Skocz do zawartości
kEru

Passat b4 1.9TDI turbina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jest to mój pierwszy temat na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość, nie wiedziałem zbytnio jak nazwać mój problem. Szukałem podobnych tematów, lecz nie znalazłem.

 

 

Jednostka 90km, przebieg ponad 300.000. Podczas gwałtownego przyspieszania słychać dosłownie syczenie ze strony turbiny (lekko kopci), wcześniej cicho pracowała, mocy nie ubyło, jednakże jest to dla mnie niepokojący dźwięk. Na luzie turbina ładnie pracuje, nie wyst. takie objawy (nie ma tzw. syczenia). Stało się to z czasem.

Czy są to oznaki dość mocno zużytej turbiny, lub zakwalifikowanie jej do regeneracji? (ogólnie planowałem regeneracje w te lato)

 

Zauważyłem także przy intercoolerze ślady oleju na przewodzie (łączeniu). Wyczytałem, że jest to normalne w TDI, ale u mnie dosłownie ten przewód i obudowa od turbiny jest w oleju (od czasu do czasu na postoju puści parę kropel na parkingu).

 

Proszę o wszelką pomoc z waszej strony na ten temat. :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qdlik jak pewnie zauważyłeś, bądź i nie, są to 2 różne problemy.

 

Wyst. gwizd, jednakże słychać dość głośno ,,syczenie" (można to porównać do nieszczelnego układu, zasysania lewego powietrza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo nieszczelność po stronie wyższego ciśnienia tam gdzie kolega widział olej moze np gumowa złączka przewodów pękła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie turbina moze miec juz dosc wystarczy nie zmienic na czas filtru powietrza przez ktoren wpadnie ci troche piasku lub czegos i to leci w wirniczek a przy tych predkosciach nawet najmniejsze ciala robia szkode dla niego , mialem te same objawy co ty uszczelniacze na turbinie padly a wirniczek latal na wszystkie strony luzy mial w kazda mozliwa strone :) Zregenerowalem u znajomego i teraz wszystko gra :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Emu dzięki za odpowiedź, o taką odpowiedź dokładnie mi chodziło. :)

Z intercooler'a wylałem olej i nic więcej nie zrobiłem, w niedługim czasie przygotuje się na regeneracje turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze to mozesz jeszcze latwo sciagnac i sprawdzic sciag weze dolotowe od ssacego i turbiny bedziesz mial latwiejszy dostep , sciag weza od filtru powietrza przy turbinie 2x sruba na klucz 10 wloz zlap sobie za wirniczek i zobacz jak masz luzy wzdluzne i poprzeczne bedziesz jeszcze bardziej pewny :) co do oleju jestem pewien 100 % uszczelniacze sa juz padniete , jak juz zregenerujesz turbine przy zakladaniu pamietaj o czystosci (nie mozesz nic miec w samej turbinie malych kamyczkow i wogole tak jak i w dolocie powietrza ) , przelej uklad i ic benzyna ekstrakcyjna a do samej turbiny wlej olej zapal go i niech pare min mochodzi na wolnych obrotach nie dodawaj gazu , pozniej tak z 1 tysiac kilometrow jezdzic spokojnie nie sprawdzaj jakie ma kopniecie itd bo turbina sie musi jeszcze ulozyc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A treaz ja mam zagadke zalozone zregenerowane turbo (wszystko poskrecane jak trzeba ) zapalilem auto pochodzilo chwile na wolnych obrotach dalem gazu zaczelo gwizdac pochodzilo jeszcze chwile zgasilem i tu zaczyna sie problem dziwek byl taki jakby wirnik tarl o obudowe ... dwa dni pozniej postanowilem wyjechac autem z garazu i sie przejechac 1,2,3 do 3 tys obrotow i turbo gwizdalo ladnie i autko ciaglo , 5 minut pozniej 1,2,3 nagle psyyyy i auto kompletnie stracilo moc po wyciagnieciu turbiny okazalo sie ze walek turbiny sie zlamal i wirniczki lataja w kazdym mozliwym kierunku wie ktos moze co by moglo byc przyczyna zerwania sie tego walka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Regeneracja" turbo to pic w większości przypadków. Sprawdzałeś czy turbo ma smarowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze Cie nie miej mnie za konkretnego glupka uklad smarowania czysciutki (sciagalem miske olejowa czyscilem smoga pompe vacum rure doprowadzajaca olej do turba nowy olej plus filtr ) to wszystko zostalo wykonane przed wsadzeniem turbiny plus przed odpaleniem zalanie turbiny olejem plus chwilowe krecenie silnikiem bez odpalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli smarowanie jest, to pozostaje nieudany remont sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki juz sie dowiedzialem moja turbinka dostala chiptuningu :) Na dzien dobry dostala za duzo powietrza po odpaleniu silnika i pochodzeniu chwile przygazowalem mu ze 2-3 razy do za duzych obrotow :) turbina sie jeszcze nie ulozyla dlatego przy dostaniu za duzo powietrza (filtr stozkowy z wiatraczkiem) szlak ja trafil :) naszczescie znajomy ktoremu dalem turbo do roboty a on je wyslal do brata bo nie ma wszystkich czesci na miejscu wstawil sie za mna i turbo zostanie zrobione z gwarancji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem. Muszę wymienić turbinę w moim passacie. Silnik Z1. Może ktoś wymieniał i ma jakieś zdjęcia i opis co i w jakiej kolejności. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć rury od turbiny do IC(łatwiejszy dostęp).

Odkręcić, wyczepić przewody ciśnieniowe(niebieski i czerwony wężyk)

Odkręcić wydech od turbiny.

Odkręcić spływ oleju od turbiny do bloku.

Odkręcić turbinę i zamontować drugą w odwrotnej kolejności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności