Skocz do zawartości
Rabbit

[B5] Swap z 1.8 na 1.8T Panowie co z osprzętem?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam taki problem, przeszło mi przez myśl, aby zrobić swap. Sprawa wygląda tak, że mam problem z swoim wolnossącym 1.8. Mianowicie kiedy się rozgrzeje, klekocze jak Diesel. Mechanik powiedział że najprawdopodobniej regulatory zaworów 20x60zł :sciana lub nowe serce wcisnąć, no i też był pomysł na zmianę samej głowicy, i pozbyłbym się tego hałasu i wgl. ale nigdy pewności nie ma jaką się kupi. I tutaj przeszedł mi przez myśl pomysł na swap 1.8t tylko z tego co widzę na allegro 1.8t w większości bez osprzętu. I zaczynają się pytania, czy jakieś klamoty od 1.8 apt podeszły by do 1.8t? najchętniej AEB. Czy wszystko kompletnie musi być od wersji turbo doładowanej? zdaję sobie sprawę że kolektor pod turbo, IC itp z komputerem ale co z resztą? nie chciałbym go sprzedawać i szukać wersji 1.8t bo, jestem strasznie przywiązany do swojego :) Panowie poradzicie coś? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z apt zostanie rozrusznik i alternator. Do tego ew. kilka czujników (jakieś 2 lub 3). Reszta musi być od turbo. Za ok 2000 zł kupisz komplet. Wymiana uszczelniaczy, oleju, rozrządu, itp. da kolejny tysiąc. Do tego masz krótszą skrzynię choć ta może zostać. Silnik który kupisz musi być na elektronicznej przepustnicy bo bez sensu przerabiać na linkę i narazić się na potencjalne kłopoty z elektryką (bo coś może nie pasować).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nic nie zmieniał bo koszt jest spory z tym dokupowaniem osprzętu. Wyremontuj głowicę i będzie po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. przez jakiś czas byłem bez dostępu do sieci dlatego dopiero teraz zobaczyłem, cholera sam nie wiem.. :S boję się że przy zmianie samej głowicy coś z czasem wyskoczy mi z silnikiem :S znów swap 1.8t super sprawa, ale niefajne koszty. Cholera no mętlik straszny :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz wiele osob pytalo o ten wlasnie swap. Gra nie warta swieczki. Wyremontuj i bedziesz mial spokoj. A po roku czasu zaoszczedzisz na roznicy spalania :P i ci wyjdzie remont za grosze :ok:

Tak wyjdzie cie o wiele taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tam panowie przesadzacie. Warta czy nie ale frajda też się liczy :P

Cały kłopot polega na tym, żeby za 2000zł kupić silnik nadający się do jazdy. Do tego musi być komplenty (warto ustalić ze sprzedawcą, że jak coś wyskoczy to przyjeżdżam i biorę w cenie). Co ciekawe katalizator od 1.8 jest łatwiej sprzedać niż z turbo więc jeśli nie chcą dać to zaproponować wymianę po sprawdzeniu cen w necie.

Co do spalania, ja tam specjalnej nie widzę (skrzynię mam od turbo). Pewnie, że częściej mam wyższe średnie wyniki ale nie jest to spowodowane apetytem na paliwo, raczej większą frajdą z wciskania gazu.

Tak czy siak jeśli dzisiaj podchodziłbym do tematu to poszedłbym w tdi ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damian , tak czytam że ci klekocze , zamiast zaraz remontować głowicę obadaj napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu jego niesprawność objawia się dokładnie klekotaniem jak diesel , ten sam objaw ma padnięta pompa oleju tu z kolei badanie ciśnienia oleju i sprawa jasna . Wiem co piszę bo sam to robiłem u siebie . Powiedz jeszcze czy rano przy odpalaniu masz charakterystyczne brzęczenie jak byś miał luźny wydech .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprostu ma słaby silnik. ja mam passata 1.6 101kw i tak mi zapierdala jak 1.8t. więc zrobiłem taki myk na zasadzie waszego swapa. kupiłem turbine od 1.8t i za 800 zł i wsadził mi mechanik do mojego silnika. co za tym idzie. intercooler układ wydechowy od 1.8ti wszystko ogólny koszt wsadzenia turbo wacha się w żedzie 1500 2000 ale mój 1.6t zapierdala zajebiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.6t zapierdala zajebiście

 

możesz wrzucić pare zdjęć ? filmik jak przyspiesza taki zestaw... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zasterowaeś turbine?? Ile pakuje?? Co z AFR??

żarcik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, opowiedz cos o tym, wrzuc zdjecia i filmy, a moze sam sprzedam swoj tdi, wrzuce 1.6 T, dam do gazownika i bede ze spalaniem i osiagami na +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zmieściłeś to w 2000zł? turbina 800zł, ok - ale osprzęt IC, n75, dv, wężyki i jak zestroiłeś ECU?

Jakieś zdjęcia? Hamowanie? Logi z ciśnieniem doładowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nierealne;p

jak nie udokumentuje tego zdjęciami, albo filmem z pod maski to gadać sobie może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uturbić silnik za 2000zł kurcze bo się popłaczę trzeba by turbo chyba za darmo dostać i robić sobie wszystko samemu a poza tym ciekawe jaka żywotność takiego 1.6T hahaha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak czy siak jeśli dzisiaj podchodziłbym do tematu to poszedłbym w tdi

???dlaczego??

Ja jestem poważnie zainteresowany swapem na turbo,mam sporo powodów,to najważniejsze:

1.napęd na 4 łapy(już "normalnym" jeżdżił nie bede!)

2.gaz sekwencja

Zgłębiam temat i jestem pod wrażeniem pracy jaką wykonałeś przy Swoim pasku

Ja zamierzam "upolować" anglika ale chciałbym osiągnąc co najmniej 180 koników

ps:jeżeli z tematem nie trafiłem to przepraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącze się pod temat- moja sytuacja podobna mam pod maską ADRa w garażu rozbitego Passata z AEB :) czy ktoś już praktykował taką zamianę ? pytam gdyż merytorycznie przygotowuję sie do SWAPu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajrzyj do mojego tematu o aucie a się dowiesz co i jak.

motylkowy ajl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8t adr jakim 1.8t najlepiej zastąpić? sam swap nie będzie problemem, gorzej z doborem silnika, osprzętu i wiązki, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szukałem po internecie ale i tak nie znalazłem wszystkich informacji  chce zrobić swapa w passacie b5 1.8 i mam kilka pytań proszę o odpowiedzi osób które miały z tym odczynienia :D

  1. czy silnik i skrzynia z 1.8t będzie pasował na oryginalne mocowania zwykłego 1.8 ?
  2. czy coś oprócz silnika,skrzyni,komputera,wydechu ,wiązki i dołożenia intela będzie potrzebę?
  3. Czy można zmienić zegary na te z komputerem?
  4. uda mi się zamknąć w 5 tys ?bo tak sprawdzałem ceny to wyszło mi silnik 1800,skrzynia 300,komp i wiązka 200 intel 300 no i wydech nie wiem ile

z góry dziękuje za odpowiedzi

By marcin_pesel,

tematy połączone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup anglika,bedzie taniej,skrzynia moze zostac.wszystko pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności