SeyBee Zgłoś #1 Napisano 7 Maja 2012 W przyszłym tygodniu szykuję się do wymiany dwumasy i kompletu sprzęgła w moim B5 AFN. Podjechałem dziś do znanej firmy Sprzęgło - Service w celu zakupu regenerowanego koła zamachowego i niestety to czego się dowiedziałem wprawiło mnie w wielkie zdziwienie. Podobno grupa VAG do jednego typu silnika tej samej mocy montowała dwumasy+sprzęgła różnych konstrukcji i rożnych firm. Tym samym jeżeli teraz dajmy na to w moim AFN'ie mam zamontowane koło+sprzęgło firmy Sachs to nie mogę włożyć nowego kompletu od LUK'a i odwrotnie ponieważ może ono nie pasować. Sytuacja jest o tyle dziwna, że w serwisie VW sprawdziłem auto po VIN i wyszło, że do tego typu silnika jest tylko jeden nr katalogowy dla kompletu sprzęgła 028 198 141C i dwumasy 028 105 266C. Sprawdziłem w IC części po tych nr i wyszło, że zarówno LUK jak i Sachs produkują zamienniki dla oryginalnych części i według opisu nie różnią się one niczym. Więc jak to jest ? Można zaryzykować zakup wszystkich klocków od LUK'a czy Sachsa czy muszę czekać aż mechanik fizycznie sprawdzi co siedzi w środku ? Chciałbym dowiedzieć się od Was czy macie jakąś wiedzę bądź doświadczenia związane z tym tematem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2012 Napisz do kolegów, sprzedajacych części do naszych aut np.do kolegi : Weso,koleżanki Iza lub kolegi Piter moim zdaniem nie ma to żadnej róznicy, bo Sachs ma w opakowaniu dwumase i sprzęglo własnie Luk"a ale najlepiej jak zapytasz kogos kto sprzedaje te fanty na codzień i ma najlepszą wiedze wg.mnie Sachs bedzie droższy od Luk"a. bo płacisz za marke . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2012 Ja kupiłem LUKa i musiałem wymienić na SACHSa bo śruby mocujące miały inny rozstaw. Wedle IC oba zestawy były identyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeyBee Zgłoś #4 Napisano 7 Maja 2012 Ja kupiłem LUKa i musiałem wymienić na SACHSa bo śruby mocujące miały inny rozstaw. Wedle IC oba zestawy były identyczne. A więc jednak coś w tym jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2012 Podobno koła dwumasowe są inne więc może nie pasować docisk sacha do koła luk i na odwrót, podobno. Jak wymieniałem to kupiłem dla spokoju cały komplet sachs. Luk sprzedaje cały komplet razem z dwumasem, z kolei sachs ma te części osobno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #6 Napisano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) czy jak jest uszkodzone sprzęgło z dwumasą to silnik auta czasami drży oraz przy ruszaniu występuje drganie silnika , natomiast na biegu jałowym czuc drgania kierownicy oraz wydech drga i jak sie sprawdza dwumase czy jest sprawna ?? Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez lukasz1991x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach