Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, nTomek napisał:

Sprawdź go. Odłącz od instalacji i podłącz "na ostro" pod 12V. Jeśli nie kręci to do wymiany. Można bawić się w wymianę samych szczotek, ale pewnie łożysko już ma luz i za chwilę znów będzie po szczotkach.

 

Mimo wszystko jest wiele postów, że wymiana szczotek załatwiła sprawę na kawał czasu. Ja też szczoty zmieniałem kilka mięsięcy temu i póki co działa. Jak reszta wentyla jest ok to szczotki ratują sprawę.

 

23 minuty temu, skrxp napisał:

Pomagałem mu zakręcając go ręcznie ale to nie pomogło w jego uruchomieniu.

 

Zobacz czy jak naciskasz na środek wirnika to wentyl startuje. Jeżeli startuje po dociskaniu go to typowy objaw dla zużytych szczotek.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator nie startuje po naduszeniu na wirnik. Kilkukrotnie próbowałem.

 

A sam wentylator wygląda tak:

CAD19C16-8C77-44A6-9F60-6672D805CA14.thumb.jpeg.77319c6f7fadeff6df795d5317d44d96.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zaczynając od najłatwiejszego - podłącz go prosto pod 12V i zobacz czy działa.

Nie używaj klimy w gorące dni bo jak nie zadziała zawór to może być małe bum.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator bezpośrednio po podłaCzeniu do akumulatora startuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpieczniki S42 i S105. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik 40A oraz 60A pod kierownicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc gdyby ktoś szukał odpowiedzi. Wentylator który był zamontowany w aucie po podłączeniu na krótko do auta działał ale mozolnie. Podając mu 12V on chodził na pierwszym biegu. Prawdopodobnie przez to, że był uszkodzony spalił się bezpiecznik(ale tego nie jestem do końca pewien) więc wymieniłem te bezpieczniki, podpiąłem 'nowy'(ze szrotu) wentylator i zaczęło hulać. Tylko, że troszkę zmodyfikowałem tor przewodu idącego od wiatraka do wtyczki z tego względu, że nie mogłem sobie poradzić z wetknięciem go w fabryczne miejsce. Dlatego zdecydowałem się puścić go górą i wygląda to tak:

IMG_2524.thumb.JPG.1278f8677f00fcab2fa7afa2e7128e30.JPG

 

IMG_2525.thumb.JPG.69881a45ef60e22c0ca9127bfac3299d.JPG

 

IMG_2526.thumb.JPG.3b5059b6d44cc6971322f7a0bcf2040f.JPG

Na razie nie widziałem aby klimatyzacja się wyłączała i włączała ponownie podczas postoju na biegu jałowym. Będę obserwować dalej czy również drugi bieg się załączy. Dziękuje Panowie @marcin_pesel, @StreamHD i @nTomek za pomoc ;) 

 

Edit: Sprężarka na postoju już się nie wyłącza i włącza kiedy chce jak i drugi bieg wentylatora działa ;) 

Edytowane przez skrxp
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z klimatyzacją ciąg dalszy ...

Tak jak pisałem wcześniej problem polega na tam, że po nabiciu klimy chodziła przez około 2 minuty i przestawała chłodzić. Gruby przewód robił się lodowaty. Spec od klimy powiedział, że przewód zamarza i dlatego nie czuć chłodu i trzeba czujnik ciśnienia wymienić.

Wczoraj go wymieniłem ale różnica jest taka, że teraz przestaje chłodzić po około 15 minutach a oba przewody są ciepłe.

Wie ktoś może co teraz dolega Passatowi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zamarza przy grodzi? Za dyszą rozprężną też masz zamarznięty (z tego co pamiętam jest przy porcie serwisowym)? Jeśli nie to masz zapchany skraplacz, przynajmniej tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruby przewód na początku pracy klimatyzacji na całej długości robi się bardzo zimny i w wyniku różnicy temperatur zbierają się na nim krople wody. Po pewnym czasie gdy klima przestaje działać robi się ciepły. To, że zamarza mi przewód powiedział mi spec od klimy ale nie określił w którym miejscu.

http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/1999/221/R/2/260/260041

czy tak jak na tym schemacie skraplacz to cała chłodnica klimatyzacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak skraplacz to tzw chłodnica klimatyzacji (tzn. tak ją się potocznie w uproszczeniu nazywa).

Parownik to element w kabinie, obok nagrzewnicy. Gruby przewód zawsze przy pracy będzie zimny. W przypadku schematu z linku rurki 6 i 10 powinny być zimne, rurka 7 ciepła/gorąca. Przy czym rurka 6 możne nawet przymarzać, bo jest bezpośrednio za dyszą, a rurka 10 powinna być chłodna i pokryta skroplinami. Jeśli przymarza to albo problem z regulacją kompresora, albo dysza jest przytkana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może tez być zapchany osuszacz - ja tak miałem i czynnik rozprężał się zaraz za osuszaczem. W moim przypadku od osuszacza w kierunku dyszy rozprężnej przewód zamiast być ciepły był zamarznięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ja w skrocie opisze swoja sytuacje bo tez mam problem z klimatyzacja.

Zaczelo sie od stwierdzenia ze sprezarka nie robi cisnienia- kupilem druga z odzysku tez robila za slabe okolo 9 barow.

Postanowilem kupic po regeneracji sprezarke i ta daje 22-26 barow a niskie bylo w granicach 1-2 bara.

Obydwie rurki sa z taka sama temperatura jak otoczenie.

Osuszacz- nowy

Okazalo sie ze wiatrak od chlodniczki nie dziala probowalismy na ostro.

Zamontowalismy drugi z odzysku i dziala ale chyba na pelnych obrotach i przez caly czas od uruchomienia zaplonu wogole sie nie wylacza 

Gdzies wyczytalem ze wiatrak na postoju chodzi caly czas i wylacza sie podczas jazdy wyprobuje to w poniedzialek jak i sprawdze na pierwszy rzut dysze rozprezajaca.

Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzieki

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.08.2018 o 21:31, tybur napisał:

Gruby przewód na początku pracy klimatyzacji na całej długości robi się bardzo zimny i w wyniku różnicy temperatur zbierają się na nim krople wody. Po pewnym czasie gdy klima przestaje działać robi się ciepły. To, że zamarza mi przewód powiedział mi spec od klimy ale nie określił w którym miejscu.

http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/1999/221/R/2/260/260041

czy tak jak na tym schemacie skraplacz to cała chłodnica klimatyzacji ?

Co oznacza klima przestaje dzialac?

Odlacza sprezarke?

Jak zachowuje sie wiatrak od chlodniczki klimatyzacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiatrak klimy pracuje tylko na drugim biegu od przekręcenia zapłonu to przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, skrxp napisał:

Jeśli wiatrak klimy pracuje tylko na drugim biegu od przekręcenia zapłonu to przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej.

Czujnik zewnetrzny pokazuje dobra temperature diagnozowalem to juz poprzez pomiar temp jaka pokazuje komputer na wyswietlaczu w panelu klimatyzacji.

Co steruje wiatrakiem i co przelacza te biegi bo po podlaczeniu mialem wrazenie ze pracuje na full a po za tym cos jest nie tak bo wiatrak wlacza sie w momencie wlaczenia zaplonu na zgaszonym silniku...

Zapale silnik dalej chodzi full na biegu jalowym i tak samo przy zwiekszeniu obrotow silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlawik wymieniony gaz nabity wiatrak chodzi juz normalnie na 1 biegu sprezarka podaj cisnienie 8-9 barow a wezyki sa raz cieple a raz zimne w aucie wogole nie schladza powietrza prosze o pomoc bo na warsztacie juz wyczerpali pomysly co to moze byc

Pozdrawiam

Edytowane przez kindaszek
Dopisanie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam taki problem: jeszcze 2-3 tygodnie temu mroziło super, na wylocie kratki miałem 4 stopnie przy ponad 30 na zewnątrz.

Nie wiem co się stało, od paru dni mam wrażenie, że nie dam rady jechać z zamkniętymi szybami z klimą. Dzisiaj zmierzyłem wylot kratki, na polu 31, z kratki na lo zeszło do 21....

Sprężarka się załącza, jedna rurka zimna druga letnia, wiatrak kręci. Gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za pomoc, pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, michalk88 napisał:

Witam.

Ja mam taki problem: jeszcze 2-3 tygodnie temu mroziło super, na wylocie kratki miałem 4 stopnie przy ponad 30 na zewnątrz.

Nie wiem co się stało, od paru dni mam wrażenie, że nie dam rady jechać z zamkniętymi szybami z klimą. Dzisiaj zmierzyłem wylot kratki, na polu 31, z kratki na lo zeszło do 21....

Sprężarka się załącza, jedna rurka zimna druga letnia, wiatrak kręci. Gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za pomoc, pozdro.

Moze troche czynnika ucieklo sprawdz ilosc gazu.

A jakie masz hp i lp?

Dysze rozprezna zmieniales?

Ja zmienialem dzisiaj to po rozkreceniu tych srub pod akumulatorem w moim przypadku na rekach mialem plynne aluminium... a rurka nie byla drozna bo przeswitu nie bylo.

Ale i tak mojego problemu to nie rozwiazalo

Jeszcze dodam ze w sobote sprezarka bila 22-26 bara a dzisiaj po zmianie dyszy rozpreznej maszyna pokazywala 8-10 bara ale rurki dalej w temp otoczenia a podczas jazdy sprawdzalem przedchwila to rurki od sprezarki sa gorace i tu przy gniazdach do nabijania takze gorace...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności