Skocz do zawartości
bolsfanwk

1.9 tdi passat b5 nasadka do odkręcenia koła pasowego z wału silnika z przodu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam takie pytanie,

ponieważ cieknie mi olej z koła na wale z przodu silnika, w passacie 1.9 tdi 90 koni

98 rok, i będę musiał odkręcić to koło i wymienić simering. Wiem że kolo na wale jest jakaś

nietypową nakrętką przykręcone, i jaka to jest to nakrętka ? Jaka nasadka na nią będzie pasować?

większą szczałką zaznaczyłem na zdjęciu tą nakrętkę.

 

osrjsw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie będzie to nasadka 12 kątna 20mm może też być spline.Życzę powodzenia przy odkręcaniu :-D radzę odrazu zblokować wał na wieńcu i dobry pneumat. A jak sobie nie poradzisz to zapraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spox, nie takie rzeczy się odkręcało,

czyli na 100% będzie to nasadka 12 kątna 20mm ?

a co to jest ten spline ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uhum żebyś się nie zdziwił ostatnio u siebie wymieniałem kpl rozrząd uszczelniacze itd i odkręcałem śrubę koła wałka rozrządu pneumat 1360nm nie dawał rady dopiero brecha pomogła tylko miałem wkręconą blokadę wału. Nasadki Yato Spline

Edytowane przez martyna13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli takie coś muszę kupić o rozmiarze 12 kątów 20 mm ?

yatonasadkaspline12dlug.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

a nie da się gdzieś sprawdzić dokładnie na jakiejś stronce albo serwisówce czy napewno to będzie ten rozmiar ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest spline i też sobie poradzisz. Posiadam spliny jak i 12 kątne ostatnio kupuje firmy king tony . Bo już parę yato się poddało przy cięzkich pracach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to sobie to jutro kupię na giełdzie samochodowej,

a będę próbował wymienić tego simeringa bez ściągania przodu,

poprostu podniosę silnik i rozrząd prawie cały pojawi mi się wtedy na wierzchu :)

a takie pytanie jeszcze, ta zębatka mimo odkręcenia nakrętki nie zejdzie ?

trzeba będzie jakiegoś ściągacza użyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinna zejść ja sobie dorobiłem ściągacz.Bez ściągania przodu hmm życzę powodzenia. Kup odrazu sobie nowy pasek rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniłem uszczelkę pod miską olejową na podniesionym silniku, i dało się bez problemu, - a wszyscy pisali że się nie da, że sanki trzeba odkręcać - jedna wielka bzdura, a po co mi nowy pasek rozrządu ?

rozrząd wymieniałem jakieś 35 tysięcy temu, to myślę że paska nie ma sensu wymieniać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uhum czyli twoim zdaniem pasek rozrządu można zakładać wielokrotnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że nie ma to żadnego wpływu, po wymianie rozrządu, po 5 tysiącach km, musiałem ściągnąć przód rozpiąć rozrząd, i pompę wtryskową wyciągnąć, zawieść do pompiarza.. i pasek ściągłem, potem założyłem i do dziś śmiga :)

ale skoro mówisz że dobrze byłoby wymienić ten pasek to może i masz rację ... hmm ?

a jeszcze takie pytanie, ta rolka od wału jest na klinie ?

i pod nią bezpośrednio znajduje się ten simiering ? czy tam jeszcze będzie jakiś pierścień segera do ściągnięcia, i dopiero będzie można wyciągnąć simering ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo silnika na tyle nie podniesiesz żeby zdjąć pasek rozrządu. Musisz odkręcić i odsunać pas przedni. chłodnic rozpinać nie trzeba, wystarczy zrobić sobie 10cm luzu.

Po drugie primo śruba wału jest typowa, zwykła nasadka 12 kątna o rozmiarze 19mm.

po trzecie primo teoretycznie powinieneś mieć nową srubę do przykręcenia. W kole pasowym jest wypust (lub klin jak zwał tak zwał) więc problemu z ustaleniem miejsca nie ma. problem jest z przykręceniem - 90Nm + 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek ściągnę bez najmniejszego problemu po przez podniesienie silnika,

tu jest zdjęcie z wymiany uszczelki pod misą olejową, i silnik podniesiony do tej pozycji, odsłonił bardzo ładnie rozrząd,

a jeszcze można byłoby go podnieść spokojnie jakieś 5 cm, trzeba tylko taką jedną plastikową rurkę odkręcić - i do góry :)

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=80211&d=1333386915

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=80210&d=1333386901

także problemu nie widzę :)

czyli mówisz że na 100% nasadka jaka będzie mi potrzebna to 12 kątna o rozmiarze 19 mm ? :)

a gdzie można dokupić taką nową śrubę do przykręcenia tego koła pasowego skoro powinno się dać nową ?:)

chyba że starą śrubę wkręciłbym na jakimś kleju ? hmm

dobrze że jest ten wpust, bo np na pompie wtryskowej po ściągnięciu koła nie miałem żadnego wpustu czy klina... sam stożek był i masakra normalnie jak potem to ustawiałem, metodą prób i błędów ...

a co sądzisz o tym co martyna13 napisał ? trzeba ten nowy pasek rozrządu założyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nasadka na pewno 19mm 12katna. Paska nie musisz wymieniac jak jestes pewien ile ma przejechane ale sobie pomysl ze za 25kkm i tak musisz go zmienic. Srube musisz takze zmienic bo jest ona jednorazowego uzytku- zaden klej nie pomoze jak sruba jest rozciagnieta.

uhum czyli twoim zdaniem pasek rozrządu można zakładać wielokrotnie?

Pasek mozna zalozyc ponownie, trzeba tylko zalozyc go tak jak byl wczesniej. Najlepiej zrobic strzalke markerem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to git majonez :)

powiedzcie jeszcze co tam będzie pod ściągniętą zębatką ? pierścień segera ? i dopiero będzie można wyciągnąć ten simering ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dziwne bo wczoraj robiłem paska 1.9 AFN i na 100% jest 12kątna 20mm 19 nie wchodzi.

 

---------- Dodano o 13:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:31 ----------

 

Kolego, nasadka na pewno 19mm 12katna. Paska nie musisz wymieniac jak jestes pewien ile ma przejechane ale sobie pomysl ze za 25kkm i tak musisz go zmienic. Srube musisz takze zmienic bo jest ona jednorazowego uzytku- zaden klej nie pomoze jak sruba jest rozciagnieta.

 

Pasek mozna zalozyc ponownie, trzeba tylko zalozyc go tak jak byl wczesniej. Najlepiej zrobic strzalke markerem;)

to dziwne bo pracowałem parę lat w ASO i w tech.naprawy było jasno napisane że przy każdym grzebaniu z rozrządem wymienić pas zębaty na nowy.No tak chyba że komuś szkoda wydać te 40zł na nowy pasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to kupie sobie dwie, jedną 19 i drugą 20 mm :)

ja mam chyba AHH, ale to i tak różnicy nie powinno być :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie zapomnij ze tę śrubę wkręcamy na klej.Demontaż: auto na niskim biegu i długa rura odpuści bez problema :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ASO za nasmarowanie skrzypiących drzwi, czyli popryskanie WD40 biorą 50 zł, także myślę że nie ma co przesadzać... pasek continental, ma nie całe dwa lata, 35 tysięcy przejechane, dopiero się dobrze dotarł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dziwne bo wczoraj robiłem paska 1.9 AFN i na 100% jest 12kątna 20mm 19 nie wchodzi.

 

na 100% jest to 12-to kątka 19-tka, jak nie pasowała to łeb śruby pewnie był rozklepany (pewnie ktoś wcześniej próbował odkręcać i naparzał młotem) :mlotkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności