Skocz do zawartości
spirre

Lekkie drgania na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie ja mam troszkę inny problem na ssaniu ,mianowicie po odpaleniu rano (zwłaszcza teraz gdy jest zimno ) coś strasznie "bzyczy" tak można określić ten dźwięk . W momencie gdy ssanie się wyłącza dźwięk też znika . Zrzuciliśmy pasek żeby sprawdzić czy to nie alternator czy inne ustrojstwo ale "bzyczenie" nie ustępuje . Podobno może to być tak zwana pompka powietrza wtórnego ale nie potrafię tego zlokalizować u siebie . Jest to Passat B6 rocznika 2006 2.0 FSI . Pozdrawiam i proszę o sugestie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolaczam sie do tematu bo mam ten sam problem. Na ssaniu zalewa go i dla tego trzesie autem i strzela w tlumnik. tak sie dzieje tylko przy tep. powyrzej 10stopni gdy jest mniej niz 10 stopni jest ok. wymienilem juz czujnik cieczy , swiece , cewki i nic nie pomoglo.

jak ktos ogarnol ten temat niech napisze.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełno pytań a brak odpowiedzi, mam to samo w moim aucie 2.0 tsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na jakim paliwie jeździcie? 95 czy 98?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj na 98.. ja leje na BP bo wydaje mi się że najrówniej na tym pracuje motor.

ogólnie walczyłem z szarpaniem na wolnych obrotach z 3 serwisami aż w końcu wróciłem do "swojego" który zajął się problemem na poważnie. na początku we wszystkich sprawa zaczynała i kończyła się na podpięciu pod komputer. odpowiedz była ta sama TTTM albo że nic oni nie czują.

Ogólnie skończyło się to tak, że "mój" serwis po gwarancji potraktował sprawę jako dobrą wolę VW (zaznaczam że nie kupiłem auta u tego dilera - co jak się okazuje ma znaczenie) badał auto 3 dni. w skrócie diagnoza była taka że auto powinno jeździć na 98. Ze swojej strony przeczyścili dolty, komory spalania oraz układ wtryskowy. Dostałem 3 buteleczki magicznego płynu by dolewać do zbiornika (do dalszego czyszczenia wtrysków) i zalecenie by jeździć na 98.. po zatankowaniu z 4 razy pod korek nie ma śladu podszarpywania auta na postoju. od 2 lat problem nie powrócił ale leje w bak tylko 98.

ps. uprzedzę jeszcze głosy krytyki i nadmienię, że 95 tankowane było również na markowych stacjach.

Edytowane przez bastek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez jezdzilem na 95 , zaczolem lac 98 jakies 2 miesiace temu i jest jak by lepiej ale jeszcze nie do konca.

bede chyba musial dac do czyszczenia tych wtryskow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie jest to proces który trwa jedno tankowanie.. ja ten płyn do wtrysków używałem 3 kolejne tankowania na pełny zbiornik (taki dali mi zapas w ASO). za kolejnych kilka wizyt na stacji podszarpywania ustały i do tej pory spokój. co 10k dolewam też profilaktycznie ten dodatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja 95 tankuje na Bp a na klapce od baku mam min 95 wiec nie powinno miec to znaczenia ilu oktanowa jest benzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pachos ja mam taki sam napis i co z tego jak TTTM. mozesz wymienic pół osprzętu i może znajdziesz przyczynę a ta jest najtańszym sposobem i najprostszym wiec możne by od tego zacząć. u mnie pomogło w 2 autach.

napisane jest min PB95.. skąd wiesz ze nie jest mniej oktanów? ze zbiorniki są szczelne albo nie skrapla sie woda? niestety silniki z bezpośrednim wtryskiem są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.. a takie zdanie wyrobilem sobie na silnikach TSI i FSI które użytkuje na codzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

98 załatwiło sprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciesze się, że pomogło bez dodatkowych kosztów..

zjadłem zęby na tym podszarpywaniu tak mnie irytowało ale znalazłem przyczynę. Ba, nawet skoda od MY2011 do instrukcji obsługi załącza suplement sugerując żeby lać jednak do TSI PB98 bo 95 może powodować utratę nominalnych osiągów silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do tematu. Posiadam 2.0 CR 140km. U mnie czasem podszarpuje na wolnych obrotach, potem dzień przerwy i znów, ale za to non stop mam obroty w granicach 950/1000. Na początku objawy były tylko na zimnym silniku, teraz już obroty są wysokie cały czas. Jak wyłączę i włączę silnik to jest standard 900 obrotów by na następnych światłach znów podskoczyć do 950/1000. Wyłączanie/włączanie klimy czy innych źródeł obciążania silnika nic nie zmienia. Dodam co ważne, że temat wraca jak bumerang jesienią gdy temperatury spadają poniżej 10 stopni i trwa do wiosny. Potem kilka miesięcy spokoju , bo temperatury są wyższe. W ASO wymieniali filtr paliwa podłączali kompa - bez skutku. Wariant z lepszymi i gorszymi paliwami też przrobiony. Liczę już tylko na Wasze pomysły/sugestie.

Edytowane przez RobSto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czujnik ciśnienia paliwa na listwie cr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

image.png.8455a6da1f2de558947f327f11ba0f38.png

Myślę, że przez 5 lat już mu się udało ogarnąć temat, a jeśli nie to sprzedał dziada w cholerę :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

opisze mój przypadek może komuś pomoże. Co prawda mam Audi A3 ale silnik z grupy VAG 2.0TDI CFFB, przebieg 190 000 km. Miałem podobne objawy jak ty. Po odpaleniu na mrozach (temperatury pomiędzy ( -15C do 0C ) na zimnym silniku trzeslo silnikiem na biegu jałowym bez obciążenia i podczas jazdy pod obciążeniem. Po przejechaniu kilkuset metrów i lekkim rozgrzaniu silnika wszystko wracało do normy. Na początku myślałem, ze któraś ze swiec uległa awarii ale sprawdziłem miernikiem i wszystkie były Ok, tzn rezystancja poniżej 1 ohm. Następnie skupiłem się na wtryskiwaczach. Zmieniłem paliwo na Shell, to nie przyniosło efektu następnie zacząłem dolewać środki Liqui Moly. Na początek srodek o nr 2666 500ml na cały bak. W sumie zrobiłem trzy takie dolewki na trzy pełne baki paliwa. To nie przyniosło efektu. Następnie podłączyłem środek bezpośrednio do przewodu zasilania i powrotu z listwy CR. Po tym zabiegu jak odpaliłem auto to na zimnym silniku na biegu jałowym bez obciążenia pracował dobrze natomiast pod obciążeniem nadal przerywał i go trzęsło. Następnie postanowiłem z puszki od filtra paliwa wyssać ropę i zalać filtr środkiem nr 2666. Następnie odpaliłem auto i przejechałem się kilkanaście km na tym środku pod różnymi obciążeniami silnika. Po tym zabiegu objawy zniknęły. Najprawdopodobniej miałem zabrudzone wtryskiwacze i musiałem je przeczyścić. Chociaż muszę przyznać ze trochę tych puszek musiałem zużyć :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności