Skocz do zawartości
farmer91

turbo BRD, słaby dół, co zrobić aby poprawić

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tematu - koledzy polecacie wydech 2.5 cala do BRD z tym, że podobno jest problem ze śrubami na flanszy. Seryjnie w 2.0 TDI z BRD jest chyba 55mm, a np. taki ARL ma z kolei 57mm. Wy macie robione 2,5 cala pod BRD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość big

wtrące 3gr swoje ja mam lekko zmienioną sztange(w sensie ustawienia) ale nie ja to robiłem, ale efekt jest taki że turbo wstaje(zaczyna) ok 1800, ładuje jako tako przy 2000 i napier.. pełnym ogniem już od 2200... co było robione nie wiem....ale faktem jest że ustawienie nie jest fabryczne, aha mam standardowy tłumik, katalizator, bez EGR, jeszcze boczny (nie do końca szczelny) IC no i wtryski ze AJMa.. aa i soft NIDOKOŃCZONY zrobiony przez kolegę SPANKY (ciekawe czy kiedyś wreszcie mi dokończy ten soft, czy będzie się dalej migał...) tak ze swoich obserwacji, (subiektywne odczucia) to nie pchałbym się w przelot, raz że głośno dwa spalanie pójdzie w góre bo sonda będzie miała inne odczyty(jak przy nieszczelnej plecionce)lepiej na początek katalizator zastąpić rurą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wtrące 3gr

Jak dla mnie to bardziej 3 jakieś niehalo :wmorde

 

mam lekko zmienioną sztange(w sensie ustawienia)

A konkretnie ?

- w jaki sposób ?

 

turbo wstaje(zaczyna) ok 1800, ładuje jako tako przy 2000 i napier.. pełnym ogniem już od 2200

W jaki sposób stwierdzone ? Jakiś wykres z hamowni zobaczymy ?

 

Na

mam standardowy tłumik, katalizator

 

boczny (nie do końca szczelny) IC

 

wtryski ze AJMa

 

soft NIDOKOŃCZONY

 

:wmorde

To same "ZA" żeby iść w tym kierunku co Ty :lol

 

A wracając do tematu ;)

wydech 2.5 cala do BRD z tym, że podobno jest problem ze śrubami na flanszy

 

Przy zmianie na BRD zrobiłem downpipe 65mm, tak to wygląda

1006177.jpg

 

Za flanszą jest krótki kawałek rury 55 (dokładnie taki sam jest otwór we flanszy przy turbo) tak, że szpilki daje się przykręcić bez problemowo, a później już odprężenie - plecionka 65mm i zejście pod auto z rury 65mm.

Co do różnicy przed-po nie mogę się niestety wypowiedzieć , ponieważ robione było razem ze zmianą turbo, natomiast na logikę zaszkodzić z pewnością nie mogło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki NiemoR. Ja się skłaniam ku całości na 55 lub 57mm ale widzę, że na flanszy turbo wejdzie 55 i zostanie tam jeszcze troszkę miejsca na 57 ? Pytam bo niektórzy mieli zrobione coś w rodzaju lejka (stożek) czyli kawałek rurki przyspawany do flanszy i rozepchany do średnicy 2.5 cala a przy samej flanszy bodajże 55 jak piszesz.

 

zapożyczone z golfa coneflange.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przy BRD mam DP 3" , dokładnie mam podobny lejek zrobiony do tego kolanko 90* 3" później kolejne i siatka elastyczna, za siatką około 50cm rury 3" i przejscie na 2.5" . ( mówie tutaj o Poprzecznie ustawionym silniku )

To co zauważyłem po zrobieniu tego DP i reszty wydechu na wiekszej średnicy , to to że turbo szybciej wstaje .

Wg wskaźnika wychodzi na 5 biegu blisko 1.9bara w peaku przy 2000obr , nie potwierdzone to jeszcze Logami .

Ale przed zmianą DP było 1.6bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość big
To same "ZA" żeby iść w tym kierunku co Ty

ja bynajmniej nie zachęcam ... niech sobie każdy idzie gdzie woli ;-) A tak BTW to boczniak dziś wyleciał i jest FMIC ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ChRzAnIu kto robił Ci ten lejek z flanszą i gdzie zanabyłeś łącznik elastyczny do tego rozmiaru ?

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu kto robił Ci ten lejek z flanszą i gdzie zanabyłeś łącznik elastyczny do tego rozmiaru ?

Flansze jak i lejek zrobił mi Teściu mojego kolegi , ale można też wykorzystać lejki z katalizatorów :D wystarczy poszukać u tych co skupują katy i je rozbierają . Siatkę elastyczną z allegro zamowiłem.

 

http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-wzmocnione-75-x-100-zlacze-i2510210925.html

Edytowane przez ChRzAnIu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta strasznie, ale nie ma sensu nowego zakładać.

Koledzy powiedzcie, czy przy silniku AVF, da się zmienić ustawienia sztangi bez wyciągania turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Troszkę gimnastyki i można regulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności