lation Zgłoś #1881 Napisano 31 Maja 2016 Mechanik stwierdził, że czynnik przez ten czas częściowo ulotnił się przez "przewody" a reszta została wydmuchana przez jakiś "zawór bezpieczeństwa" który wywala czynnik kiedy to wiatrak się nie załącza czy coś w tym stylu. Ile w tym prawdy ? Zgadza się, że czynnik z układu klimatyzacji ulatnia się przez mikropory w przewodach gumowych i uszczelkach. Układ jest zamknięty ale jego szczelność nie jest 100 %. Dlatego producenci samochodów zalecają obsługę klimatyzacji nie rzadziej niż co dwa lata. Nie spotkałem się jeszcze z zaworem bezpieczeństwa, który wydmuc***e czynnik O bezpieczeństwo układu dba presostat, który przy zbyt wysokim ciśnieniu rozłącza kompresor. Orientujecie się ile kosztuje samo sprawdzenie szczelności układu ? Jeśli układ miałbym nieszczelny 2-3 lata temu kiedy nabijałem klime to czy wyłapałby to diagnosta przy uzupełnianiu czynnika ? Cena sprawdzenia szczelności uzależniona jest od rejonu Polski i może być różna 150 - 500 a nawet więcej. Stacja do obsługi klimatyzacji przed napełnianiem gazem wytwarza próżnie i utrzymuje ją przez określony czas po czym przy braku ubytku napełnia gazem. Natomiast ta metoda nie jest w 100% skuteczna w przypadku wystąpienia niewielkiej nieszczelności. Maszyna pokarze, że jest ok. a po tygodniu nie ma gazu. Wtedy trzeba wpuścić kontrast , napełnić azotem i szukać. Trzeba też częściowo rozebrać auto aby wszystkie przewody, skraplacz i inne części układu były widoczne. Druga sprawa. Którym przyciskiem powinno się załączać cimatronica w naszych autach ? Wciskasz "Auto" jeżeli masz climatronica i po sprawie. Ewentualnie jak Ci ustawienia auto nie pasują to możesz przejść na sterowanie ręczne zmieniając kierunek nadmuchu, siłę nadmuchu czy temperaturę. Wówczas napis auto gaśnie na wyświetlaczu ale klima pracuje. Przycisk "Econ" to sam nadmuch bez włączonego kompresora klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1882 Napisano 1 Czerwca 2016 Wtedy trzeba wpuścić kontrast , napełnić azotem i szukać Kontrast UV podajemy podczas nabijania bądź serwisu klimatyzacji stacją. Azot nabijamy czysty bez kontrastu i wtedy psikamy wodą z mydłem lub płynem do garów lub testerem nieszczelności LPG obserwując gdzie się pojawią bąble. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #1883 Napisano 1 Czerwca 2016 Dzięki koledzy za pomoc. W takim razie co w tym momencie robić ? Nabijać na maxa czynnik ? Czy czynnik mógł zejść z całego zbiornika przez dwa lata przy niedziałającym wiatraku od samego początku ? Sprawdziłem dzisiaj "historię" i nabijałem ją w zasadzie równiutkie 2 lata temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1884 Napisano 1 Czerwca 2016 Dzięki koledzy za pomoc. W takim razie co w tym momencie robić ?Nabijać na maxa czynnik ? Czy czynnik mógł zejść z całego zbiornika przez dwa lata przy niedziałającym wiatraku od samego początku ? Sprawdziłem dzisiaj "historię" i nabijałem ją w zasadzie równiutkie 2 lata temu. Jeżeli u Ciebie nie ma gazu i nie ma ciśnienia w układzie AC to należy zacząć od poszukiwania nieszczelności czyli azot i opryskiwacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #1885 Napisano 1 Czerwca 2016 witam czy ktoś miał przypadek że po uruchomieniu klimatronika na auto w pasku jakby troche koni ubyło poprostu czuć że brakuje mu mocy zwłaszcza przy ruszaniu już jak sie buje to nie ma problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #1886 Napisano 2 Czerwca 2016 jakby troche koni ubyło poprostu czuć że brakuje mu mocy Kompresor obciąża silnik, więc do jazdy pozostaje mniej mocy i momentu ( ok. 10-15 KM i 20 Nm ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waluch Zgłoś #1887 Napisano 2 Czerwca 2016 witam czy ktoś miał przypadek że po uruchomieniu klimatronika na auto w pasku jakby troche koni ubyło poprostu czuć że brakuje mu mocy zwłaszcza przy ruszaniu już jak sie buje to nie ma problemu Wiatrak od klimy chodzi ? U mnie przy niesprawnym wiatraku po włączeniu klimy był znaczący spadek mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #1888 Napisano 2 Czerwca 2016 Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatyzacji. Co sądzicie o środkach w sprayu dostępnych chociażby w sklepach motoryzacyjnych do samodzielnego odświeżenia/odgrzybienia klimatyzacji? Warto zastosować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #1889 Napisano 2 Czerwca 2016 Ja osobiście używam takich środków i nie mogę narzekać Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1890 Napisano 2 Czerwca 2016 kolego, tylko wurth bezpośrednio dozowany na parownik. Do tego trzeba podnieść wykładzinę pod nogami pasażera i odkręcić plastikowe odprowadzenie skroplin z parownika. U mnie nic nie dawało rady - ani wielokrotne ozonowanie, ani pryskanie specjalistycznymi środkami przez wlot powietrza. Dopiero obfite zlanie parownika poprzez w/w dostęp ukróciło na zawsze jakiekolwiek smrodki z klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #1891 Napisano 3 Czerwca 2016 Najlepiej odkręcić schowek pasażera, wymontować dmuchawę nawiewu i mamy parownik na widoku, potraktować go dobrym środkiem i po sprawie. Ja osobiście używam środek CRC AIRO Cleener. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1892 Napisano 3 Czerwca 2016 O, to jest jeszcze lepszy pomysł. Coś mi się jeszcze przypomniało - w naszych passatach jest błędne rozwiązanie konstrukcyjne polegające na niewłaściwym wyprowadzeniu odpływu skroplin z parownika - plastikowy lejek kończy się tuż pod podłogą i zasłonięty jest przez osłonę wygłuszającą. Najlepiej byłoby dobrać się do tego odpływu od środka i założyć rurkę na odprowadzenie skroplin z parownika i wyprowadzić ją otworem w podłodze (po lejku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi4m10 Zgłoś #1893 Napisano 3 Czerwca 2016 Witam, czy ktos orientuje sie jak dziala sterowanie kompresorem w klimie manualnej? auto z 1999 roku silnik 1.6 ahl. Sprezarka przy obecnych temperaturach caly czas pracuje, chlodzi i dostaje plusa od razu po zaplonie, niezaleznie czy klima wlaczona czy nie, przycisk ac powoduje, ze do pracy zalacza sie tylka maly wiatrak. Czy tak powinno byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #1894 Napisano 3 Czerwca 2016 Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatyzacji. Co sądzicie o środkach w sprayu dostępnych chociażby w sklepach motoryzacyjnych do samodzielnego odświeżenia/odgrzybienia klimatyzacji? Warto zastosować? A naprawiłeś już klimę ? Bo nie ma sensu dezynfekować klimatyzacji, która nie działa. Najlepiej odkręcić schowek pasażera, wymontować dmuchawę nawiewu i mamy parownik na widoku, potraktować go dobrym środkiem i po sprawie. Ja osobiście używam środek CRC AIRO Cleener. Też demontuje schowek i dmuchawę i wówczas parownik jest na wierzchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw2.3vr5 Zgłoś #1895 Napisano 8 Czerwca 2016 Witam Mam problem z climatronikiem , otóż klima nie chodzi , wentylator sie nie włącza , sprężarka nie odpala sie . Do tej pory nabiłem klimatyzacje , sprawdziłem działanie spreżarki i wiatraka ( obydwa chodzą ) co za tym idzie wymieniłem czujnik przy chlodnicy klimatyzacji. Pod kierownicą znajduje sie przekaźnik 267 , wyciągnąłem go i podpiąłem na ,,krótko,, ( kabelkami góra z górą bok z bokiem) i klima chodzi , powietrze jest schłodzone wentylator sie włącza , sprężarka też , wiec wymieniłem ten przekaźnik ( używany i niby dobry , nie mam 100% czy ten drugi jest dobry) i dalej klima nie działa . Na panelu wyskakuje ,, diagnose ,, po przediagnozowaniu wyskakuje kod błedu 318 ( tu taka ciekawostka podczas diagnozowania wentylator oraz spręzarka sie włączają ( w spręzarce słychać ,,tyk,, jak elektromagnes odpala sprzęgiełko)) Z góry dziękuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1896 Napisano 8 Czerwca 2016 318 sugeruje brak czynnika. Wiec albo czujnik ciśnienia padł albo masz gdzieś nieszczelność przez którą już czynnik poszybował do atmosfery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw2.3vr5 Zgłoś #1897 Napisano 8 Czerwca 2016 Czujnik był napełniany i wydaje mi sie ze ta aparatura jest w stanie wykryć czy układ jest szczelny , mówisz o czujniku który jest przy chłodnicy klimatyzacji tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #1898 Napisano 8 Czerwca 2016 jeżeli jest jakieś micro pęknięcie to maszyna tego na pewno nie wykryje a czynnik będzie uciekał. Podjechałbym na twoim miejscu do jakieś warsztatu żeby ci sprawdzili czy masz czynnik w układzie. Jeżeli nie to sprawa jasna (trzeba szukać nieszczelności), natomiast jeżeli układ szczelny to przyczyn leże gdzieś w elektryce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexsat Zgłoś #1899 Napisano 8 Czerwca 2016 Koledzy borykam sie z takim problemem otóż,klima chłodzi i gdy załączam ją wiatrak na chwile się włącza(na jakieś 20 sekund)po czym staje i dalej juz nie chodzi,vagiem sprawdzałem nie błędóww,rozpiąłem kostke od tego wentylatora i jest napięcie ,na krótko próbowałem go podłączyć nie startuje,nie wiem czy on tak wystartuje bo jest sterowany opornica,która znajduje sie na przednim pasie zaraz przy nim,nie wiem w końcu czy ten wentylator jest uwalony?na poczatku niby wszystko gra załacza sie a po chwili staje o co chodzi?może mam mało czynnika ale panel klimatronika nic nie wskazuje a klima chodzi i na wolnych obrotach i na wysokich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1900 Napisano 8 Czerwca 2016 Koledzy borykam sie z takim problemem otóż,klima chłodzi i gdy załączam ją wiatrak na chwile się włącza(na jakieś 20 sekund)po czym staje i dalej juz nie chodzi,vagiem sprawdzałem nie błędóww,rozpiąłem kostke od tego wentylatora i jest napięcie ,na krótko próbowałem go podłączyć nie startuje,nie wiem czy on tak wystartuje bo jest sterowany opornica,która znajduje sie na przednim pasie zaraz przy nim,nie wiem w końcu czy ten wentylator jest uwalony?na poczatku niby wszystko gra załacza sie a po chwili staje o co chodzi?może mam mało czynnika ale panel klimatronika nic nie wskazuje a klima chodzi i na wolnych obrotach i na wysokich Wywal wentylator na stół i daj mu prąd poza opornicą. Skoro dochodzi do niego prąd a on sam zatrzymuje się to wskazuje na problem z opornicą lub samym silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach