest peknieta nie wiecie moze gdzie takie cos mozna dostac? po dobrej cenie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro widzialem cała gruszke za 150 zł ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są na allegro gruszki po 50zł, sporo aukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem klapy gaszącej dopadł i mnie. Klapa przy EGR nie działa i trzęsie budą przy gaszeniu. Poduszki sprawdzone i są OK. Sprawdziłem gruszkę przy EGR zaciągając powietrze strzykawką gruszka trzyma podciśnienie i jest sprawna, następnie sprawdziłem zaworek sterujacy gruszką - przy gaszeniu silnika zaworek otwiera przepływ powietrza w przewodach dochodzących do niego - jest więc OK. Teraz moje pytanie gdzie podpięty jest przewód podciśnienia idący do zaworka sterującego klapą gaszącą, czy jest on podpięty do N75? Oglądałem schemat podciśnienia, ale nie bardzo mogę się w tym wyznać! Czy niesprawność N75 może powodować brak podciśnienia w tym zaworku. Dodam tylko, że od kilku dni auto stało się mułowate, na Vag-u błąd 17958. Obserwowałem sztangę turbo robiąc test w grupie 11BS -próba statyczna i sztanga chodzi. Niestety nie mam czasu zrobić logów dynamicznych bo wyjeżdżam na tydzień. Chodzi mi o to co sprawdzić w kolejności idąc od zaworka klapy gaszącej?

Edytowane przez rycho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może pomóc???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, jest podpiety do N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki DARA za informacje, usterka zlokalizowana. Przy demontażu zaworka N75 okazało się, że jeden z przewodów podciśnieniowych jest pęknięty i ucieka tam podciśnienie, po wymianie wężyka wszystko wróciło do normy. Niestety wcześniej zakupiony N75 został na zapas. Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiam. Chciałbym odswiezyc temat. Równiez napotkałem problem klapy gaszącej ale w sharanie 1,9 TDI PD. Gaszak sprawny instalacja tez. Vagiem w testach zamyka klape i otwiera a gaszac silnik klapa stoi bez ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiam. Chciałbym odswiezyc temat. Równiez napotkałem problem klapy gaszącej ale w sharanie 1,9 TDI PD. Gaszak sprawny instalacja tez. Vagiem w testach zamyka klape i otwiera a gaszac silnik klapa stoi bez ruchu.

Vagiem w testach to pokazuje otwieranie i zamykanie samego tloczka zaworu egr do ponownego kierowania czesci spalin do silnika na dopalenie.Jezeli membrana w gruszcze jest szczelna wraz z przwodem podcisnienia a klapa nie zamyka doplywu powietrza przy gaszeniu to sprawdz elektrozawor od klapy gaszacej.Moze kabel zasilajacy ma przerwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vagiem w testach rusza klapą gaszącą. Właśnie wymieniłem kabel od kompa do zaworu, zawór sprawdziłem jest sprawny. Na jednym pinie od zaworu jest prąd ok 12V a na drugi styk idze z kompa. Jak sprawdzam napiecie w kostce od zaworu to pokazuje 9-10 V

Edytowane przez Misio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sławek jak sprawdziłeś ten zawór :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem czy przepuszcza podciśnienie.Ale problem z klapa nadal występuje, chyba sterownik knoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności