Jump to content
omaral

Wymiana osuszacza klimatyzacji - da radę samemu?

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Witam

    W tamtym roku końcówką lata stwierdziłem że klima coraz słabiej działa pooglądałem trochę i znalazłem to co widać na zdjęciu - zielonkawy tłustawy nalot na osuszaczu klimatyzacji.

    IMG_0016.jpg

     

    Nieszczelność zdaje się że na łączeniu przewodu z osuszaczem.

    W tym roku klima wogóle nie chłodzi na osuszaczu brak świeżego nalotu - chyba cały czynnik ulotnił się z układu.

     

    Zastanawiam się czy idzie to na własną rękę naprawić tzn:

    Odkręcić osuszacz - zmienić oringi na krućcach przewodów - przykręcić nowy osuszacz.

     

    Niby proste - czy na pewno proszę o sugestie.

     

    Dodatkowo co powinienem zrobić przed rozkręceniem układu klimy?

     

    Gdzieś czytałem że trzeba by podjechać do speców aby odciągnąć z układu to co tam pozostało - głównie o olej chodzi żeby układ był pusty i by po naprawie nabić tyle czynnika z olejem ile być powinno żeby za dużo oleju nie było - prawda to.

     

    Dzięki za informacje

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Oringi tylko w serwisie VW (rozmiary calowe), nie ma ich razem z osuszaczem. Jeśli nie chłodzi to pewnie gazu nie ma więc co tam odsysać? Olej i tak ci raczej nie wycieknie bo jest po całym układzie rozsmarowany. Prosta robota.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008

    Jesli jestes pewien ze to na laczeniu to wymieniaj smialo i sprawdz dokladnie przewod czy nie jest przezarty. A w serwisie klimy uprzedz ze byl wymieniany osuszacz, bada wiedzieli co zrobic.

    I jeszcze jedno, uwazaj zebys nie uszkodzil gwintu bo jest to alu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    Jesli jestes pewien ze to na laczeniu to wymieniaj smialo i sprawdz dokladnie przewod czy nie jest przezarty. A w serwisie klimy uprzedz ze byl wymieniany osuszacz, bada wiedzieli co zrobic.

    I jeszcze jedno, uwazaj zebys nie uszkodzil gwintu bo jest to alu.

     

    To że jest to alu to wiem i trochę się tego boję coby nie przeciągnąć.

     

    A co do serwisu klimy to u mnie jest warsztat i paru kolesi od wszystkiego no i mają maszynę do napełniania klimy więc nie wiem czy jak powiem że był wymieniony osuszacz coś im to powie - a co powinno to właściwie powiedzieć.

     

    Poza tym doszedłem do wniosku z tym odsysaniem klimy przed rozkręcaniem że to bez znaczenia czy przed czy po rozkręcaniu będzie odsysane bo i tak jak coś zostało to powinna maszyna wyssać do zera i napełnić na nowo założonymi dla tego modelu ilościami.

    Mam rację?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001
    a co powinno to właściwie powiedzieć.

     

    Powie im to ile maja dodać oleju.

     

    Nigdy do zera nie wyssie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Ja u siebie wymieniałem sam. Mimo że czynnik z olejem był odsysany przed demontażem to w samym osuszaczu została jeszcze spora ilość oleju. Przy okazji warto wymienić dysze rozprężną, która znajduje się w jednym z zaworów do nabijania, na niej zbiera się sporo syfu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    W zeszłym roku wałkowałem ten temat. Wymiana dziecinnie prosta.

    Miałem sporo czasu więc zrzuciłem zderzak w celu polepszenia sobie dostępu to niego.

    Założyłem firmy Hella Behr. Przy okazji rozszczelnienia układu (jedynie małe syknięcie z powodu braku czynnika) wymieniłem wszystkie oringi.

    2 szt przy osuszaczu oraz 2 przy łączeniu przewodów ze skraplaczem.

    Kupiłem je w serwisie skody (kolor bordowy) pasują od Superb'a. :)

     

    zwróć na to uwagę:

    uwazaj zebys nie uszkodzil gwintu bo jest to alu.

    Pozdro.

    Edited by vipereeek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    W zeszłym roku wałkowałem ten temat. Wymiana dziecinnie prosta.

     

    A mocno trza te śruby na osuszaczu dociągnąć - może jakiś moment ktoś zna?

     

    Czytałem gdzieś że oryginalnie osuszacz jest bardzo mocno przykręcony i ciężko go odkręcić.

     

    Przy okazji rozszczelnienia układu (jedynie małe syknięcie z powodu braku czynnika) wymieniłem wszystkie oringi.

     

    Wszystkie? Patrząc na etkę:

    http://www.auto-parts.spb.ru/cat/au/au.mycat?SelPg&t=LETTA_pE0wOjRNMDbh67Oh0FiiV/HbUWtCbTAxwbUzMsRNH8zGTTSqxk0g6sZNNrGQgmMbTam2v/ZAAiGQuA0HywlZoIGQuXJUQ/yonbThxfn_5hQ2yK78dXHiUqhlMz90onT//PmhaMXLqdaOHjgq5sagudjYZvaEBRsZfoMtDzdVLG98conl8lL34oVPW5wBkaF80Gkpt6JVs=

    to w układzie klimy widzę 10 oringów - wymieniałeś wszystkie?

     

    Pomysł niby dobry ale jeżeli wokół miejsca łączenia przewodów nie widać śladów wycieku (zielonkawy nalot) to chyba nie ma sensu ruszać - mam rację? (chociaż nie jestem pewien czy zawsze taki nalot będzie widać)

     

    Przy okazji warto wymienić dysze rozprężną, która znajduje się w jednym z zaworów do nabijania, na niej zbiera się sporo syfu.

    No słyszałem że dyszę rozprężną warto wymienić jak się już grzebie przy układzie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    A mocno trza te śruby na osuszaczu dociągnąć

    Jedynie z czuciem, bo zerwiesz alu gwint.

     

    Czytałem gdzieś że oryginalnie osuszacz jest bardzo mocno przykręcony i ciężko go odkręcić.

    Ciężko to jest go wyciągnąć z obejmy. Jest zamocowana na dwa blachowkręty które są mega skorodowane i próba ich ruszenia kończy się ich zerwaniem.

    A potem ich rozwiercanie, gwintowanie, itp. itd. :)

     

    układzie klimy widzę 10 oringów - wymieniałeś wszystkie?

    Wszystkie jakie miałem w okolicy osuszacza po zrzuceniu zderzaka. :)

     

     

    No słyszałem że dyszę rozprężną warto wymienić jak się już grzebie przy układzie.

    Co najmniej warto ją przedmuchać sprężonym powietrzem. :)

    A jak już wymieniać (osobiście nie widzę takiej potrzeby) to wyłącznie na ori.

    Podróby zabijają się w trybie ekspresowym. :P

    Edited by vipereeek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    Wszystkie jakie miałem w okolicy osuszacza po zrzuceniu zderzaka.

     

    posiadasz jakies numery lub wymiary tych oringow?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Może się przyda:

     

    Powie im to ile maja dodać oleju.

     

    Rozdzielanie oleju

    W układzie środka chłodniczego olej rozdzielany jest następująco, tak aby przy pierwszym włączeniu układu klimatyzacji znajdował się on w misce olejowej sprężarki:

    -Sprężarka ok. 50%

    -Skraplacz ok. 10%

    -Wąż ssący ok. 10%

    -Parownik ok. 20%

    -Zbiornik ściekowy ok. 10%

     

    No słyszałem że dyszę rozprężną warto wymienić jak się już grzebie przy układzie.

    wymontowanie-przepustnicy.pdf

     

    A mocno trza te śruby na osuszaczu dociągnąć - może jakiś moment ktoś zna?

    Wymontowanie i zamontowanie zbiornika ściekowego > Wymontowanie i zamontowanie zbiornika ściekowego.pdf

    zamontowanie-przepustnicy.pdf

    Edited by tofana

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    posiadasz jakies numery lub wymiary tych oringow?

    Dla AVB masz:

    2 oringi przy skraplaczu: 14x1.8 (nr ETKa: 8E0 260 749 D)

    oring osuszacza (strona parownika): 14x1.8 (nr ETKa: 8E0 260 749 D)

    oring osuszacza (strona sprężarki): 17,2x1.82 (nr ETKa: 7H0 820 749)

    Pozdro.

    Edited by vipereeek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    Wymontowanie i zamontowanie zbiornika ściekowego > Wymontowanie i zamontowanie zbiornika ściekowego.pdf

     

    Tyle że u mnie osuszacz jest z przewodami przykręcanymi od góry więc momenty pewno inne - może masz takiego pdf-a?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    Tyle że u mnie osuszacz jest z przewodami przykręcanymi od góry więc momenty pewno inne - może masz takiego pdf-a?

     

    u mnie tez są od góry - W instrukcji pomimo wybrania 2002/avb - jest to co załączyłem /dokładnie to samo co u mnie, prawdopodobnie rysunki są "uniwersalne".

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    OK dzięki

     

    Zwaliłem dzisiaj zderzak i widać zielony nalot na łączeniach z oszuszaczem oraz ze skraplaczem - reszta układu wydaje się być ok - czyli mam do wymiany to co kolega vipereeek wymienił.

    Edited by omaral

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Właśnie patrzę na cenę oryginalnej dyszy rozprężnej u gajosa nr 4B0 820 177 a cena powalająca: 86.41zł.

     

    A na necie widzę zamienniki nawet po 10zł z tym że nie wiadomo czy są co warte.

     

    Ktoś może kupował taką dyszę nieoryginalną i poleci coś?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999
    Ktoś może kupował taką dyszę nieoryginalną i poleci coś?

    Nie raz już kupowałem w Inter Cars dyszę Hella, cena około 10pln. Klimatyzacja działa normalnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    Powie im to ile maja dodać oleju.

     

    Nigdy do zera nie wyssie.

     

     

    A wie ktoś może ile dokładnie tego oleju więcej dolać przy napełnianiu klimy po wymianie osuszacza bo obawiam się że robiący klimę w mojej okolicy mogą nie wiedzieć - specjaliści od wszystkiego - głównie siedmiu boleści.

    A na maszynie obsługującej klimę to się ustawia większą dawkę po wyborze pojazdu czy jak?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2005

    Panowie jestem świeżo po wymianie osuszacza w pasku b5 lift 2005 130ps i wymiana odbyła się bez zdejmowania zderzaka i lampy jedynie demontaż całej odbudowy filtra powietrza , zdjęte koło i nadkole plastikowe , dostęp jest dość fajny całość pracy łącznie z szukaniem i pożyczaniem  klucza torx 45 - 1godzina.

    Nie wiem dlaczego tylko bo osuszacz wyglądał na pierwszy montaż był bez bolczyków przy gwintach tak jak w instrukcji, być może ktoś już wcześniej nie założył.

    ale przyczyną było przetarcie osuszacza przez przewód dolny, wiec o 1cm podniosłem go w uchwycie i już nie dotyka i wykrzywiłem lekko klakson bo również z drugiej strony dotykał.

    Mam nadzieję że komuś to ułatwi prace, bo przyznam że często korzystam z forum.

    Pozdrawiam

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy