Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik stwierdził, że czynnik przez ten czas częściowo ulotnił się przez "przewody" a reszta została wydmuchana przez jakiś "zawór bezpieczeństwa" który wywala czynnik kiedy to wiatrak się nie załącza czy coś w tym stylu. Ile w tym prawdy ?

 

Zgadza się, że czynnik z układu klimatyzacji ulatnia się przez mikropory w przewodach gumowych i uszczelkach. Układ jest zamknięty ale jego szczelność nie jest 100 %. Dlatego producenci samochodów zalecają obsługę klimatyzacji nie rzadziej niż co dwa lata. Nie spotkałem się jeszcze z zaworem bezpieczeństwa, który wydmuc***e czynnik :) O bezpieczeństwo układu dba presostat, który przy zbyt wysokim ciśnieniu rozłącza kompresor.

 

Orientujecie się ile kosztuje samo sprawdzenie szczelności układu ? Jeśli układ miałbym nieszczelny 2-3 lata temu kiedy nabijałem klime to czy wyłapałby to diagnosta przy uzupełnianiu czynnika ?

 

Cena sprawdzenia szczelności uzależniona jest od rejonu Polski i może być różna 150 - 500 a nawet więcej. Stacja do obsługi klimatyzacji przed napełnianiem gazem wytwarza próżnie i utrzymuje ją przez określony czas po czym przy braku ubytku napełnia gazem. Natomiast ta metoda nie jest w 100% skuteczna w przypadku wystąpienia niewielkiej nieszczelności. Maszyna pokarze, że jest ok. a po tygodniu nie ma gazu. Wtedy trzeba wpuścić kontrast , napełnić azotem i szukać. Trzeba też częściowo rozebrać auto aby wszystkie przewody, skraplacz i inne części układu były widoczne.

 

Druga sprawa. Którym przyciskiem powinno się załączać cimatronica w naszych autach ?

 

Wciskasz "Auto" jeżeli masz climatronica i po sprawie. Ewentualnie jak Ci ustawienia auto nie pasują to możesz przejść na sterowanie ręczne zmieniając kierunek nadmuchu, siłę nadmuchu czy temperaturę. Wówczas napis auto gaśnie na wyświetlaczu ale klima pracuje. Przycisk "Econ" to sam nadmuch bez włączonego kompresora klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtedy trzeba wpuścić kontrast , napełnić azotem i szukać

Kontrast UV podajemy podczas nabijania bądź serwisu klimatyzacji stacją. Azot nabijamy czysty bez kontrastu i wtedy psikamy wodą z mydłem lub płynem do garów lub testerem nieszczelności LPG obserwując gdzie się pojawią bąble.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za pomoc. W takim razie co w tym momencie robić ?

Nabijać na maxa czynnik ?

 

Czy czynnik mógł zejść z całego zbiornika przez dwa lata przy niedziałającym wiatraku od samego początku ?

Sprawdziłem dzisiaj "historię" i nabijałem ją w zasadzie równiutkie 2 lata temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki koledzy za pomoc. W takim razie co w tym momencie robić ?

Nabijać na maxa czynnik ?

 

Czy czynnik mógł zejść z całego zbiornika przez dwa lata przy niedziałającym wiatraku od samego początku ?

Sprawdziłem dzisiaj "historię" i nabijałem ją w zasadzie równiutkie 2 lata temu.

 

Jeżeli u Ciebie nie ma gazu i nie ma ciśnienia w układzie AC to należy zacząć od poszukiwania nieszczelności czyli azot i opryskiwacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś miał przypadek że po uruchomieniu klimatronika na auto w pasku jakby troche koni ubyło poprostu czuć że brakuje mu mocy zwłaszcza przy ruszaniu już jak sie buje to nie ma problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby troche koni ubyło poprostu czuć że brakuje mu mocy

 

Kompresor obciąża silnik, więc do jazdy pozostaje mniej mocy i momentu ( ok. 10-15 KM i 20 Nm ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy ktoś miał przypadek że po uruchomieniu klimatronika na auto w pasku jakby troche koni ubyło poprostu czuć że brakuje mu mocy zwłaszcza przy ruszaniu już jak sie buje to nie ma problemu

 

Wiatrak od klimy chodzi ? U mnie przy niesprawnym wiatraku po włączeniu klimy był znaczący spadek mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatyzacji. Co sądzicie o środkach w sprayu dostępnych chociażby w sklepach motoryzacyjnych do samodzielnego odświeżenia/odgrzybienia klimatyzacji? Warto zastosować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście używam takich środków i nie mogę narzekać

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, tylko wurth bezpośrednio dozowany na parownik. Do tego trzeba podnieść wykładzinę pod nogami pasażera i odkręcić plastikowe odprowadzenie skroplin z parownika.

 

U mnie nic nie dawało rady - ani wielokrotne ozonowanie, ani pryskanie specjalistycznymi środkami przez wlot powietrza. Dopiero obfite zlanie parownika poprzez w/w dostęp ukróciło na zawsze jakiekolwiek smrodki z klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odkręcić schowek pasażera, wymontować dmuchawę nawiewu i mamy parownik na widoku, potraktować go dobrym środkiem i po sprawie. Ja osobiście używam środek CRC AIRO Cleener.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, to jest jeszcze lepszy pomysł.

 

Coś mi się jeszcze przypomniało - w naszych passatach jest błędne rozwiązanie konstrukcyjne polegające na niewłaściwym wyprowadzeniu odpływu skroplin z parownika - plastikowy lejek kończy się tuż pod podłogą i zasłonięty jest przez osłonę wygłuszającą.

 

Najlepiej byłoby dobrać się do tego odpływu od środka i założyć rurkę na odprowadzenie skroplin z parownika i wyprowadzić ją otworem w podłodze (po lejku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktos orientuje sie jak dziala sterowanie kompresorem w klimie manualnej? auto z 1999 roku silnik 1.6 ahl. Sprezarka przy obecnych temperaturach caly czas pracuje, chlodzi i dostaje plusa od razu po zaplonie, niezaleznie czy klima wlaczona czy nie, przycisk ac powoduje, ze do pracy zalacza sie tylka maly wiatrak. Czy tak powinno byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatyzacji. Co sądzicie o środkach w sprayu dostępnych chociażby w sklepach motoryzacyjnych do samodzielnego odświeżenia/odgrzybienia klimatyzacji? Warto zastosować?

 

A naprawiłeś już klimę ? Bo nie ma sensu dezynfekować klimatyzacji, która nie działa.

 

Najlepiej odkręcić schowek pasażera, wymontować dmuchawę nawiewu i mamy parownik na widoku, potraktować go dobrym środkiem i po sprawie. Ja osobiście używam środek CRC AIRO Cleener.

 

Też demontuje schowek i dmuchawę i wówczas parownik jest na wierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z climatronikiem , otóż klima nie chodzi , wentylator sie nie włącza , sprężarka nie odpala sie .

Do tej pory nabiłem klimatyzacje , sprawdziłem działanie spreżarki i wiatraka ( obydwa chodzą ) co za tym idzie wymieniłem czujnik przy chlodnicy klimatyzacji. Pod kierownicą znajduje sie przekaźnik 267 , wyciągnąłem go i podpiąłem na ,,krótko,, ( kabelkami góra z górą bok z bokiem) i klima chodzi , powietrze jest schłodzone wentylator sie włącza , sprężarka też , wiec wymieniłem ten przekaźnik ( używany i niby dobry , nie mam 100% czy ten drugi jest dobry) i dalej klima nie działa . Na panelu wyskakuje ,, diagnose ,, po przediagnozowaniu wyskakuje kod błedu 318 ( tu taka ciekawostka podczas diagnozowania wentylator oraz spręzarka sie włączają ( w spręzarce słychać ,,tyk,, jak elektromagnes odpala sprzęgiełko))

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

318 sugeruje brak czynnika. Wiec albo czujnik ciśnienia padł albo masz gdzieś nieszczelność przez którą już czynnik poszybował do atmosfery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik był napełniany i wydaje mi sie ze ta aparatura jest w stanie wykryć czy układ jest szczelny , mówisz o czujniku który jest przy chłodnicy klimatyzacji tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest jakieś micro pęknięcie to maszyna tego na pewno nie wykryje a czynnik będzie uciekał. Podjechałbym na twoim miejscu do jakieś warsztatu żeby ci sprawdzili czy masz czynnik w układzie. Jeżeli nie to sprawa jasna (trzeba szukać nieszczelności), natomiast jeżeli układ szczelny to przyczyn leże gdzieś w elektryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy borykam sie z takim problemem otóż,klima chłodzi i gdy załączam ją wiatrak na chwile się włącza(na jakieś 20 sekund)po czym staje i dalej juz nie chodzi,vagiem sprawdzałem nie błędóww,rozpiąłem kostke od tego wentylatora i jest napięcie ,na krótko próbowałem go podłączyć nie startuje,nie wiem czy on tak wystartuje bo jest sterowany opornica,która znajduje sie na przednim pasie zaraz przy nim,nie wiem w końcu czy ten wentylator jest uwalony?na poczatku niby wszystko gra załacza sie a po chwili staje o co chodzi?może mam mało czynnika ale panel klimatronika nic nie wskazuje a klima chodzi i na wolnych obrotach i na wysokich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy borykam sie z takim problemem otóż,klima chłodzi i gdy załączam ją wiatrak na chwile się włącza(na jakieś 20 sekund)po czym staje i dalej juz nie chodzi,vagiem sprawdzałem nie błędóww,rozpiąłem kostke od tego wentylatora i jest napięcie ,na krótko próbowałem go podłączyć nie startuje,nie wiem czy on tak wystartuje bo jest sterowany opornica,która znajduje sie na przednim pasie zaraz przy nim,nie wiem w końcu czy ten wentylator jest uwalony?na poczatku niby wszystko gra załacza sie a po chwili staje o co chodzi?może mam mało czynnika ale panel klimatronika nic nie wskazuje a klima chodzi i na wolnych obrotach i na wysokich

 

Wywal wentylator na stół i daj mu prąd poza opornicą. Skoro dochodzi do niego prąd a on sam zatrzymuje się to wskazuje na problem z opornicą lub samym silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności