kEru Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2012 Witam. Jest to mój pierwszy temat na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość, nie wiedziałem zbytnio jak nazwać mój problem. Szukałem podobnych tematów, lecz nie znalazłem. Jednostka 90km, przebieg ponad 300.000. Podczas gwałtownego przyspieszania słychać dosłownie syczenie ze strony turbiny (lekko kopci), wcześniej cicho pracowała, mocy nie ubyło, jednakże jest to dla mnie niepokojący dźwięk. Na luzie turbina ładnie pracuje, nie wyst. takie objawy (nie ma tzw. syczenia). Stało się to z czasem. Czy są to oznaki dość mocno zużytej turbiny, lub zakwalifikowanie jej do regeneracji? (ogólnie planowałem regeneracje w te lato) Zauważyłem także przy intercoolerze ślady oleju na przewodzie (łączeniu). Wyczytałem, że jest to normalne w TDI, ale u mnie dosłownie ten przewód i obudowa od turbiny jest w oleju (od czasu do czasu na postoju puści parę kropel na parkingu). Proszę o wszelką pomoc z waszej strony na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2012 Szukałem podobnych tematów, lecz nie znalazłem. http://forum.vw-passat.pl/threads/3331-gwizdanie-turbiny-co-to-jest?highlight=turbina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2012 qdlik jak pewnie zauważyłeś, bądź i nie, są to 2 różne problemy. Wyst. gwizd, jednakże słychać dość głośno ,,syczenie" (można to porównać do nieszczelnego układu, zasysania lewego powietrza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2012 albo nieszczelność po stronie wyższego ciśnienia tam gdzie kolega widział olej moze np gumowa złączka przewodów pękła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #5 Napisano 21 Kwietnia 2012 Zgadza sie turbina moze miec juz dosc wystarczy nie zmienic na czas filtru powietrza przez ktoren wpadnie ci troche piasku lub czegos i to leci w wirniczek a przy tych predkosciach nawet najmniejsze ciala robia szkode dla niego , mialem te same objawy co ty uszczelniacze na turbinie padly a wirniczek latal na wszystkie strony luzy mial w kazda mozliwa strone Zregenerowalem u znajomego i teraz wszystko gra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2012 Emu dzięki za odpowiedź, o taką odpowiedź dokładnie mi chodziło. Z intercooler'a wylałem olej i nic więcej nie zrobiłem, w niedługim czasie przygotuje się na regeneracje turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #7 Napisano 22 Kwietnia 2012 zawsze to mozesz jeszcze latwo sciagnac i sprawdzic sciag weze dolotowe od ssacego i turbiny bedziesz mial latwiejszy dostep , sciag weza od filtru powietrza przy turbinie 2x sruba na klucz 10 wloz zlap sobie za wirniczek i zobacz jak masz luzy wzdluzne i poprzeczne bedziesz jeszcze bardziej pewny co do oleju jestem pewien 100 % uszczelniacze sa juz padniete , jak juz zregenerujesz turbine przy zakladaniu pamietaj o czystosci (nie mozesz nic miec w samej turbinie malych kamyczkow i wogole tak jak i w dolocie powietrza ) , przelej uklad i ic benzyna ekstrakcyjna a do samej turbiny wlej olej zapal go i niech pare min mochodzi na wolnych obrotach nie dodawaj gazu , pozniej tak z 1 tysiac kilometrow jezdzic spokojnie nie sprawdzaj jakie ma kopniecie itd bo turbina sie musi jeszcze ulozyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #8 Napisano 22 Kwietnia 2012 A treaz ja mam zagadke zalozone zregenerowane turbo (wszystko poskrecane jak trzeba ) zapalilem auto pochodzilo chwile na wolnych obrotach dalem gazu zaczelo gwizdac pochodzilo jeszcze chwile zgasilem i tu zaczyna sie problem dziwek byl taki jakby wirnik tarl o obudowe ... dwa dni pozniej postanowilem wyjechac autem z garazu i sie przejechac 1,2,3 do 3 tys obrotow i turbo gwizdalo ladnie i autko ciaglo , 5 minut pozniej 1,2,3 nagle psyyyy i auto kompletnie stracilo moc po wyciagnieciu turbiny okazalo sie ze walek turbiny sie zlamal i wirniczki lataja w kazdym mozliwym kierunku wie ktos moze co by moglo byc przyczyna zerwania sie tego walka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 23 Kwietnia 2012 "Regeneracja" turbo to pic w większości przypadków. Sprawdzałeś czy turbo ma smarowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2012 Prosze Cie nie miej mnie za konkretnego glupka uklad smarowania czysciutki (sciagalem miske olejowa czyscilem smoga pompe vacum rure doprowadzajaca olej do turba nowy olej plus filtr ) to wszystko zostalo wykonane przed wsadzeniem turbiny plus przed odpaleniem zalanie turbiny olejem plus chwilowe krecenie silnikiem bez odpalania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 23 Kwietnia 2012 No jeżeli smarowanie jest, to pozostaje nieudany remont sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #12 Napisano 23 Kwietnia 2012 Dzieki juz sie dowiedzialem moja turbinka dostala chiptuningu Na dzien dobry dostala za duzo powietrza po odpaleniu silnika i pochodzeniu chwile przygazowalem mu ze 2-3 razy do za duzych obrotow turbina sie jeszcze nie ulozyla dlatego przy dostaniu za duzo powietrza (filtr stozkowy z wiatraczkiem) szlak ja trafil naszczescie znajomy ktoremu dalem turbo do roboty a on je wyslal do brata bo nie ma wszystkich czesci na miejscu wstawil sie za mna i turbo zostanie zrobione z gwarancji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cygus67 Zgłoś #13 Napisano 27 Stycznia 2018 Witam. Mam problem. Muszę wymienić turbinę w moim passacie. Silnik Z1. Może ktoś wymieniał i ma jakieś zdjęcia i opis co i w jakiej kolejności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MultiPulti Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2018 Zdjąć rury od turbiny do IC(łatwiejszy dostęp). Odkręcić, wyczepić przewody ciśnieniowe(niebieski i czerwony wężyk) Odkręcić wydech od turbiny. Odkręcić spływ oleju od turbiny do bloku. Odkręcić turbinę i zamontować drugą w odwrotnej kolejności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach