Skocz do zawartości
wektor

Ktoś wymieniał EGR lub przepustnicę w silniku CR?

Rekomendowane odpowiedzi

Rozebrałem, wyczyściłem, złożyłem i działa. Ten wyłamany ząb nie ma wpływu na pracę przepustnicy. Najprawdopodobniej teraz wyłamie się kolejny ząb ponieważ jest teraz bardzo obciążony ale o to będę martwił się później :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Leroymerlinie. Mają tam drukarkę 3D i świadczą usługi. Nawet jest cennik na jakieś duperele (od 8 do 12zeta). Nie było obsługi,nie było kogo pytać. Ale podrzucam temat dorobienia kółka zębatego. Potrzebny pewnie byłby plik z Autocada lub inny systemowo-drukarkowy. Nie mam pojęcia z jakiego tworzywa to rzeźbią...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po wymianie EGRu należy zrobić jakąś adaptację lub nastawy? jeśli tak to w jakich kanałach? i jeszcze jedno pytanie czy idzie jakoś wyczyścić elektronikę w tym zawożę? sam EGR wyczyściłem ale dalej sie zacina chciałbym jeszcze wyczyścić elektrykę ale za bardzo nie wiem jak sie do niej dobrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie nikt nie napisał czy się koduje po montażu nowej więc temat wisi (bardzo chętnie bym sie tego dowiedział)

ale ja mam inne pytanie jak podpiąć kostkę 5 pinów ( w moim przypadku kostka jest wyłamana i mogę ją podpiąć w 2 pozycjach) i teraz nie wiem czy og góry 1 pin czy od dołu patrząc na przód samochodu. Góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem przepustnice w sumie niepotrzebnie ale po wymianie nic nie adaptowałem i nie kodowałem. Wszystko działa. Nie wyswietla błędów. Moze i istnieje cos takiego ale bez tez działa. W moim przypadku winne były klapy w kolektorze. Czyszczenie narazie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

damian24 moglbys troche wiecej napisac o tym jak wyczysciles klapy w kolektorze? Sam sie powoli do tego przymierzam ale nie wiem do konca jak to zrobic, czy moczyc w jakims srodku czy da rade wyskrobac to wszystko jakos czy jak inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o usuwanie nagaru to wszystkie możliwe sposoby. Ja to namoczyłem całą noc. Później zeskrobałem największy syf. W moim przypadku wcześniej nie bardzo chciało sie rozebrać. Nastepnie rozebrałem na czynniki pierwsze i dokładne żmudne czyszczenie. Duza czesc trzeba po prostu skrobac bo nie chce sie rozpuszczać. Ogólnie trzeba trochę cierpliwości i niestety trzeba sie pobrudzić. Próbowałem mocnej chemi do mycia i ogolnie wszystkiego co miałem pod reka. Warto miec sprężone powietrze i przedmuchać bo inaczej nie widac dobrze czy mamy nagar czy juz kolektor. Po składamy do kupy. Ja zostawiłem stara uszczelke bo nie miałem nowej i nic sie nie dzieje. Przed odpaleniem włączamy zapłon kilka razy zeby paliwka na pompowało. Sam demontaż trudny nie jest ale trzeba miec tego drobnego torxa (zapomniałem jak sie nazywa). Trzeba niestety demontować układ zasilania wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam montaz/demotaz jest mi znany, trudy w czyszczeniu rowniez bo EGR juz czysty. :) Czyli co rozebrales caly kolektor na czynniki pierwsze, lacznie z demontazem silnika do klap, samych klap i dopiero wtedy wziales sie za czyszczenie, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wstepnym namoczeniu rozebrałem i wszystko skrobałem z brudu. Łatwiej wyczyścić jak wszystko jest osobno. Po złozeniu wszystko ładnie lekko chodzilo. Złozyłem i licze ze na troche wystarczy. jak nie to bede jezdził z zamkniętymi albo je wywale całkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak Tobie sie udalo to rozebrac i zlozyc tak ze dziala bez problemu to mysle ze mi tez sie uda. U mnie problemu z klapami nie ma ale nagaru jest juz troche. W czym moczyles i z jakim efektem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z tym problemu. Pare śrub i masz kolektor w rekach. Moczyłem w ropie ale jak pisałem efekt słaby. Była dosć gruba warstwa i nie było szans zeby odmiekło. Po zeskrobaniu tego grubego troche było widac ze puszcza ropą. Miałem tez ropownice i w zakamarkach sie przydała. Ja na koniec jak byłu jakieś zadrapania od czyszczenia przeleciałem papierem wodnym zeby wygładzić. Może syf nie będzie sie tak czepiał. Zabieg u mnie sie udał bo błąd zniknął i jak narazie sie nie pojawia. A robiłem to zimą. Czyli jakies 10-15 tys temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak patrze po zdjeciach to ten plastik z klapami co jest pomiedzy kolektorem a glowica jest przykrecany od gory, silnik do regulacji jest na 3 srubach przymontowany do kolektora - demontaz wyglada prosto, ale jak z montazem? Z tego precika od klap wystaje ramie ktore sie wtyka w silnik, ono wchodzi tylko w jednej pozycji? Potem jakies adaptacje sie robi?

 

Jak juz sciagne ten plastik z klapami to jest jakis sensowny dostep do zakarmakow w kolektorze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej roboty jest z odsunięciem listwy wtryskowej. Trzeba tez rozpiąć pare kostek. Ramie pasuje tylko w jednej pozycji. Do rozebrania kolektora (klap) trzeba je zdemontować. Adaptacji sie nie robi raczej. W klapach sa ograniczniki które jak sie wyrobią to jest kłopot. Po odkręceniu plastiku (klap) dostep jest super. Zakamarków wiele nie ma w sumie. Troche czasu jakies piwko i na spokojnie bez siły zeby nic nie urwać :) I delikatnie z rurkami od wtrysków(nie dokręcaj na siłę) Po odkręceniu zakryj czyms wtryski zeby brudu nie naleciało. Rurki ponumeruj zeby nie kombinować. Warto miec kogos do przytrzymania wiazki i listwy (ja jej nie wyciagałem całej) podczas wyciągania i wkładania kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś zrobił jakieś fotostory do klap?

Jak potem z odpowietrzeniem układu zasilania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

damian24, dzieki, jesli chodzi o zabezpieczanie wtryskow to robie to tak:

20150603_223651.jpg

 

A ktoś zrobił jakieś fotostory do klap?

 

Jak sie za to wezme to moge nacykac zdjec.

 

Jak potem z odpowietrzeniem układu zasilania?

 

Jest do tego odpowiednia procedura w VCDSie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z fotoporada dobry pomysł. Przyda sie na pewno w dziale warsztat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem za, jesli ktoś zrobi fotodokument do zdarcia kolektora sam napewno skorzystam, narazie mnie to przeraża ale gdybym widział jak to sie robi to pewnie filozofii nie ma, głównie chodzi o rurki i szyne cr, bo 300 na budziku a nic nie ruszane w nim było. podejrzewam ze kanały to juz o połowe prześwitu zmniejszone przez ten nagar a i przy okazji to bym klapki wyciął w cholere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem za, jesli ktoś zrobi fotodokument do zdarcia kolektora sam napewno skorzystam, narazie mnie to przeraża ale gdybym widział jak to sie robi to pewnie filozofii nie ma, głównie chodzi o rurki i szyne cr, bo 300 na budziku a nic nie ruszane w nim było. podejrzewam ze kanały to juz o połowe prześwitu zmniejszone przez ten nagar a i przy okazji to bym klapki wyciął w cholere

Masz "nalatane" 300tys.km. i nic nie ruszałeś? Super! Ja mam 215tys.km i nie dawno EGR-a wymieniałem, co prawda poza nim też jeszcze nic nie robiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nalatane nawet ponad 300 i z tego co wiem i pisze w serwisie to wymieniony własnie był sam egr, ja ze swojej strony, czyśiłem w zimie egr i przepustnice, wywaliłem klapki z systemu ale fizycznie w kolektorze nadal są. kolektor napewno nie był zdzierany, nie ma tez zadnych sladow ingerencji w niego (jakies slady na sróbkach) co kolwiek, tak wiec chętnie bym sie za niego zabrał, ale tylko po to by wyczyscić kanały z nagaru i fizyczne wywalić klapki, z drugiej strony zastanawiam sie jeszcze nad tym ze po co ruszać skoro wszystko dobrze chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

damian24 a kanaly w glowicy tez czysciles? Jak duzo bylo na nich nagaru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności