franek4always Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2012 Witam, mam pytanko odnośnie wytrzymałości sprzęgła w tym silniku. Zdaję sobie sprawę, że na jego trwałość wpływa wiele czynników, ale czy producenci podają szacowany przebieg jaki powinno wytrzymać? Na I i III trzecim biegu odczuwam szarpania przy zmianie biegów - szczególnie dające o sobie znać przy zimnym silniku. Przeguby i poduszki są OK. Układ paliwowy też jest OK, pompa wtryskowa po regeneracji, wtryskiwacze też są OK - paliwo staram się lać dobre. Szarpania odczuwalne głównie przy ruszaniu i redukcji z |V na III przy puszczaniu sprzęgła. Na liczniku jest przebieg 260 tys. (nie sądzę aby był prawdziwy), ja tym autem zrobiłem jakieś 130 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
UCIEK Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2012 Ja w swiom b3 miałem to samo. I na starym sprzęgle i na nowym LUK. Poduszki jakiś czas temu wymieniałem bo były zużyte ale szarpanie nie ustąpiło. Wywalenie kata pomogło. Zrobił się bardziej elastyczny. Jeśli nie masz kata w dowodzie to wycinaj, zamiast niego rura o długości 25 cm i szarpania nie będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2012 Zły dział (Chyba że pytasz o sprzęgło w B4 ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #4 Napisano 22 Kwietnia 2012 Zły dział (Chyba że pytasz o sprzęgło w B4 ) W tytule tematu napisał wyraźnie: B4, 1.9TD - trwałość sprzegła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Ja w swiom b3 miałem to samo. I na starym sprzęgle i na nowym LUK. Poduszki jakiś czas temu wymieniałem bo były zużyte ale szarpanie nie ustąpiło. Wywalenie kata pomogło. Zrobił się bardziej elastyczny. Jeśli nie masz kata w dowodzie to wycinaj, zamiast niego rura o długości 25 cm i szarpania nie będzie Katalizatora nie mam już od jakiś 5 lat, więc to nie to Jak wymieniłeś sprzęgło problem nie ustał? Koszt wymiany to OK. 800 zł - więc jest się nad czym zastanawiać Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez franek4always Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2012 W tytule tematu napisał wyraźnie: B4, 1.9TD - trwałość sprzegła mój błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3uro Zgłoś #7 Napisano 23 Kwietnia 2012 Pozwolę się podłączyć pod temat. Zaczęło mi się ślizgać sprzęgło kilka dni temu, no i rzecz jasna trzeba będzie wymieć. Kilka pytan na ten temat, szukam jakiegoś manuala , opisu czy czegokolwiek co pomogło by mi dokonać wymiany samemu, lecz nic konkretnego nie znalazłem. Jak ktoś posiada jakieś linki bądź mądre rady z chęcią poczytam. I jeszcze sprawa firmy wykonującej sprzęgło: Statim, LUK, Sachs czy może jeszcze coś innego, wiadomo w rozsądnych pieniążkach, lecz żeby też nie było to totalne gó..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) szukam jakiegoś manuala , opisu czy czegokolwiek co pomogło by mi dokonać wymiany samemu Jeśli masz możliwość podwieszenia silnika i kanał to teoretycznie możesz wymieniać sam. Luzujemy amory na górze i nakretki na piastach i mozemy auto wrzucic na klocki....ułatwi nam to wyjecie półosiek aby nam nie przeszkadzały...będzie łatwiej. Zsuwamy z kolumny sworzen wahacza i można dla swobody wymontować ze zwrotnicy końcówki drążków ale czasem ciężko schodza zatem nic na siłe. Silnik podczepiamy za uszy po jedej i drugiej stronie głowicy i możemy śmiało brać sie za odkręcanie skrzyni. wywalamy półośki-odkrecamy od kielichów na skrzyni... Demontujemy wszystko co jest przykręcone do skrzyni....linki biegów,wtyczki,masy,łapy.. ...co do łap to przednia to nie problem a tylna moze sprawić kłopot wyjecie jednej ze szpilek która łączy łapę ze skrzynią trzeba na podwieszeniu silnik trochę przesunąć do tyłu i wychodzi. Przed odkręceniem wszystkich śrub (najlepiej zostawic dwie przy głowicy ) na skrzyni musimy zdemontować prawy kielich-od strony silnika-bo będzie nam blokował . wystarczy wkręcić śrube w gwint po szpilce z przegubu...śriba sie zaprze o korpus skrzyni i kielich sie wysunie...jest na zabezpieczeniu sprężynowym. Z dziury po kielichu może wypływać olej a przynajmniej trochę go uleci przy wyjmowaniu a zatem warto albo zlać olej albo dziurę zatkać szmatą ..niewiele się przesączy oleju. Skrzynia jest dość ciężka ale można samemu ja zsunąć z silnika i opuścić na dół..przynajmniej ja dałem radę a do Pudziana mi daleko. Chyba wszystko na szybko .jak by co to pytaj. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3uro Zgłoś #9 Napisano 23 Kwietnia 2012 Znalazłem na "bliźniaczym" forum golfika manual z wymiany 1.9tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257237 możecie przejrzeć i zobaczyć czy wymiana się dużo różni. Kanał posiadam motor jest na czym dźwignąć, ostatnio poduszki wymieniane były i nic się nie urwało. Zobaczymy muszę zapytać ile by w warsztacie chcieli, przemyślę ale warto by było zrobić to samemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2012 Znalazłem na "bliźniaczym" forum golfika manual z wymiany 1.9tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257237 możecie przejrzeć i zobaczyć czy wymiana się dużo różni. Kanał posiadam motor jest na czym dźwignąć, ostatnio poduszki wymieniane były i nic się nie urwało. Zobaczymy muszę zapytać ile by w warsztacie chcieli, przemyślę ale warto by było zrobić to samemu. O widzę, że kolega z Radomska U Jaguścika chcą 800 zł za całość - tylko nie wiem jakiej firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #11 Napisano 23 Kwietnia 2012 Wie ktoś czy do AAZ podeszłoby sprzęgło od 1Z? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Wie ktoś czy do AAZ podeszłoby sprzęgło od 1Z? Jak przełożysz tez koło zamachowe to podejdzie. W 1Z tarcza ma 228 mm średnicy a w AAZ 215 mm. Raczej nie podpasuje. ---------- Dodano o 23:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:26 ---------- Znalazłem na "bliźniaczym" forum golfika manual z wymiany 1.9tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257237 możecie przejrzeć i zobaczyć czy wymiana się dużo różni Bardzo ładny opis, wszystko sie zgadza , nawet nie wymontowali prawego kielicha...dziwię sie bo naprawdę jest problem aby skrzynia wyszła z kielichem. No chyba że sie silnik jakoś przekreci bardziej do przodu-opuści - nie wiem....ja wymontowałem kielich i skrzynia wyszła bez oporów a silnik nawet nie podnoszony ani opuszczany..wisi w pozycji jak po złozeniu wszystkiego. Fakt zapomniałem o wysprzęgliku i o osłonach koła zamachowego, dolnej od strony miski i tylnej obok prawej półosi. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3uro Zgłoś #13 Napisano 24 Kwietnia 2012 U Jaguścika chcą 800 zł za całość - tylko nie wiem jakiej firmy. Daj pan spokój komplet sprzęgła Sachs'a 300-350 to co mam mu 450 za robotę dać. wolę dwa dni w kanale przesiedzieć i samemu to zrobić. No i wiadomo później jaka satysfakcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #14 Napisano 24 Kwietnia 2012 Ja właśnie przerabiałem ten temat w tamtym tygodniu. Padł mi docisk (pękło słoneczko). Wymieniłem komplet SACHS który w IC kosztował 433 zł po upustach więc nie wiem gdzie dostaniesz za 300-350 zł?????? Co do roboty to zajęło mi to z kumplem 3 spokojne popołudnia. Miałem dostęp do kanału więc jakoś poszło . Nie wczytywałem się w powyższe opisy ale jedna rzecz mi się narzuciła. Nie odkręcałem kołnierza przegubu półosi od skrzyni do demontażu ale przed montażem odkręciłem bo przeszkadzał więc lepiej to zrobić już przed demontażem. W środku trzyma ją śruba na imbus. Ogólnie miałem dużo wątpliwości przed robotą ale w warsztatach śpiewali ok. 300 za robociznę więc zabrałem się za to sam. I nie żałuję! Sprzęgiełko chodzi jak bajka! Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 24 Kwietnia 2012 jedna rzecz mi się narzuciła. Nie odkręcałem kołnierza przegubu półosi od skrzyni do demontażu ale przed montażem odkręciłem bo przeszkadzał więc lepiej to zrobić już przed demontażem. W środku trzyma ją śruba na imbus. Słuszna uwaga....widać są dwa rodzaje zamocowań kielicha--- odkręcany lub wciskany---. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #16 Napisano 24 Kwietnia 2012 W TD jest flansza wciskana, w wyższych mocach była dopiero przykręcana. Z tego co pamiętam to w 1Z jest wciskana, a w AFN jest przykręcana. Mi wymiana skrzyni zajęła dwa dni, w jedną osobę i bez kanału. Teraz bym pewnie w jeden dzień to zrobił a wymiana sprzęgła to już minutne dzieło. Skrzynia bez problemu wychodzi jak się wyjmie obie flansze i odkręci łapy od skrzyni. Trochę roboty więcej ale nie trzeba się wygimnastykować przy zakładaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #17 Napisano 24 Kwietnia 2012 W TD jest flansza wciskana, w wyższych mocach była dopiero przykręcana. Z tego co pamiętam to w 1Z jest wciskana, a w AFN jest przykręcana. Ja mam 1Z i na 100% jest wsadzona w wieloklin i środkiem przykręcona śrubą na imbus bodajże 6mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #18 Napisano 24 Kwietnia 2012 (edytowane) Ja właśnie przerabiałem ten temat w tamtym tygodniu. Padł mi docisk (pękło słoneczko). Jakie miałeś objawy przy tym uszkodzonym docisku? Z wątku na temat wytrzymałości sprzęgła, zrobił się OT na temat jego wymiany Czy nikt nie jest w stanie odpowiedzieć mi jaka jest wytrzymałość sprzęgła przy normalnym użytkowaniu? Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez franek4always Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #19 Napisano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) Objawy miałem następujące: - brak możliwości wrzucenia wstecznego na pracującym silniku - 1-ka wchodziła baaardzo ciężko i powoli z wyczuciem, żeby nie zgrzytało - pozostałe biegi wchodziły również ciężko i pomagała przegazówka czyli zrównanie obrotów - czułem na pedale sprzęgła wyraźne wibracje w pewnym jego zakresie Ogólnie miałem wszystkie podstawowe objawy braku dokładnego wysprzęglania. Co do Twojego drugiego pytania to nikt nie odpowiada bo to z tą wytrzymałością bywa różnie. Dla przykładu w moim pasztecie pierwsze padło przy ok 200tyś (ślizgało się). Drugie wytrzymało niecałe 90 tyś (padło te właśnie słoneczko). Ja użytkuje auto normalnie i spokojnie więc jak widać reguły nie ma. Wydaje mi się jednak, że powinno ok. 200 tyś wytrzymać. Pozdrawiam P.S. Ten stosunkowo krótki przebieg jak na drugie sprzęgło był powodem tego, że na początku przyczyn awarii szukałem w wysprzęgliku i pompie sprzęgła. Na szczęście zestawy naprawcze są tanie Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
UCIEK Zgłoś #20 Napisano 25 Kwietnia 2012 Katalizatora nie mam już od jakiś 5 lat, więc to nie to Jak wymieniłeś sprzęgło problem nie ustał? Koszt wymiany to OK. 800 zł - więc jest się nad czym zastanawiać No jasne że jest się nad czym zastanawiać, dlatego kupiłem cały zestaw LUK za 370 i sam wziąłem sie do roboty. Wymiana zajęła jakieś 10 godzin. Wyjąłem sam ale przy wkładaniu skrzyni sam nie dałbym rady. Jest cholernie ciężka. Przy wkładaniu pomagał mi koleszka. Po wymianie odczułem od razu różnicę ale, z czasem to poszarpywanie znów wróciło. Wywalenie kata rozwiązało problem szarpania, no ale ty juz go nie masz więc kupuj sprzęgło i do roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach