Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nie działa nadmuch przez kratki w desce dmucha tylko na nogi i szybę mimo iż klimatronik ustawiam prawidłowo

 

Zrób test klimy ale zapewne zawiesiły ci się klapki (silniczki mogą nie działać, bądź cięgna trzeba wyregulować).

 

 

czy przez bląd 4FA może klima nie chłodzić

 

Jeżeli nie zamyka ci klapy, to tak. Bo wtedy zasysa powietrze z zewnątrz auta.

 

 

Jaka może być przyczyna, że ciężko chodzi?

Przy wymianie napinacza odkręca się ten wentylator?

 

Zapewne szczotki wentylatora właśnie powiedziały PAPA.

 

Przy wymianie napinacza nie odkręca sie wentylatora :fajny Napinacz wymienisz nawet sam, od dołu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zapewne szczotki wentylatora właśnie powiedziały PAPA.

 

Przy wymianie napinacza nie odkręca sie wentylatora :fajny Napinacz wymienisz nawet sam, od dołu auta.

 

Czyli jednak... A wymieniałem ten wentylator chyba w 2008r. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata b5 z 1996r i chciałem zrobić serwis klimy,kolega ma stacje obsługi ale brak mu doświadczenia i nie wiemy gdzie jest drugi zawór serwisowy jeden mam przy filtrze kabinowym a drugi??????????

prosze o pomoc w namierzeniu drugiego zaworu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passatach obydwa zawory sa koło filtra kabinowego innej opcji raczej nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam podałeś prawdopodobną przyczynę. Pewnie szczotki się skończyły.

Używając sposobu z tego wątku:

http://forum.vw-passat.pl/threads/28164-Wentylator-wiatrak-klimy-Sprawdzony-sposob-na-uzdrowienie

ożywiłem wiatrak.

 

Podsumowjąc: czynnik jest, ciśnienie w układzie jest, układ szczelny, test climatronica - 444 02, sprężarka się włącza, wiatrak chodzi, ale ... przewody na podszybiu ledwo chłodne i powietrze leci ciepłe z nawiewów.

 

Co to może jeszcze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tutaj by nie turlać nowego tematu. Czy u was również bardzo auto zamula gdy klimatyzacja odpalona ? Mam auto w gazie i wlasciwie przy lekkim ruszaniu potrafi wręcz zgasnąć, a zbieranie mu się zajmuje dosłownie 2x dłużej z klimą ( gazownik ostatnio regulował coś tam w komputerze od gazu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy u was również bardzo auto zamula gdy klimatyzacja odpalona ? Mam auto w gazie i wlasciwie przy lekkim ruszaniu potrafi wręcz zgasnąć, a zbieranie mu się zajmuje dosłownie 2x dłużej z klimą (

 

Norma.

Tylko że u mnie nie gaśnie. Wiec daj wiecej gazu przy ruszaniu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek a jak sprawdzić czy te klapy się zamykają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danek a jak sprawdzić czy te klapy się zamykają

 

Zrobić test klimy. Jak coś może pokaże, to wtedy wiadomo która jeszcze się przycina. A jak nic nie pokaże, to:

- wyciągasz filtr kabinowy, włączasz obieg zamknięty i idziesz zobaczyc od strony silnika, czy klapka zakryła wlot do dmuchawy

- inne żeby oblookać, to trzeba schowek wyjąć i cos tam wtedy dojrzysz - czy wodziki chodzą tak jak powinny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie daje tego wiecej gazu, choc wiąże się to z tym,że wtedy mam wrażenie jakbym nie umiał ruszać, bo ruszać z 2000 tys obrótów,istna amatorka heh :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak zamula przy ruszaniu. Ja po prostu ciut dłuzej trzymam na "półsprzęgle" :D Wtedy nie trzeba gazować do 2000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak zrobić test klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciskasz obieg zamknięty+ ECON, trzymając przyciski wciśnięte włączasz zapłon i zaczyna się samodiagnostyka Climatronica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test przeprowadzony.

Błąd jeden : 318.

Z tego co już wyczytałem to możliwe,że nie włączył się drugi bieg wentylatora i zawór bezpieczeństwa upuścił trochę czynnika.

Brak odpowiedniego ciśnienia w układzie powoduje migotanie wyświetlacza.

Jeżeli źle myślę to niech mnie ktoś z Kolegów poprawi.

I jeszcze takie pytanko: czy po takim "użyciu" zaworka bezpieczeństwa trzeba wymienić go na nowy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.I ja mam problem.W ubr zrobilem klime jak co 2 lata.Teraz wracalem z Polski bylo cieplo wlaczylem klime a tu wielkie zdziwienie.Zamiast chlodno to mam tak jakbym nie wlaczal klimy tylko normalnie.Po kilku dniach na parkingu sprawdzilem przewody przy zalaczonej klimie i nie sa cieple.Przypomne ze w ubr sprawdzalem szczelnosc ukladu i po tym nabilem klime.A i zauwazylem ze wczesniej jak mialem klime wlaczona to pod samochodem mialem wode czyli klima dzialal bo sie zraszala czy cos takiego.Teraz tego nie zauwazylem.Wiatrak chodzi bo poprrzedni sie spalil i nowy chodzi.Czyzby nie bylo czynnika w ukladzie.A w ktorym miejscu jest sprezarka i jak sprawdzic czy chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test klimy i oprócz tego błędu 4FA to nic nie wyszło muszę zobaczyć na te klapy.Jak wyciągnę ten filtr kabinowy to dobrze będzie tam widać patrzył ktoś kiedyś na to???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z klima cos w pasku 1999r 1,8 125KM, cos sie pojebalo w niej slychac taki metaliczny dzwiek przy pewnych obrotach tak od 2000 w gore, a na niskich obrotach jest ok, bylem dzisiaj na sprawdzeniu jej i nabiciu, niewiele odczynnika wprowadzil i odgrzybił a temat tego dzwieku mowi ze sie nie podejmuje tego bo napraw jako takich nie wykonuje tylkko sam serwis nabijania. pomóżcie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po takim "użyciu" zaworka bezpieczeństwa trzeba wymienić go na nowy???

 

Nie trzeba.

 

 

 

w ktorym miejscu jest sprezarka i jak sprawdzic czy chodzi.

Poważnie pytasz? :wmorde Jak staniesz przed samochodem, to sprężarkę będziesz miał po lewej stronie na samym dole silnika. Od niej odchodzą dwa grube czarne przewody.

Żeby sprawdzić sprężarkę, to przy niej znajdź zieloną kostkę, rozepnij ją i w to miejsce podłącz "na krótko" PLUS z akumulatora. Oczywiscie najpierw podłącz z akumulatora przewód do tej kostki, potem odpal silnik i na włączonym silniku przyłóż drugi koniec przewodu (którego pierwszy koniec wpiąłeś w kostkę zasilania sprężarki) do PLUSa na akumulatorze i jeszcze wszystko będzie OK, to sprężarka powinna zaskoczyć. Chyba zauważysz to, że jeśli ona się włączy, to nastąpi obciążenie silnika i włączy się wentylator (ten mniejszy, po lewej stronie).

 

 

 

Jak wyciągnę ten filtr kabinowy to dobrze będzie tam widać patrzył ktoś kiedyś na to???

 

Popatrz tutaj - masz wszystko ładnie pokazane - Budowa ukł. klimatyzacji --- klik

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba.

 

 

 

Poważnie pytasz? :wmorde Jak staniesz przed samochodem, to sprężarkę będziesz miał po lewej stronie na samym dole silnika. Od niej odchodzą dwa grube czarne przewody.

Żeby sprawdzić sprężarkę, to przy niej znajdź zieloną kostkę, rozepnij ją i w to miejsce podłącz "na krótko" PLUS z akumulatora. Oczywiscie najpierw podłącz z akumulatora przewód do tej kostki, potem odpal silnik i na włączonym silniku przyłóż drugi koniec przewodu (którego pierwszy koniec wpiąłeś w kostkę zasilania sprężarki) do PLUSa na akumulatorze i jeszcze wszystko będzie OK, to sprężarka powinna zaskoczyć. Chyba zauważysz to, że jeśli ona się włączy, to nastąpi obciążenie silnika i włączy się wentylator (ten mniejszy, po lewej stronie).

 

 

 

 

Popatrz tutaj - masz wszystko ładnie pokazane - Budowa ukł. klimatyzacji --- klik

Znalazlem wczesniej,bo nie zagladalem pod maske.A jezeli wlacze silnik i nawiew econ i na wyswietlaczu pokazuja sie dwie kreski,wentylator nie chodzi.Po wlaczeniu auto zalacza sie wentylator a na wyswietlaczu swieca sie juz 4-5 kresek i spalanie powiekszylo sie na wolnych obrotach z 0,8 do 0,9 a nawet do 1,1 ,czyli moim rozumowaniem sprezarka zalaczyla sie i chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy chciałbym sobie przeczyścić klimę tym preparatem http://allegro.pl/wurth-serwisowy-odgrzybiacz-do-klimy-klimatyzacji-i2421632183.html tylko mam pytanko

otóż chciałbym wiedzieć czy i gdzie znajduję się jakieś odpływy wody itp. z układu klimy/wentylacji bo widziałem już tutaj kilka tematów, w których ludzie opisują swoje przeboje(smród stęchlizny w aucie bo syf gdzieś tam pospływał) po użyciu takich środków.Czy może po tym środku nie mamy z tym doczynienia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności