Skocz do zawartości
marcinj060

Problem z nietypową klimą

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pisze w temacie klima w moim passacie b4 jest nie typowa bo nie jest zakładana fabrycznie (tak twierdzi mechanik) bo nadwozie jest kombi a klima od sedana. To że fabryka tego nie montowała łatwo stwierdzić bo sterownik klimy to jeden przekaźnik i jakaś prowizoryczna elektronika, poza tym cała instalacja elektryczna jest inna niż oryginalna. A problem polega na tym że nie załącza się za każdym razem(nie ma znaczenia czy silnik pracuje czy nie, nie słychać jak załącza sprężarkę). Jeśli zacznie działać dmucha przyjemne zimno. Zacząłem sprawdzać swoimi sposobami przekaźnik, zasilanie cewki miernik elek. pokazuje OK ale sam przekaźnik się nie załącza(nowy sprawdzony). Dmuchawa włączana jest przez naciśnięcie AC na 1 bieg a kolejne biegi to wedle mojego uznania zmieniam sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(tak twierdzi mechanik) bo nadwozie jest kombi a klima od sedana.

zmień mechanika.. żeby to chodziło o amorki albo zbiornik to bym się zgodził.. daj jakieś fotki tej klimy.. panel, ten nietypowy przekaźnik itp...

 

i nie dubluj tematów..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził że to od sedana bo przy napełnianiu gazu dobił jak do kombi, i okazało się że jest go za dużo bo załączała się na 2-3 sekundy i się wyłączała i znowu się załącza.

 

DSCN2577.jpg

DSCN2574.jpg

DSCN2575.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik stwierdził że to od sedana bo przy napełnianiu gazu dobił jak do kombi

to nie zbiornik, że w kombi wchodzi więcej jak do sedana.. klima to klima i wszystko jedno czy do sedana czy do kombi.. pokaż jeszcze panel sterowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy o to chodzi z tym panelem sterowania, klima jest manualna i jest wszystko tak jak w oryginale.

 

DSCN2579.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - zmień mechanika .

 

Jedź do "serwisu" klimy , niech Ci nabiją ile trzeba i klima ruszy.

 

Ja zawsze jak mi nabijali to patrzyłem na wagę w automacie (kiedyś mnie oszukali ale kazałem odciągnąć i sprawdzić ile jest - opisywałem na forum)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(tak twierdzi mechanik) bo nadwozie jest kombi a klima od sedana

A ja mam kombi a wstawiłem klapę od sedana...

Bankowo masz dokładana kilmę tylko panel jest ori.

Trzeba by wygdybać od czego ta klima, jaka jest chłodnica i osuszacz..

Troszke racji ma mechanik bo jeśli zbyt szybko wyłącza sie kompresor to jest zbyt duze ciśnienie...ale gdyby był cwany to wiedział by na jakim ciśnieniu jest freon w spoczynku w układzie i do takiego ciśnienia by dobił a nie walił zadaną dawkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zdjęciach dokładnie po osuszaczu wychodzi że masz taką samą klimę co jak czyli włoską Diavia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w warsztacie i gość stwierdził że ciśnienie freonu jest OK i obstawia na ten czujnik

 

DSCN2575a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gość stwierdził że ciśnienie freonu jest OK

To niech Ci poda wartości.

Pogoogluj po forum i necie a znajdziesz wartości ciśnień przy jakich presostat pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po zdjęciach dokładnie po osuszaczu wychodzi że masz taką samą klimę co jak czyli włoską Diavia

 

faktycznie jest to ta klima bo dostałem się do dmuchawy i jest taka naklejka z tą nazwa. A po za tym podejrzewam ze nie jest to wina tego czujnika bo kompresor zaczęła po tym jak zacząłem sprawdzać wszystkie kable, szedłem od przekaźnika załączającego kompresor do dmuchawy, po prostu luźna była kostka przy samej dmuchawie. Ale na moje oko nie chłodzi na tyle co powinna nie ma zimnego powietrza mimo ze kompresor chodzi. Jeszcze jedno pytanie odnośnie kompresora ,wąż idący na chłodnice powinien być gorący a na dmuchawę zimny, tak?(u mnie ten na dmuchawę nie jest za zimny a więc problem też jest z freonem)

 

---------- Dodano o 20:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:57 ----------

 

po zdjęciach dokładnie po osuszaczu wychodzi że masz taką samą klimę co jak czyli włoską Diavia

 

pytanie jeszcze do kolegi Rafała , wiesz może jaka dawka freonu wchodzi do tej klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pogoogluj po forum i necie a znajdziesz wartości ciśnień przy jakich presostat pracuje.

nie wiem jak jest w tej klimie ale w ori climatronicu ma być pomiędzy 15 a 32 Bary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie jeszcze do kolegi Rafała , wiesz może jaka dawka freonu wchodzi do tej klimy?

 

szczerze jeszcze nie wiem bo dopiero ją złożyłem do kupy a nie nabijałem bo kasa poszła na gwint

 

a gdzie ty masz zawory do napełniania bo u mnie są przy samej pompie i będzie cieczko dojść bo w vr jest tam bardzo ciosno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie ty masz zawory do napełniania bo u mnie są przy samej pompie i będzie cieczko dojść bo w vr jest tam bardzo ciosno

u mnie też jest przy samej sprężarce ale miejsca jest sporo bo to 1.9 tdi także u mnie nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany byłem w innym warsztacie dobili czynnika i klima chłodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobili czynnika i klima chłodzi

... póki co ;)

To jest chyba klima Diavia, która ma dodatkowy wentylator przed chłodnicą, sprawdź czy on się w ogóle rusza. Niestety jest tak umiejscowiony że na 90% jest już zatarty.

W takim wypadku pozostaje wymiana na nowy (uwaga - musi być pchający np. SPAL)

lub przeróbka instalacji tak żeby wentylator chłodnicy (ten od środka komory silnika) chodził cały czas na 2 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności