Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja mam pytanie :)

 

Kiedy włączam klimę to strasznie leje mi się koło koła , wiem że to normalne bo jest tam rurka od parownika i się skrapla ale u mnie leje się strasznie mocno , wystarczy ze postoję 5 minut i kałuża na dosłownie 10 na 10 cm , aż wstyd mi włączam klime bo podjadę pod biedronkę i zostawiam strasznie dużą plamę , można coś z tym zrobić ? patrzałem pod inne paski pod sklepami i nigdy nie widziałem aby aż tak się lało .

Dodam że płyny sprawdzam nic mi nie ubywa i kiedy nie używam klimy to nic nie cieknie .

Żeby was nie skłamać z pół litra tego naleci podczas postoju z 15 minutowego , jest to strasznie bo wstyd mi nawet jak podjeżdzam pod parking to widać slaczek prowadzący do mojego auta kropelki co 3-4 cm :P

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalne, całkowicie :D

Ale z tego co zauważyłem, to w lato właśnie czasami też zostawiałem mega kałuże wody, a innym razem już nie, klima oczywiście włączona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im cieplej na zewnątrz tym więcej wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie który przekaznik odpowiada za wentylator klimy (czy taki w ogóle jest) w passat b5 fl 1.9TDI 2005r? Czy to ten ktos pisał ze ten tez jest niby od klimatyzacji:

http://i32.tinypic.com/2mmed7o.jpg

 

Pytanie czy sprawdzajac przekaznik 267 od klimy zwarte na krótko powinny byc styki 87-30, czy tez 85-86 bo gdzies tak na forum wycztałem ze powinny byc zwrte w pionie i te w poziomie?

Ja zwarłem na krótko styki 87-30 sprzezarka nie załaczyła sie witrak od klimy tez nie. Zdjecie układu przekaznika:

[ATTACH=CONFIG]153269[/ATTACH]

 

Czy przewód odpowiedzialny za dostarczenie prądu do sprężarki to ten najbliżej zbiorniczka po prawej (zielony) do niego mam dac plusa z akumulatora zeby na krótko sprawdzic sprezarke czy zaskoczy:

http://i25.tinypic.com/szx7d4.jpg

 

Problem polega na tym ze właczyłem klime ale słabo chłodziła słychac było jak sprezarka załacza sie (obroty na chwile zmalały). Postanowilem nabic gaz bo dawno nabjany nie był (weszlo okolo 260g czy cos takiego), po nabiciu okazało sie ze sprezarka nie załacza sie słychac jak przekaznik pstryka.

Przekaznik sprawdzilem na odpalonym silnkiu łaczac na krótko styki 87-30 ale nic sie nie dzialo nawet wiatrak nie zaskoczył (czekałem kolo minuty). Bezpieczik pod kierownica tez sprawdzilem dobry. Czy za klime odpowiadaja jeszcze jakies przekazniki lub bezpieczniki i czy wentylator klimy ma swoj własny przekaznik? Dodam ze nie posiadam miernika. Jutro postaram sie sprawdzic zaworki w rurkach od klimy czy jest tam jakies cisnienie. Dodam ze kilma odgrzybiana w zeszłym roku i wymieniony filtr.

Co moge jeszcze sprawdzic pomoze ktos i odpowie na powyższe pytania?

 

Jeszcze jedno pytanko czy gdy witrak od klimy nie wystartuje lub bedzie uszkodzony to czy sprezarka powinna zadziałac czy też nie?

Dodam jeszcze ze robiac diagnostyke klimatronika przed sprzawdzeniem przekaznika nie było zadnych błedów po sprawdzeniu przekaznika i jego włozeniu i odplaeniu silnika wyswietlacz klimatronika migał zrobiłem diagnostyke i pokazał bład 4A4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wiatrak będzie zepsuty to kompresor nie ruszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam nabiłem klime i nie załącza mi się sprężarka.wyskakuje mi błąd 25b i 318 .o co chodzi ?pomóżcie z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj vagiem błędy skasować. 318 to niskie ciśnienie. Ile gazu nabili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten filmik. Moje poprzednie auto to właśnie tak jak na filmie a4, tam można było zmarznąć, w passacie, przynajmniej moim, nieosiągalne marzenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co? Myślisz, ze sprężarka klimy i pozostałe elementy mają taki sam przelot, jak całe auto? Załóż nowe lub zregenerowane, to też ci będzie tak chłodziło. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co? Myślisz, ze sprężarka klimy i pozostałe elementy mają taki sam przelot, jak całe auto? Załóż nowe lub zregenerowane, to też ci będzie tak chłodziło. :)

Wymieniłem prawie wszystko. Zostały jeszcze sprężarka i wentylator chłodnicy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic nie wymieniłeś:niekumam. Podstawowa sprawa to wydajnośc kompresora, wymień zregeneruj i zobaczysz róznice.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ze względu na uszkodzony parownik dokonałem jego wymiany - dość pracochłonne zadanie.

Stara dysza nie miała na sobie opiłków, ale kupiłem już nową. Nowy kupiłem także osuszacz oraz skraplacz. Teraz mam pytania ile oleju powinni mi dolać przy nabiciu klimy, czy też trzeba wyjąć kompresor, zlać z niego olej i nalać nowy w odpowiedniej ilości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniles praktycznie wszystkie komponenty procz kompresora, wiec wyjmij kompresor zlej cały olej i kups swiezy pag 46 i zalej 245ml bodajze. Jest naklejka na kole pasowym z info o oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie muszę płukać układu?

Na obecną chwilę parownik jest już w aucie podłączony (żeby układ nie był rozszczelniony i nie pobierał wilgoci), dysza zamontowana nowa, zdjęcie starej załączę.

Zapakowane w pudełkach pozostają mi skraplacz oraz osuszacz.

Czy teraz mam wyjąć kompresor, odłączyć od niego przewody i zlać olej przez króćce przyłączeniowe. A następnie zalać 245ml nowego oleju (jest jakiś korek wlewu?) A później dopiero zamontować nowy skraplacz, osuszacz i pojechać na sprawdzenie szczelności azotem + napełnienie? Dobrze kombinuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz plukac jak sprezarka nie byla zatarta a dysza rozprezna byla czysta. Wymieniles prawie caly uklad wiec to najlepszy moment na zalanie nowego oleju. Olej kup sobie w malej ilosci np.250ml. Sprezarka ma na gorze korek wlewowy i nim oproznij ja z oleju, mozesz jeszcze ustawic sprezarke kolem pasowym do gory i pokrecic zeby splynela resztka oleju. Zalewasz nowy montujesz wszystkie czesci i pedzisz nabic klime. Powiedz w serwisie zeby nie dawali juz nic oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie starej dyszy: razem.jpg

Jest ok?

DSC02561.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w całkiem dobrym stanie pamiętam moją to była pełna opiłków

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to będzie korek wlewu oleju?korek wlewu.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tam jest korek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze raz powrócę do mojej sprawy. Mam pytanko: czy to normalne że powietrze zaczyna lecieć dopiero jakieś 5 sekund po załączeniu klimy na panelu? (sprężarka załącza od razu, słychać, ale na wylot powietrza trzeba czekać te jakieś 5 sekund).

I co więcej za każdym uruchomieniem, siła nawiewu wzrasta samowolnie do max. (nie używając trybu auto)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności