Skocz do zawartości
picardi

gniazda pompowtryskiwaczy i pompowtryski silnik AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Właśnie walczę z tymi pompkami i zauważyłem chyba coś niepokojącego odnośnie pompek i gniazd pompowtryskiwaczy tzn w linku poniżej możecie zerknąć kilka zdjęć które zrobiłem i nie ukrywam czekam na waszą pomoc i podpowiedź co z tym zrobić. Na fotkach widać że obudowy wtryskiwaczy mają lekki znak podtarcia (tylko zdarta ciemna powłoka) i tak jest na wszystkich 4, podtarcia te są od strony przeciwnej przykręcania wtrysku (śruba i stopka). Na jednej fotce są jeszcze stare uszczelnienia dla poglądu jak to wyglądało po wyciągnięciu tzn oringi są podtarte i wyszczerbione lekko. Są również wrzucone zdjęcia gniazd pompowtryskiwaczy bo tutaj z kolei widać od góry lekki wrąbek ( czy to lekko wygładzić papierem wodnym (1000 - 1500)

Proszę o podpowiedzi czy to normalne czy gniazda poprostu dostały już w tyłek bo nie miałem jeszcze takiej sytuacji z gniazdami i nie wiem co z tym dalej.

Cała wymiana uszczelnień była spowodowana tym że któregoś dnia po odstaniu ok 15-20 minut zaczął mi bardzo ciężko odpalać (jak by stary diesel był zapowietrzony) ale że byłem akurat na wyjeździe zajechałem do znajomka i stwierdził że pompa z tyłu głowicy więc wymienił na używke ale na 100% sprawną i niestety zmiana była niewielka. Po przyjeździe do domu polepszyło się z odpalaniem ale kilka dni temu objaw powrócił i zauważyłem że olej bardzo powoli ale rośnie stąd moja wymiana uszczelnień.

Proszę o pomoc i podpowiedzi co z tym począć dalej.

Pozdrawiam

fotki są pod tym linkiem http://www.fotosik.pl/u/picardi/album/1192565

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź "na szybko" - Niestety to typowa przypadłość silników z PD.

Tu możesz troszkę poczytać http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657

 

 

eee to nie ten link ale i tu można coś poczytać. Jak znajdę właściwy temat to podlinkuję

Edytowane przez krakers71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak myślałem ze to przypadłość PD. Czyli w tym momencie tylko wymiana głowicy czy może regeneracja ?? a jak tak to kto to robi i jaka w sumie cena ? Aż jestem ciekawy może wiecie coś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas siedzę i szukam tego opisu, tylko nie pamiętam gdzie to było. Autorem był Bogumił Wargenau. Z tego co pamiętam to jeżeli nie da się tego uszczelnić to chyba tylko wymiana głowicy. Jeszcze chwilę poszukam tego opisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

Potrzebuje 1 pompowtrysk do AVB oznaczenie mojego to 038130073AJ.

Moze ktoś pomoze ? Da sie zregenerować taki pompowtrysk czy lepiej kupić używany ?

Jeśli ktoś ma jakieś namiary na używane części z pewnego źródła to bardzo bym prosił.

Pozdrawiam, Mateusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz jestes pewny że padł? Może wystarczy dogiąc konektorek we wtyczce (częsta przypadłość). Zrob logi i wrzuc wodpowiedni dział.

Jezeli czesc mechaniczna faktycznie padla to regenerują ajezeli czesc sterujaca to ponoc tylko wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mateusz jestes pewny że padł? Może wystarczy dogiąc konektorek we wtyczce (częsta przypadłość). Zrob logi i wrzuc wodpowiedni dział.

Jezeli czesc mechaniczna faktycznie padla to regenerują ajezeli czesc sterujaca to ponoc tylko wymiana.

 

 

Mechanik sprawdzał komputerem 2 razy i stwierdził ze wtrysk nie wiem jaki był odczyt bo z autem był brat. Mechanik powiedział żebym sam poszukał pompowtrysk bo on nie chce brać tego na siebie ( np. ze po miesiącu zakupiony przez niego pompowtrysk siądzie. )

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Przebieg 202 tys.( nie kręcony ) jestem drugim właścicielem auta. Pozostałe 3 pompowtryski są ok.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tak z ciekawości ile to ma przelatane , bo taki objaw to raczej po co najmniej 500tkm

 

Przebieg 202 tys.( nie kręcony ) jestem drugim właścicielem auta. Pozostałe 3 pompowtryski są ok.

Edytowane przez siwydym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma problem z gniazdami mogę pomóc w tej sprawie , mam też nadwymiarowe uszczelnienia na pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ktoś ma problem z gniazdami mogę pomóc w tej sprawie , mam też nadwymiarowe uszczelnienia na pompowtryski.

 

Ciekawa sprawa z tymi nadwymiarowymi .. skąd to masz ? Bosch albo dopasowujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to wykonywane na zamówienie.uszczelnienia odporne na temperature,paliwo,olej itd. nie odbiega od oryginalnych parametrów .

Edytowane przez Pokonamwas
zapomnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to wykonywane na zamówienie.uszczelnienia odporne na temperature,paliwo,olej itd. nie odbiega od oryginalnych parametrów .

 

mozesz dac jakis namiar `? na pewno sie przyda .. stosowales to ? jaki skutek ? sprawdzaja sie nawet jak sa gniazda powycierane ?:jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to zastosowane u mnie .namiary to ja.

U mnie gniazda też były powycierane na oryginalnych uszczelnieniach zapowietrzal się.

Z nadwymiarowymi uszczelnieniami oraz mała poprawa gniazd jest ok przejechałem 30tys km i jest dobrze .

Reszta info priv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Szczególnie w silnikach 1.9 TDI jest tendencja do wycierania się gniazd pod pompkami. Jedyny sposób na to, to wstawienie mosiężnych tulei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To prawda. Szczególnie w silnikach 1.9 TDI jest tendencja do wycierania się gniazd pod pompkami. Jedyny sposób na to, to wstawienie mosiężnych tulei.

Ile taki zabieg kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam koszt tulejowania nie jest drogi, 80zł od gniazda, taką cenę mi krzyknęli w jednym z zakładów. Pod warunkiem, że dostarczę "gołą" głowice tj. rozebraną, bez zaworów. Do tego trzeba doliczyć inne koszta typu planowanie głowicy, uszczelka pod głowice, docieranie zaworów, nowe uszczelnienia, śruby itp. Bo jak mamy już rozebraną głowice to grzechem było by nie zrobić tych rzeczy. I koszta robią się duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos kosztów, przy wymianie pompowtryskiwacza należy wymienić śrubę mocującą ten pompowtrysk do głowicy na nową. Chciałbym zapytać czy konieczna jest też wymiana na nowe, tych śrub mocujących oś dźwigienek dociskających na wtryski czy można zostawić stare. Koszt nowych ok. 26 zł/sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu zastosowałem stare i jeździ. Sam zdecyduj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zawsze zakladam stare i auta smigaja tylko trzeba to robic z glowa,zawsze pozbyc sie oleju z gniazd,a te sruby od pompek sa cienkie i sie uciagaja z latami,wtedy wkrecajac ja ponownie jak mamy troche oleju to dochodzi do konca i robi sie cisnienie wtedy mamy mikro pekniecie kanalu paliwowego,a pozniej temat rzeka pasat PD slabo pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te informacje, śrubę dociskającą pompowtryskiwacz wymienię na nową, a te od osi dźwigienek zostawię stare. Olej z otworów wyciągnę strzykawką z wężykiem, a potem sprężarką usunę pozostałości.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kliku dni walczę z denerwującym dźwiękiem.

Zmieniony był wałek z powodu klekotania, po założeniu wałka rozrządu, panewek, szklanek, simeringów po złożeniu wszystkiego z silnika wydobywa się charakterystyczne "piszczenie"

 

Wyciągnięty jeszcze raz wałek, wszystko na swoim miejscu podmienione rolki rozrządu, auto odpalane bez osprzętu a dźwięk nadal pozostaje.

 

Obstawiam dźwigienki "wałki" pompowtryskiwaczy jutro postaram się to wykluczyć.

 

Zastanawia mnie tylko jena sprawa w jaki sposób smarowana jest powierzchnia styku dźwigienki z krzywką wałka rozrządu rozbryzgowo ?

 

Ewidentnie na pierwsze dźwigience nie ma smarowania. Wewnątrz wszystkie kanaliki szczelne, broki zatkane. Rolka dźwigienki która styka się z wałkiem delikatnie się przycina i jest sucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności