Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, grzmak4 napisał:

Witam wszystkich i proszę o pomoc co może być przyczyną? Z 10 miesiecy temu napełniłem klimę no i działała ale coś piszczało mechanik powiedział że muszę wymienić pasek ale po pewnym czasie przestało ale i klima też przestała ale stwierdziłam że mało jeżdżę nich tak zostanie.

Ale teraz trochę ciepło więc kupiłem pasek no i do Panna mechanika on zaczął od dopełnienia czynika stwierdził że pasek dobry ale klimatyzacji brak prąd do cewki dochodzi stwierdził że trzeba cewkę kupić no dobrze ale wyjechałem z warsztatu zaczęła działać zadowolony przyjechałem do domu na drugi dzień już nie działa no i jestem w kropce co się dzieje.

No i was teraz proszę co to może być.

Dziękuję za podpowiedź

 

Trochę za mało danych, bo skoro teraz napełnił, tzn że uchodziło i najprawdopodobniej ciśnienie spadło na tyle że klima się nie załączała. 

Z drugiej strony, jeżeli  masz pełno, a piszczy i czasami się załącza - to jeżeli elektrycznie jest ok, to pada sprzęgiełko lub zaciera się łożysko..

Warto to zrobić, w skrajnym przydatku kupisz nowy kompresor - a używki chodzą po 100-200 zł.

Zerknij czy kreci się wiatrak od klimy, oraz czy cyka (załącza) sprzęgiełko  - jest na  kompresorze.

Edytowane przez Jarvip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam problem z klimatyzacją, passat B5 110 AFN - nie wlacza sie sprezarka... jak podączę kabelek od sprężarki bezpośrednio do plusa akumulatora sprężarkę sie wlacza i to klima chodzi, jest wysokie ciśnienie czynnika na listwie niskociśnieniowej (na 3/4 zegara), wymieniłem czujnik na osuszaczu, nadal nic to nie daje, koncza mi sie pomysly, probowalem sie polaczyc autocomem ale nie nia łączy (moze dlatego ze to jest klima manualna a nie klimatronic), z silnikiem normalnie się łączy jak cos, 

jakies sugestie?

widziałem fajny filmik o diagnozie klimy pokazuje krok po kroku jak to zdiagnozować:

bezpiecznik tez sprawdzilem, ma zasilanie ale po wlaczeniu nie wlacza klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem, tzn po nabiciu klimatyzacji wiatrak wariuje.

Wlaczam klime (manualna) slychac klik ale nic sie nie dzieje, czekam ze 3 sec slychac ze sprezarka ruszula wszystko ladnie i po kolejnych 10-15sec wiatrak zaczyna wyć, jak by odrazu na maksymalne obroty wchodzil że w kabinie slychac jak wyje.

Od klikniecia do wlaczenia sprezarki wiatrak el dziala rowniez ale nie słyszalnie praktycznie.

Pod kierownica sprawdzalem przekazaniki, ten na 4 miejscu 384 jest jak by podwojny i zwiera odrazu chyba drugi bieg i sprezarke, niby jak reka sprawdzalem to powinno najpierw jeden a pozniej chyba drugi a u mnie wali odrazu oba, dopiero jutro wieczorem powinienem miec mozliwosc weryfikacji tego przekazanika z innego passata, ale do tego czasu moze cos podpowiecie dodatkowo na co zwrocic uwage?

 

Dzisiaj jest chlodniej to wiatrak sie wlacza normalnie, ale i tak chyba drugi bieg powinien odpalac sie w korkach itp a nie nawet podczas jazdy wyc. Czy czujnik odpowiedzialny za "zmiane biegu" moze byc uszkodzony i za wczesnie go wlaczac?

 

65370426_1296111040571373_5047985568202358784_n.jpg

Edytowane przez mateo2558

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jestem nowy na forum :D Mam problem z klimatyzacją manualną. Mój problem polega na tym iż na przewodzie który idzie z kabiny do kompresora, (+) raz jest 14 V a raz 0,3-0,6 V. Gdy jest 14 V klimatyzacja działa prawidłowo, chłodzi bardzo dobrze.Gdy podłącze na krótko do akumulatora wszystko rusza i chodzi jak powinno, gdy odłącze zatrzymuje się i po jakimś czasie potrafi sama się włączyć, i działać do czasu wyłączenia silnika. Gdy ponownie włączę silnik czasem się włączy klima a czasem nie. 

Co sprawdziłem/wymieniłem: 

Sprzęgło elektromagnetyczne kompresora - nowe

Czujnik ciśnienia - nowy

Wentylator - włącza się / włącza drugi bieg

Układ szczelny, czynnik nabity.

Bezpieczniki sprawdzone

Przekaźnik klimatyzacji - nowy

Wiązka kabli do modułu komfortu sprawdzona.

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie ,padła mi sprężarka i chciałbym zamienić z innego paska ,passat w którym padła sprężarka to:  b5fl 101 km kombi diesel 1,9tdi 2003 rok silnik AVB climatronic

a chcę wyjąć z drugiego paska z 1997 rok silnik AHU 1,9tdi 90 km diesel,sedan,sterowanie ręczne manualne , moje pytanie jest takie czy to są dwie takie same sprężarki czy się czymś różnią?

dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b5 występowały sprężarki od 2 producentów, Denso i Zexel. Porównaj je wizualnie i będziesz wiedział czy są takie same, nie są one zamienne że sobą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy miał ktoś taki problem?

Ustawienie Klimy zupełne zimno A klimatronik grzeje, ustawie 20 stopni i leci kompletnie zimne, w dodatku przyciski funkncyjne nie dzislaja prawidlowo, np ustawie na nogi to leci na szybe i tym podobnie.. czytałem kiedyś że to od nie prawidłowej przeróbki z Anglika no i w sumie zdaje sobie sprawę że tak jest, a chodzi mi dokładnie o to jak mam teraz te klimatyzacje ogarnąć, aby działała prawidlowo, jakis schemat? A może ktoś z Kujaw znający temat by to ogarnął?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie który to jest przewód niskiego ciśnienia ten bliżej błotnik czy ten bliżej aku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, karol84 napisał:

ten bliżej aku

Gruby - niskie,

chudy - wysokie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tym grubym jest napełniania klima tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maszynę podłącza się do obu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ale kupiłem uszczelniacz i nie wiem do którego tzn do niskiego ciśnienia trzeba 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ci już napisałem - gruby to niskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, karol84 napisał:

Wiem ale kupiłem uszczelniacz i nie wiem do którego tzn do niskiego ciśnienia trzeba 

Jak ubywa gazu to nigdy się nie stosuje uszczelniaczy tylko wpuszcza się gaz z barwnikiem i obserwuje lampą gdzie wychodzi i wymienia nieszczelny przewód, oring lub podzespół.  Uszczelniacz może spowodować szkody w układzie klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od wczoraj jestem w posiadaniu czerwonej rakiety z '98 1.6 benzyna ?

Kilka usterek udało mi się usunąć o własnych siłach ale zatrzymałem się na klimie , mianowicie:

Nie działał nawiew, wymieniłem bezpiecznik 30A i nawiewy zaskoczyły (mowa o wentylatorze)

Przy kompresorze zauważyłem odcięty przewód od masy który idzie do wiatraka, końcówki są obrane czyli ktoś już przy nim grzebał, jak go podłącze od razu wywala ten 30A bezpiecznik poz. 25 w skrzynce.  Poprzedniemu właścicielowi mechanik powiedział, że ma kompresor do wymiany, chciałbym się upewnić.  

Edytowane przez michalK84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź oporność na cewce kompresora i na wentylatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, radekrp90 napisał:

Sprawdź oporność na cewce kompresora i na wentylatorze.

Znalazłem foto jak to powinno wyglądać, u mnie ta wtyczka od cewki praktycznie nie istnieje, ktoś zobaczył przerwane przewody i myślał że trzeba je połączyć ? a ja poszedłem jego śladem ? nic dziwnego, że po zmostkowaniu wywalało bezpiecznik... Nie jestem w stanie już tych przewodów z powrotem podlutować. Idzie do mechanika, za cienki jestem żeby samemu dalej z tym się bawić, ale dzięki za chęci a że "kilka" lat już ma to pewnie jeszcze cała sterta pytań się pojawi ? pozdro

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Pytanie odnosnie kompresora typ denso a mianowicie urwalo srobe i sprzegielko odpadło, reszta sroby została w srodku, chcac ja ja odkrecic, kreci mi sie calosc z ta zebtatka co jest wkrecona sruba. A ze jestem za granica i grzeje nie niemiłosiernie tutaj co zrobic da rade to jakos naprawic czy wymiana kompresora całego mi sie kłania.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój stary przyjaciel chyba lekko zachorował, a mianowicie chodzi o klimatyzacje (włącznik). Wczoraj wszystko działało bez problemu, wiało zimnym, nie śmierdziało i nic nie wskazywało na to, że coś się stanie lecz jednak! Włącznik AC po kliknięciu nie daje, żadnej reakcji, sprawdzałem bezpieczniki i tu moje pomysły się kończą... Może ktoś z was będzie wiedział co mogło się stać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności