Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Konrad masz ewidentny problem z wiatrakiem.

Sprawdź na wyłączonym silniku, czy wentylator lekko się obraca i czy nic go nie blokuje.

Mi pewnego dnia dostała się guma w łopatki wiatraka (taka długa uszczelka/podkładka antywibracyjna) i spaliło bezpiecznik.

Mogą też kończyć się szczotki (w sumie tutaj nie powinno wywalać bezpiecznika wentylatora, który ma bardzo duży Amp).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc, bo mechanik niedługo mi pół auta wymieni. Mój problem z klimą zaczął się w maju, mianowicie nagle panel climatronica zaczął mrugac a klima przestała chłodzić. Pojechałem do majstra , nabił gazu i miało być ok . Po dwóch tygodniach temat wrócił, wprawdzie już nie mrugało ale nie chłodziło - pojechałem do majstra, teoretycznie coś sprawdził, jakieś uszczelki powymieniał, lampą poświecił, nabił gazu i znowu miało być ok. Po tygodniu znowu temat wrócił. Stwierdził, że trzeba wymienić chłodniczkę pod kokpitem , przy okazji wymieniając jakąś drugą małą za 50 gdyż ją się zawsze wymienia przy wymianie tej dużej za 400. Miał sprawdzić jakieś łączenia jeszcze na chłodnicy głównej i osuszaczu , ale że nic nie znalazł to rozkręcił cały kokpit i wymienił obie chłodniczki - rzeczywiście było na tej dużej kilka zielonkawych kropek na samym dole ale bardzo malutkich. Miało być już wszystko w porządku , kilka dni temu odebrałem samochód dziś ruszam w trasę a tu dziwny zapach (taki metaliczny czy coś w tym stylu) no i klima już nie chłodzi. Załamałem się, ponad 1000 już mnie ta impreza kosztowała i dalej nie działa. Proszę o sugestie , co mogę teraz zrobić, co to może być . Pieniądze na ten cel już mi się skończyły:dupablada - miało być początkowo 150PLN. Pocieszające jest jedynie to, że już ponoć droższej części do wymiany nie ma.Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.

 

Chodzi o to , gdzie można szukać jeszcze nieszczelności. Może jest jakieś miejsce podatne na uszkodzenia a zostało przeoczone u mnie.pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj kupie nowy wiatraak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ma problem tego typu.wlączam klime,zalącza sie ale nie wieje do środka zimne powietrze.czynnik nabity rurki zimne a zimne powietrze nie wpada do kabiny.mechanik cos powiedział ze jakies klapki sie nie otwieraja ale nie wiem o co dokladnie chodziło poniewaz to nie ja bylem u mechaniora.prosze o pomoc bo ciut za gorąco sie robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja swój problem juz prawie rozwiązałem wykręciłem wiatrak rozebrałem do i sie skończyły szczotki i juz sa zamówione jutro tylko złożyć i czekać efektów a i dodam tak dla info że jak będzie ktoś odkręcał wiatrak od silniczka to w moim przypadku nakretka była odkręcana w drugą stronę czyli w prawo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja ma problem tego typu.wlączam klime,zalącza sie ale nie wieje do środka zimne powietrze.czynnik nabity rurki zimne a zimne powietrze nie wpada do kabiny.mechanik cos powiedział ze jakies klapki sie nie otwieraja ale nie wiem o co dokladnie chodziło poniewaz to nie ja bylem u mechaniora.prosze o pomoc bo ciut za gorąco sie robi.

zrób test climatronica:http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic post 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam taki problem: autko stoi w pełnym słońcu parę godzin.Po odpaleniu klima zaskakuje,a ja przejeżdżam kilkaset metrów do sklepu.Gaszę auto,robię zakupy i po parunastu minutach wracam i odpalam silnik.Na wyświetlaczu świeci się WSZYSTKO co jest możliwe,tj. wszystkie "kreseczki" i "kropeczki".Panel nie reaguje na przyciski.Po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy.

Temp. na zew. 35-37 st.

I drugi problem : na postoju po odpaleniu autka klima odpala a po chwili tak jakby się wyłączyła i wali ciepłym powietrzem.I tak na zmianę co kilka,kilkanaście sekund.Jak ruszę to po chwili zaczyna ładnie chłodzić i już się nie wyłącza.

Kojarzy może ktoś z Was co to za "czary"???

Wcześniej takich "cudów" nie było dopiero teraz w te upały.

Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne wyłącza się pod wpływem zbyt wysokiego ciśnienia w układzie. Dławik może być zasyfiony na przykład. Lub osuszacz ma małą przepustowość. Ewentualnie wiatrak się zacina, nie ma chłodzenia czynnika i rośnie ciśnienie i wyłącza. I ostatnia rzecz - może też być uszkodzony wyłącznik klimy - czujnik F-129. Więc trochę przypadków jest :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapewne wyłącza się pod wpływem zbyt wysokiego ciśnienia w układzie. Dławik może być zasyfiony na przykład. Lub osuszacz ma małą przepustowość. Ewentualnie wiatrak się zacina, nie ma chłodzenia czynnika i rośnie ciśnienie i wyłącza. I ostatnia rzecz - może też być uszkodzony wyłącznik klimy - czujnik F-129. Więc trochę przypadków jest :fajny

Czy "test" klimatronika" pokarze w tych przypadkach jakieś błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy "test" klimatronika" pokarze w tych przypadkach jakieś błędy?

 

Jeśli czujnik F-129 jest uszkodzony, to powinno to pokazać. Zresztą zrób test i wrzuć tu błedy :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie a ja mam inny problem. Klima na LO, a w samochodzie piekarnik. Test climatronica nie pokazuje błędów. Byłem u mechanika, który zwrócił uwagę, że nie chodzi wiatrak na chłodnicy klimy. Pojechałem do magików od klimy i po podpięciu manometrów wskazówki 'zamknęły liczniki'. Gość stwierdził, że mam gazu w układzie, jak w ruskiej rakiecie i dobrze, że nie odleciałem... Podpiął na krótko napięcie do jakiejś małej zielonej wtyczki z prawej strony auta, potem wszedł pod samochód i stwierdził, że sprężarka startuje, sprzęgło podaje napęd, ale mimo to nie chłodzi. Mam przyjechać jutro i ma sprawdzić dokładnie, co jest problemem. Mówił coś o jakiejś płycie zaworowej i jakimś zaworze na ścianie grodziowej silnika, do którego musi się dostać.

 

Pytanie brzmi: szczelny układ, 'działająca' sprężarka, ciśnienie jest (strasznie wysokie, ale jest), czynnik jest - w samochodzie jest piekarnik. Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie chodzi wiatrak na chłodnicy klimy

 

Sam podałeś prawdopodobną przyczynę. Pewnie szczotki się skończyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja ma problem tego typu.wlączam klime,zalącza sie ale nie wieje do środka zimne powietrze.czynnik nabity rurki zimne a zimne powietrze nie wpada do kabiny.mechanik cos powiedział ze jakies klapki sie nie otwieraja ale nie wiem o co dokladnie chodziło poniewaz to nie ja bylem u mechaniora.prosze o pomoc bo ciut za gorąco sie robi.

 

miałem to samo i się okazało ze kabelek był przetarty co idzie do kompresora plus. podłącz na krótko i zobacz czy wtedy idzie zimne powietrze

 

 

 

A panowie a mam pytanko, w passacie wiatrak od klimy chodzi cały czas ?? jak jest załączona klima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passacie wiatrak od klimy chodzi cały czas ?? jak jest załączona klima

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli czujnik F-129 jest uszkodzony, to powinno to pokazać. Zresztą zrób test i wrzuć tu błedy :fajny

Trzymałem przyciski - zamknięty obieg + econ - włączyłem zapłon i test nie wystartował :-[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzymasz guziki, włączasz zapłon i trzymasz guziki nadal - aż zaświeci się wszystko na wyświetlaczu - wtedy puszczasz. I potem przewijasz przyciskiem z czerwonym kwadratem aż dojdziesz do 000_02 i wtedy naciskasz na 3 sekundy ECON. Musi działać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzymasz guziki, włączasz zapłon i trzymasz guziki nadal - aż zaświeci się wszystko na wyświetlaczu - wtedy puszczasz. I potem przewijasz przyciskiem z czerwonym kwadratem aż dojdziesz do 000_02 i wtedy naciskasz na 3 sekundy ECON. Musi działać :D

Dziękuję za instrukcje.

Dam znać co wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość i208

może ktoś mi pomoże w moim pasku nie działa nadmuch przez kratki w desce dmucha tylko na nogi i szybę mimo iż klimatronik ustawiam prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy przez bląd 4FA może klima nie chłodzić, czynnik mam ,wentylator chodzi ,sprężarka się załącza słychać ale nie dmucha zimnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem -przy włączonym climatronicu piszczało spod maski. Pojechałem do serwisu i faktycznie potwierdzili moje przypuszczenia, że napinacz do wymiany (i całe szczęście, bo myślałem, że coś ze sprężarką). Wymienili, pasek też. Następnego dnia zauważyłem, że przy zimnym silniku strasznie piszczy, ale tylko kiedy puszczam gaz!

 

Czyli daję gaz, chcę zmienić bieg, puszczam gaz, piiiiisk, wrzucam następny bieg, gaz i po pisku. I tak przy następnej zmianie. Generalnie kiedy obroty mocno spadają. W każdym razie w poniedziałek jadę do serwisu, żeby to sprawdzili. Aha. Jak się trochę silnik rozgrzał, to przestało piszczeć. Teraz tylko po prosu czasami lekko popiskuje niezależnie od gazu.

 

Ale... Zauważyłem kolejną rzecz - otworzyłem maskę i okazało się, że nie chodzi wentylator od klimy (a działał na pewno jeszcze dwa dni temu, bo słyszałem jak wyje na tych upałach). Chciałem go ruszyć, ale strasznie ciężko go przekręcić.

 

No i tu pojawia się pytanie - dlaczego? Zepsuł się? W warsztacie coś z nim zrobili? Jaka może być przyczyna, że ciężko chodzi?

Przy wymianie napinacza odkręca się ten wentylator? Jak tak, to może go za mocno przykręcili czy coś :)

 

Z góry dzięki za jakieś pomocne informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności