marcin990 Zgłoś #1 Napisano 24 Maja 2012 Witam Samochód to b5fl z silnikiem AVF Sprawa dotyczy nie zapalającej się kontrolki świec żarowych (czyt. brak zasilania komputera) Problem nęka ten samochód już nie wiem ile mam go od prawie roku i cały czas to jest raz częściej innym razem nie ma. W każdym razie do rzeczy przychodzę rano do samochodu przekręcam kluczyk do pozycji zapłon i cisza nie zapala się spirala ani nie działa pompa w baku, więc auto nie odpali. Zawsze było tak że poczekałem kilka sekund ewentualnie przekręciłem kilka razy kluczyk i załapywało, aż do ostatniego poniedziałku kiedy samochód poprostu nie odpalił. Po około 10 godzinach przy drugim podejściu znowu nic. Podłączyłem kompa i chciałem wejść do modułu silnika a tu klops. Kontroler nie odpowiada. Żeby nie trzymać Was w niepewności przy skanowaniu całego auta w pewnym momencie kontrolka świec sobie mignęła, pompa w baku się włączyła i auto było gotowe do rozruchu. Teraz tak problem jest taki że prawie go nie ma, bo jak mam to wytłumaczyć mechanikowi jeżeli auto działa. Wygląda mi na to że po prostu sterownik silnika nie dostaje zasilania, więc teraz prośba o pomoc do Was. 1. Proszę o jakieś schematy elektryczne a konkretniej ścieżkę zasilania sterownika. Kostkę stacyjki raczej odrzucam bo wszystkie urządzenia działają ( no chyba że tam jest kilka styków) Czy jest jakiś przekaźnik między stacyjką a ecu? Proszę o sugestie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2012 (edytowane) Nie wiem czy to robiłeś ale ja bym zaczął od rozebrania obudowy ECU ( pod podszybiem) i sprawdzenie wtyczek przy komputerze. Często dostaje się tam woda i styki nie kontaktują. Pomaga wyczyszczenie styków odpowiednim środkiem do tego przeznaczonym i różne problemy znikają. Ewentualnie w obudowie ECU może być również jakiś przekaźnik do odcięcia zasilania lub inna samoróbka - tak czy siak ja by zaczął od rozebrania obudowy ECU. Edytowane 24 Maja 2012 przez p@wel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość micky Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2012 Kolego, polecam sprawdzic stacyjkę w nastepujący sposób. Jeśli rozrusznik nie kreci, pompa w baku nie tłoczy paliwa w momecie przekrecenia stacyjki do zapłonu spróbuj pokrecic samym kluczem w stacyjce. Jeśli wówczas zapali to masz kostkę stacyjki do wymiany. Polecam kupić Ci od razu oryginał. Podróbki są nic nie warte i krótki żywot mają. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2012 zaczął od rozebrania obudowy ECU ( pod podszybiem) i sprawdzenie wtyczek przy komputerze. Często dostaje się tam woda i styki nie kontaktująZgadzam się z Pawłem, rzuć okiem na te kostki.Zdjęcie jednej z nich z wyraźnymi śladami śniedzi : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2012 Czy jest jakiś przekaźnik między stacyjką a ecu? Jest przekaźnik zasilający sterownik silnika i to prawdopodobnie on jest przyczyną Twoich problemów. Niestety nie wiem jakie on ma oznaczenie w Twoim silniku, w starszych TDI jest to przekaźnik 109. Objawy to brak komunikacji ze sterownikiem silnika, silnik kręci ale się nie uruchamia, brak kontrolki świec żarowych przy włączeniu zapłonu i co za tym idzie brak zasilania na świecach żarowych. Może mieć zimne luty i dlatego raz działa a raz nie. Przekaźnik będzie pod kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2012 Jest jeszcze jedna możliwość, myślę, że najgorsza. Sterownik zaczyna padać. Jednak najpierw trzeba sprawdzić wszystkie zasilania i masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #7 Napisano 24 Maja 2012 (edytowane) Jest przekaźnik zasilający sterownik silnika i to prawdopodobnie on jest przyczyną Twoich problemów. Niestety nie wiem jakie on ma oznaczenie w Twoim silniku, w starszych TDI jest to przekaźnik 109. Objawy to brak komunikacji ze sterownikiem silnika, silnik kręci ale się nie uruchamia, brak kontrolki świec żarowych przy włączeniu zapłonu i co za tym idzie brak zasilania na świecach żarowych. Może mieć zimne luty i dlatego raz działa a raz nie. Przekaźnik będzie pod kierownicą. W B5 3B to raczej przekaźnik 219 w obudowie komputera przy podszybiu daje dokładnie takie efekty. Koszt przekaźnika w ASO 105,30PLN (Nr katalogowy 443951253AA) w InterCars nie było jak sprawdzałem. W odpowiedzi dla autora wątku na 99% przekaźnik, natomiast do sprawdzenia, który ma numer w 3BG. Na jakiś czas pomaga przeczyszczenie i dogięcie styków w przekaźniku - o ile nie odkształciła się cewka - można zerknąć w przekaźnik - obudowę się bez problemu otwiera. Edytowane 25 Maja 2012 przez blackpirate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2012 Dzięki za podpowiedzi. Tak też mi się wydaje że to będzie ten przekaźnik tylko nie byłem pewny czy on tam rzeczywiście jest. Te dwa pod kierownicą nawet po wyciągnięciu nie dają takiego efektu więc wygląda że to ten w skrzynce bezp. Co do wilgoci zaglądałem tam niedawno i jest czysto i sucho więc zainwestuje w nowy przekaźnik. Dam znać jak wymienię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #9 Napisano 24 Maja 2012 Nie inwestuj w nowy przekaźnik bo nie ma takiej potrzeby. Faktycznie w 99% wystarcza tylko pilniczkiem przeszlifować nóżki przekaźnika 219, pisknąć kontaktspray'em w gniazdo przekaźnika i problem z głowy na dłuższy czas. Jeśli to nie pomoże to zdejmij obudowę tego przekaźnika i lutownicą popraw luty na płytce drukowanej. Roboty na max 15 minut i nie trzeba wydawać kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #10 Napisano 24 Maja 2012 U mnie to też będzie 219 czy mam się sugerować żeby był w tym samym miejscu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #11 Napisano 24 Maja 2012 Też powinien to być 219 i w tym samym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bundy-er Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2014 Witajcie, Wiecie może gdzie jest taki przekaźnik w B6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2015 Pacjent to Passat B5 1.9 TDI AFN (98rok) - ECU o numerze 038 906 018P. Przejechałem dziś 1km po czym auto zgasło. Próba odpalenia na plaka - łapie ale chodzi tylko na plaku. Przestaje zapodawać mu plaka - gaśnie. Podpiąłem prosto z aku +12V na elektrozawór na pompie - auto odpalone i zrobiłem tak ~200km. Podczas jazdy auto nie miało mocy - tryb awaryjny (pewnie dlatego, że +12V podpięte "na lewo" do elektrozaworu i ECU nic o tym nie wie). Gdzie szukać przyczyny? Przekaźnik 219? Podłożyłem drugi (używkę) - nie pomogło (nie mam pewności, że jest 100% sprawny). Jak go sprawdzić? Gdzie mają być przejścia? Schemat przekaźnika: http://red-ice.pl/uzywane/zdjecia5089/DSC07892.jpg ECU padło? Kostka stacyjki? Nie, bo podłożyłem drugą i też nic... Immo (choć wtedy auto by odpalało na ok. 1sek i gasło - no chyba, że potrafi też paść na amen i nie pozwoli wcale odpalić)? Oczywiście podpiąłem pod kompa (połączył się tylko wtedy, gdy zawór na pompie miał podane 12V z akumulatora. Wyrzuciło takie błędy: Po skasowaniu na odpalonym silniku został tylko ten: Czekam na rady, pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #14 Napisano 28 Listopada 2015 Temat ogarnięty - ułamał się jeden z pinów żółtej kostki na podszybiu (pod ECU) i nie było przez to zasilania do przekaźnika 219. Połączenie naprawione (wszystkie piny połączone na stałe z pominięciem żółtej kostki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2015 az dziwne ze sie pin ulamal bardzo rzadka usterka wiec pochwala za upor i cierpliwosc :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #16 Napisano 14 Grudnia 2016 Nie inwestuj w nowy przekaźnik bo nie ma takiej potrzeby. Faktycznie w 99% wystarcza tylko pilniczkiem przeszlifować nóżki przekaźnika 219, pisknąć kontaktspray'em w gniazdo przekaźnika i problem z głowy na dłuższy czas. Jeśli to nie pomoże to zdejmij obudowę tego przekaźnika i lutownicą popraw luty na płytce drukowanej. Roboty na max 15 minut i nie trzeba wydawać kasy. Mam taki problem w czasie pracy silnika w B6 zapala się czerwona kontrolka IMMO. VCDS wskazuje na blokadę z IMMO na tym sterowniku. Co jest tego przyczyną. Czy może spadek zasilania do tego ECU w czasie pracy ? Już nie wiem co robić - - - - - aktualizacja - - - - - Mam taki problem w czasie pracy silnika w B6 zapala się czerwona kontrolka IMMO. VCDS wskazuje na blokadę z IMMOna tym sterowniku. Co jest tego przyczyną. Czy może spadek zasilania do tego ECU w czasie pracy ? Już nie wiem co robić w uzupełnieniu poprzedniego posta tersc z VCDS 2 Faults Found: 005714 - Please check DTC Memory of Transmission Controller P1652 - 008 - - Intermittent 005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 008 - - Intermittent wymieniłem centralkę elektruczną i co dalej/ A może to ten przekaznik 219 o jakim poszą Formowicze. Bardzo proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach