Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z klimatyzacją, cieknie mi czynnik z węża klimatyzacji, który tymczasowo uszczelniłem opaskami metalowymi (mam już zamówiony wąż, na dniach będę wymieniał) znajomy sprawdzał i mam ponad 400g czynnika w układzie tyle, że przestało mi w ogóle chłodzić tak nagle i nawet obroty nie falują ani nic nie czuć jak klimatyzacje załączam. Sprawdzałem to wentylator od klimy chodzi normalnie załącza się od razu po włączeniu przycisku, rurka z lewej strony od pasażera na podszybiu lodowata. Po przeczytaniu kilku rad, ściągnąłem napinacz paska od klimy oraz pasek żeby sprawdzić sprzęgło kompresora klimatyzacji i raczej jest uszkodzone ale chciałbym zasięgnąć waszej opinii no i czy da się je ściągnąć z zamontowaną sprężarką na aucie ? jeśli tak to jak ? trzeba ściągacz czy wystarczy wkręcać śrubę w miejsce starej krótszej śruby M6 ? poniżej zamieszczam filmik :) pojade na serwis klimy ale najpierw chce naprawić usterki :)

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba sprzęgło elektromagnetyczne więc nie będzie się kręcił środek bez podania napięcia.

Na początek podaj tam napięcie "na krótko" albo zobacz czy w ogóle dochodzi 12V gdy masz uruchomioną klimatyzację (najlepiej jakąś żarówką).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem z powrotem napinacz i pasek odpaliłem auto koło kręci sprzęgło stoi a jak załączyłem klime sprzęło kręciło razem z kołem pasowym czyli jest elektromagnetyczne i działa :) pozostaje mi pojechać do gościa żeby mi zdjął czynnik wymienie wąż klimatyzacji i z powrotem mi napełni i dam znać czy działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało sie, że wyciekł mi cały czynnik z klimy przez ten wąż. Wymieniłem wąż nabiłem klime i super chłodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w swoim Passacie musze wymienić czujnik ciśnienia klimatyzacji. Proszę o potwierdzenie czy dobrze go odszukałem (jest za prawym reflektorem przy chłodnicy). Czy podczas wymiany ucieknie gaz chłodzenia ? Czy można łatwo samemu go wymienić ?

20180730_172703.jpg

20180730_172645.jpg

Bez tytułu1.png

Edytowane przez tybur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten, wymiana prosta... wykręcasz --> wkręcasz ;)

Nic nie ucieknie z układu

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dość dziwna sytuacja z klimatyzacją. Mianowicie na postoju z włączoną klimatyzacją raz na jakiś czas tak jakby klimatyzacja się wyłączała na dosłownie dwie sekundy i załączała na nowo przez co spadają delikatnie obroty silnika. Dodam tylko tyle, że gdy klima się wyłączy na ten krótki okres czasu to z nawiewów leci letnie powietrze. Nie ma na to reguły a podczas jazdy nigdy mi się to nie zdarzyło ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skrxp sprawdź sobie wentylator na chłodnicy-skraplaczu. Chodzi oczywiście o ten elektryczny od klimy. Miałem to samo w starej B5. Szczotki były na wykończeniu i jak przestawał pracować to zabezpieczenie nadciśnieniowe wyłączało kompresor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomeko tym wentylatorze mowa? 

6359EE55-C050-4CA2-B326-B84F894E22DA.jpeg.bd94e1df2ea31e83f8a6ca7caaffd797.jpeg

Dzisiaj zauważyłem, że po odpaleniu climatronic zaczął migać tzn cyfry oraz litery migały przez jakieś 10s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ten. Zobacz czy odpala za każdym razem jak włączasz klimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I czy działa na 2 biegi ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marcin_pesel napisał:

I czy działa na 2 biegi ;)

 

Wolniej/szybciej jak mniemam, tak? W zależności od tego jaka jest zadana temperatura na climatronicu czy jak to wygląda? 

Ten wentylator jest zaraz przy rozrządzie tak? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentyle są dwa obok siebie, ten po lewej to od klimy. Ma się włączać i wyłączać jak włączasz / wyłączasz sprężarkę.

Nie wiem jak z jest z biegami. Ma dwa biegi ale nie wiem na jakich warunkach one się zmieniają.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciag dalszy problemów z klimą. Kompresor się załącza, brak drugiego biegu wentylatora klimy, panel klimatronica nie miga. Po podpięcia do kompa wyskoczyły takie błędy. Nabijacz który robił mi klime umywa ręce. 

20180801_114945.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, skrxp napisał:

Wolniej/szybciej jak mniemam, tak? W zależności od tego jaka jest zadana temperatura na climatronicu czy jak to wygląda? 

Ten wentylator jest zaraz przy rozrządzie tak? 

Pierwszy bieg gdy włączysz klime, wentylator kręci się nie za szybko.  Przy większym obciążeniu gdy np zatrzymujemy auto  i pęd powietrza nie chłodzi chłodnicy powinien załączyć sie drugi bieg... wentylator odczuwalnie przyśpiesza, słychać charakterystyczne wycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie @marcin_pesel@StreamHD i @nTomek. Sprawdziłem ten wiatrak po lewej stronie z mojego punktu widzenia czyli jak stoję na wprost auta patrząc pod maskę i wentylator ani drgnie. W ogóle się nie włącza. Odpaliłem autko, włączyłem klimatyzację i przejechałem 1,5 km. Zajęło mi to około 5-7min. Zgasiłem auto i przed następnym odpaleniem otworzyłem auto, maskę i stanąłem przed silnikiem. Mój pomocnik w środku włączył auto i klimatyzację(dwa razy) - żadnej reakcji. Po przejechaniu tej samej trasy(1,5 km, 5-7min) zostawiłem auto na chodzie z włączoną klimatyzacją od samego początku, otworzyłem maskę i nadal nic. Wiatrak stoi w bezruchu. Pomagałem mu zakręcając go ręcznie ale to nie pomogło w jego uruchomieniu.

 

Edit: było to przed dziesięcioma minutami. Temperatura na dworze to 31 stopni Celsjusza.

Edytowane przez skrxp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź go. Odłącz od instalacji i podłącz "na ostro" pod 12V. Jeśli nie kręci to do wymiany. Można bawić się w wymianę samych szczotek, ale pewnie łożysko już ma luz i za chwilę znów będzie po szczotkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro się za niego wezmę. Możliwe jest to, że przez ten niedziałający wentylator klimatyzacja na postoju wyłącza się i włącza jak chce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności